Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΥΝΑΜΗ- ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
Advertisements

Lambda-Sat Διαστημικές αποστολές 12 Γυμνάσιο Αχαρνών Γραπτή εργασία:
Η ΦΥΣΙΚΗ στη Β΄ Γυμνασίου.
SN 1987A Παρουσίαση Ερευνητικής Πρότασης. 1. Υπερκαινοφανείς Ορισμένοι αστέρες κατά το τέλος της ζωής τους (αφού κάψουν όλο το υδρογόνο που περιέχουν)
ΥΛΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ Εισαγωγή στη Δομή της Ύλης που θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις καλύτερα τις έννοιες των μαθημάτων που ακολουθούν. Δεν υπάρχει αντίστοιχο μάθημα.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
Οι πλανήτες είναι οι εξής:
ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΒΑΘΜΟΝΟΜΗΣΗ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟΥ
5.3 XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
Συστήματα Συντεταγμένων
Και Αρχικό: Γεωργακή Ιφιγένεια – Τροποποίηση: Τσούτσουρας Σπύρος Μέρος Β΄
Η ΦΥΣΙΚΗ Μάθημα 1.
6.2 ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ
1.3 ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ & ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Η έννοια ΙΣΧΥΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Νόμοι αερίων.
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
ΓΕΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΣΥΝΟΛΑ.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ : ΚΟΝΤΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ 1.
ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ.
Ως τώρα ασχοληθήκαμε με τα μεγέθη Μήκος (L) και Χρόνο (t) Με τη μέτρηση τους μπορέσαμε να απαντήσαμε σε ερωτήματα σαν τα παρακάτω: Μήκος (L) Πόσο μακριά.
Μήκος (L) και επιφάνειες (S)
Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μήκους – Μέση Τιμή Ηλ. Μαυροματίδης
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Στερεού Σώματος
Πάμε ξανά στις ξαστεριές …
Η μονάδα ατομικής μάζας (Μ.Α.Μ. ή a.m.u. atomic mass unit) είναι η μονάδα μέτρησης της μάζας των ατόμων και ισούται με το 1/12 της μάζας του πυρήνα του.
Φυσική για Επιστήμονες και Μηχανικούς Εισαγωγή – Φυσική και μετρήσεις.
Πολλές από τις διαφάνειες αυτής της παρουσίασης προέρχονται από παρουσιάσεις τού συναδέλφου Μερκούρη Παναγιωτόπουλου τον οποίο ευχαριστώ θερμά. Υπάρχουν.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας 2 η Εργαστηριακή Άσκηση Διδάσκων: Γ. Παλαιγεωργίου ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΪΤΖΗ Α.Ε.Μ.: 3783.
Μέτρηση μήκους (L) Μονάδες μήκους:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
Το Ηλεκτρικό Πεδίο Στη μνήμη τού Ανδρέα Κασσέτα.
ΣΕΛΕΜΙΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ Α.Ε.Μ.: 3876
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ
Φυσική: Η Βαρύτητα Πατσαμάνη Αναστασία
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
Σήκω ψυχή μου, δώσε ρεύμα… Διονύσης Σαββόπουλος
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Πυκνότητα – Ειδικό Βάρος – Ειδικός Όγκος
Με λένε Dolphin και μαζί θα μάθουμε για το νερό στη φύση !!!
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ο ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ – ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ. Παρατηρώντας εικόνες από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων στην αρχαία Ελλάδα …… Βλέπουμε ότι κάποια ¨πράγματα¨
Υπεύθυνος καθηγητής – Κ . Βαλανίδης
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Χωρίς τη μπαταρία δεν θα γινόταν τίποτα
Το φαινόμενο ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ.
ΤΟ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.. ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΑΡΧΟ ΤΟΝ ΣΑΜΙΟ ΣΤΟ ΝΕΥΤΩΝΑ
ΕργαςτΗρι ΦυςικΗς.
ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Χριστιάνα Αρης.
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ S.I.
ΦΩΣ & ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΟΜΑΔΑ ΖΑΧΑΡΩΤΑ.
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Αυτές οι μηχανές λειτουργούν πάντα;
Ταλαντώσεις Όλες οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις του βιβλίου.
Εισαγωγή στα αέρια. Τα σώματα σε αέρια κατάσταση είναι η πιο διαδεδομένη μορφή σωμάτων που βρίσκονται στο περιβάλλον μας, στη Γη. Η ατμόσφαιρα της Γης.
*ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ονομάζονται οι ποσότητες που μπορούν να μετρηθούν και χρησιμοποιούνται για την περιγραφή των φυσικών φαινομένων. Παραδείγματα φυσικών μεγεθών:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ

Η τρυφερότητα, η ζήλια, η διάθεση, η σκέψη ΕΝΝΟΙΕΣ ; Δηλαδή τι ; είναι αφηρημένες έννοιες τις χρησιμοποιούμε στη γλώσσα καθημερινής μας ζωής Η Φυσική έχει μια δική της ΓΛΩΣΣΑ με δικές της αφηρημένες ΕΝΝΟΙΕΣ, Ορισμένες από αυτές , όπως η ΑΔΡΑΝΕΙΑ, η ΠΕΔΙΟ, η ΚΥΜΑ, η ΤΡΟΧΙΑ δεν είναι ποσοτικές, δεν μπορείς δηλαδή να ρωτήσεις «πόσο είναι μια τροχιά ;;» Για τις περισσότερες όμως από τις έννοιες της Φυσικής έχουν επινοηθεί ΟΡΙΣΜΟΙ και ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ. Αυτές λέγονται και φυσικά μεγέθη Ελάχιστες από αυτές τις λέξεις μου λένε «κάτι» η ΜΑΖΑ, η ΤΑΧΥΤΗΤΑ, η ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ, η ΕΝΕΡΓΕΙΑ, η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, η ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ, η ΔΥΝΑΜΗ Γι αυτές θα συζητήσουμε . . . Υπομονή Στο μεταξύ η Φυσική «δανείζεται» και έννοιες από τη Γεωμετρία ΜΗΚΟΣ, ΓΩΝΙΑ, ΟΓΚΟΣ, ΕΜΒΑΔΟΝ

Οι φυσικοί έχουν συμφωνήσει να δίνουν μια ορισμένη ΑΠΑΝΤΗΣΗ σε ερωτήματα όπως «τι λέγεται ταχύτητα;» , « τι λέγεται πυκνότητα ;» « τι λέγεται δύναμη;» Τι θα πει έχουν επινοηθεί ΟΡΙΣΜΟΙ και ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ; Η απάντηση κάθε φορά είναι ο ΟΡΙΣΜΟΣ Έχουν επίσης συμφωνήσει να δίνουν μια ορισμένη ΑΠΑΝΤΗΣΗ σε ερωτήματα όπως « πώς μετράμε την ταχύτητα ; » , « πώς μετράμε την πυκνότητα ;» « πώς μετράμε τη δύναμη;» Ένα παράδειγμα; Σε ορισμένες περιπτώσεις πολλαπλασιάζουν δύο έννοιες (φυσικά μεγέθη) για να δημιουργήσουν ένα νέο μέγεθος Άλλοτε πάλι διαιρούν δύο έννοιες ( φυσικά μεγέθη ) για να δημιουργήσουν ένα νέο μέγεθος

ΜΑΖΑ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ = ΟΓΚΟΣ Ας πούμε η έννοια ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ περιγράφει το «πόση μάζα έχει ένα υλικό σε κάθε μονάδα όγκου» Για να μετρήσουμε δηλαδή την πυκνότητα πρέπει να μετρήσουμε τη μάζα, να μετρήσουμε τον όγκο και να διαιρέσουμε Η Φυσική μας προτείνει να δεχθούμε ότι ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ του χαλκού λέγεται αυτό που προκύπτει από τη ΔΙΑΙΡΕΣΗ της ΜΑΖΑΣ που έχει ένα χάλκινο αντικείμενο με τον ΟΓΚΟ του αντικειμένου ΜΑΖΑ Με τον ορισμό δηλαδή της έννοιας ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ προτείνεται και ένας ΤΡΟΠΟΣ για τη ΜΕΤΡΗΣΗ της ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ = ΟΓΚΟΣ Αν για ένα χάλκινο αντικείμενο μετρήσουμε τη μάζα του και βρούμε 88 γραμμάρια, μετρήσουμε τον όγκο του και τον βρούμε 10 κυβικά εκατοστά, από τη διαίρεση προκύπτει ότι η πυκνότητα του χαλκού θα είναι 8,8 γραμμάρια ανά κυβικό εκατοστό. Αν μάλιστα δοκιμάσουμε να κάνουμε το ίδιο με ένα άλλο κομμάτι καθαρού χαλκού θα βρούμε πάλι είναι 8,8 γραμμάρια ανά κυβικό εκατοστό. Είναι «η πυκνότητα του χαλκού».

Για την απόσταση το ένα μέτρο 1 m, Καλά το κατάλαβες . Και ορισμένες φορές ο τρόπος μέτρησης περιέχεται στον ορισμό Κι ακόμα. Οι φυσικοί προτείνουν και ένα ΣΥΜΒΟΛΟ που θα την παριστάνει, αλλά και μια ΜΟΝΑΔΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ Κάθε ποσοτική έννοια έχει δηλαδή ένα ΟΝΟΜΑ, έναν ΟΡΙΣΜΟ, και κάποιο τρόπο για τη ΜΕΤΡΗΣΗΣ της ; Το σύμβολο για την πυκνότητα είναι το γράμμα ρ, για τη μάζα το m, για τον όγκο το γράμμα V Γιατί ΜΙΑ μονάδα μέτρησης ; Ξέρω ότι την απόσταση τη μετράμε σε εκατοστά, σε χιλιοστά, σε μέτρα σε γιάρδες, σε πόδια και σε έτη φωτός Για κάθε ποσοτική έννοια, η Φυσική έχει αποδεχθεί μια ΕΠΙΣΗΜΗ μονάδα μέτρησης Οι επίσημες σήμερα μονάδες μέτρησης ανήκουν στο λεγόμενο S. I. - System International - ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑ Νομίζω ότι θα μπλέξω τα σύμβολα Υπάρχει δηλαδή ένα ΣΥΜΒΟΛΟ για την έννοια και ένα άλλο ΣΥΜΒΟΛΟ για τη μονάδα μέτρησης ; Για την απόσταση το ένα μέτρο 1 m, για τη μάζα το ένα χιλιόγραμμο 1 kg, για τον όγκο το ένα κυβικό μέτρο 1 m3 για την πυκνότητα το «ένα χιλιόγραμμο ανά κυβικό μέτρο» 1kg/m3 Ακριβώς. Το γράμμα m συμβολίζει την έννοια ΜΑΖΑ και το kg τη μονάδα μέτρησης. Χρειάζεται προσοχή διότι σε λίγες περιπτώσεις τα σύμβολα συμπίπτουν. Το γράμμα m, εάν πρόκειται για έννοια, συμβολίζει την ΕΝΝΟΙΑ ΜΑΖΑ αλλά αν πρόκειται για μονάδα μέτρησης συμβολίζει το μέτρο

μετά από την έρευνα με πειράματα και τη γενίκευση ΝΟΜΟΣ είναι αυτό στο οποίο επιδιώκει να καταλήξει ο φυσικός μετά από την έρευνα με πειράματα και τη γενίκευση που κάνει η σκέψη του. η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ, ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ Για τις ΕΝΝΟΙΕΣ είπαμε. Το ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ το καταλαβαίνω . Οι ΝΟΜΟΙ ; Αφού οι ερευνητές έκαναν πολλά πειράματα κατά την τήξη του πάγου και κατά την τήξη άλλων στερεών, οδηγήθηκαν στο να διατυπώσουν έναν ΝΟΜΟ της τήξης, ένα γενικό δηλαδή συμπέρασμα για την τήξη όλων των στερεών Υπάρχουν δηλαδή νόμοι για ένα φαινόμενο και νόμοι για όλο το Σύμπαν ; Ενώ από την άλλη, μέσα από την έρευνα διαφορετικών φαινομένων καταλήγουν και σε κάποιο γενικότερο συμπέρασμα που αναφέρεται σε οτιδήποτε συμβαίνει στο Σύμπαν. Είναι τότε ένα νόμος παγκόσμιος όπως η Διατήρηση της ενέργειας και τα ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ; Ακριβώς. Και στις δύο περιπτώσεις είναι προτάσεις της Φυσικής διατυπωμένες με τη βοήθεια των ΕΝΝΟΙΩΝ , τις οποίες μπορεί να διαψεύσει ο οποιοσδήποτε Στον όρο «ΝΟΜΟΙ» συμπεριλαμβάνουμε και τις διάφορες Θεωρίες

Είναι ορισμένα από τα ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ η θέρμανση, η ψύξη, η διαστολή, η τήξη των πάγων, ο βρασμός του νερού , η βροχή , ο κεραυνός η έκλειψη Σελήνης , η συμπίεση ενός αερίου, ο άνεμος, η ανάκλαση του φωτός, η διάθλαση του φωτός, η σύγκρουση δύο σωμάτων, η πτώση ενός μήλου στη γη, η ισορροπία, η αιώρηση του εκκρεμούς, η περιφορά της Γης γύρω από τον Ήλιο, η θέρμανση ενός ρευματοφόρου αγωγού η έλξη των καρφιών από μαγνήτη, η επίδραση ενός μαγνήτη σε ρευματοφόρο καλώδιο, η ραδιενέργεια, η πυρηνική σχάση Είναι ορισμένα από τα ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

Τα ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ η Φυσική προσπαθεί Τα ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ η Φυσική προσπαθεί Και τι επιδιώκει με τα ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ η Φυσική ; να τα ΠΕΡΙΓΡΑΨΕΙ να τα ΕΞΗΓΗΣΕΙ να τα ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ Και μέχρις ενός σημείου τα καταφέρνει χρησιμοποιώντας τις ΕΝΝΟΙΕΣ και τα μαθηματικά