ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ KEPLER

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ 10 ZOOM Από το απειροελάχιστο στο …άπειρο .
Advertisements

Φυσική του στερεού σώματος (rigid body)
ΤΑ ΦΩΤΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΠΛΑΝΗΤΕΣ Πολυχρόνης Καραγκιοζιδης Χημικός – Σχολικός Σύμβουλος
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΕΠΙΣΤΗΜΗ
Les planètes géantes du système solaire et la découverte de Neptune
Το Σύμπαν και ο σύγχρονος κόσμος
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
JOHANES KEPLER BILD VON JOHANES KEPLER. BIOGRAFIE Geboren im Jahr 1571 (in Weil ) Gestorben im Jahr 1630 (in Regensburg ) Studiert: Theologie, Mathematik,
Τα θεμέλια της επιστημονικής σκέψης και πρακτικής
Η γη μασ Η ΓΗ ΜΑΣ.
To διάστημα.
ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ μια πολύ παλιά ιστορία…. Νίκη Μαματσή Φυσικός.
Οι πλανήτες είναι οι εξής:
Ποιος ήταν ο εφευρέτης του αστρονομικού τηλεσκοπίου;
Εργαστήριο του μαθήματος «Εισαγωγή στην Αστροφυσική»
Επιχειρήματα κατά της Αστρολογίας Ομάδα ΔΙ.ΑΣ.. Πλανήτες.
Πολυχρόνης Καραγκιοζίδης Χημικός – Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών Ο KEPLER ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΒΗΘΛΕΕΜ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ.
Σοφοκλής A. Σωτηρίου ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Πάτρα, 28 Μαρτίου 2003 Χρησιμοποιώντας το.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
ΠΛΑΝΗΤΕΣ.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ- ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
6.2 ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Διημερίδα Αστροφυσικής
Γαλιλαίος Γαλιλέι Δανάη Κασσελάκη ΣΤ’1.
ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ «στις γειτονιές του φεγγαριού…» Νίκη Μαματσή Φυσικός.
ΦΕΓΓΑΡΙ Η Σελήνη είναι (ο μοναδικός) φυσικός δορυφόρος της Γης και ο πέμπτος μεγαλύτερος φυσικός δορυφόρος του ηλιακού συστήματος. Πήρε το όνομά του από.
Εργασία Στην Αστρονομία. Κανακάκης Κων/νος. Ματσούκας Τσαπραζλής Χρήστος.
Σύγχρονες τάσεις στη διδακτική της βιολογίας Ο τεράστιος όγκος γνώσεων στον τομέα των βιολογικών μαθημάτων, η συνεχής αλλαγή δεδομένων και ο αναγκαστικά.
BIG BANG Πτολεμαϊκό και Κοπερνίκειο Σύστημα
Κλιματικές αλλαγές και οι επιπτώσεις τους στη ζωή του ανθρώπου
Επιστήμη ή Ψευδοεπιστήμη; Ταυλαρίδου Βαρδιάνα, Παραδείση Μαρία
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
ΜΕΓΑΛΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
ΧΑΡΤΟΡΙΧΤΡΕΣΧΑΡΤΟΡΙΧΤΡΕΣ 5 ο Λύκειο Σερρών
Διαστημική τεχνολογία
Βάλια Σκούρα Μελίνα Μερτζάνη
ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ.
ΤΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Το μέγεθος και η απόσταση του Ήλιου
Θεωρίες που αναπτύχθηκαν στην αρχαία Ελλάδα για το ηλιακό μας σύστημα
Κεφάλαιο 1ο Το κάστρο των ουρανών Άρτεμις Κολτσίδα Έλσα Ζαρρή Νεφέλη Κούβελα.
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
Πάμε ξανά στις ξαστεριές …
Η Σελήνη είναι ο μοναδικός φυσικός δορυφόρος της Γης και ο πέμπτος μεγαλύτερος φυσικός δορυφόρος του ηλιακού συστήματος. Πήρε το όνομά του από την Σελήνη,
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ (ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Τι είναι; Τι περιλαμβάνει;
Σύμπαν Από τι αποτελείται; Υπάρχουν κι άλλα;…
Κωνσταντίνος Χάρης Αντώνης
ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ!
Ηλιακο συστημα.
ΤΟ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.. ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΑΡΧΟ ΤΟΝ ΣΑΜΙΟ ΣΤΟ ΝΕΥΤΩΝΑ
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
BIG-BANG.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Χριστιάνα Αρης.
Νικόλαος Κοπέρνικος ( )
ΦΩΣ & ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΠΛΑΝΗΤΕΣ.
ΓΕΩΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Site: www.polkarag.gr mail: info@polkarag.gr ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ KEPLER Πολυχρόνης Καραγκιοζίδης χημικός Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καθηγητών φυσικής χημείας βιολογίας και γεωλογίας Site: www.polkarag.gr mail: info@polkarag.gr

27/12/1571 15/11/1630

1577 1580

1588

1594 Προτεσταντική Σχολή του Γκρατς (23 ετών) 1597 Barbara Muller

1598

Θέση αυτοκρατορικού μαθηματικού 1605 θεωρία ηλιακού συστήματος 1609 Astromomia Nova

1612 Λιντς 1615 Susanna Ruettinger 1619 1621

1627 2004 Regensburg 15/11/1630

Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΕΡΒΑΤΙΣΜΟ ΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ KEPLER Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΕΡΒΑΤΙΣΜΟ Οι φιλοσοφικές θέσεις του Kepler ήταν μάλλον ένα κράμα πλατωνικών, χριστιανικών και σύγχρονων επιστημονικών αντιλήψεων. Ισχυριζόταν ότι η «Δημιουργία» λειτουργεί ως ενιαία μαθηματική και ντετερμινιστική οντότητα. Για την αστρολογία είχε επίσης διαφορετική άποψη. Χαρακτήριζε τον εαυτό του ως «ενδιάμεσο τρίτο», τοποθετώντας τον έτσι ανάμεσα στους επικριτές και τους οπαδούς της. Για τη θρησκεία είχε μια ιδιόρρυθμη αντίληψη.

1596

Όταν όμως μελέτησε τα αρχεία του Tycho Brahe, γνώρισε μεγάλη απογοήτευση, καθώς από αυτά δεν αποδεικνυόταν ότι οι τροχιές των πλανητών είναι τέλειοι κύκλοι. Αφιέρωσε πολύ χρόνο σε αναποτελεσματικές προσπάθειες εναρμόνισης των παρατηρήσεων του Brahe σε κυκλικές τροχιές. Εγκλωβισμένος στην μεταφυσική αποδοχή της τελειότητας και αρμονίας του ουρανού, αδυνατούσε να συνθέσει νόμους κίνησης των πλανητών. Σήμερα δεχόμαστε ότι οι νόμοι φυσικής και χημείας ισχύουν αναλλοίωτοι σε κάθε περιοχή του Σύμπαντος. Αντίθετα τον μεσαίωνα ο κόσμος ήταν ιεραρχημένος. Με κέντρο τη Γη χωριζόταν στη φθαρτή υποσελήνια περιοχή στην οποία όλα τα έμβια και άβια όντα υφίστανται φθορά και στην περιοχή πέραν της σελήνης στην οποία οι υπάρξεις ήταν άφθαρτες, αθάνατες και χαρακτηρίζονταν από τελειότητα (τέλειοι κύκλοι, τέλεια πολύγωνα κ.λ.π).

Είχε επικεντρώσει τις προσπάθειές του στον πλανήτη Άρη διότι ο Brahe του είχε πει ότι οι θέσεις του πλανήτη αυτού ήταν δυσκολότερο να εναρμονισθούν σε κυκλική τροχιά. Είχε την πρόνοια και ευφυΐα να εφαρμόσει δική του γεωμετρική ανάλυση η οποία χρειαζόταν μόνο τους λόγους των αποστάσεών των πλανητών από τον Ήλιο και όχι τις ακριβείς αποστάσεις τους που ήταν άγνωστες.

ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ KEPLER

T T^2 D D^3 T^2/D^3 Ερμής 0,24 0,0576 0,39 0,059 0,97 Αφροδ 0,61 0,3721 0,72 0,373 1,00 Γη 1 1,000 Άρης 1,88 3,5344 1,52 3,512 1,01 Δήμητρ 4,6 21,16 2,76 21,025 Δίας 11,86 140,6596 5,2 140,608 Κρόνος 29,46 867,8916 9,6 884,736 0,98 Ουραν 84 7056 19,2 7077,888 Ποσειδ 164,8 27159,04 29,85 26597,022 1,02

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΟΥ KEPLER ΣΤΗΝ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ KEPLER Οι νόμοι του Kepler και οι παρατηρήσεις του Galileo εδραίωσαν την αντίληψη του ηλιοκεντρικού συστήματος. Οι ελλειπτικές τροχιές αντί των κυκλικών κατέρριψαν την άποψη της τελειότητας του σύμπαντος. Η εμφάνιση των σουπερνόβα του 1572 και του 1604 ήταν μια ακόμη απόδειξη ότι ο αριστοτέλειος «υπερσελήνιος» κόσμος δεν ήταν αμετάβλητος. Η αστρολογία αρχίζει να παρακμάζει.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ KEPLER Mysterium Cosmographicum («Κοσμογραφικό μυστήριο») De Fundamentis Astrologiae Certioribus («Περί των περισσότερο ασφαλών θεμελίων της Αστρολογίας») 1601 Astronomiae Pars Optica («Το οπτικό μέρος της Αστρονομίας») 1604 De Stella nova in pede Serpentarii («Περί του Νέου Αστέρος στον Πόδα του Οφιούχου») 1604 Astronomia nova («Νέα Αστρονομία») 1609 Dissertatio cum Nuncio Sidereo Nuper ad Mortales Misso a Galileo Galilei («Συνομιλίες με τον Αστρικό Αγγελιαφόρο») 1610 Dioptrice («Διόπτρα») 1611 Nova stereometria doliorum vinariorum («Νέα Στερεομετρία των βαρελιών του οίνου») 1615 Harmonice Mundi («Η αρμονία των Κόσμων») 1619 Epitome astronomiae Copernicanae («Επιτομή της Κοπερνίκειας Αστρονομίας», 1621 Tabulae Rudolphinae («Ροδόλφειοι πίνακες») 1627 Somnium («Το όνειρο») 1634

ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗ ΤΟΥ KEPLER Το «Διαστημικό Αστεροσκοπείο Kepler», ένα διαστημικό τηλεσκόπιο σε τροχιά γύρω από τον Ήλιο με σκοπό την ανακάλυψη νέων εξωηλιακών πλανητών, που σχεδιάζεται να εκτοξευθεί από τη NASA το έτος 2008. Τα «Στερεά του Kepler», ένα σύνολο γεωμετρικών στερεών σχημάτων, δύο εκ των οποίων περιγράφηκαν από τον ίδιο. Ο «Αστέρας του Kepler ή Υπερκαινοφανής του 1604», τον οποίο παρατήρησε και περιέγραψε. Η «Εικασία του Kepler» στα Μαθηματικά σχετικώς με την τακτοποίηση σφαιρών, που αποδείχθηκε αληθής μετά από 400 χρόνια. Ο «Κρατήρας Kepler» στη Σελήνη Ο «Κρατήρας Kepler» στον πλανήτη Άρη Ο «Αστεροειδής Kepler. Πανεπιστήμιο Johannes Kepler, στο Λιντς. Γυμνάσιο Kepler στην Πράγα

1572 1604

Ida Eros Vesta Gaspra

Όσο ο Kepler ήταν προσκολλημένος σε επιστημονικώς αιρετικές απόψεις, αδυνατούσε να καταλήξει στο επιθυμητό επιστημονικό αποτέλεσμα. Πέτυχε το σκοπό του όταν άρχισε να σκέπτεται ελεύθερα. Αξιολογώντας και εκτιμώντας τις προσπάθειες και τους στόχους του Kepler, μπορούμε να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα για τον ορισμό της επιστήμης. Ό, τι αναφερθεί στη συνέχεια ισχύει, (ή ισχύει κυρίως) στις φυσικές επιστήμες.

ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστήμη είναι: Σύνολο παρατηρήσεων, υποθέσεων, θεωριών, μαθηματικών μοντέλων, προβλέψεων και επαληθεύσεων, ικανό να περιγράψει και να ερμηνεύσει μέρος του φυσικού κόσμου, αλλά και να προβλέψει την εμφάνιση και εξέλιξη φαινομένων. Πρέπει επίσης να πληρεί τις παρακάτω προϋποθέσεις: 1. Να επιδέχεται μερική ή ολική αμφισβήτηση. (Κατ’ επέκταση να είναι ανθρωπογενής και όχι θεόπνευστη) 2. Να υπάρχει δυνατότητα επαλήθευσης των θεωριών. 3. Οι ίδιες πειραματικές διαδικασίες να οδηγούν στα ίδια αποτελέσματα.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΡΙΣΜΟΥ Ίσως κάποιοι αναρωτηθούν, γιατί απουσιάζει η λέξη «πείραμα». Το πείραμα εμπεριέχεται στις παρατηρήσεις και επαληθεύσεις. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για καλύτερη παρατήρηση σε διαφορετική κλίμακα, ή για επαλήθευση θεωριών. Οι «παρατηρήσεις και επαληθεύσεις» περιλαμβάνουν τα πειράματα της φυσικής, της χημείας αλλά και τις παρατηρήσεις της αστρονομίας. Πρόβλεψη: Η κάθε φυσική επιστήμη πραγματοποιεί προβλέψεις στον τομέα της δικαιοδοσίας της. Η φυσική μπορεί να προβλέψει την ταχύτητα με την οποία ένα αντικείμενο θα φθάσει στο έδαφος, αν αφεθεί από συγκεκριμένο ύψος. Η χημεία μπορεί να προβλέψει αν θα πραγματοποιηθεί μια χημική αντίδραση, να προβλέψει την ποσότητα των προϊόντων καθώς και τον ακριβή τρόπο εξέλιξης του φαινομένου. Η αστρονομία μπορεί να προβλέψει εκλείψεις. Αμφισβήτηση: Η δύναμη της επιστήμης οφείλεται κυρίως στην αμφισβήτησή της. Με την αμφισβήτηση παρέχεται η δυνατότητα διαρκούς βελτίωσης των επιστημονικών θέσεων.

Site: www.polkarag.gr mail: info@polkarag.gr ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ KEPLER Πολυχρόνης Καραγκιοζίδης χημικός Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καθηγητών φυσικής χημείας βιολογίας και γεωλογίας Site: www.polkarag.gr mail: info@polkarag.gr