Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος
Advertisements

Η οικογένεια Η ελληνική οικογένεια
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΙΣΙΔΩΡΑ
Σενάριο Μαθήματος Ο Θεσμός της οικογένειας στην Αρχαία Ελλάδα
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «H OIKOΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ A΄
Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή
Iδιωτικο δικαιο.
Η συγκρότηση της αθηναϊκής κοινωνίας
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Οι διαφορές ανάμεσα στον άντρα και στη γυναίκα
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
« Η οικογένεια χθες και σήμερα… εξέλιξη ή παρακμή; Η αλλαγή του θεσμού στο πέρασμα των αιώνων και η επίδραση του σε άτομο και κοινωνία»
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Γυναικεσ στη γαλλικη επανασταση
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Οι Αθηναίοι πολίτες.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Ο οικοσ Πυρήνας της πόλεως (Αριστοτέλης, Πολιτικά)
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Υπεύθυνοι παρουσίασης: Αμπατζίδης Θεόφιλος – Τσικαρδάνη Ολυμπία- Πανταζοπούλου Ελένη.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ο ρόλος της γυναίκας στην αρχαιότητα, στο Βυζάντιο, στους νεότερους χρόνους έως την σύγχρονη εποχή Μιχάλης Γρινιεζάκης.
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Ορέστης Παπαδόπουλος Βάσια Παππά
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Γυμνάσιο Ν. Περάμου Διεύθυνση Δυτικής Αττικής Σχολικό έτος:
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ 1. ΕΝΝΟΙΑ & ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – Ο ΡΟΛΟΣ.
ΚρητικΟΣ ΓAμοΣ Στην Κρήτη υπάρχουν δύο είδη γάμου. Ο γάμος με κλέψιμο και με προξενιό. Στο γάμο με κλέψιμο ο γαμπρός έκλεβε την νύφη αφού οι γονείς του.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΜΑ: «Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα, τη ρωμαϊκη κοινωνια, το βυζαντιο και τη νεοτερη εποχη.» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Αγγελική Κανελλοπούλου ΣΧΟΛΙΚΟ.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα Γενικό Λύκειο Βάρης Β’ Τετράμηνο Σχολικό Έτος: 2011-2012

Υπευθυνεσ εκπαιδευτικοι: Αλεβιζοπούλου Ευαγγελία Γεωργοπούλου Αφροδίτη Συμμετέχοντες Μαθητές: Αναστασίου Ασπασία Μεταξοπούλου Έλενα Ανδρίτσος Αλέξανδρος Μπισμπιρούλας Παναγιώτης Βασιλείου Αναστασία Μπότσα Μαρία Γκαρίπ Μουσταφά Φατμέ Παλαμάρη Μαρία Ελ Μπαχλαουάν Μάρσι Παναγόπουλος Μάριος Κουτρούλη Χριστίνα Πατουχέα Χριστίνα Λιούμπινα Κατερίνα Σπηλιώτη Αλεξάνδρα Μπλέτα Έρρικα Σωφρόνη Αναστασία

Ήταν υπό αντρική κηδεμονία. Συμμετοχή: ΜΟΝΟ σε θρησκευτικές τελετές. aθηνα: Ανατροφή: Η αρχαία Αθηναία μάθαινε από μικρή να διευθύνει τις εργασίες του οίκου και να υπακούει στον άντρα της. Ήταν υπό αντρική κηδεμονία. Συμμετοχή: ΜΟΝΟ σε θρησκευτικές τελετές. Ανύπαρκτη συμμετοχή στα πολιτικά.

Γάμος: Σκοπός: α) απόκτηση απογόνων και κληροδότηση της περιουσίας β)περίθαλψη των γονέων από παιδιά Ηλικία γυναίκας:12-16 χρονών Εποχή γάμου: Χειμώνας-μήνας Γαμηλιώνας(μέσα Ιανουαρίου-μέσα Φεβρουαρίου)

Εγγύη-Αρραβώνας: Προαιρετική παρουσία νύφης. Συμφωνία για προίκα (χρήματα, ρουχισμός, πολύτιμα αντικείμενα, δούλοι) ανάμεσα στον πατέρα της νύφης και του γαμπρού.

Τελετή Γάμου: Τρεις φάσεις: α)Σπίτι νύφης β)Μετακίνηση με άμαξα γ)Σπίτι Γαμπρού Προσφορά θυσιών από τον πατέρα. Παράδοση νύφης στο γαμπρό. Γαμήλιο δείπνο.

Διαζύγιο: Διωγμός της συζύγου από το σπίτι για οποιονδήποτε λόγο. Ο πατέρας της νύφης μπορούσε να διαλύσει το γάμο. Η συζυγική απιστία στην αθηναϊκή κοινωνία θεωρούνταν μέγιστο αδίκημα.

Εταίρες-Παλλακίδες-Δούλες: Πρόσφεραν συντροφιά και ψυχαγωγία σε άντρες έναντι χρηματικής αμοιβής. Κάποιες ήταν δούλες-άλλες ελεύθερες. Διάσημες εταίρες ήταν:η Ασπασία,σύντροφος του Περικλή και η Φρύνη. Παλλακίδες: δούλες με τις οποίες ο σύζυγος αποκτούσε παιδιά. Δούλες-εργάζονταν ως: οικονόμοι,τροφοί,μαίες.

Ενδυμασία: Πέπλος: Μπορούσε να φορεθεί πάνω από χιτώνα. Το ύφασμα σχημάτιζε έναν υφασμάτινο όγκο, το απόπτυγμα που έπεφτε προς τα έξω στην πλάτη και στο στήθος. Χιτώνας: λινός, με σχήμα σωληνοειδές, συνήθως χωρίς απόπτυγμα. Ο χιτώνας με μανίκια ονομαζόταν χειριδωτός. Ιμάτιο: γνωστό από τις αρχαϊκές Κόρες. Ήταν μακρύ ύφασμα που το τύλιγαν γύρω από το στήθος και την πλάτη και το κούμπωναν πάνω από το δεξιό βραχίονα.

Αμαζόνες: Αναφέρθηκαν πρώτα από τον Ηρόδοτο.Ζούσαν στη Θράκη,ήταν σκληρές και δυναμικές. Γνωστές ήταν:η Ιππολύτη, η Αντιόπη,που την αγάπησε ο Θησέας και η Πενθεσίλεια,βασίλισσα των αμαζόνων. Διατήρησαν αυτό το όνομα λόγω του ότι τους έλειπε ο δεξιός μαστός.

Οι γυναίκες στη Σπάρτη: Η μόνη υποχρέωσή τους ήταν να γυμνάζονται. Είχαν συμμετοχή σε θρησκευτικά και καλλιτεχνικά δρώμενα. Σε όλες τις τελετές συμμετείχαν γυμνές. Διατηρούσαν τα δικαιώματά τους στην πατρική περιουσία. Σκοπός: η απόκτηση υγιών παιδιών.

Αρπαγή γυναίκας από άνδρα: κρυφός γάμος υπό δοκιμή. Διαφορές Αθηναίας-Σπαρτιάτισσας Ηλικία γάμου: 26 ετών Αρπαγή γυναίκας από άνδρα: κρυφός γάμος υπό δοκιμή. Δεν ασχολούνταν με το νοικοκυριό. Η μη απόκτηση παιδιών: αιτία διαζυγίου. Απολάμβανε μεγαλύτερη ελευθερία σε σχέση με την αρχαία Αθηναία.

Η γυναίκα στην αρχαία τέχνη: Υπήρξε πηγή έμπνευσης.

Η γυναίκα στη σύγχρονη εποχή: Η θέση της γυναίκας έχει διαφοροποιηθεί συγκριτικά με παλαιότερες εποχές και η γυναίκα έχει τα ίδια δικαιώματα με τον άντρα, είναι πλέον ανεξάρτητη. Παρόλα αυτά σύμφωνα με έρευνα στο σχολείο μας αγόρια 16-18 ετών υποστηρίζουν το θεσμό της προίκας αλλά δε συμφωνούν με το μισθό της νοικοκυράς για τις άνεργες γυναίκες. Συμπερασματικά, εντοπίσαμε ότι οι άντρες συχνά έχουν οπισθοδρομικές αντιλήψεις σχετικά με την ισότητα των δύο φύλων.