 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Κανόνες χρήσης του Διαδικτύου για μαθητές
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
Ερευνητικό πρόγραμμα «Η δική μου ιστορία: Κατασκευή γενεαλογικού δέντρου μαθητών/τριών της Β΄ Γυμνασίου» Οικογενειακό δέντρο.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΕΝΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ.
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ.
Διονύσιος Βυθούλκας Διευθυντής-Φιλόλογος
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Να σας συστηθώ: Το όνομά μου είναι: Σημαίνει … Το πήρα από …
Υλικό για Διδακτική Πρόταση 1, Διδακτική Πρόταση 2 Διδακτική Πρόταση 3.
Ατομικός Φάκελος μαθητή Portfolio
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΗΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ 6 – 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009.
Έργα ΜοντελοποίησηΈργα Μαθήματα A αξιολόγηση Αναστοχασμός.
Η σχολή μας, ιδιαίτερα λόγω γεωγραφικής τοποθέτησης, επέλεξε να ασχοληθεί με την τοπική ιστορία του Ιδαλίου ( αρχαίου και σύγχρονου)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΑΞΗΣ & ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε. Καούκης Δημήτριος.
Διδακτική Πρόταση 5: Πηγές, ερωτήματα και τεκμήρια
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Τι είναι το wiki; Wiki και φιλολογικά μαθήματα. Λεωφορείο στη Χαβάη! γρήγορα – γρήγορα!
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Γεωλογία – Γεωγραφία Β ΄ Γυμνασίου
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
Η συλλογιστική για το σχεδιασμό. Για το μάθημαΙ  « Παραδοτέα :  Ασκήσεις  Σχεδιασμός και κατασκευή ενός λογισμικού με το Αβάκιο  Ένα κείμενο
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Η δύναμη της εικόνας Και φέτος στις 7 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Σ.Ε.Π. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
Θέμα: Πνευματικά Δικαιώματα στο Διαδίκτυο
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο 2.0»
Η δύναμη της εικόνας Και φέτος στις 7 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η Αγγελική Διπλός τόνος Αρβανιτάκη Μαρία. Παίζουμε σχολείο ; Εγώ θα είμαι ο δάσκαλός σου. Κι εγώ ο μαθητής σου. Εμείς θα είμαστε οι δάσκαλοί σας.
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση εκπαιδευτικού με διάφορους τρόπους  Διερεύνηση - Παρέμβαση εκπαιδευτικού με διάφορους τρόπους  Αναστοχασμός μαθητή/τριας: Τι έχω μάθει; Τι άλλο μπορώ να μάθω και πώς; Διδακτικό μοντέλο Θεωρητικό πλαίσιο - Το υλικό προορίζεται για εκπαιδευτικούς και μόνο σκοπούς

Γιατί να μελετούμε Ιστορία;

Μαθαίνουμε πως ήταν στο παρελθόν Μαθαίνουμε πώς να σκεφτόμαστε Μαθαίνουμε για πράγματα που συμβαίνουν στον κόσμο σήμερα Αποκτούμε δεξιότητες που θα μας χρειαστούν και σε άλλα σχολικά μαθήματα Γινόμαστε πιο ενημερωμένα άτομα Μαθαίνουμε να επιχειρηματό- λογούμε

Διδακτική Πρόταση 1: Ποιος είμαι; Ποια είμαι; Οδηγός για εκπαιδευτικούς Ιστορίας Διδακτικές προτάσεις, σ. 19 «Δοκιμή» με όνομα και λουλούδια

Ποιος/ποια είμαι  στην τάξη;  στην οικογένειά μου;  στο σχολείο μου;  στην παρέα μου;  στην ομάδα μου;  στη γειτονιά μου;  στον τόπο που κατοικώ;  στον κόσμο που ζω; «Δοκιμή» με λουλούδια

Διδακτική Πρόταση 4: Ανακρίνοντας τις πηγές Ερώτημα - κλειδί Σε ποιον/α ανήκει άραγε η τσάντα;

Μπορείς και εσύ να γίνεις ένας ‘Ιστορικός Ερευνητής’ διδακτική πρόταση 4

Μπορείτε π.χ. με βάση τα τεκμήρια να βρείτε το φύλο, την ηλικία, την εργασία, τη δουλειά, τον τρόπος ζωής; Είστε ιστορικοί του μέλλοντος. Παρατηρήστε αυτά τα αντικείμενα τα οποία ανήκουν σε κάποιο άτομο που ζει στο παρόν. Με βάση τα τεκμήρια, να φτιάξετε το προφίλ αυτού του ατόμου. Ποια/ος είμαι; διδακτική πρόταση 4

Ποιος/α είμαι; Τα τεκμήρια φανερώνουν πως ……………….…. …………… επειδή …………………………….…… Νομίζω ότι…………………………………………….. επειδή ………………………………………….…….. Επίσης νομίζω πως ………………………………. επειδή ……………………………………………….. Πιθανόν να………………………………. επειδή …………………………………………………………… Τα τεκμήρια δείχνουν πως …………………….…. …………… επειδή …………………………………… Τέλος, πιστεύω ότι………………………….………. επειδή ……………………………………………….... διδακτική πρόταση 4

Διδακτική Πρόταση 9: Πώς μαθαίνουμε για το παρελθόν μέσα από οικογενειακές φωτογραφίες; «Δοκιμή» με αντίγραφα φωτογραφιών

Ευχαριστίες στους Γιακουμή και Φωτεινή Αντωνίου για την ευγενή παραχώρηση των οικογενειακών τους φωτογραφιών

Πώς εγώ μαθαίνω για μένα (Πώς εγώ μαθαίνω για τον εαυτό μου); διδακτική πρόταση 5

Πώς μαθαίνω για μένα; Σκέψου πώς το κάθε ένα από αυτά σου μαθαίνει κάτι για το παρελθόν. ; Αντικείμενα Μεταφορές Γραπτά κείμενα και Τεχνολογία Άνθρωποι Έγγραφα Εξοπλισμός Δρόμου Φωτογραφίες Έργα Τέχνης ; ; ; ; ; ; ; Αρχεία, χάρτες, απογραφή πληθυσμού Πίνακες, Γλυπτά Βιβλία, Διαδίκτυο, Λογισμικά, Τηλεόραση, Φιλμς Λαμπτήρες, ταχυδρομικά κιβώτια, οδικές πινακίδες Άμαξες, αυτοκίνητα αντίκες, λεωφορεία, γαϊδούρια Γονείς, Παππούδες, Γιαγιάδες, Ειδικοί, Προσωπική εμπειρία Μεταλλεία πολέμου, σίδερα, νομίσματα, σφραγίδες, εργαλεία, Σχολικές φωτογραφίες, φωτογραφίες διακοπών, καρτ- ποστάλ διδακτική πρόταση 5 και 8

Πώς εμείς μαθαίνουμε για το παρελθόν; Σκέψου πώς το κάθε ένα από αυτά σου μαθαίνει κάτι για το παρελθόν. ; Αντικείμενα Χώροι Μεταφορές Γραπτά κείμενα και Τεχνολογία Άνθρωποι Έγγραφα Εξοπλισμός Δρόμου Φωτογραφίες Έργα Τέχνης ; ; ; ; ; ; ; ; διδακτική πρόταση 8

Πώς μαθαίνουμε για το μακρινό παρελθόν; διδακτική πρόταση 8

‘Ιστορικοί Ερευνητές’ Οι Ρωμαίοι και οι Ρωμαίες διδακτική πρόταση 8

Με βάση τα τεκμήρια, να φτιάξετε το προφίλ αυτού του ατόμου που έζησε στα Ρωμαϊκά Χρόνια. Ποιος/α είμαι; Σκεφτείτε π.χ. το φύλο, την ηλικία, την εργασία, τη δουλειά, τον τρόπος ζωής; Το υλικό σε αυτή την παρουσίαση προορίζεται για εκπαιδευτικούς και μόνο σκοπούς

‘Ιστορικοί Ερευνητές’ Οι Βυζαντινοί διδακτική πρόταση 8

Με βάση τα τεκμήρια, να φτιάξετε το προφίλ αυτού του ατόμου που έζησε στα Βυζαντινά Χρόνια. Ποιος/α είμαι; Σκεφτείτε π.χ. το φύλο, την ηλικία, την εργασία, τη δουλειά, τον τρόπος ζωής;