Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση εκπαιδευτικού με διάφορους τρόπους Διερεύνηση - Παρέμβαση εκπαιδευτικού με διάφορους τρόπους Αναστοχασμός μαθητή/τριας: Τι έχω μάθει; Τι άλλο μπορώ να μάθω και πώς; Διδακτικό μοντέλο Θεωρητικό πλαίσιο - Το υλικό προορίζεται για εκπαιδευτικούς και μόνο σκοπούς
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
Μαθαίνουμε πως ήταν στο παρελθόν Μαθαίνουμε πώς να σκεφτόμαστε Μαθαίνουμε για πράγματα που συμβαίνουν στον κόσμο σήμερα Αποκτούμε δεξιότητες που θα μας χρειαστούν και σε άλλα σχολικά μαθήματα Γινόμαστε πιο ενημερωμένα άτομα Μαθαίνουμε να επιχειρηματό- λογούμε
Διδακτική Πρόταση 1: Ποιος είμαι; Ποια είμαι; Οδηγός για εκπαιδευτικούς Ιστορίας Διδακτικές προτάσεις, σ. 19 «Δοκιμή» με όνομα και λουλούδια
Ποιος/ποια είμαι στην τάξη; στην οικογένειά μου; στο σχολείο μου; στην παρέα μου; στην ομάδα μου; στη γειτονιά μου; στον τόπο που κατοικώ; στον κόσμο που ζω; «Δοκιμή» με λουλούδια
Διδακτική Πρόταση 4: Ανακρίνοντας τις πηγές Ερώτημα - κλειδί Σε ποιον/α ανήκει άραγε η τσάντα;
Μπορείς και εσύ να γίνεις ένας ‘Ιστορικός Ερευνητής’ διδακτική πρόταση 4
Μπορείτε π.χ. με βάση τα τεκμήρια να βρείτε το φύλο, την ηλικία, την εργασία, τη δουλειά, τον τρόπος ζωής; Είστε ιστορικοί του μέλλοντος. Παρατηρήστε αυτά τα αντικείμενα τα οποία ανήκουν σε κάποιο άτομο που ζει στο παρόν. Με βάση τα τεκμήρια, να φτιάξετε το προφίλ αυτού του ατόμου. Ποια/ος είμαι; διδακτική πρόταση 4
Ποιος/α είμαι; Τα τεκμήρια φανερώνουν πως ……………….…. …………… επειδή …………………………….…… Νομίζω ότι…………………………………………….. επειδή ………………………………………….…….. Επίσης νομίζω πως ………………………………. επειδή ……………………………………………….. Πιθανόν να………………………………. επειδή …………………………………………………………… Τα τεκμήρια δείχνουν πως …………………….…. …………… επειδή …………………………………… Τέλος, πιστεύω ότι………………………….………. επειδή ……………………………………………….... διδακτική πρόταση 4
Διδακτική Πρόταση 9: Πώς μαθαίνουμε για το παρελθόν μέσα από οικογενειακές φωτογραφίες; «Δοκιμή» με αντίγραφα φωτογραφιών
Ευχαριστίες στους Γιακουμή και Φωτεινή Αντωνίου για την ευγενή παραχώρηση των οικογενειακών τους φωτογραφιών
Πώς εγώ μαθαίνω για μένα (Πώς εγώ μαθαίνω για τον εαυτό μου); διδακτική πρόταση 5
Πώς μαθαίνω για μένα; Σκέψου πώς το κάθε ένα από αυτά σου μαθαίνει κάτι για το παρελθόν. ; Αντικείμενα Μεταφορές Γραπτά κείμενα και Τεχνολογία Άνθρωποι Έγγραφα Εξοπλισμός Δρόμου Φωτογραφίες Έργα Τέχνης ; ; ; ; ; ; ; Αρχεία, χάρτες, απογραφή πληθυσμού Πίνακες, Γλυπτά Βιβλία, Διαδίκτυο, Λογισμικά, Τηλεόραση, Φιλμς Λαμπτήρες, ταχυδρομικά κιβώτια, οδικές πινακίδες Άμαξες, αυτοκίνητα αντίκες, λεωφορεία, γαϊδούρια Γονείς, Παππούδες, Γιαγιάδες, Ειδικοί, Προσωπική εμπειρία Μεταλλεία πολέμου, σίδερα, νομίσματα, σφραγίδες, εργαλεία, Σχολικές φωτογραφίες, φωτογραφίες διακοπών, καρτ- ποστάλ διδακτική πρόταση 5 και 8
Πώς εμείς μαθαίνουμε για το παρελθόν; Σκέψου πώς το κάθε ένα από αυτά σου μαθαίνει κάτι για το παρελθόν. ; Αντικείμενα Χώροι Μεταφορές Γραπτά κείμενα και Τεχνολογία Άνθρωποι Έγγραφα Εξοπλισμός Δρόμου Φωτογραφίες Έργα Τέχνης ; ; ; ; ; ; ; ; διδακτική πρόταση 8
Πώς μαθαίνουμε για το μακρινό παρελθόν; διδακτική πρόταση 8
‘Ιστορικοί Ερευνητές’ Οι Ρωμαίοι και οι Ρωμαίες διδακτική πρόταση 8
Με βάση τα τεκμήρια, να φτιάξετε το προφίλ αυτού του ατόμου που έζησε στα Ρωμαϊκά Χρόνια. Ποιος/α είμαι; Σκεφτείτε π.χ. το φύλο, την ηλικία, την εργασία, τη δουλειά, τον τρόπος ζωής; Το υλικό σε αυτή την παρουσίαση προορίζεται για εκπαιδευτικούς και μόνο σκοπούς
‘Ιστορικοί Ερευνητές’ Οι Βυζαντινοί διδακτική πρόταση 8
Με βάση τα τεκμήρια, να φτιάξετε το προφίλ αυτού του ατόμου που έζησε στα Βυζαντινά Χρόνια. Ποιος/α είμαι; Σκεφτείτε π.χ. το φύλο, την ηλικία, την εργασία, τη δουλειά, τον τρόπος ζωής;