Εκπαίδευση Από Απόσταση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Εκπαίδευση από απόσταση
Επικοινωνιες-δικτυα-διαδικτυο-ιστοσελιδεσ
‘’MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ’’ ΤΩΝ MULTIMEDIA
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
ΟΙ “ MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA
«MULTI –ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ» ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ
ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Μέγεθος: δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις λέξεις περίπου 40 σελίδες. Παράδοση: το αργότερο πριν την εξεταστική περίοδο του δευτέρου.
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γιατί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης να έχουμε μαθητές απομονωμένους σε τάξεις με 4 τοίχους ; Γιατί να μην προσομοιώσουμε τη χρήση παλιών τεχνικών.
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Πτυχιακή εργασία των Κωνσταντίνου Κουρμούση (1604)
1 ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ Μάθημα 1 ο : Μέσα και πολυμέσα Εισηγήτρια:Αναστασία Κατρανίδου.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Διάλεξη 3: Ανοιχτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση -Βασικές Αρχές 3.1 Ορισμοί 3.2. Ιστορία 3.3 Θεωρίες 3.4 Συμπεράσματα.
Περιεχόμενο Γραπτής Εργασίας
ΟΙ “ΜULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
Ειδικές μορφές επικοινωνίας των τουριστικών επιχειρήσεων
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ  Τα Πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ. κειμένου,
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
Τα πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ. κειμένου, γραφικών εικόνας,
Μετάδοση Δεδομένων CD/DVD Σκληρός Δίσκος Ποντίκι Modem Η/Υ
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
Α’ Γυμνασίου Βιβλίο «Σημειώσεις» σελίδες Α2
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Λογισμικό Υπολογιστή Για να μπορεί το Υλικό μέρος του Υπολογιστή να εκτελεί και τη πιο απλή επεξεργασία δεδομένων χρειάζεται ένα σύνολο εντολών.Οι οδηγίες.
Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Εργασία στο μάθημα Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκων Καθηγητής:Σαράντος Καπιδάκης.
Β5.1.2 Πρωτόκολλα Επικοινωνίας και Τείχος Προστασίας.
3.4.2 Επικοινωνίες Οι άνθρωποι επικοινωνούν με τις κινήσεις, τον λόγο, την εικόνα και τη γραφή.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
§Από την δεκαετία του ‘60 κάποιοι σκέφτονται ότι ο υπολογιστής μπορεί να αποτελέσει ένα θαυμάσιο εκπαιδευτικό εργαλείο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Τμήμα Λογιστικής ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Χρυσάκης
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού. Γενικές προδιαγραφές Να αξιοποιεί όλα τα επικοινωνιακά μέσα (κείμενο, εικόνα, ήχο, μουσική, video, σχέδια και κινούμενα.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία Ορισμοί και Ιστορική Αναδρομή.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 10.1 Υπηρεσίες Διαδικτύου
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 2: Εφαρμογές πολυμέσων
Παρουσίαση της ύλης του μαθήματος «Εφαρμογές Υπολογιστών»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας της Φλώρου Παγώνας
Δομικα στοιχεια πολυμΕσων
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαίδευση Από Απόσταση

Εισαγωγή Η από απόσταση εκπαίδευση είναι ένα σύστημα, μια μέθοδος εκπαίδευσης. Το κυριότερο χαρακτηριστικό της είναι ότι ο εκπαιδευόμενος διδάσκεται και μάλιστα χωρίς τη φυσική παρουσία του εκπαιδευτή σε κάποια αίθουσα διδασκαλίας. Παρότι ο εκπαιδευόμενος βρίσκεται απομακρυσμένος από τον εκπαιδευτή του (τόσο σε χώρο όσο και σε χρόνο), συνεχίζει να καθοδηγείται και να εμψυχώνεται από αυτόν μέσω κάποιας μορφής επικοινωνίας μαζί του.

Γενική έννοια της απόστασης Η απόσταση στην από απόσταση εκπαίδευση μπορεί να είναι γεωγραφική αλλά όχι μόνο. Με τον όρο απόσταση εννοούμε και την χρονική απόσταση που μπορεί να έχει ο εκπαιδευτής από τον εκπαιδευόμενο. Μια τρίτη διάσταση της απόστασης είναι η ουσιαστική απόσταση που μπορεί να υπάρχει μεταξύ δύο ατόμων, ακόμα και όταν έχουμε την ταυτόχρονη παρουσία και των δύο σε μια αίθουσα διδασκαλίας.

Ιστορική αναδρομή Η ανάγκη για από απόσταση εκπαίδευση δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Είδη από τον 19ο αιώνα παρουσιάστηκε η ανάγκη για εκπαίδευση από απόσταση και έτσι μόλις το 1840 ο Isaac Pitman αρχίζει να διδάσκει από την αλληλογραφία. Στις αρχές του 20ου αιώνα ξεκίνησαν προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης εξ αποστάσεως σε μη πανεπιστημιακό επίπεδο σε πολλές αγγλοσαξονικές και σκανδιναβικές χώρες. Οι πρώτες δεκαετίες του αιώνα σηματοδοτήθηκαν από την ανάπτυξη εκπαιδευτικών ιδρυμάτων εξ αποστάσεως με μορφές αλληλογραφίας. Σημαντική καινοτομία συντελείται με την εφεύρεση και χρήση του ραδιοφώνου. Σήμερα, στις Η.Π.Α., περίπου 100 εκατομμύρια κάτοικοι έχουν πάρει μαθήματα από απόσταση μέσω πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από τη δεκαετία του 1890.

Τεχνολογικές λύσεις και προβλήματα στην Α.Α.Ε. Ενώ η Από Απόσταση Εκπαίδευση, ξεκίνησε με την αλληλογραφία, στις μέρες μας εξαιτίας της τεχνολογικής επανάστασης που βιώνουμε, τα διαφορετικά μέσα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είναι πάρα πολλά και οι μόνοι περιορισμοί που μπαίνουν σε αυτή τη διαδικασία είναι η γνώση για την ύπαρξη όλων των διαθέσιμων τεχνολογιών. Από την άλλη πλευρά το κόστος της εκπαίδευσης εξακολουθεί να είναι ένας σημαντικός παράγοντας τον οποίο δεν πρέπει να αγνοούμε κατά την σχεδίαση της Α.Α.Ε.

Τεχνολογίες πολυμεσικά μηνύματα, τα οποία μπορεί να περιέχουν όλα τα παραπάνω μαζί, σε γραμμική ή μη γραμμική οργάνωση και ταυτόχρονα υπερσυνδέσεις με εξωτερικές πηγές πληροφόρησης. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής μας παρέχει τη δυνατότητα να ανταλλάσουμε σύγχρονα ή ασύγχρονα μεγάλο εύρος δεδομένων όπως: μηνύματα κειμένου σαν αυτά που είχαμε στις πρώτες μορφές Α.Α.Ε. οπτικά μηνύματα με τη μορφή αρχείων εικόνας. ηχητικά μηνύματα με τη μορφή αρχείων ήχου. οπτικοαουστικά μηνύματα με την μορφή αρχείων βίντεο, παρουσιάσεων, κινουμένων αντικειμένων κ.τ.λ.

Σύγχρονη μετάδοση δεδομένων Με τον όρο σύγχρονη μετάδοση εννοούμε την μετάδοση δεδομένων μεταξύ δύο συσκευών και ειδικότερα μεταξύ δύο ηλεκτρονικών υπολογιστών, η οποία πραγματοποιείται σε κάποια καθορισμένη χρονική στιγμή σε όλη τη διάρκεια της οποίας και οι δύο ηλεκτρονικοί υπολογιστές πρέπει να είναι σε λειτουργία και μάλιστα συνδεδεμένοι σε δίκτυο ώστε να είναι εφικτή η αμφίδρομη μετάδοση δεδομένων μεταξύ τους. Έτσι κατά την σύγχρονη μετάδοση δεδομένων, ο υπολογιστής πομπός στέλνει τα δεδομένα τα οποία παραλαμβάνονται από τον δέκτη ή τους δέκτες με καθυστέρηση μερικών δευτερολέπτων. Στη σύγχρονη επικοινωνία μπορούν να συμμετάσχουν περισσότεροι των δύο υπολογιστών αλλά σε αυτή την περίπτωση κάποιος από τους συμμετέχοντες θα πρέπει να έχει την εποπτεία της επικοινωνίας.

Εκπαιδευτικό υλικό Είναι γεγονός ότι όσοι εκπαιδεύονται από απόσταση εξαρτώνται πολύ περισσότερο από το εκπαιδευτικό υλικό που τους παρέχεται απ’ ό,τι αυτοί μιας παραδοσιακής μορφής εκπαίδευσης. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι δεν υπάρχει ένας εκπαιδευτής ο οποίος να τους διδάσκει τμηματικά το υλικό αυτό. Για το λόγο αυτό το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται στην Α.Α.Ε. πρέπει να ικανοποιεί ορισμένες ιδιαίτερες απαιτήσεις.

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά Γενικότερα, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το εκπαιδευτικό υλικό στην Α.Α.Ε. είναι: ♦ Συμβουλές για το πώς πρέπει να μελετηθεί το υλικό ♦ Κατά το δυνατόν απλούστερη διατύπωση. ♦ Πολλά παραδείγματα και μελέτες περίπτωσης. ♦ Ασκήσεις (δραστηριότητες) με στόχο τον περαιτέρω προβληματισμό, την εμβάθυνση, την αυτό-αξιολόγηση. ♦ Απεικονίσεις, όπου μπορούν να αντικαταστήσουν καλύτερα ένα εκτενές κείμενο.

♦ Κατατμημένη παρουσίαση της ύλης (μικρά σε έκταση κεφάλαια και ενότητες, λιγότερες λέξεις ανά σελίδα απ ́ ότι συνήθως) ♦ Πλαίσια όπου παρουσιάζονται σημαντικά σημεία και επεξηγούνται δύσκολες έννοιες. ♦ Φιλικό προς τον εκπαιδευόμενο συγγραφικό ύφος. ♦ Κατάλογοι βιβλιογραφικών αναφορών, προτάσεις για παραπέρα διάβασμα, οδηγίες για την ανεύρεση συμπληρωματικών πηγών. ♦ Χρήση εναλλακτικών μορφών υλικού, όπου κρίνεται απαραίτητο. ♦ Κατατοπιστικές οδηγίες για την σύνδεση της ύλης, όταν αυτή παρουσιάζεται με διαφορετικά μέσα.

Μορφές Στην από απόσταση εκπαίδευση δεν αρκούμαστε στην κλασική μορφή του εκπαιδευτικού υλικού, δηλαδή το βιβλίο και κάποιες σημειώσεις, αλλά υπάρχει η απαίτηση για συμπληρωματικό υλικό από μια μεγάλη ποικιλία οπτικο-ακουστικού και λογισμικού υλικού. Τα διάφορα είδη εκπαιδευτικού υλικού, τα οποία χρησιμοποιούνται σήμερα στην Α.Α.Ε. είναι: ♦ Βιβλία και εγχειρίδια για το μάθημα, τα οποία μπορεί να είναι ειδικά γραμμένα για εκπαίδευση από απόσταση. ♦ Ειδικά σχεδιασμένοι οδηγοί μελέτης, οι οποίοι συνοδεύουν τα παραπάνω βιβλία και εγχειρίδια. ♦ Φύλλα εργασίας για παράλληλη χρήση με οπτικο-ακουστικό υλικό ή για πρακτική εργασία και ασκήσεις. ♦ Ηχογραφήσεις (κασέτες ήχου, CD, αρχεία ήχου).

♦ Ραδιοφωνικές εκπομπές. ♦ Φωτογραφίες, σχέδια, διαγράμματα, χάρτες, slides (τυπωμένα ή σε ηλεκτρονική μορφή). ♦ Ταινίες βίντεο ή αποσπάσματα τους (βιντεοκασέτες, VCD, DVD, αρχεία βίντεο, αρχεία κινουμένων αντικειμένων). ♦ Τηλεοπτικές εκπομπές. ♦ Προγράμματα εκπαίδευσης με ηλεκτρονικό υπολογιστή (CBT). ♦ Εκπαιδευτικά προγράμματα πολυμέσων. ♦ Εκπαιδευτικό λογισμικό.

Ανάπτυξη υλικού Μια ομάδα ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού θα πρέπει να αποτελείται από άτομα πολλών διαφορετικών ειδικοτήτων ο κάθε ένας από τους οποίους πρέπει να αναλάβει κάποιον από τους ρόλους των: ♦ Συγγραφέα: Ειδικός στα γνωστικό αντικείμενο. Συνήθως είναι ο υπεύθυνος καθηγητής για το μάθημα. Πολλές φορές είναι παραπάνω από ένα άτομο. ♦ Ειδικού στην από απόσταση εκπαίδευση: Γνώστης των ειδικών απαιτήσεων που συνεργάζεται άμεσα με τον συγγραφέα. ♦ Ειδικού στην παραγωγή διαφορετικών μορφών υλικού: Πρόκειται για ειδικό στο σχεδιασμό, στην ανάπτυξη και στην παραγωγή εναλλακτικών μορφών εκπαιδευτικού υλικού. ♦ Γραφίστα: Είναι υπεύθυνος για την αισθητική επιμέλεια του παραγόμενου υλικού. ♦ Εκδότη: Φέρει την ευθύνη για τον συντονισμό των ενεργειών όλων των παραπάνω.

ΤΕΛΟΣ