Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Δρ. Δήμητρα Καυκά Σχολική Σύμβουλος Δρ
Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Επιμόρφωση μάχιμων εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης – Φάση 1η
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
NEO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Eργαστήριο.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ
Διονύσιος Βυθούλκας Διευθυντής-Φιλόλογος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Διδάσκοντας με τη βοήθεια επεξεργαστή κειμένου. Διδακτικοί Στόχοι Η εκμάθηση τεχνικών και μεθόδων για τη χρήση του επεξεργαστή κειμένου στη διδασκαλία.
Νέος Γραμματισμός Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ.
Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Κριτικός γραμματισμός ως πλαίσιο οργάνωσης μιας θεματικής ενότητας
Ανδρέας Ν. Ζεργιώτης Σχολικός Σύμβουλος 49ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Κριτικός γραμματισμός και διδασκαλία της Α΄ γραφής & ανάγνωσης
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Μόκιας Γιάννης Επιμόρφωση Β ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΦΥΛΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Κοσμάς Τουλούμης Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών με ΤΠΕ: Δημιουργώντας σενάρια Δημοτικό Ωδείο Δράμας Σύνδεσμος Φιλολόγων 13 Δεκεμβρίου Δεκεμβρίου.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 4. Κριτικός Γραμματισμός Υπεύθυνος Καθηγητής: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Δημήτρης Λάππας 4 ο Λύκειο Αλίμου, Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014.
Ειδικό Μέρος- Ενότητα 1.2 ΤΠΕ και Γραμματισμός. Γραμματισμός (literacy) Ικανότητα ανάγνωσης και γραφής (αλφαβητισμός) και η δυνατότητα του εγγράμματου.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
Δούκα Ανθίππη Υπ. Δρ. Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Τπε και γλώσσα.
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής Κριτικός Γραμματισμός και γλωσσική εκπαίδευση: παιδαγωγικοί συσχετισμοί και διδακτικές προεκτάσεις Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής Επιμέλεια Δρ. Δήμητρα Καυκά Σχολική Σύμβουλος Δρ. Μαρία Νέζη Φιλόλογος Βαρβάκειο Πειραματικό Γυμνάσιο

Οι διαδρομές του εργαστηρίου Στόχος: η καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικού γραμματισμού Θα έρθουμε σε επαφή με κείμενα διαφημιστικού λόγου και θα επιχειρήσουμε να τα αποδομήσουμε Θα εργαστούμε σε ομάδες και θα σχεδιάσουμε διδακτικές δραστηριότητες με στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικού γραμματισμού Θα αναστοχαστούμε πάνω στην κοινή εμπειρία μας

Φάκελος φύλλων εργασίας Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής

Από την.. παρατήρηση στην .. στην κατανόηση

Οδηγός εργασίας Συσχετίζουμε τα τρία επίπεδα και οργανώνουμε το μαθησιακό περιβάλλον ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΠΛΑΙΣΙΩΜΕΝΗ ΔΟΜΗ Πεδίο (θέμα) Συνομιλιακοί ρόλοι (βαθμός οικειότητας ή εξουσίας) και περιστάσεις επικοινωνίας Τρόπος ( γραπτό /προφορικό /πολυτροπικό κείμενο) ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΔΟΜΗ Λεξιλογικές και γραμματικές και συντακτικές επιλογές, μηχανισμοί συνοχής και συνεκτικότητας κ.λπ. Λεξιλόγιο Εικονόλεξα Γραμματική Συνοχή Συνεκτικότητα Οργάνωση πληροφοριών ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΑΞΗ Οι κειμενικές επιλογές ως μηχανισμοί δόμησης κοινωνικοπολιτισμικών ταυτοτήτων και σχέσεων εξουσίας Προθετικότητα Ιδεολογικά μηνύματα

Διερεύνηση στην ολομέλεια Τα σχολικά εγχειρίδια στο μάθημα της Γλώσσας και στις δυο βαθμίδες εκπαίδευσης προωθούν, σε κάποιο βαθμό, δεξιότητες κριτικού γραμματισμού. Μπορείτε να φέρετε κάποιο παράδειγμα που σας έρχεται αυθόρμητα στο νου; ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

1ο Φύλλο ομαδικής εργασίας ομάδα [……] 1ο Φύλλο ομαδικής εργασίας ομάδα [……] ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ/ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΣΥΝΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ κ.α ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ Αναζητήστε ένα κείμενο διαφημιστικού λόγου στα σχολικά εγχειρίδια και των δυο βαθμίδων. Επιλέξτε ένα για να το επεξεργαστείτε στην ομάδα σας ως προς τα τρία επίπεδα. Συμπληρώστε τον πίνακα αποδομώντας το κείμενο

Διερεύνηση στην ολομέλεια 1ο Φύλλο ομαδικής εγασίας ομάδα [……] Διερεύνηση στην ολομέλεια 1ο Φύλλο ομαδικής εγασίας ομάδα [……] ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΠΛΑΙΣΙΩΜΕΝΗ ΔΟΜΗ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΑΞΗ Υλικό [ ]

2ο Φύλλο ομαδικής εγασίας Παρατηρήσεις και παρεμβάσεις ομάδα [……] 2ο Φύλλο ομαδικής εγασίας Παρατηρήσεις και παρεμβάσεις ομάδα [……] Ας σχεδιάσουμε διδακτικές δραστηριότητες με βάση το συγκεκριμένο διαφημιστικό κείμενο, έτσι ώστε να ασκήσουμε τους μαθητές/τριες μας σε δεξιότητες κριτικού γραμματισμού. Κατά το σχεδιασμό, ας παρατηρήσουμε σε ποιον άξονα κάθε βαθμίδα δίνει ιδιαίτερη έμφαση.

2ο Φύλλο ομαδικής εγασίας Παρατηρήσεις και παρεμβάσεις ομάδα [……] 2ο Φύλλο ομαδικής εγασίας Παρατηρήσεις και παρεμβάσεις ομάδα [……] ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΠΛΑΙΣΙΩΜΕΝΗ ΔΟΜΗ Πεδίο (θέμα) Περιστάσεις επικοινωνίας Συνομιλιακοί ρόλοι (βαθμός οικειότητας ή εξουσίας) Τρόπος ( γραπτό /προφορικό/ πολυτροπικό κείμενο) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΕΣ

Σημειώσεις

2ο Φύλλο ομαδικής εγασίας Παρατηρήσεις και παρεμβάσεις ομάδα [……] 2ο Φύλλο ομαδικής εγασίας Παρατηρήσεις και παρεμβάσεις ομάδα [……] ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΔΟΜΗ Λεξιλογικές και γραμματικές επιλογές, μηχανισμοί συνοχής και συνεκτικότητας κ.λπ. Λεξιλόγιο Εικονόλεξα Γραμματική Συνοχή Συνεκτικότητα Οργάνωση πληροφοριών ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΕΣ

Σημειώσεις

2ο Φύλλο ομαδικής εγασίας Παρατηρήσεις και παρεμβάσεις ομάδα [……] 2ο Φύλλο ομαδικής εγασίας Παρατηρήσεις και παρεμβάσεις ομάδα [……] ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΑΞΗ Οι κειμενικές επιλογές ως μηχανισμοί δόμησης κοινωνικοπολιτισμικών ταυτοτήτων και σχέσεων εξουσίας Προθετικότητα Ιδεολογικά μηνύματα ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΕΣ

Σημειώσεις

Ας αναστοχαστούμε Ποιες δυσκολίες συναντήσαμε κατά το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων μας; ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………........ Συνήθως σε ποιον από τους τρεις άξονες δίνουμε έμφαση κατά την επεξεργασία τέτοιων κειμένων ; …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Ας αναστοχαστούμε Κατά τη συνεργασία σας με συναδέλφους της άλλης βαθμίδας εντοπίσαμε κάποια κοινά σημεία στον τρόπο διδακτικής προσπέλασης του κειμένου; ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Σημειώσεις