Μαθηματικό εργαστήριο Γ. Λαγουδάκος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Advertisements

Αξιοποιώντας τον μαθητικό υπολογιστή στη τάξη … Γ. Λαγουδάκος – Χρ. Σταύρου
Μετά από έρευνα που διενήργησε εταιρεία ερευνών, διαπιστώθηκε πως στην εταιρεία μας οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν μεταξύ τους ένα λεξιλόγιο κάπως ανάρμοστο.
Θεματική ενότητα Συνδυαστική & Πιθανότητες (Ασκήσεις)
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
• ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ • ΣΤΟΧΟΙ • ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
Απαντήσεις Προόδου II.
Προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
ΚΕΣΥΠ ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2013
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Πρώτο Αρχιτεκτονική.
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Δρ. Παναγιώτης Συμεωνίδης
Ανάλυση του λευκού φωτός και χρώματα
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Αναγνώριση Προτύπων.
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
© 2002 Thomson / South-Western Slide 4A-1 Κεφάλαιο 4, Μέρος A Πιθανότητες.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΑ ΠΕΔΙΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ – ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ - ΕΛΕΓΚΤΙΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΙΛΟΣ, MBA, PHD, CIA, CFE ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Μέρος Α: Προσανατολισμοί - Μαθήματα Τάξη γενικής παιδείας 35 ώρες εβδομαδιαίως.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Ralleiosinschooldevelopment.wikispaces.com.
Πιθανότητες ΜυριάννηΝάσια Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αντωνίου.
1 Θεματική Ενότητα Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα.
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
Fractals – Project Β΄ Λυκείου
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 50/ Δ.Σ.) σας αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες σχετικά με τη διδασκαλία.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Αξιολόγηση του επιπέδου των μαθηματικών των πρωτοετών φοιτητών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Καβάλας Βασίλειος Σάλτας, Ιωάννης Πετασάκης, Περσεφόνη.
ΤΟ ΝEΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑ PROJECT ALBANIA PRESS Ντότσε Ενέα Βίσκουλι Λέντι Μπάκου Τζουλιάν Περισνάκα Μαρτίν Μπράτη Δημήτρης.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Θεωρία Υπολογισμού Εισαγωγή (μέρος 2 ο ) Πρακτική Θεωρία.
Σχολικό Έτος Ενημέρωση Γονέων-Κηδεμόνων
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΡΙΝΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/ Εισήγηση: Τζαννή Βασιλική Κυριλλίδου Φωτεινή.
ΣΥΝΟΛΑ.
Φροντιστήριο – Συμπληρωματικές Ασκήσεις
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
Πιθανότητες. Τυχαίο Πείραμα όσες φορές και να γίνει κρατώντας τις συνθήκες σταθερές, το αποτέλεσμά του δεν είναι πάντα το ίδιο.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ 13ο ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Εργασία 2η Επιλέξτε μια προτεινόμενη δραστηριότητα από τη θεματική περιοχή των Στοχαστικών Μαθηματικών (Πιθανότητες, Στατιστική) από το έγγραφο «Μαθηματικά.
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ 14ο ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαθηματικό εργαστήριο 24-10-2012 Γ. Λαγουδάκος Η διδασκαλία των Πιθανοτήτων στην Α’ Λυκείου Η εμπειρία - το υλικό - οι προτάσεις Μαθηματικό εργαστήριο 24-10-2012 Γ. Λαγουδάκος

Ο προγραμματισμός … Μαθηματικό εργαστήριο Μάθημα 1ο : Η έννοια του συνόλου-συμβολισμοί Μάθημα 2ο : Πράξεις με σύνολα Ερωτήσεις ΙΙ-ΙΙΙ σελ.18 Μάθημα 3ο : Πείραμα τύχης – Δειγματικός χώρος – Ενδεχόμενα Εφ.1 σελ.24 – Σελ. 26-28 ασκήσεις Α1-Α5- Α7-Β1-Β2 Μάθημα 4ο : Πράξεις με ενδεχόμενα Εφ. 2 σελ.25 – Ερωτ. 6-7-8-9-11 σελ. 41

Ο προγραμματισμός … Μαθηματικό εργαστήριο Μάθημα 5ο : Ορισμός πιθανότητας Εφ.1 σελ.35 , ασκήσεις Α1-Α2-Α3-Α4 Σελ. 37-38 Μάθημα 6ο : Λογισμός πιθανοτήτων Σελ. 38-39 ασκήσεις Α7-Α8-Α9-Α10-Β3 Μάθημα 7ο-8ο : Ασκήσεις Σελ. 38-39 ασκήσεις Α12-Α13-Α14-Β1-Β2 Μάθημα 9ο : Διαγώνισμα ή Εργασία

Παρατηρήσεις … Πέρυσι διαθέταμε 3 ώρες εβδομαδιαίως για τη Μαθηματικό εργαστήριο Παρατηρήσεις … Πέρυσι διαθέταμε 3 ώρες εβδομαδιαίως για τη διδασκαλία της Άλγεβρας ( 1 ώρα παρέκκλιση – όλη τη χρονιά)   Ατύπως είχαμε χωρίσει τα τμήματα σε κλασικά και πρακτικά οπότε η σχετική ομοιογένεια επέτρεπε στα θετικά τμήματα να κυλήσει ο προγραμματισμός ομαλά.

Παρατηρήσεις … Στο 2ο μάθημα εκτός των άλλων, με Μαθηματικό εργαστήριο Παρατηρήσεις … Στο 2ο μάθημα εκτός των άλλων, με διαγράμματα Venn καταλήγουμε στις ισότητες :

Παρατηρήσεις … 4. Στο 5ο μάθημα χρησιμοποιώ το applet- flash Μαθηματικό εργαστήριο Παρατηρήσεις … Δίνω την τιμή 1 στο rows , εμφανίζονται μπάλες οι οποίες τυχαία πέφτουν στις θέσεις 0 και 1. Αφήνω την εφαρμογή να παίξει και μετρώ τη σχετική συχνότητα του ενδεχομένου «η μπάλα πέφτει στη θέση 1». Μετά από διαδοχικές μετρήσεις στη σχετική συχνότητα επιβεβαιώνουμε τον νόμο των μεγάλων αριθμών. 4. Στο 5ο μάθημα χρησιμοποιώ το applet- flash « τρίγωνο Pascal»

Μαθηματικό εργαστήριο Παρατηρήσεις … Στο 5ο μάθημα χρησιμοποιώ τα applet ggb που έχω κατασκευάσει και λύνουμε ασκήσεις στον ορισμό της πιθανότητας

Παρατηρήσεις … Στο 6ο μάθημα προσαρμόζονται οι ασκήσεις Μαθηματικό εργαστήριο Παρατηρήσεις … Στο 6ο μάθημα προσαρμόζονται οι ασκήσεις του σχολικού σε ασκήσεις του τύπου Έστω Α,Β δύο ενδεχόμενα ενός δειγματικού χώρου Ω με , Να βρεθούν οι πιθανότητες :

Παρατηρήσεις … Ή του τύπου Μαθηματικό εργαστήριο Παρατηρήσεις … Ή του τύπου Έστω Α,Β δύο ενδεχόμενα ενός δειγματικού χώρου Ω με , .Να βρείτε την πιθανότητα των ενδεχομένων : K « Να πραγματοποιείται τουλάχιστον ένα από τα Α,Β» Λ « Να μη πραγματοποιείται κανένα από τα Α,Β» Μ « Να πραγματοποιείται μόνο το Α»

Μαθηματικό εργαστήριο Παρατηρήσεις … Στο 7ο μάθημα δίνω στους μαθητές το « παλιό » θέμα εξετάσεων , Από 120 μαθητές ενός Λυκείου ,24 μαθητές συμμετέχουν στον διαγωνισμό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας , 20 μαθητές συμμετέχουν στο διαγωνισμό της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και 12 μαθητές συμμετέχουν και στους δύο διαγωνισμούς Επιλέγουμε τυχαία ένα μαθητή. Ποια είναι η πιθανότητα ο μαθητής : Να συμμετέχει σε έναν τουλάχιστον από τους δύο διαγωνισμούς. Να συμμετέχει μόνο σε έναν από τους δύο διαγωνισμούς. Να μη συμμετέχει σε κανέναν από τους δύο διαγωνισμούς.

Παρατηρήσεις … Το λύνουμε με δύο τρόπους … Μαθηματικό εργαστήριο Παρατηρήσεις … Το λύνουμε με δύο τρόπους … ή με διαγράμματα θέτοντας κατάλληλα το πλήθος των μαθητών στην κάθε κατηγορία ( στην περίπτωση αυτή εμφανίζεται στο γνωστό πρόβλημα) αλλά και … θεωρώντας κατάλληλα ενδεχόμενα και δουλεύοντας με τους κανόνες λογισμού στις πιθανότητες. Στη συνέχεια οι μαθητές εργάζονται στα παρόμοια προβλήματα του σχολικού.

Μαθηματικό εργαστήριο Παρατηρήσεις … Ασκήσεις με ανισοτικές σχέσεις δεν δούλεψα, επέμενα μόνο στο να ξέρουν ότι και αν τότε Διαγώνισμα πέρυσι δεν έβαλα, αλλά έδωσα εργασία την οποία και συζητήσαμε μέσα στην τάξη. Τελικά το κεφάλαιο αυτό βγήκε εκτός εξεταστέας ύλης, οπότε δεν γνωρίζω τι έμεινε στους μαθητές. Μάλλον ότι κάναμε μαζί μέσα στη τάξη, χρησιμοποιώντας τις εφαρμογές…