ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΟΝ Γ.Σ ΠΑΤΗΣΙΩΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΧΩΡΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΤΜΗΜΑ ΤΖΟΥΝΙΟΡ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΟΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΠΟΣΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΠΩΣ ΘΑ ΞΕΡΩ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ Η ΟΜΑΔΑ ΜΟΥ
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ Ακούμε πολλές φορές να λένε :Αυτή η ο΄μάδα παίζει 4-4-2 ενώ η άλλη ομάδα παίζει 4-3-3 . Ποιά η διαφορά τους ; Τι σημαίνει 4-4-2 Τι σημαίνει 4-3-3
Ακούμε πολλές φορές να λένε :Αυτή η ομάδα παίζει 4-4-2 ενώ η άλλη ομάδα παίζει 4-3-3 .
Ποιά η διαφορά τους ;
Οι Υποομάδες Οι τέσσερις της Αμυνας μπορεί να έχουν μια ευθεία διάταξη η :
Μπορεί νά έχουν μια διάταξη με λίμπερο
Οι Υποομάδες Οι τέσσερις του κέντρου μπορεί όπως και στην άμυνα να είναι σε μία ευθεία η:
Υποομάδες Σε Ρόμβο
Υποομάδες Τρείς στην ευθεία και ένας πίσω σαν ο λίμπερο της άμυνας
Υποομάδες η το ανάποδο τρείς σε μία ευθεία και ένας μπροστά
Υποομάδες Η διάταξη των ποδοσφαιριστών στο κέντρο είναι η αιτία για την οποία πολλές φορές ακούμε να αναφέρονται στο σύστημα μιάς ομάδας περισσότερα από τρία νούμερα πχ.4-3-1-2 .Αυτό σημαίνει 4-4-2 με διάταξη στο κέντρο τρεις πίσω και ένας μπροστά
Υποομάδες Αλλά και οι δύο επιθετικοί έχουν τη δικήτους διάταξη . Αλλά και οι δύο επιθετικοί έχουν τη δικήτους διάταξη . Στο παράδειγμα βλέπουμε την διάταξη με τους επιθετικούς μακριά τον ένα από τον άλλο
Υποομάδες Σ’ αυτή την περίπτωση έχουμε συνεργασία των επιθετικών με τους μέσους της πτέρυγας και εκμετάλευση του χώρου ανάμεσα στους επιθετικούς απο κρυφό η κρυφούς επιθετικούς
Υποομάδες Αλλη διάταξη με δύο επιθετικούς αυτή με του επιθετικούς κοντα ο ένας στον άλλο
Υποομάδες Σ’αυτή την περίπτωση οι επιθετικοί χρησιμοπο ιούν την διαγώνια κίνηση η την αντίθετη κίνηση και τον χώρο που δημιουργεί ται τον εκμεταλεύε ται ο κρυφός επιθετικός
Υποομάδες Εχουμε τέλος την διάταξη με τον ένα επιθετικό μπροστά και τον άλλο πιο πίσω γνωστό και ως 4-4-1- 1
Συνεργασία υποομάδων Απο την σωστή τοποθέτηση των γραμμών προκύπτουν τα Τρίγωνα Κάθε παίχτης δημιουργεί τρίγωνο με τους διπλανούς του
Πόσο χρήσιμα είναι τα τρίγωνα ; Η χρησιμότητα των τριγώνων είναι τεράστια για την συνεργασία και την επιβολή αριθμητικής υπεροχής στο παιχνίδι Στο παράδειγμα ο κεντρικός μέσος προστίθετε στην συνεργασία των πλαγίων και δημιουργουν σχέση υπεροχής 3vs2 έναντι των αντιπάλων
Οποιο σύστημα και να χρησιμοποιούμ ε δεν ξεχνάμε Διάταξη Οποιο σύστημα και να χρησιμοποιούμ ε δεν ξεχνάμε
Διάταξη ΠΟΤΕ
Διάταξη 1ον:Απο μπροστά πρός τα πίσω. Οι αμυντικοί έχουν την ευθύνη για τη σωστή τοποθέτηση των μέσων Λάθος τοποθέτηση μέσων
Διάταξη Σωστή τοποθέτηση
Διάταξη Ομοίως οι μέσοι έχουν την ευθύνη για την σωστή τοποθέτηση των επιθετικών
Δυνατή και αδύνατη πλευρά Τι σημαίνει δυνατή και τι αδύνατη πλευρά του γηπέδου ;
Δυνατή και αδύνατη πλευρά Ο άξονας Η νοητή γραμμή που ενώνει τα Δύο κέντρα των τερμάτων και Χωρίζει το γήπεδο σε δύο ίσα μέρη ονομάζεται άξονας
Δυνατή και αδύνατη πλευρά Δυνατή ονομάζε ται η πλευρά του γηπέδου που βρίσκετα ι η μπάλα και αδύνατη η πλευρά χωρίς την μπάλα
Δυνατή και αδύνατη πλευρά Ο άξονας μας βοηθάει : 1ον Να βρίσκουμε τη θέση μας Αριστερό μπάκ Το δικόμας Τέρμα Αριστερ ή πλευρά Το αντίπαλο τέρμα Δεξιά πλευρά Δεξί μπάκ
Δυνατή και αδύνατη πλευρά 2ον να κρατάμε τις αποστάσεις και την ισοροπία μεταξύ δυνατής και αδύνατης πλευράς Περισσότεροι παίχτες στην δυνατή πλευρά Αδύνατη πλευρά Η Μπάλλα Δυνατή πλευρά
Ποιό σύστημα κερδίζει Η θα έλεγε κάποιος ποιό σύστημα είναι το καλύτερο; Σίγουρα το 4-4-3 Αυτή την απάντηση έδωσε ο Αρίγκο Σάκι όταν τον ρώτησαν ποιό σύστημα είναι το καλύτερο εννοώντας ,όπως εξήγησε μετά ότι οι παίχτες με την προσπάθεια και την διάθεση να συνεργαστούν κάνουν ένα σύστημα καλό η κακό
Πως θα ξέρω μία θέση άν η ομάδα μου δεν παίζει με τέτοια διάταξη Δεν χρειάζεται να ανησυχώ γιατί κάθε θέση και κάθε διάταξη έχουν τρία κοινά μυστικά 1ον Προσπάθεια 2ον Προσπάθεια 3ον Προσπάθεια
ΤΕΛΟΣ 1ου ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ