Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος
Advertisements

Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
Χάρτης Δικαιωμάτων του Παιδιού στο Νοσοκομείο
Ο Μυστικός Κήπος F. H. Burnett Μάριος Σταύρου Α2.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΙΣΙΔΩΡΑ
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
Ο ΓΑΜΟΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ (19ΟΣ – 21ΟΣ ΑΙ.)
Ο ΓΑΜΟΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ.
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
Θρησκευτικός Τουρισμός
Κωνσταντίνος Θεοτόκης <<Η τιμή και το χρήμα>>
To Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Ελισάβετ Μαρτινέγκου Μουτζάν (ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ)
Χρυσοβαλάντω Μπασιάκα
ΕΝΟΤΗΤΑ 2.2 Κανόνες Δικαίου και Ηθικής: Η διαφορά
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ Μιλάνε και τα δυο έργα για μια απαγορευμένη αγάπη (Ερωτόκριτος – Αρετούσα, Ρωμαίος – Ιουλίετα)
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Οι Αθηναίοι πολίτες.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ 13Κ3: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
ΠΟΛΩΝΙΑ ΠΟΛΩΝΙΑ ΖΗΣΗΣ ΚΩΣΤΑΚΗΣ & ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΤΑΤΟΥΚΟΣ.
Εργασία των μαθητών του Β3
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Θρυσκευτικα Ομάδα Ξεφτέρια: Γιάννης Σταν Ελένη Πατσιούρα
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
ΚρητικΟΣ ΓAμοΣ Στην Κρήτη υπάρχουν δύο είδη γάμου. Ο γάμος με κλέψιμο και με προξενιό. Στο γάμο με κλέψιμο ο γαμπρός έκλεβε την νύφη αφού οι γονείς του.
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η   Για τη διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος Σας γνωρίζουμε.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
25. Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή 1 Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή

Αφορμή της εργασίας ο Ερωτόκριτος του 2 Αφορμή της εργασίας ο Ερωτόκριτος του Βιτζέντζου Κορνάρου

Λίγα λόγια για τον Ερωτόκριτο Το πιο σημαντικό γλωσσικό και λογοτεχνικό δημιούργημα της Κρητικής Λογοτεχνίας Αποτελείται από 10052 στίχους, ομοιοκατάληκτους 15σύλλαβους Χωρίζεται σε 5 μέρη Δύο είναι οι βασικοί ήρωες του έργου: ο Ερωτόκριτος κι η Αρετούσα Κεντρικό θέμα: ο έρωτας των δύο νέων Τόπος: η Αρχαία Αθήνα, με επιρροές του ιπποτικού πνεύματος της Δύσης Ο γλωσσικός πλούτος του, οι ψυχολογημένοι χαρακτήρες των ηρώων, η κλιμάκωση των δραματικών συγκρούσεων, το φυσιολατρικό στοιχείο δίνουν χαρακτήρα επικής σύνθεσης

Η κατάλληλη ηλικία γάμου Τα παιδιά δεσμεύονται από τους γονείς τους διά της μνηστείας σε μικρή ηλικία. Τα κορίτσια παντρεύονται από τα 12-13 τους χρόνια, ενώ τα αγόρια στα 14-15 τους χρόνια. Η κοπέλα κι ο νέος δεν έχουν τη δυνατότητα να συναντηθούν και να ερωτευθούν λόγω του νεαρού της ηλικίας τους αλλά και του γεγονότος ότι η κοπέλα δε βγαίνει από το σπίτι μόνη. Βυζαντινός γάμος

Βυζαντινός γάμος Η επιλογή συζύγου Βάσει νόμου, μέχρι την εποχή του Ιουστινιανού μόνο ο πατέρας διαλέγει το γαμπρό για την κόρη του χωρίς να εμπλέκεται η μητέρα. Κατά την εποχή των Ισαύρων (8ος - 9ος αι.) η θέση της γυναίκας-μητέρας αναβαθμίζεται κι απαιτείται πλέον η συγκατάθεση και των δύο γονέων ακόμα και για τη μνηστεία. Η δυναστεία των Μακεδόνων (10ος – 11ος αι.) όμως στερεί πάλι αυτό το δικαίωμα από τη μητέρα. Η κόρη έχει το δικαίωμα να επιλέξει μόνη το σύζυγό της, μόνον αν είναι 25 χρόνων και δεν την έχει παντρέψει ακόμα ο πατέρας της (σπάνια περίπτωση). Βυζαντινός γάμος

Βυζαντινός γάμος Το Προξενιό Βοηθός στο έργο του πατέρα για την επιλογή γαμπρού είναι η «νυμφαγωγός» ή «νυμφεύτρια» ή «προμνήστρια» ή «προξενήτρια» ή «κουρκουσούρα» ή «μεσάζων» ή «μεσολαβών» ή «μεσιτεύων». Αυτή αναλαμβάνει να τακτοποιήσει το συνοικέσιο έναντι μεγάλης αμοιβής, η οποία αποτελεί μέρος της προίκας, και κάποιες φορές ήταν παράλογη. Οι Μακεδόνες αυτοκράτορες μάλιστα αναγκάζονται να εισάγουν σχετική νομοθετική ρύθμιση, η οποία απαγόρευε αμοιβή προξενήτριας μεγαλύτερη των 10 λίτρων χρυσού. Τα πρώτα χριστιανικά χρόνια η προξενήτρια πρέπει να προέρχεται από την τάξη των παρθένων. Αργότερα, όμως, ο ρόλος αυτός δίνεται σε άτομο μεγάλης ηλικίας. Βυζαντινός γάμος

Βυζαντινός γάμος Το Προξενιό Η προξενήτρια βρίσκει το κατάλληλο έτερον ήμισυ βάσει κάποιων προδιαγραφών, οι οποίες αλλάζουν ανάλογα με την κοινωνική τάξη. Τέτοιες είναι: η ανατροφή, η κοσμιότητα, η σωφροσύνη και γενικότερα η αρετή ψυχής. Επίσης, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι δεν επιτρέπεται γάμος με μοναχό ή μοναχή, ανάμεσα σε άτομα διαφορετικής θρησκείας κι ανάμεσα σε συγγενείς. Βυζαντινός γάμος

Βυζαντινός γάμος Μνηστεία - Γάμος Αφού προτείνεται ο υποψήφιος γαμπρός από την προξενήτρια κι επιλέγεται από τον πατέρα, ζητείται κι η άποψη της υποψήφιας νύφης. Έπειτα τελείται η προκαταρκτική πράξη γάμου, η οποία συνίσταται είτε σε δεσμό είτε σε αρραβώνα. Μετά τη σύναψη του δεσμού ή του αρραβώνα, ο μνηστήρας μπορεί να επισκέπτεται τη μέλλουσα σύζυγό του στο σπίτι της φέρνοντας τα ανάλογα δώρα. Ο γάμος τελείται μετά από κάποιο χρονικό διάστημα κι αφού οι μελλόνυμφοι έχουν συμπληρώσει το απαιτούμενο όριο ηλικίας. Βυζαντινός γάμος

Η συμμετοχή της Εκκλησίας στη βυζαντινή μνηστεία Από κάποια εποχή και μετά: ο αρραβώνας συνοδεύεται από ιερή ευλογία ανταλλάσσεται και δαχτυλίδι στο «προικοσύμφωνο» η συγγραφή ξεκινά με το σύμβολο του Σταυρού είναι συχνές οι επικλήσεις στη βοήθεια της Παναγίας, του Ιησού, του Ιωάννη του Προδρόμου κι άλλων αγίων Βυζαντινός γάμος

Βυζαντινός γάμος Είδη γάμου Τα πρώτα βυζαντινά χρόνια συνηθίζεται ο «άγραφος» γάμος, όπου απαιτείται μόνο προφορική συναίνεση των γονέων και των ενδιαφερομένων χωρίς θρησκευτική ή πολιτική τελετή. Από τον 9ο αιώνα συνηθίζεται ο «έγγραφος» γάμος, κατά τον οποίο προαπαιτείται η επισφράγιση της συμφωνίας με την υπογραφή δεσμευτικών εγγράφων. Στο «προικοσύμφωνο» ή «προικοσυμβόλαιο» ή «πράξη νυμφαγωγίας» δηλώνεται: το μέγεθος και το περιεχόμενο της προίκας ή «φερνής» που δίνεται από την οικογένεια της νέας (μετρητά, ενδύματα, υφαντά φτιαγμένα από την ίδια, κοσμήματα, δούλοι, ζώα κλπ., ανάλογα με την κοινωνική τάξη) η προίκα από την οικογένεια του νέου και η «προγαμιαία δωρεά» (το «θεώρετρο» ή «υπόβολο») του γαμπρού προς τη νύφη (χρήματα ή γη), η οποία υπολογίζεται ανάλογα με την προίκα και προορίζεται για την εξασφάλιση της γυναίκας σε περίπτωση θανάτου του συζύγου Βυζαντινός γάμος

Ομάδα εργασίας Ευαγγελία Γαϊδατζή Θανάσης Δερμεντζής Πέτρος Μποσκοψίου