Φυσικη Αγωγη για τισ μικρεσ ταξεισ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δημιουργικές δραστηριότητες
Advertisements

Δημοτικο σχολειο δροσιασ κ.α΄
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Καινοτομία και Δημιουργικότητα στη Φυσική Αγωγή
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ.
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Ε – Στ Δημοτικού
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Εμπειρίες και Προβληματισμοί σε Μαθητοκεντρικές Μεθόδους Διδασκαλίας
«Φυσική Αγωγή Α’ Γυμνασίου» Βιβλίο Καθηγητή
Φυσική Αγωγή Ε΄- ΣΤ΄ Δημοτικού Τα νέα βιβλία εκπαιδευτικού & μαθητή
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Jigsaw: Τί είναι;.
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ.
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Παιχνίδια με Μπαλόνια Ευα ιωαννιδου.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Φυσικής Αγωγής
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
Ρυθμική γυμναστική Κωνσταντίνα Μάστορα ΓΠ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ● ΣΤΗΝ ΡΥΘΜΙΚΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ! ● 1 ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ● 2 ΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ(2-6)ΑΤΟΜΑ.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.  Το «στυλ των εντολών».  Το «στυλ πρακτική εξάσκηση των ασκουμένων».  Το «στυλ της αμοιβαίας διδασκαλίας».  Το «στυλ.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
Δ ΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – 2 η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ» ΜΑΡΙΑ.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή Φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές Αν Καθηγητής Εμμανουήλ Κ.
John Dewey
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Βιολογία Γυμνασίου.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Καλώς ορίσατε στο PowerPoint
ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ Επιλογή μεθόδου διδασκαλίας
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
To Teach Curricular Subjects
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φυσικη Αγωγη για τισ μικρεσ ταξεισ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Φυσικη Αγωγη για τισ μικρεσ ταξεισ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Απόκτηση και βελτίωση των βασικών κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών μέσα από τις τρεις θεματικές ενότητες: Παιχνίδια Γυμναστική Χορός

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΧΑΜΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕΣΟ ΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΜΙΑΣ ΠΟΙΚΙΛΙΑΣ ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΥΠΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΔΥΟ ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΟΜΑΔΑΣ, ΘΕΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΟΙΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΧΑΜΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ ΛΙΓΟΙ ΚΑΙ ΑΠΛΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΕΥΚΟΛΑ

Παιχνιδια Έχουν σκοπό: Τη συμμετοχή όλων και όχι τον αποκλεισμό Τη μεγιστοποίηση του χρόνου κινητικής δραστηριοποίησης του κάθε μαθητή Τη διαφοροποίηση της εργασίας Την ανάπτυξη ποικίλων κινητικών και κοινωνικών δεξιοτήτων Την πρόκληση της δημιουργικότητας Την πρόκληση της λύσης προβλήματος Την πρόκληση του ενδιαφέροντος Την θετική εμπειρία, απόλαυση και διασκέδαση Την ικανοποίηση των στόχων του ημερήσιου μαθήματος Την ικανοποίηση του επιπέδου δεξιοτήτων των μαθητών

παιχνιδια Τροποποιούνται ή διαφοροποιούνται με βάση: Τον εξοπλισμό (μέσα και υλικά κατάλληλα για τις μικρές ηλικίες και κατάλληλα με τις ικανότητες και δυνατότητες του κάθε μαθητή) Τους κανόνες Τον αριθμό των συμμετεχόντων μαθητών Τις κινητικές δεξιότητες που θέλει να πετύχει ένα μάθημα (αλλάξετε, προσθέστε ή αφαιρέστε κινητικές δεξιότητες) Τη διάρκεια του παιχνιδιού (αλλάξτε τη διάρκεια του παιχνιδιού) Την ομαδοποίηση ( χωρισμόςς ξανά των ομάδων κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού) Τροποποιούνται για να: Προκαλέσουν τη δημιουργικότητα, τη λύση προβλήματος, τη μέγιστη ενεργητική συμμετοχή όλων

πΑΙΧΝΙΔΙΑ Χρησιμοπούνται σε ένα ημερήσιο μάθημα: Στο εισαγωγικό μέρος για αφόρμηση, πρόκληση του ενδιαφέροντος, κινητική δραστηριοποίηση και προετοιμασία των μαθητών γι α το τι θα ακολουθήσει στο κύριο μέρος Στο κύριο μέρος για διδασκαλία ή ανάπτυξη μιας νέας δεξιότητας Στην ανακεφαλαίωση για τελική δραστηριότητα και αξιολόγηση του τι έμαθαν και πως το εφαρμόζουν οι μαθητές

Λιστα με παιχνιδια Παιχνιδια Παιχνίδια Κυνηγητό ισορροπώντας ένα σακουλάκι Χρώματα Κυνηγητό ισορροπώντας όλοι από ένα σακουλάκι Πήδα το ποταμάκι Μιμήσεις ζώων Ο βάτραχος στη θάλασσα Λύκοι και αρνάκια Άδειο γήπεδο Χτίστες και μπουλντόζες Το μπαλόνι στον αέρα Ζάρια και ισορροπίες Φρουρήστε το κάστρο Θάλασσα και ξηρά Ρίξτε τους κώνους Το μαγικό χαλί Σημαδεύω τα παπούτσια Κόρακες και γερανοί

Αφόρμηση/Τελική δραστηριότητα: «Μουσικά Αγάλματα» Κύριο Μέρος: ΣΚΟΠΟΣ 4: Αποκτηση Θετικησ Εμπειριασ απο τη φυσικη Δραστηριοτητα και αναπτυξη τησ δημιουργικησ σκεψησ, τησ κριτικησ σκεψησ, τησ αυτο-εκφρασησ και τησ κοινωνικοτητασ σκοποσ 5: κατανοηση και σεβασμοσ τησ διαφορετικοτητασ των ατομων και συνεργασια με ολουσ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Παιχνίδια ΘΕΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Ισορροπίες, Σχήματα σώματος ΣΤΟΧΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Τα παιδιά να: 1.ανακαλύψουν διάφορους τρόπους ισορροπίας 2.δημιουργούν ποικιλία σχημάτων με το σώμα του σε διάφορα επίπεδα 3.συνεργάζονται και δημιουργούν σχήματα και κινητικά μοτίβα σχημάτων με το ζευγάρι και την ομάδα τους Αφόρμηση/Τελική δραστηριότητα: «Μουσικά Αγάλματα» 20 ΑΣΤΕΡΑΚΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕΝΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΡΑΒΑΣΗ, ΔΕΝ ΜΕΝΟΥΝ ΑΚΙΝΗΤΑ, ΧΑΝΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΣΤΕΡΑΚΙ. Κύριο Μέρος: «Ζάρια και Ισορροπίες» 1.Τα παιδιά στην ομάδα τους ρίχνουν το ζάρι με τη σειρά, και ισορροπούν το καθένα μόνο του σε τόσα σημεία του σώματος όσος ο αριθμός που φέρει κάθε φορά το ζάρι. 2. Τα παιδιά στην ομάδα γίνονται ζευγάρια και συνεργάζονται για να δημιουργήσουν ισορροπίες και σχήματα του σώματος σύμφωνα πάντα με τον αριθμό που φέρουν 2 ζάρια μαζί. 3. Τα παιδιά στην ομάδα τους, συνεργάζονται με την τετράδα τους και προσπαθούν να ισορροπήσουν και να δημιουργήσουν ένα σχήμα με τα σωματά τους σύμφωνα πάντα με το γινόμενο που φέρουν τα ζάρια. Όλοι έχουν ένα σημείο επαφής με κάποιο της ομάδας τους. Υλικά: Ζάρια, Μουσική, Παρατηρήσεις: Ομάδες των τεσσάρων/χρώματα Κάθε φορά ρίχνει ένας μαθητής το ζάρι, με τη σειρά Ομαλή ροή δραστηριοτήτων, Συνοχή Δημιουργικότητα, συνεργασία

«Χτίστες και Μπουλντόζες» Κύριο Μέρος: ΣΚΟΠΟΣ 3: Γνωση και αναπτυξη ενοσ επιπέδου φυσικησ καταστασησ για την υγεια ΣΚΟΠΟΣ 4: Αποκτηση Θετικησ Εμπειριασ απο τη φυσικη Δραστηριοτητα και αναπτυξη τησ δημιουργικησ σκεψησ, τησ κριτικησ σκεψησ, τησ αυτο-εκφρασησ και τησ κοινωνικοτητασ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Παιχνίδια ΘΕΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Μετακινήσεις σε διάφορες κατευθύνσεις ΣΤΟΧΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Τα παιδιά να: 1.μετακινούνται με διαφορους τρόπους σε διάφορες κατευθύνσεις 2.Εκτελούν διάφορες ασκήσεις και να περιγράφουν πως λειτουργεί η καρδιά, η αναπνοή και ο ιδρώτας μετά από την καθεμιά. Αφόρμηση: «Χτίστες και Μπουλντόζες» Κύριο Μέρος: 5 ομάδες, ένα χαρτόνι, λέξεις για να περιγράφουν τη λειτουργία της καρδιάς, της αναπνοής, του ιδρώτα τους, κλπ. Ασκήσεις με μουσική: Περπάτημα στο χώρο Γρήγορο περπάτημα Τροχάδην Χόπλα, πλάγια βήματα Άλματα στα στεφάνια Σχοινάκι Κάνε ότι κάνω : χορός Υλικά: ομαδικό χαρόνι εργασίας Λέξεις/καρτέλες Τελική Δραστηριότητα Με βάση την καταγραφή στην πινακίδα, κάνουν μια μικρή περιγραφή για το πώς λειτουργεί το σώμα μετά από άσκηση και σε μια άλλη πινακίδα διακρίνουμε τις διάφορες ασκήσεις που έκαναν σε ασκήσεις χαμηλής, μέτριας και έντονης άσκησης. Και σημειώνουμε ποιες βοηθούν την καρδιά μας να γίνει γερή και δυνατή. Προτρέπουμε τα παιδιά να δοκιμάζουν αυτές τις ασκήσεις το διάλειμμα και στο σπίτι το απόγευμα.

Υλικά: μπάλες, κώνοι, αυτοκόλλητα διακριτικά αντίθετου ποδιού χεριού ΣΚΟΠΟΣ 4: Αποκτηση Θετικησ Εμπειριασ απο τη φυσικη Δραστηριοτητα και αναπτυξη τησ δημιουργικησ σκεψησ, τησ κριτικησ σκεψησ, τησ αυτο-εκφρασησ και τησ κοινωνικοτητασ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Παιχνίδια ΘΕΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Ρίξιμο της μπάλας πάνω από τον ώμο σε απόσταση ΣΤΟΧΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Τα παιδιά να: 1.Ρίχνουν από πάνω την μπάλα σε απόσταση, με έμφαση στο αντίθετο πόδι χέρι 2.Ανακαλύψουν στρατηγικές για να λύσουν κινητικό πρόβλημα Υλικά: μπάλες, κώνοι, αυτοκόλλητα διακριτικά αντίθετου ποδιού χεριού Αφόρμηση: «Σημαδεύω τα παπούτσια» Κύριο Μέρος: Απέναντι Σε ζευγάρια και στη μέση ένας κώνος. α. Προσπαθούν να σημαδέψουν τον κώνο με όποιο τρόπο θέλουν β. Με περιορισμό: μόνο με χέρια γ. Σε γονατιστή θέση μόνο με χέρια, μόνο πάνω από τον ώμο δ. Όρθια προσέχοντας αντίθετο πόδι και χέρι Τελική δραστηριότητα: «Άδειο γήπεδο» ή «Καθαρίστε την αυλή σας» Τα παιδιά χωρισμένα σε 2 ομάδες και σε δυο γήπεδα, και στη μέση ένα σχοινί για να ρίχνουν από πάνω την μπάλα και προσπαθούν με το τέλος του χρόνου να έχουν στο γήπεδό τους τις λιγότερες μπάλες ή τα λιγότερα μαλακά αντικείμενα.

Υλικά: Αλεξίπτωτο, αφρώδεις μπάλες Αφόρμηση: σκοποσ 5: κατανοηση και σεβασμοσ τησ διαφορετικοτητασ των ατομων και συνεργασια με ολουσ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Παιχνίδια ΘΕΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Μετακινήσεις,Ισορροπίες, Χειρισμός ΣΤΟΧΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Τα παιδιά να: 1. Συνεργάζονται με την ομάδα τους για επίλυση κινητικών προβλημάτων Υλικά: Αλεξίπτωτο, αφρώδεις μπάλες Αφόρμηση: «Αλεξίπτωτο και μετακινήσεις» Κύριο Μέρος: «Αλεξίπτωτο και ομάδες» «Αλεξίπτωτο και μπάλες» Τελική Δραστηριότητα: «Αλεξίπτωτο και πράσινος κύκλος» Παρατηρήσεις: Συντονισμός κινήσεων Συγχρονισμός Συνεργασία Αποδοχή των άλλων Ακολουθώ τον αρχηγό Ρόλοι

Κύριο Μέρος: Σταθμοί εργασίας ΣΚΟΠΟΣ 4: Αποκτηση Θετικησ Εμπειριασ απο τη φυσικη Δραστηριοτητα και αναπτυξη τησ δημιουργικησ σκεψησ, τησ κριτικησ σκεψησ, τησ αυτο-εκφρασησ και τησ κοινωνικοτητασ Σκοποσ 6: Επιδειξη υπευθυνησ αθλητικησ και κοινωνικησ συμπεριφορασ ωσ αποτελεσμα τησ συμμετοχησ στη φυσικη δραστηριοτητα ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Παιχνίδια ΘΕΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Ρίξιμο της μπάλας σε στόχο ΣΤΟΧΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Τα παιδιά να: 1.ρίχνουν σε διάφορους στόχους 2.επιλέγουν πως θα κερδίσουν τους περισσότερους βαθμούς 3. αξιολογούν την προσπάθειά τους Κύριο Μέρος: Σταθμοί εργασίας Α΄ γύρος εξάσκησης Β ΄γύρος αυτο-αξιολόγησης Σημαδεύω τον κώνο Ρίχνω τις κορίνες Ζωάκια στα νούφαρα Στεφάνια στον κώνο Ταϊζω το λιοντάρι Κερδίζω τον κλόουν Υλικά: κορίνες, κώνοι, μπάλες διαφόρων μεγεθών, στεφάνια, σωλήνες, βάσεις, σακουλάκια, χαλάκι στόχων, σακουλάκια ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΡΤΕΛΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΟΜΑΔΙΚΗ ΚΑΡΤΕΛΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Παρατηρήσεις: Αυτοαξιολόγηση, επίλυση προβλήματος Υπευθυνότητα Κοινωνική Συμπεριφορά Διαφοροποίηση υλικών Θετικές Εμπειρίες Επιτυχίας Επέκταση: Ενδοσχολική ή Διασχολική Ημερίδα «Πετυχαίνω το στόχο μου»

Γυμναστικη Μεσο για επιτευξη ατομικων στοχων, ατομικη επιτυχια και προοδο Έχει σκοπό: Τη συνολική συμμετοχή Τα ατομικά πρότυπα επιτυχίας Την ενθάρρυνση για αμοιβαία διδασκαλία (το ένα παιδί να μάθει από το άλλο) Την εμφαση στα θετικά στοιχεία της εκτέλεσης του κάθε παιδιού Την ενθάρρυνση για κινητικές λύσεις σε κινητικές προκλήσεις Την προοδευτικότητα των δεξιοτήτων και τη βαθμιαία δυσκολία τους Την ασφάλεια επίβλεψη, προσεκτική βοήθεια, διαδοχική προοδευτικότητα στο χτίσιμο της μιας δεξιότητας πάνω στην άλλη ελαχιστοποίηση των κινδύνων ασφάλειας και μεγιστοποίηση της απόλαυσης από τη μάθηση, άμεση βοήθεια με λέξεις – κλειδιά κατευθύνοντας αυτόν που εκτελεί Τη γνώση για το Πως και το Γιατί μιας άσκησης Το ενδιαφέρον στις εμπειρίες ανακάλυψης, εξερεύνησης και καθοδηγούμενης ανακάλυψης

Γυμναστικη: ασκησεισ εδαφουσ Μικρές τάξεις Εκτελούν διάφορες δεξιότητες μετακίνησης: Περπάτημα «γυμναστή», χόπλα, καλπασμό, λίπινγκ, κλπ. Εκτελούν ικανοποιητικά δεξιότητες ισορροπίας α)σε διάφορα μέρη του σώματός τους, β)με ή σε διάφορα αντικείμενα, γ)με ζευγάρι ή ομάδα, δ) γέφυρα, κεράκι, Κινούνται ομαλά από μια θέση ισορροπίας σε μια άλλη, μεταφέροντας το βάρος σε διαφορετικά μέρη του σώματος και διατηρώντας τον έλεγχο του σώματός τους Εκτελούν πλάγιο ρολάρισμα, κυβίσθηση, ανακυβίσθηση Εκτελούν κυβίσθηση και ανακυβίσθηση έχοντας διαφορετική αρχική και τελική θέση ισορροπίας Δημιουργούν και εκτελούν μια σειρά από ισορροπίες μαζί με μετακινήσεις, μεταφορά βάρους, ρολαρίσματα και περιστροφές Εκτελούν κινήσεις ομαλών πτώσεων με προσοχή στον τρόπο απορρόφησης της δύναμης από την πτώση Εκτελούν άλματα και προσγειώνονται ομαλά Μεγάλες τάξεις Χρησιμοποιούν διαφορετικά επίπεδα, κατευθύνσεις, ταχύτητες κατά την εκτέλεση μιας σειράς κινητικών δεξιοτήτων Παρατηρούν αν ένας συμμαθητής τους εκτελεί μια βασική κινητική δεξιότητα σύμφωνα με το πρότυπο διδασκαλίας και παρέχουν ανατροφοδότηση βάσει αντίστοιχων κριτηρίων που τους παρέχονται Χρησιμοποιούν εσωτερική και εξωτερική ανατροφοδότηση για να βελτιώσουν την ποιότητα της εκτέλεσης μιας άσκησης

Αφόρμηση:Συγκέντρωση, Στοχοθεσία ΣΚΟΠΟΣ 4: Αποκτηση θετικησ εμπειριασ απΟ τη φυσική δραστηριοτητα και αναπτυξη τησ αυτο-εκφρασησ αλλα και τησ κοινωνικοτητασ τουσ. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Γυμναστική ΘΕΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ:Μετακινήσεις, άλματα ΣΤΟΧΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Τα παιδιά να: 1.ανακαλύψουν ποικίλους τρόπους μετακίνησης σε διάφορα επίπεδα Αφόρμηση:Συγκέντρωση, Στοχοθεσία Κύριο Μέρος: 1. «Ο Ζωολογικός κήπος» ή «Το μαγικό ραβδί» Υλικά: κώνοι με ζώα, ή ραβδάκι με καρτέλες ζώων, κρεβατάκι, αφρώδης πήχης, κηλίδες, στεφάνια, πιατάκια, δοκός ισορροπίας, κλπ. Ανακεφαλαίωση: Τί κάναμε στο σημερινό μάθημα

Αφόρμηση: «Ξηρά θάλασσα» ΣΚΟΠΟΣ 4: Αποκτηση Θετικησ Εμπειριασ απο τη φυσικη Δραστηριοτητα και αναπτυξη τησ δημιουργικησ σκεψησ, τησ κριτικησ σκεψησ, τησ αυτο-εκφρασησ και τησ κοινωνικοτητασ Σκοποσ 6: Επιδειξη υπευθυνησ αθλητικησ και κοινωνικησ συμπεριφορασ ωσ αποτελεσμα τησ συμμετοχησ στη φυσικη δραστηριοτητα ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Γυμναστική ΘΕΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ:Μετακινήσεις, άλματα ΣΤΟΧΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Τα παιδιά να: μετακινούνται με διάφορους τρόπους μετακίνησης Αφόρμηση: «Ξηρά θάλασσα» Κύριο μέρος: Σταθμοί εργασίας: «Τα ζώα» 1ος: στρογγυλές κηλίδες: στη λίμνη των βατράχων, από νούφαρο σε νούφαρο 2ος: στεφάνια σε απόσταση: το ελάφι στο δάσος 3ος: χαμηλοί κώνοι: το λαγουδάκι πάνω από τους θάμνους 4ος: κρεβατάκι, αφρώδης πήχης, σωλήνες, βάσεις: το φίδι σέρνεται Υλικά: στρογγυλές κηλίδες, στεφάνια, κώνοι, κλπ Ανακεφαλαίωση: Τι κάναμε στο σημερινό μάθημα

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Γυμναστική ΣΚΟΠΟΣ 4: Αποκτηση Θετικησ Εμπειριασ απο τη φυσικη Δραστηριοτητα και αναπτυξη τησ δημιουργικησ σκεψησ, τησ κριτικησ σκεψησ, τησ αυτο-εκφρασησ και τησ κοινωνικοτητασ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Γυμναστική ΘΕΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Πλαγιο ρολάρισμα, κυβίσθηση ΣΤΟΧΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Τα παιδιά να: 1.εκτελούν πλάγιο ρολάρισμα με τεντωμένο και μαζεμένο σώμα 2.εκτελούν σε σειρά πλάγιο ρολάρισμα με μαζεμένο και τεντωμένο σώμα με ροή 3.εκτελούν κυβίσθηση Κύριο μέρος: 1ος σταθμός: Ρίξτε τον κύβο δραστηριοτήτων και μιμηθείτε στο κρεβατάκι την κίνηση του αντικειμένου που βλέπετε π.χ. Κορμός δέντρου, βαρελάκι, ένα κουλούρι, κλπ. 2ος: Βάλτε τις καρτέλες σε μια διαδοχική σειρά και μετά προσπαθήστε να τις μιμηθείτε με τη σειρά που επιλέξατε. Αλλάξετε τους σειρά. 3ος: Η/Υ: παρακολουθήστε το παιδάκι (μοντέλο πλάγιου ρολαρίσματος) και προσπαθήστε να το μιμηθείτε. Το σώμα σας να ακολουθήσει την πορεία της γραμμής στο κρεβατάκι. 4ος: κυβίσθηση με την σωστή καθοδήγηση του δασκάλου Αφόρμηση: Ρίξτε τον κύβο δραστηριοτήτων και μιμηθείτε στο κρεβατάκι την κίνηση του αντικειμένου που βλέπετε π.χ. Κορμός δέντρου, βαρελάκι, ένα κουλούρι, κλπ. Υλικά:κύβοι δραστηριοτήτων, χεράκια, καρέκλα, εικόνα, κεκλιμένο επίπεδο,κρεβατάκια, Παρατηρήσεις: Επίβλεψη από το δάσκαλο, μικρές ομάδες, σταθμοί εργασίας

Χοροσ μεσο για συμμετοχη σε μια ποικιλια ρυθμικων εμπειριων Έχει σκοπό: Την κίνηση στο ρυθμό της μουσικής Την έκφραση ιδεών, διαθέσεων και συναισθημάτων Τη δημιουργικότητα Την πρόκληση της φαντασίας Την εξερεύνηση, τον αυτοσχεδιασμό Έχει: κανονισμένη ροή ενέργειας όσον αφορά διάρκεια και ένταση χρονική διαδοχή γεγονότων να έχει ισορροπία και αρμονία κατάλληλη επανάληψη κανονικών συζεύξεων

χοροσ Βασικοί ρυθμοί βασικός χτύπος τέμπο: ταχύτητα της κίνησης της μουσικής συνόδείας τόνος (beat) ένταση ρυθμικό μοντέλο Ρυθμοί τραγουδιών λένε μια ιστορία αναπτύσσουν μια ιδέα έχουν ένα ευχάριστο ρυθμικό μοντέλο διεγείρουν τη φαντασία έχουν θεατρικές δυνατότητες Δημιουργικός χορός εκφράζουν ιδέες και συναισθήματα εξερευνούν, δημιουργούν, αυτοσχεδιάζουν Παραδοσιακός χορός

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Χορός ΣΚΟΠΟΣ 4: Αποκτηση Θετικησ Εμπειριασ απο τη φυσικη Δραστηριοτητα και αναπτυξη τησ δημιουργικησ σκεψησ, τησ κριτικησ σκεψησ, τησ αυτο-εκφρασησ και τησ κοινωνικοτητασ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Χορός ΘΕΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Μετακινήσεις, Ισορροπίες , Σχήματα Σώματος ΣΤΟΧΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Τα παιδιά να: 1.δημιουργούν ποικιλία σχημάτων με το σώμα τους σε ψηλό και χαμηλό επίπεδο 2. δημιουργούν γράμματα με το σώμα τους και παρουσιάζουν το ονομά τους 3.δημιουργούν το όνομά τους φτιάχνοντας μια κινητική φράση (ισορροπία/σχήμα σώματος – μετακίνηση) Κύριο μέρος: Δείχνουμε γράμματα κεφαλαία και μικρά του αλφαβήτου και προσπαθούν να τα δημιουργήσουν όσο το δυνατό ξεκάθαρα με το σώμα τους, όρθιοι και στο πάτωμα. Δείχνουμε γράμματα, μετακινήσεις και φτιάχνουμε κινητικές φράσεις «Το όνομά μου» Γράφουν το όνομά τους με το σώμα τους και στην συνέχεια το παρουσιάζουν στην ομάδα τους. «Η γραφομηχανή» Γράφουν με το σώμα τους το όνομά τους αλλά στην αλλαγή δηλαδή από γράμμα σε γράμμα χρησιμοποιούν μια στροφή ή άλλη μετακίνηση που επιλέγουν στο ρυθμό της μουσικής . Αφόρμηση: «Μουσικά σχήματα» Τα παιδιά μετακινούνται ελεύθερα στο ρυθμό της μουσικής και όταν η μουσική σταματήσει δημιουργούν το σχήμα που βλέπουν στο βιντεοπροβολέα π.χ. Μπάλα, καμηλοπάρδαλη, κλπ. Υλικά:καρτέλλες με γράμματα εικόνες, Η/Υ, βιντεοπροβολέας μουσική Τελική δραστηριότητα: Παρουσιάζουν στην ομάδα τους την κινητική φράση του ονόματός τους με μουσική

«Μουσικά γράμματα σε ζευγάρια» ΣΚΟΠΟΣ 4: Αποκτηση Θετικησ Εμπειριασ απο τη φυσικη Δραστηριοτητα και αναπτυξη τησ δημιουργικησ σκεψησ, τησ κριτικησ σκεψησ, τησ αυτο-εκφρασησ και τησ κοινωνικοτητασ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Χορός ΘΕΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Μετακινήσεις, Ισορροπίες, Σχήματα σώματος ΣΤΟΧΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Τα παιδιά να: 1.Δημιουργούν γράμματα και λέξεις με το σώμα τους χρησιμοποιώντας ισορροπίες και σχήματα σώματος 2.Μεταβαίνουν από το ένα γράμμα στο άλλο με ροή, χρησιμοποιώντας μετακινήσεις 3. Δημιουργούν κινητική φράση 4.Συνεργάζονται με το ζευγάρι και την ομάδα τους 5.Αξιολογούν και δίνουν ανατροφοδότηση το ζευγάρι τους Κύριο Μέρος 1. «Κάνε το γράμμα που κάνω»Στην ομάδα, το ένα δείχνει ένα γράμμα με το σώμα του και τα άλλα προσπαθούν να το διαβάσουν και να το κάνουν. Το κάνουν με τη σειρά.  2.»Κάντε το γράμμα που κάνουμε» Το ένα ζευγάρι κάνει ένα γράμμα και το άλλο ακολουθεί. Το ζευγάρι τους τους ανατροφοδοτεί αν το παρουσίασαν με ξεκάθαρο τρόπο ή αν χρειάζεται να βελτιώσουν κάποιο γράμμα. 3. Με το ζευγάρι του συνεργάζεται και παρουσιάζει λέξεις, τις οποίες τραβά τυχαία από ένα φάκελο  4.Με το ζευγάρι του προσπαθεί να φτιάξει μια λέξη, χρησιμοποιώντας στην μετάβαση από το ένα γράμμα στο άλλο, μετακινήσεις, στροφές, ρολαρίσματα κλπ στο ρυθμό της μουσικής που ακούεται. Αφόρμηση: «Μουσικά γράμματα σε ζευγάρια» Υλικά: μουσική, καρτέλες με λέξεις και φράσεις. Τελική δραστηριότητα:5. Η ομάδα προσπαθεί να παρουσιάσει με ροή μια φράση που τις δίνεται στις υπόλοιπες. Αν την διαβάσουν και την καταλάβουν κερδίζει η ομάδα που παρουσίασε.