Υπό έμφαση στόχοι της Σχολικής Χρονιάς:  Δ Δ Δ Διαθεματική Προσέγγιση  Ί Ί Ί Ίσες ευκαιρίες για τα δύο φύλα, για όλες τις φυλές και εθνότητες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Προσωπικές δεξιότητες
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι!
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Εισήγηση στα πλαίσια Επιμορφωτικού Σεμιναρίου με τίτλο Θετική Σκέψη και Δράση στην Εκπαιδευτική κοινότητα «Ψυχική.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Το αγαπημένο μου μάθημα
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΙΟΜΕΤΟΧΟΥ Παρουσίαση: Μαρία Τσούντα
Συναισθηματικη αγωγη.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίσοι.» Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Το «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» για μαθητές Δημοτικού Σχολείου Σκοπός των ενοτήτων του προγράμματος «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου είναι: -Η.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
«Μόνο ότι δέχεσαι με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου» Dewey.
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Πορεία προς την Υπευθυνότητα μέσα στην Τάξη
Ελληνογερμανική Αγωγή
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
6ο Γυμνάσιο Χαλκίδας Project με τα τμήματα Α2 & Α Υπεύθυνη καθηγήτρια: Λιάτζουρα Κ. ΠΕ 07.
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπό έμφαση στόχοι της Σχολικής Χρονιάς:  Δ Δ Δ Διαθεματική Προσέγγιση  Ί Ί Ί Ίσες ευκαιρίες για τα δύο φύλα, για όλες τις φυλές και εθνότητες  Π Π Π Περιβαλλοντική Αγωγή  Η Η Η Η Εισαγωγή του Ευρώ  Α Α Α Ασφάλεια και υγεία στην Εκπαίδευση

Συναισθηματική Νοημοσύνη και οι πέντε διαστάσεις της Ενσυναίσθηση • Κατανόηση των άλλων Ακούω τους άλλους, τους κατανοώ και τους βοηθώ βασισμένος στην κατανόηση των αναγκών και των συναισθημάτων τους. • Χειρισμός της διαφορετικότητας Είμαι ευαίσθητος στις διαφορές των ομάδων, αποδέχομαι όλους (κάθε άτομο είναι μοναδικό, άτομα με ειδικές ικανότητες) Αυτοεπίγνωση 1. Επίγνωση των συναισθημάτων • Ξέρω τι νιώθω και γιατί • Ξέρω ότι τα συναισθήματά μου επηρεάζουν τις συμπεριφορές μου. 2. Αυτοπεποίθηση • Έχω ένα αίσθημα σιγουριάς για τον εαυτό μου. (μαργαρίτα) • Εκφράζω τη διαφωνία μου έστω κι αν δεν αρέσει. Συναισθηματική Νοημοσύνη Κίνητρα συμπεριφοράς Τάση για βελτίωση • Θέτω προκλητικούς στόχου • Ανακαλύπτω τρόπους για να βελτιώνομαι. (καρέκλα σκέψης) Δέσμευση • Χρησιμοποιώ τις βασικές αξίες τις ομάδας κατά τη λήψη αποφάσεων Επιμονή και αισιοδοξία • Επιμένω στην επίτευξη των στόχων μου παρά τα εμπόδια και τις δυσκολίες. Αυτορύθμιση 1. Αυτοέλεγχος • Ελέγχω τα αρνητικά μου συναισθήματα (θυμός, λύπη, φόβος) • Διατηρώ τη ψυχραιμία μου σε δύσκολες στιγμές 2. Αξιοπιστία, ευσυνειδησία • Καλλιεργώ το αίσθημα εμπιστοσύνης • Παραδέχομαι τα λάθη μου • Κρατώ τις υποσχέσεις μου 3. Καινοτομία και προσαρμοστικότητα • Αναζητώ καινούριες ιδέες • Γεννώ νέες ιδέες • Προσαρμόζομαι στις γρήγορες αλλαγές Κοινωνικές δεξιότητες • Παίρνω πρωτοβουλίες, δρω ως ηγέτης (αρχηγοί στις ομάδες) • Δράση για αλλαγή (προτάσεις για αλλαγή προς διευθύντρια) • Αναπτύσσω διαπροσωπικές σχέσεις. (έχω φίλους) • Δημιουργώ ευκαιρίες για συνεργασία (εργασίες σε ομάδες) • Μοιράζομαι με τους άλλους γνώσεις, πληροφορίες, σκέψεις, συναισθήματα (έχεις γράμμα, χνουδωτό ζωάκι)

Οργάνωση σχολείου - τάξεων  Ο Ο Ο Ομάδες παιδιών  Αρχηγός ομάδας

 Υ Υ Υ Υπευθυνότητες ομάδας

ΠΠΠΠροτάσεις βελτίωσης σχολικού περιβάλλοντος

 Κ Κ Κ Κανόνες τάξης

 Ε Ε Ε Ενημέρωση παιδιών για το ημερήσιο πρόγραμμα  Δ Δ Δ Διαγωνισμός: Τι όνομα θα δώσω στην τάξη μου;

«Η επικοινωνία με τον εαυτό μας είναι πολύ σημαντική επειδή χωρίς αυτή δεν μπορείς να επικοινωνήσεις με κανένα άλλο στον κόσμο.»

Ο εαυτός μου - Υποενότητες Κίνητρα μάθησης Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ Το σώμα μου Τα συναισθήματά μου Θέλετε να με γνωρίσετε καλύτερα; ΥΓΙΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ Ονομάζω τα μέρη του σώματος μου Χρησιμότητα των μελών του σώματος Το σώμα μου μια μηχανή Ανάγκες-Αισθήσεις Παρατηρώ Ζωγραφίζω Φωτογραφίζω Καταγράφω Μιλώ για το σώμα μου Συγκρίνω το σώμα με άλλα Στάδια ανάπτυξης Υγιεινή του σώματος Καθαριότητα Προστασία Γυμναστική Διατροφή Καταστάσεις που μου προκαλούν χαρά, λύπη, φόβο, θυμό Αυτορύθμιση (ελέγχω τα συναισθήματά μου) Ενσυναίσθηση (πως νιώθουν οι άλλοι) Εκδήλωση των συναισθημάτων (πως, τι αλλαγές συμβαίνουν στο σώμα μου π.χ. όταν φοβάμαι κιτρινίζω, τρέμουν τα χέρια μου κτλ) πως μοιάζω όταν με κυριεύει ένα συναίσθημα Τι αγαπώ (παιγνίδι, φαγητά) Τα ενδιαφέροντα μου (πως περνώ τον ελεύθερο μου χρόνο) Τα αγαπημένα μου πρόσωπα (πως συμπεριφέρομαι προς αυτά) Πως μπορώ να γίνω καλύτερος Αναλαμβάνω ευθύνες Οι αρετές και οι ικανότητές μου (τι μπορώ να κάνω)

Καθένας είναι μοναδικός στον κόσμο, ξεχωριστός, διαφορετικός και πρέπει όλοι να αποδεχόμαστε τους άλλους σαν μοναδικότητες.

Οι μαργαρίτες Οι μαργαρίτες

Το αγαπημένο μου παιχνίδι

Το αγαπημένο μου πρόσωπο

Ο φίλος μου

Διαθεματική Προσέγγιση Συναισθηματικής Νοημοσύνης Γλωσσική Αγωγή • Προφορικός λόγος: (εμπλουτισμός και ορθή χρήση σχετικού λεξιλογίου, ορθή δομή πρότασης, επίθετα, αντίθετα, σύνθετες λέξεις)  Παραμύθια  Ποιήματα (ανάλυση και πεξεργασία, δημιουργία αυτοσχέδιων ποιημάτων)  Φανταστικά διώνυμα  Θεατρικό παιγνίδι  Δημιουργία αυτοσχέδιων παραμυθιών Θρησκευτική, Ηθική και Κοινωνική Αγωγή  Συζήτηση γύρω από εικόνες όπου τα παιδιά προτείνουν τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων μεταξύ τους που να είναι κοινωνικά αποδεκτοί  Ευαισθητοποίηση για τα παιδιά με ειδικές ικανότητες και για τα παιδιά όλου του κόσμου Αναδυόμενος Γραμματισμός • Φωνολογικές δεξιότητες (ανάλυση και σύνθεση φωνημάτων, δραστηριότητες παρήχησης, ομοιοκαταληξίας, εντοπισμός α΄φωνήματος στη λέξη και βρίσκω καινούργιες λέξεις που αρχίζουν με το ίδιο γράμμα)  Σχηματισμός λέξεων με κινητά γράμματα  Δημιουργία λεξικού συναισθημάτων Μελέτη περιβάλλοντος-Φυσικές Επιστήμες • Το σώμα μου  Τα συναισθήματά μου (πώς εμφανίζονται, πώς εκφράζονται με το σώμα και το πρόσωπο)  Παρατηρήσεις  Μοντελοποιήσεις Έκφραση και δημιουργικότητα • Μουσική ως μέσο έκφρασης συναισθημάτων (λεκτικά και κινητικά)  Εικαστική έκφραση (κατασκευάζω μάσκες, χαμόγελα, πρόσωπα κλπ.)  Δημιουργικό δράμα  Δραματοποιήσεις Μαθηματικά • Ψηφοφορίες • Γραφικές παραστάσεις (ψηφίζω το χρώμα της χαράς) • Ερμηνεία αποτελεσμάτων  Σειροθετήσεις  Έννοια πολλά – λίγα / μοτίβα  Τα παιδιά ψωνίζουν στα καταστήματα της «πολιτείας των συναισθημάτων» - εξοικείωση με το νομισματικό μας σύστημα Μελέτη περιβάλλοντος –Ιστορία Δεν ξεχνώ – Συναισθήματα που μου προκαλούν τα δεινά της πατρίδας μου Δράση – Εκδηλώσεις – Επικοινωνία με άλλος φορείς • Εκδήλωση για το Ραδιομαραθώνιο • Προσφορά στην Unisef • Επικοινωνία με την Α’ τάξη του Γ’ Δημοτικού Σχολείου – Κοινή εκδήλωση στο σχολείο μας για να διώξουμε τα αρνητικά μας συναισθήματα και να μείνει στο σχολείο μας μόνο η χαρά • Ταχυδακτυλουργός διασκεδάζει τα παιδιά • Παρουσίαση σχεδίου εργασίας στους γονείς Συναισθήματα

Γραφικές παραστάσεις

Κατασκευές

Κατασκευές

Ταξίδια φαντασίας – Θεατρικό παιχνίδι

Κλειδώνω τ’ αρνητικά μου συναισθήματα

Πολιτεία Συναισθημάτων  Τ Τ Τ Ταχυδρομείο της αγάπης

Πολιτεία Συναισθημάτων ΠΠΠΠερίπτερο με εφημερίδες συναισθημάτων

Πολιτεία Συναισθημάτων  Φ Φ Φ Φαρμακείο με φάρμακα παρηγοριάς

Πολιτεία Συναισθημάτων  Κ Κ Κ Κατάστημα με συσκευές συναισθημάτων

Πολιτεία Συναισθημάτων  Π Π Π Παντοπωλείο συναισθημάτων

Επικοινωνιακός χαρακτήρας σχεδίου εργασίας Επικοινωνιακός χαρακτήρας σχεδίου εργασίας  Έ Έ Έ Έχεις γράμμα

ΦΦΦΦιλοξενώ το χνουδωτό ζωάκι στο σπίτι μου

Επικοινωνιακός χαρακτήρας σχεδίου εργασίας  Μ Μ Μ Μοιράζομαι τη χαρά μου με άλλους

Αξιολόγηση σχεδίου εργασίας  Αλλαγή στη συμπεριφορά παιδιών

Αξιολόγηση σχεδίου εργασίας  Προσφέρω απλόχερα χαρά

Σ΄ αγαπώ, μ’ αγαπάς, θέλω αλήθεια να σου πω, μια αγκαλιά κι ένα φιλάκι σου γλυκό λένε πάντα σ’ αγαπώ.