ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος
Μορφές εκπαίδευσης Τυπολογία των Coombs και Amhed (1974, 8) •Τυπική εκπαίδευση: το ιεραρχικά δομημένο, χρονικά διαβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα, από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση έως το πανεπιστήμιο, που περιλαμβάνει, πέραν των γενικών ακαδημαϊκών σπουδών, μια ποικιλία εξειδικευμένων προγραμμάτων και οργανισμών για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. •Μη-τυπική εκπαίδευση: στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνεται κάθε οργανωμένη εκπαιδευτική δραστηριότητα εκτός του καθιερωμένου εκπαιδευτικού συστήματος, είτε μεμονωμένη είτε ως μέρος μιας ευρύτερης δραστηριότητας, που στοχεύει σε συγκεκριμένο κοινό και βασίζεται σε συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους. •Άτυπη εκπαίδευση: η δια βίου διαδικασία όπου το κάθε άτομο αποκτά στάσεις, αξίες, δεξιότητες και γνώσεις από την καθημερινή εμπειρία του και την επίδραση του περιβάλλοντος, από την οικογένεια, τη γειτονιά, την εργασία, την ψυχαγωγία, την αγορά εργασίας, τις βιβλιοθήκες και τα μέσα μαζικής επικοινωνίας.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) Α΄ΤΑΞΗ Β΄ΤΑΞΗ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Γ΄ΤΑΞΗ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ 3 Α΄ΤΑΞΗ ΤΟΜΕΙΣ Β΄ΤΑΞΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Γ΄ΤΑΞΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΕΠΑΛ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 12 ΜΗΝΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ 4 ΟΑΕΔ Α΄ΕΤΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Β΄ΕΤΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Γ΄ΕΤΟΣ 12ΜΗΝΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΟΑΕΔ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) Α΄ΕΤΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Β΄ΕΤΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ 4 6 ΜΗΝΗ Μαθητεία ΤΕΙ / ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
10 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ Ι. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ & ΝΟΜΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΙΙ. ΘΕΤΙΚΕΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΙΙI. ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΙV. ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΙV. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
11
Ειδικά μαθήματα •Τμήματα ενίσχυσης: Ελεύθερο, Γραμμικό Σχέδιο, Ισπανικά, Ιταλικά •Εκτός πρωινής λειτουργίας
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Α. Βαθμοί προαγωγής – απόλυσης •Βαθμός Προαγωγής Α΄και Β΄τάξης (Β.Π.) = Μ.Ο όλων των μαθημάτων (Γραπτών και Προφορικών) •Βαθμός Απόλυσης Γ΄Τάξης (Β.Α.) & Δ’ (Εσπερινού)= Μ.Ο όλων των μαθημάτων (Γραπτών και Προφορικών) Β. Θέματα ενδοσχολικών εξετάσεων Α΄τάξη 50% : Από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (κλήρωση). 50% : Επιλογή Διδάσκοντα. Β΄ τάξη 50% : Από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (με ηλεκτρονική κλήρωση ανά σχολείο). 50% : Επιλογή Διδάσκοντα/ντων.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Γ΄τάξη 50% : Από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (κλήρωση). 50% Επιλογή Διδάσκοντα/ντων. Στο μάθημα Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας της Γ΄τάξης με διακριτά διδακτέα αντικείμενα-κλάδους την Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία εξετάζεται ως ενιαίο γνωστικό αντικείμενο με αναλογία θεμάτων 60% και 40% αντίστοιχα. Αξιολόγηση γραπτών (βαθμολόγηση) για όλες τις τάξεις: Ο Διδάσκοντας
15 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ •
16 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Παραδείγματα: 1 ο Ο μαθητής Κ της Α΄τάξης έχει Μ.Ο μαθημάτων 10,2 και στην Άλγεβρα Μ.Ο. γραπτής και προφορικής βαθμολογίας 9 (<10) καθώς και στην Ιστορία (ή σε άλλο μάθημα εκτός των κλάδων της Ελληνικής Γλώσσας ) Μ.Ο. γραπτής και προφορικής βαθμολογίας 7,5 (<08). Ο μαθητής Κ παραπέμπεται σε επανεξέταση στα μαθήματα: Άλγεβρα και Ιστορία. 2 ο Η μαθήτρια Λ της Β΄τάξης έχει Μ.Ο μαθημάτων 11 και στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Μ.Ο. γραπτής και προφορικής βαθμολογίας 9,4 (<10) καθώς και στην Φυσική (ή σε οποιοδήποτε άλλο μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει) 9 (<10). Η μαθήτρια Λ παραπέμπεται σε επανεξέταση στα μαθήματα: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Φυσική.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Παραδείγματα: 3 ο Ο μαθητής Μ της Γ΄τάξης έχει Μ.Ο μαθημάτων 12 και στα μαθήματα: Λατινικά έχει 9,5 (<10) και 7,5 (<08) στην Ξένη Γλώσσα. Ο μαθητής Μ παραπέμπεται σε επανεξέταση στα μαθήματα: Λατινικά και Ξένη Γλώσσα 4 ο Η μαθήτρια Ν της Α΄τάξης έχει Μ.Ο. μαθημάτων 9,4 και πληροί την προϋπόθεση β) (δηλαδή σε όλα τα μαθήματα-κλάδους της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών (Άλγεβρα, Γεωμετρία) έχει Μ.Ο. Γραπτής και Προφορικής βαθμολογίας >10 και Μ.Ο. Γραπτής και Προφορικής βαθμολογίας >08 σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα. Η μαθήτρια Ν επαναλαμβάνει την τάξη.
ΕΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •Μετά την απόλυση οι Πανελλαδικές –50% με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας –50% κεντρική επιτροπή εξετάσεων •Με την έναρξη σχολικής χρονιάς μια ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού & Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ •
Αν κάποιος από τους βαθμούς προαγωγής ή απόλυσης είναι μεγαλύτερος της μίας μονάδας σε σχέση με τον Μ.Ο. των 4 γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων αναπροσαρμόζεται ώστε να μην απέχει πάνω από 1 μονάδα από τον βαθμό του Μ.Ο. Σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής της Α΄και Β΄τάξης καθώς και ο βαθμός απόλυσης της Γ΄τάξης είναι μεγαλύτερος μέχρι και μία μονάδα σε σχέση με τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλαδικές εξετάσεις, ο βαθμός αυτός δεν αναπροσαρμόζεται αλλά πολλαπλασιάζεται ως έχει με τον προβλεπόμενο ανά τάξη συντελεστή. Σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μικρότερος σε σχέση με τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων, ο βαθμός αυτός αναπροσαρμόζεται προς τα άνω κατά μία το πολύ μονάδα (και μέχρι του ορίου του Μ.Ο.) κατά τον υπολογισμό με τον ανά τάξη προβλεπόμενο συντελεστή. Βαθμοί που μετρούν για την εισαγωγή στα ΑΕΙ/ΤΕΙ: α, β,γ, δ, και ο «5ος βαθμός»
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ 1 Ο : Ο μαθητής Χ έχει : Βαθμό προαγωγής: Α΄ Λυκείου 15 Βαθμό προαγωγής Β΄ Λυκείου 14 Βαθμό απόλυσης : Γ΄ Λυκείου 11 Ο μαθητής Χ έχει γράψει στα 4 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα: 11,12,14,15 Ο μαθητής Χ έχει Μ.Ο. βαθμολογίας στα 4 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα: Αναπροσαρμογή: Ο βαθμός της Α΄τάξης γίνεται: 14 Ο βαθμός της Β΄τάξης μένει ως έχει δηλαδή 14 Ο βαθμός της Γ΄τάξης γίνεται 12 (βελτιώνεται κατά 1 μονάδα που είναι και το μέγιστο όριο) Άρα: που αποτελεί και τον 5ο βαθμό. Έτσι ο μαθητής Χ έχει τους βαθμούς: 11,12,14,15,13,1 με τους οποίους θα διεκδικήσει την είσοδο του στα ΑΕΙ/ΤΕΙ. • •
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ •
Άρα λοιπόν τα βήματα που ακολουθούμε προκειμένου να υπολογίσουμε τους βαθμούς με τους οποίους θα διεκδικήσει ένας μαθητής την εισαγωγή του στα ΑΕΙ/ΤΕΙ είναι: 1ο Υπολογίζουμε τον βαθμό προαγωγής της Α΄και Β΄τάξης, τον Βαθμό απόλυσης της Γ΄τάξης (Ο Μ.Ο. όλων των μαθημάτων) 2ο Υπολογίζουμε τον Μ.Ο. των τεσσάρων (4) γραπτά εξεταζόμενων μαθημάτων των πανελλαδικών εξετάσεων 3ο Αναπροσαρμόζουμε τους βαθμούς προαγωγής της Α΄και Β΄τάξης καθώς και τον βαθμό απόλυσης της Γ΄τάξης (αν χρειάζεται) 4ο Υπολογίζουμε τον Βαθμό Προαγωγής και Απόλυσης (Β.Π.Α) που αποτελεί και τον πέμπτο (5ο ) βαθμό. •Αν ένας μαθητής έχει υψηλούς βαθμούς προαγωγής και απόλυσης και δεν τα καταφέρει στις πανελλήνιες θα καταστρέψει ότι πέτυχε τα προηγούμενα χρόνια. •Μπορεί οι βαθμοί στις τρεις τάξεις να συνδράμουν στην εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ άλλα καθοριστικότατη είναι η επίδοση στα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα όπου 1 εξ αυτών θα έχει συντελεστή βαρύτητας.
Αν ο μαθητής έχει τους ίδιους βαθμούς και στις 3 τάξεις ΤάξηΒαθμόςΣυντελεστής Βαθμός μετά τους συντελεστές Ποσοστό συνεισφορ άς στο Β.Π.Α. Α160,46,420% Β160,711,235% Γ160,914,445% Β.Π.Α.16
Β.Π.Α., Πανελλαδικές & Αναπροσαρμογή ΤάξηΒαθμός Συντελεστή ς Βαθμός μετά τους συντελεστές Ποσοστό συνεισφορά ς στο Β.Π.Α. Μ.Ο Πανελλαδικών : 14 Ποσοστ ό Α140,45,617,44%1418,93% Β160,711,234,9%1535,47% Γ170,915,347,66%1545,6% Β.Π.Α. μετά Πανελλαδικές Β.Π.Α.16,0514,8
Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης Αν Β.Π.Α.μεγαλύτερος από το Μ.Ο. πανελλαδικών μέχρι 1 μονάδα Δεν αναπροσαρμόζεται Μ.Ο Πανελλαδικές 15 Β.Π.Α. 16 Αν Β.Π.Α. μεγαλύτερος από το Μ.Ο. πανελλαδικών περισσότερο από 1 μονάδα Αναπροσαρμόζεται ώστε να απέχει 1 μονάδα Αν Β.Π.Α. μικρότερος από το Μ.Ο. πανελλαδικών κατά μία μονάδα Αναπροσαρμόζεται προς τα πάνω κατά μια 1 το πολύ μονάδα ,
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ •Το 2016 θα ισχύσει το Νέο Εξεταστικό Σύστημα που διαμορφώνεται παράλληλα με σημαντικές αλλαγές στο Λύκειο. •Έχει προγραμματιστεί η ίδρυση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων, που διοργανώνει και εποπτεύει τις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Λύκειο και τις Εισαγωγικές Εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. •Ποιος θα είναι ο βαθμός πρόσβασης (καθορίζεται με Υ.Α.) •Ποια θα είναι τα μαθήματα βαρύτητας ανά σχολή ή τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση (αναμένεται να γίνει έως το τέλος Μαρτίου, σύμφωνα με τον Νόμο με Υ.Α. μετά από πρόταση των Α.Ε.Ι.). Η κάθε σχολή θα καθορίζει συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα από τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. •Πως θα τίθενται τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων της Τάξης και των απολυτηρίων εξετάσεων της Τάξης των ΓΕ.Λ. σε σχέση με την κλήρωση του 50% των θεμάτων (ηλεκτρονική ή όχι) και με την εμβέλεια (Εθνική, Νομαρχιακή, Περιφερειακή, σχολική μονάδα όπως στην Λυκείου;). Αναμένεται να Θα καθοριστεί με Υ.Α. •Ποιες σχολές ή τμήματα ανήκουν σε κάθε Ε.Π.Ε. (αναμένεται να καθοριστεί με Υ.Α). •Τα ένστολα επαγγέλματα ξεχωριστό Ε.Π.Ε.; •Συμπλήρωση μηχανογραφικού πότε;
Ευχαριστίες: • Στους συναδέλφους του ΚΕ.ΣΥ.Π. Δράμας, η παρουσίαση μου βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αντίστοιχη παρουσίαση τους •Σε εσάς για τη προσοχή σας