Διαχείριση κρίσεων στην σχολική τάξη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο Μίλα, μη φοβάσαι! Το υλικό είναι από την ιστοσελίδα
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Διαχείριση κρίσεων στην σχολική τάξη
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση κρίσεων στην σχολική τάξη Μαρία Αγάθου Ψυχολόγος Κεδδύ Κέρκυρας

Τι περιλαμβάνει η έννοια της κρίσης: Προβληματική συμπεριφορά μαθητών (επιθετικότητα, σεξ. εκμετάλλευση, μικροκλοπές, θυματοποίηση) Διαχείριση πένθους/ ασθένειας/δυστυχημάτων Απόπειρα Αυτοκτονίας Χρήση ουσιών (…και πολλά άλλα)

Πως παρεμβαίνει το ΚΕΔΔΥ στην διαχείριση κρίσεων; Αξιολόγηση μαθητών κατόπιν παραπομπής από το σχολείο Συμβουλευτική των εκπαιδευτικών Συμβουλευτική γονέων Συμβουλευτική εφήβων Παραπομπή σε άλλες δομές εάν χρειαστεί ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Συμμετείχαν 9 γυμνάσια-λύκεια και 1 δημοτικό, στα οποία παρευρισκόταν ψυχολόγος μια φορά την εβδομάδα 130 μαθητές προσήλθαν για συμβουλευτική υποστήριξη Έγιναν επισκέψεις σε άλλα 15 σχολεία εκτός προγράμματος για την διαχείριση δύσκολων περιστατικών

Έκτακτα περιστατικά: 3 έφηβοι με αυτοκτονικό ιδεασμό 1 απόπειρα αυτοκτονίας Ξαφνικός θάνατος 2 έφηβων μαθητών Ξαφνικός θάνατος 3 γονέων μαθητών Εγκατάλειψη έφηβης από την μητέρα της Χρήση και διακίνηση ουσιών Επιθετική βίαιη συμπεριφορά μαθητή

Ποια σχολεία αντιμετωπίζουν καλύτερα τις κρίσιμες καταστάσεις; Ετοιμότητα του σχολείου Γνωστική και συναισθηματική επάρκεια των εκπαιδευτικών σε θέματα ψυχικής υγείας Καλή συνεργασία με δομές Καλή συνεργασία με γονείς (επαρκή στοιχεία για την οικ. κατάσταση/υγεία των μαθητών) Καλή συνεργασία μεταξύ διευθυντή-εκπαιδευτικών Δραστηριότητες που προωθούν την αίσθηση του ανήκειν Σχολεία με σαφείς προαποφασισμένους κανόνες

Ποιοι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν καλύτερα τις κρίσιμες καταστάσεις; Σαφείς κανόνες / προαποφασισμένοι από κοινού με τους μαθητές Βλέπει τον μαθητή ως ολότητα, βλέπει τα θετικά και τα αρνητικά, προσπαθεί να παίρνει την θέση του μαθητή για να εξηγήσει/ αιτιολογήσει την συμπεριφορά του Αφήνει όσο το δυνατόν στην άκρη το ναρκισσιστικό πλήγμα/ δεν αμπαρώνεται πίσω από την ιδέα υπεροχής του έναντι στον μαθητή Φιλικός αλλά όχι φίλος / φιλότιμο Χρησιμοποιεί την ποινή σαν συνέπεια και όχι σαν τιμωρία, πάντα κατόπιν προειδοποίησης Αφού θέσει την ποινή και τελειώσει το περιστατικό δεν το κρατάει για πάντα, αλλά αφού το συζητήσει ξεκινάει την επαφή με τον μαθητή σαν άγραφος πίνακας. Αποτελεί πρότυπο για τον μαθητή, ειδικά για αυτόν τον μαθητή που δεν έχει σταθερά ή επαρκή πρότυπα στο σπίτι Διαθέτει λίγο χρόνο για να περάσει μαζί με τους μαθητές στο διάλειμμα ή στην εκδρομή

Η διαφορά πρωτοβάθμιας-δευτεροβάθμιας Οι έφηβοι είναι ήδη αρκετά διαμορφωμένοι σαν προσωπικότητες Έχουν ήδη υιοθετήσει ή καλούνται μέσω τάσεων να υιοθετήσουν αρνητικές απόψεις απέναντι στο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς Εναλλαγή εκπαιδευτικών/λιγότερες ευκαιρίες για γνωριμία με τους μαθητές Όμως έχουν ανάγκη από πρότυπα και τα ενσωματώνουν με τρόπο σταδιακό και όχι πάντα ορατό

Δύσκολη συμπεριφορά: τι βοηθάει Σαφείς κανόνες και όρια Προειδοποίηση πριν την χρήση συνέπειας Δημιουργία ειδικού δεσμού με το μαθητή Επιβράβευση θετικής συμπεριφοράς Επαφή με γονείς/ συχνή εποπτεία, επικοινωνία Αξιολόγηση μαθητή Συμβουλευτική μαθητή Συμβουλευτική γονέων

Τι δεν βοηθάει: Υιοθέτηση αρνητικής στάσης-προκατάληψη Συνεχείς τιμωρίες/αποβολές Μηδενική ανοχή

Διαχείριση θυματοποίησης (bullying) Πρόληψη με προγράμματα που προωθούν την διαφορετικότητα Σαφείς κανόνες του σχολείου για μη αποδοχή της θυματοποίησης-άμεση παρέμβαση Εργασία τόσο με τον θύτη (διαχείριση θυμού) όσο και με το θύμα (προώθηση διεκδικητικής συμπεριφοράς/ κοινωνικές δεξιότητες) Συνεργασία με τους γονείς

Διαχείριση υπερκινητικότητας Διερεύνηση αιτίων (περιβάλλον ή οργανική παθολογία) Αλλαγή θρανίου (όχι κοντά σε παράθυρο/ δίπλα στον εκπαιδευτικό) Ανάθεση καθηκόντων Οργάνωση χώρου- περιορισμός οπτικών ερεθισμάτων Ενίσχυση συμπεριφορών αντίθετων από την προβληματική (DRA: differential reinforcement of alternative behavior) Συμβουλευτική γονέων/πιθανή φαρμακοθεραπεία

Διαχείριση πένθους: τι πρέπει να κάνει το σχολείο Να διατηρήσει τη σταθερότητα του πλαισίου (κάτι σημαντικό χάθηκε αλλά άλλα πράγματα συνεχίζουν κανονικά) Να είναι δίπλα στο παιδί και στην οικογένεια διακριτικά και υποστηρικτικά

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού: Κατανόηση αρνητικών ή παράδοξων συμπεριφορών χωρίς να βιαζόμαστε να αλλάξει η συμπεριφορά ή να κρίνουμε Ας μην περιμένουμε συγκεκριμένες αντιδράσεις- κάθε παιδί βιώνει και εκφράζει το πένθος διαφορετικά Καθησυχάζουμε για το φυσιολογικό της αντίδρασης/ δίνουμε εικόνα μέλλοντος Δίνουμε ευκαιρία για έκφραση συναισθημάτων μέσα από ιστορίες και εικαστικές δραστηριότητες

Παρέχουμε ασφάλεια αλλά και σαφή όρια Εφόσον νιώθουμε ικανοί, μοιραζόμαστε προσωπική εμπειρία Δεν είναι τόσο αυτά που λέγονται όσο η παρουσία μας Συνεχίζουμε να έχουμε λογικές απαιτήσεις σε ακαδημαϊκό επίπεδο -αλλά παρέχουμε σταθερή μαθησιακή βοήθεια (ελλιπής αυτοσυγκέντρωση)

Ενθαρρύνουμε τους γονείς να επισκεφτούν κάποιον ειδικό όταν κρίνουμε ότι ο θρήνος είναι παρατεταμένος και εμποδίζει την κοινωνική λειτουργικότητα για μεγάλο διάστημα Το παιδί χρειάζεται στήριξη αλλά όχι οίκτο

Όταν πεθαίνει ένας μαθητής: Καθηγητές: Αποδιοργάνωση Αμηχανία Αντιμετώπιση πρακτικών θεμάτων Πένθος συμμαθητών αλλά και εκπαιδευτικών

Οι συμμαθητές : Αποδιοργάνωση Αίσθηση του μάταιου «Μπορεί να συμβεί και σε μένα» Συναισθηματικό πάγωμα Διαφορετικές αντιδράσεις

Ο ρόλος του σχολείου Έννοια ‘οικογένειας’ σε πένθος Επαφή με ειδικούς Δίνουμε χρόνο αλλά σύντομα επανερχόμαστε στη ροή Συζητάμε σε ομάδα αλλά και ατομικά (σεβόμαστε το ότι κάποιοι μπορεί να μη θέλουν να συζητήσουν) Έχουμε φροντίσει να έχουμε γνώσεις διαχείρισης κρίσεων πριν συμβεί το γεγονός

Στην διάθεση των εκπαιδευτικών: ΚΕΔΔΥ Βελισσαρίου 30 2661 0 81055