Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εθισμοσ των Παιδιων στο Διαδικτυο
Παιδικοί Σταθμοί Αγίας Παρασκευής «Βάζοντας όρια στα παιδιά»
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
Διαχείριση κρίσεων στην σχολική τάξη
Κανόνες και όρια κατά τη διάρκεια της εφηβείας
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Οι ψυχολογικές διαστάσεις του θηλασμού για την μητέρα και το βρέφος
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Οι πεντε ΜΕΛΙΝΑ ΙΕΡΟΔΙΑΚΟΝΟΥ ΘΑΛΕΙΑ ΚΩΤΟΥΛΑ ΕΛΕΝΑ ΚΟΒΑΝΗ
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Γονιός : Ένα επάγγελμα χωρίς προετοιμασία Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 5 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
2ο ΕΠΑΛ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΑΔΑΜΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Πρότυπα συμπεριφοράς και επίδραση τους στη σωματική και ψυχική υγεία
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Η ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΤΟ Δ ΙΑΔΙΚΤΥΟ. Π ΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Σ ΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ. Κορδερά Ειρήνη Ψυχολόγος MSc Ψυχολογία Υγείας MSc Ψυχολογία Παιδιού.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέτρο, ποικιλία , ισορροπία¨ έχει
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΕΡΒΟΧΩΡΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.
ΔΙΑΛΕΞΗ 12η ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΒΕΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΦΕΝΙΑ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΥ =] ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
προβληματα συμπεριφορασ των παιδιων και τροποι αντιμετωπισησ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
Εθισμός στην Τεχνολογία
1ο Λύκειο Πετρούπολης (Μάιος 2016)
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Ποιά η καλύτερη προσέγγιση για την επιβολή πειθαρχίας στα παιδιά;
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
H τηλεόραση και το παιδί
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος MSc Ψυχολογία Υγείας MSc Ψυχολογία Παιδιού & Εφήβου Συστημική Ψυχοθεραπεία

Το κάθε παιδί, είναι διαφορετικό. Υπάρχουν όμως κάποιοι γενικοί κανόνες… Ύπνος Τηλεόραση/Υπολογιστής Προβλήματα συμπεριφοράς

Ύπνος Πόσες ώρες κοιμούνται τα παιδιά σας το βράδυ;

Ύπνος Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας (3-6 ετών) χρειάζονται 10-12 ώρες ύπνου ημερησίως. Μεσημεριανός ύπνος Ένα παιδί προσχολικής ηλικίας, που κοιμάται επαρκώς, μπορεί να μη χρειαστεί και άλλο ύπνο κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Γιατί είναι σημαντικό τα παιδιά να κοιμούνται σωστά;

Σύμφωνα με σχετικές έρευνες… Ο ύπνος συνδέεται άμεσα με την μνήμη και τη μάθηση. Τα παιδιά όταν κοιμούνται σωστά κατακτούν καλύτερα τη νέα γνώση. Τα παιδιά που κοιμούνται αργά και σε ακανόνιστες ώρες, έχουν χειρότερες νοητικές και σχολικές επιδόσεις. Ο άτακτος και ελλιπής ύπνος μπορεί να επιδράσει αρνητικά στην ανάπτυξη και την «πλαστικότητα» του εγκεφάλου των μικρών παιδιών (Amanda Sacker, University College London ). Επιπλέον… Οι γονείς έχουν έτσι περισσότερο χρόνο να ξεκουραστούν και να ασχοληθούν ο ένας με τον άλλο.

Μήπως κοιμάται μαζί σας;

ο καθένας χρειάζεται να έχει το χώρο του. αυτό διευκολύνει το παιδί να αισθανθεί ανεξάρτητο και το βοηθά στην ψυχική του ωρίμανση. προτρέπουμε το παιδί να αποκτήσει όρια και συμβάλλουμε στη συναισθηματική του εξέλιξη.

Πώς το καταφέρνουμε; Αντιδρούμε με ψυχραιμία. Δεν στέλνουμε πίσω το παιδί στο δικό του δωμάτιο σαν τιμωρία. Ούτε όμως το αφήνουμε να κοιμηθεί μαζί μας. Κάθε φορά που έρχεται στο δωμάτιό μας, το συνοδεύουμε πίσω στο δικό του δωμάτιο. Φροντίζουμε να υπάρχει φωτάκι νυκτός, γιατί πολλά νήπια φοβούνται το σκοτάδι.

Πώς το καταφέρνουμε; Κρατάμε μια ρουτίνα στον ύπνο. Όταν φεύγουμε, του λέμε «καληνύχτα» και «όνειρα γλυκά». Όσο το παιδί είναι πολύ μικρό, μπορούμε να μείνουμε για λίγο μαζί του και να αποχωρήσουμε σταδιακά. Αν το παιδί κλάψει μέσα στη νύχτα, το καθησυχάζουμε πηγαίνοντας στο δικό του δωμάτιο. Μένουμε σταθεροί.

Μια βασική αιτία για τον ακανόνιστο ύπνο των παιδιών είναι η παρακολούθηση τηλεόρασης τα βράδια, ιδίως όταν υπάρχει συσκευή μέσα στο υπνοδωμάτιό τους.

τηλεόραση/υπολογιστής Πόση ώρα βλέπουν τα παιδιά σας τηλεόραση την ημέρα;

Τηλεόραση/internet max. 1 ώρα την ημέρα! Το Ομοσπονδιακό Κέντρο για την Ενημέρωση της Υγείας της Γερμανίας (BZGA) συνιστά τους εξής χρονικούς περιορισμούς για την παρακολούθηση προγραμμάτων στην τηλεόραση και τον υπολογιστή, ανά ημέρα: • παιδιά 3 – 5 ετών: μισή ώρα • παιδιά 6 – 10 ετών: μία ώρα • παιδιά 10 – 13 ετών: μιάμιση ώρα

αρνητικές επιπτώσεις… «κλέβει» χρόνο από την κοινωνικοποίηση του παιδιού και την αλληλεπίδρασή του με την οικογένεια δυσκολίες στην συγκέντρωση αρνητικές επιδόσεις στο σχολείο συχνή έκθεση σε βίαια ερεθίσματα προβλήματα όρασης παρεμποδίζει την ανάπτυξη της φαντασίας

ΠΡΟΣΟΧΗ! όχι δαιμονοποίηση των νέων τεχνολογιών! Υπάρχουν και πολλές θετικές επιπτώσεις.

Αυτό που ενδείκνυται… έλεγχος ως προς το χρόνο έκθεσης, αλλά και την ποιότητα του υλικού οι γονείς, "φίλτρο" των πληροφοριών όχι «ηλεκτρονική baby-sitter» οι ίδιοι οι γονείς να εξοικειωθούν με την τεχνολογία και να είναι πιο επιλεκτικοί σε αυτά που βλέπουν

Δημιουργικές δραστηριότητες… παιχνίδι με άλλα παιδιά παιχνίδια με πλαστελίνη και ζυμάρια επιτραπέζια παιχνίδια ρόλων ζωγραφική κατασκευές παζλ ζαχαροπλαστική

προβλήματα συμπεριφοράς «είσαι κακό παιδί» «δεν σ’ αγαπώ έτσι που κάνεις»

Πώς να μαλώνω το παιδί μου; αποφυγή σωματικής τιμωρίας, «ξύλο» συνέπειες, αφαίρεση προνομίων είμαστε συνεπείς σε αυτά που λέμε κατακρίνουμε τη συγκεκριμένη συμπεριφορά και όχι το ίδιο το παιδί εξηγούμε πάντα με λογικά επιχειρήματα κοινή στάση μεταξύ των γονιών δεν συγκρίνουμε το παιδί με άλλα παιδιά και ιδιαίτερα τα αδέρφια του

δεν πρέπει να ξεχνάμε… να επιβραβεύουμε τη θετική συμπεριφορά να επιβραβεύουμε τη θετική συμπεριφορά  το 90% των θετικών συμπεριφορών των παιδιών δεν ενισχύεται! έτσι του προσφέρουμε κίνητρα για να συνεχίσει να προσπαθεί και συμβάλλουμε καθοριστικά στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησής του.

Πώς ενισχύουμε την αυτοπεποίθηση του παιδιού; πρωτοβουλίες αποφεύγουμε να λέμε «δεν μπορείς» ή «δεν ξέρεις» επιβραβεύουμε την προσπάθεια ζητάμε από το παιδί να μας βοηθήσει σε κάτι ώστε να μπορέσουμε να το ενισχύσουμε προσφέρουμε ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση αποφυγή υπερπροστασίας

Δεν νοείται παιδί χωρίς παιχνίδι! Όχι υπερφόρτωση με δραστηριότητες

Τα παιδιά είναι ευτυχισμένα όταν έχουν ευτυχισμένους γονείς!

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας! Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!