ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Ίδρυμα και παιδική προστασία στην Ελλάδα σήμερα»
Advertisements

Προτάσεις της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων και της Κοινότητας Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού Στρασβούργο, 7- 8 Οκτώβρη 2010 για τη συνάντηση των.
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Όταν χρειαζόμαστε βοήθεια,
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Ομάδες Γονιών από τις Σ.Υ. ΠΡΟΤΑΣΗ. Ομάδες που λειτουργούν • Γονείς παιδιών με ιδιαίτερες δυσκολίες (μαθησιακά προβλήματα, αναπηρίες, αναπτυξιακές διαταραχές,
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
ΤΕΤΑΡΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΚΙΝΗΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ: ΜΕΤΣΟΒΟ, 7 – 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011 ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ.
Σχολές Γονέων. Φορέα Υλοποίησης • Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης δια του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Οι Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας σε ένα σύγχρονο Σύστημα Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Βενετσάνος Μαυρέας Καθηγητής Ψυχιατρικής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Σεπτέμβριος 2007  έναρξη άτυπης λειτουργίας Μάιος 2009  θεσμοθέτηση (ΦΕΚ 1349/τ.Β΄/ )
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Παρουσίαση Υπηρεσιών Υποστήριξης Φοιτητών Συμβουλευτικός Σταθμός Πανεπιστημίου Αιγαίου Παράρτημα Ρόδου.
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΟΝΤΣΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΛΓΑ ΜΟΥΣΙΟΥ-ΜΥΛΩΝΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 1 ΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ & ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Σεμινάριο με θέμα : ‘Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην πρόληψη.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ Ασημόπουλος Χ. Αναπλ. Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας.
Π ΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΒΥΡΩΝΑ - ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ Πλυτά Μαρίνα ΑΜ Χειμερινό εξάμηνο
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Οι μέθοδοι και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στη ΘΚ Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
Η Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου υπήρξε πάντα πρωτοπόρα στην εισαγωγή των νέων Ψυχιατρικών Θεραπευτικών μεθόδων στην Ελλάδα αλλά και στην.
18 χρόνια δράσης του Κέντρου Πρόληψης στο Νομό Αχαΐας:
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Εθισμός στην Τεχνολογία
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Η αιτιολογία της εξάρτησης
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Ανακοίνωση Σεμιναρίου Δυσγραφίας
Οριζόντιες και Εστιασμένες Δράσεις για Ευπαθείς Ομάδες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ Δράσεις Κατά της Βίας στην Κοινότητα Ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Π.Ο.Υ για τους ιατρούς της ΠΦΥ Στέλλα Παντελίδου Επιστημονική Υπεύθυνη ΚΜΨΥ ΒΑ Κυκλάδων ΕΠΑΨΥ Ψυχολόγος MSc

Ειδικές δράσεις Κατά της Βίας Tα τελευταία 2 χρόνια αύξηση αιτημάτων για παρέμβαση σε σοβαρά περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας (παιδιά και γυναίκες) Αιτήματα από σχολεία για ενημερωτικές ομιλίες-εκπαιδευτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς με στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας Αιτήματα από τις Εισαγγελικές Αρχές για διεξαγωγή κοινωνικής έρευνας και πραγματογνωμοσύνης σε περιπτώσεις κακοποίησης ανηλίκων

Ειδικές δράσεις Κατά της Βίας Πρόγραμμα Ενδυνάμωσης γυναικών που έχουν υποστεί Eνδοοικογενειακή Bία και αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας (EMPOWER_W Daphne Project) Πανεπιστήμιο Hertfordshire (Λονδίνο), Εξειδικευμένοι Φορείς σε Θέματα Βίας και Ακαδημαϊκοί Φορείς από ΗΒ, Ιταλία, Πολωνία, Σλοβενία, Ελλάδα -Διάρκεια 2 έτη Στόχοι: Α) Ανάπτυξη ειδικού θεραπευτικού-ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για γυναίκες που έχουν υποστεί Ενδοοικογενειακή Βία Β) Πιλοτική Εφαρμογή και Αξιολόγηση του Προγράμματος:2 ομάδες γυναικών ανά φορέα που συμμετέχει στο πρόγραμμα Γ) Ανάπτυξη ειδικού εκπαιδευτικού προγράμματος για επαγγελματίες ψυχικής υγείας Δ) Υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικού προγράμματος Ε) Ανάπτυξη ειδικού εκπαιδευτικού προγράμματος για γυναίκες που έχουν υποστεί ενδοοικογενειακή βία στο παρελθόν με στόχο να γίνουν οι ίδιες συντονίστριες ομάδων αυτοβοήθειας Στ) Εφαρμογή και αξιολόγηση προγράμματος συντονιστριών ομάδων αυτοβοήθειας

Ψυχοεκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ενδυνάμωσης Γυναικών που έχουν υποστεί ενδοοικογενειακή βία Πρόγραμμα 8 συναντήσεων (διάρκεια συνάντησης 2 ώρες) Συμμετοχή έως 10 γυναικών 2 συντονιστές που έχουν λάβει ειδική εκπαίδευση στο πλαίσιο του προγράμματος θέματα που δουλεύονται βιωματικά κατά τη διάρκεια των συναντήσεων: Μορφές Βίας: αίτια, συνέπειες και η αντιμετώπιση τους Ανάπτυξη ατομικού Προγράμματος Ενδυνάμωσης Συναισθήματα: έκφραση και διαχείριση θυμού, ενοχή, φόβος Ενίσχυση αυτοεκτίμησης Τεχνικές διαχείρισης άγχους Ανάπτυξη διεκδικητικής συμπεριφοράς Ατομικό πλάνο προστασίας από περιστατικά βίας στην οικογένεια με έμφαση στην ίδια τη γυναίκα και τα παιδιά αν υπάρχουν Αξιολόγηση: κλίμακες αξιολόγησης ποιότητας ζωής, καταθλιπτικής συμπτωματολογίας, θυμού, αυτοεκτίμησης πριν και μετά το πρόγραμμα ΕΝΑΡΞΗ 2 ΟΜΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ: ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011

Ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για επαγγελματίες ψυχικής υγείας: διαχείριση περιστατικών ενδοοικογενεικής βίας κατά των γυναικών 8 συναντήσεις διάρκειας 3 ωρών η καθεμία Θεωρητικές παρουσιάσεις και βιωματικές μέθοδοι Θεματολογία Μορφές ενδοοικογενειακής βίας, επιδημιολογικά δεδομένα, συνέπειες Αίτια, παράγοντες κινδύνου και πρόληψη ενδοοικογενειακής βίας Αξιολόγηση και αναγνώριση περιστατικών βίας στη καθημερινή πρακτική Δεξιότητες συμβουλευτικής για γυναίκες που έχουν υποστεί βία στην οικογένεια Βασικές αρχές ατομικής και ομαδικής ψυχοθεραπείας για γυναίκες που έχουν υποστεί ενδοοικογενειακή βία και αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας Θεραπεία ζεύγους Ειδικό πρόγραμμα εκτίμησης κινδύνου (risk assessment) και πλάνο ασφάλειας (safety planning) Αναγνώριση και διαχείριση περιστατικών ενδοοικογενειακής βίας κατά των παιδιών Βασικές αρχές ψυχοθεραπείας με το θύτη Προστασία του επαγγελματία, εποπτεία Εξειδικευμένοι φορείς για ενδοοικογενειακή βία, νομικό πλαίσιο

Άλλες δράσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών Βίας Ειδικά εκπαιδευτικά σεμινάρια για τους αστυνομικούς και τα στελέχη των λιμενικών αρχών των νησιών με θέμα διαχείριση περιστατικών κακοποίησης Ειδικό εκπαιδευτικό σεμινάριο για τους ιατρούς της ΠΦΥ με θέμα αναγνώριση και αντιμετώπιση περιστατικών ενδοοικογενειακής βίας Εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος σε δημοτικό σχολείο της Παροικιάς: εκπαίδευση δασκάλων σε διαχείριση ενδοσχολικής βίας με βιωματικές μεθόδους που μπορούν να εφαρμόσουν στην τάξη Κοινωνική υπηρεσία ΚΜΨΥ: κοινωνικές έρευνες, συνεργασία με Πρόνοια Σύρου Σταθερή συνεργασία με Εισαγγελία Σύρου ώστε να υπάρχει άμεση ενημέρωση της κοινωνικής υπηρεσίας της Κινητής Μονάδας για περιστατικά κακοποίησης (ιδιαίτερα ανηλίκων) Συνεργασία με Ιδρύματα Παιδικής Προστασίας στην Αθήνα Ομάδες εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων: ειδική ενότητα για θέματα βίας στο σχολείο και την οικογένεια Ομάδες γονιών και εφήβων: ειδικό θέμα για βία στην οικογένεια και το σχολείο

Ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για ιατρούς ΠΦΥ Εγχειρίδιο Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας Εκπαιδευτικός Οδηγός mhGAP για ψυχικές, νευρολογικές και συνδεόμενες με τη χρήση ουσιών διαταραχές σε μη εξειδικευμένες υπηρεσίες υγείας Γενικές Αρχές Φροντίδας 11 ενότητες για διαχείριση ψυχικών διαταραχών στην ΠΦΥ: κατάθλιψη, ψύχωση, διπολική διαταραχή, επιληψία, αναπτυξιακές διαταραχές, διαταραχές συμπεριφοράς, άνοια, διαταραχές συνδεόμενες με χρήση ουσιών, αυτοκαταστροφικότητα, αυτοκτονία, άλλες σημαντικές συναισθηματικές ή ιατρικώς ανεξήγητες ενοχλήσεις Ειδικές ψυχοκοινωνικές παρεμβάσεις

Πρόγραμμα εφαρμογής mhGAP στα νησιά των ΒΑ και Δ Κυκλάδων Μετάφραση οδηγού και εκπαίδευση στελεχών Κινητών Μονάδων στη χρήση του οδηγού και την εκπαίδευση των ιατρών και νοσηλευτών ΠΦΥ Ομάδα συμμετεχόντων από Κέντρα Υγείας και Περιφερειακά Ιατρεία: γενικοί ιατροί, παιδίατροι, νοσηλευτές 8 δίωρες εκπαιδευτικές συναντήσεις σε κάθε νησί, 2 εκπαιδευτές (ψυχίατρος, ψυχολόγος/παιδοψυχίατρος σε ειδικές ενότητες για παιδιά) Αξιολόγηση προγράμματος