Δρ Αλέξανδρος Ε. Στεφανάκης Κτηνίατρος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
3 April 2012Πανελλήνιο Συνέδριο Αγροτουρισμού Χανιά Γιώργος Δημητριάδης BIOLEA, Ένωση Αγροτουρισμού Κρήτης, ΥΝΙ ΠΙΡΟΥΝΙ, Σύνδεσμος Παραγωγών Βιολογικών.
Advertisements

11η Επιτροπή Παρακολούθησης LEADER + 9η Σύνοδος Δικτύου LEADER +
ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΑΒΑΛΑΣ Α.Ε. Ύδρας 10, 4 ος όροφος , Καβάλα Τηλ Fax e- mail : 11η Επιτροπή Παρακολούθησης.
16/09/2008ΥΠΕΞ ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΑΙΧΜΗΣ 1 Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Β. Παΐσιος Πρόεδρος ΕΕΠΕΣ.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Επιχειρηματικότητα: Ελληνικά Προϊόντα και Τεχνολογίες Αιχμής» ( ) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ & ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
γιαννης μπαλτζακης, BSc,MSc, μελετητής-συμβουλος υλοποίησης
1 Μεταλλαγμένα και Ποιότητα Τροφίμων Ποιοτική Γεωργία Δευτέρα Θεσσαλονίκη Οργάνωση : Υ.Α.Α.Τ και ο Α΄ Σοροπτιμιστικός Όμιλος Θεσ/νικης. Η χρήση.
Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
ΕΘΝΙΚΗΣ ΔΙΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΜΕΛΙΟΥ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΥΨΕΛΗΣ
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
ΔΙΚΤΥΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ PHILOXENIA 2011 ORGANIC PRODUCTS CLUSTER MORIHOVOU SQ. 1 THESSALONIKI ΔΙΚΤΥΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ.
Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΞΑΓΩΓΕΩΝ ΚΡΗΤΗΣ1 Περιφερειακό Marketing Μοντέλο Περιφέρειας Κρήτης. Εξαγωγική ομπρέλα προϊόντων ελαιόλαδου.
Από τον Βαγγέλη Καπετανάκη, Γεωπόνο Πρόεδρο του ΤΕΙ Κρήτης
ένας τόπος με μακραίωνη ιστορία και ισχυρή αναπτυξιακή προοπτική
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
4Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Lamans s.a. 1 / 9 INTERREG III A ΕΛΛΑΔΑ – ΙΤΑΛΙΑ Πρόγραμμα : Δίκτυο Κέντρων Υπηρεσιών για τον ολοκληρωμένο εναλλακτικό τουρισμό (TRIA net) ΕΡΕΥΝΑ.
Χαράλαμπος Σπύρου Δάσκαλος ΛΕΥ14Γ3_Α06Δ 28/2/2006
Η ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥ
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
18η ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
1 ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΙΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Γεώργιος Α. Δαουτόπουλος Καθηγητής Γεωπονίας Α.Π.Θ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
Η ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΑΛΕΞΗΣ ΔΕΦΝΕΡ ΜΑΡΙΑ ΒΡΑΣΙΔΑ Πανεπιστήμιο.
Τομείς παραγωγής της Ευρωπαϊκής Οικονομίας
Οι τομείς παραγωγής της ευρωπαϊκής οικονομίας
Η συμβουλή της ημέρας.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
“Νέες Εναλλακτικές Καλλιέργειες: Προοπτικές - Νέες Προτάσεις για την Αγροτική Οικονομία” 16 Μαΐου 2013 Κιλκίς.
Επιμελητήριο Ηρακλείου Δήμος Καστελλίου Δήμος Καστελλίου Δυνατότητες ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και δυνατότητες για νέα επαγγέλματα Επιμελητήριο.
Φορέας που καλείται να υποστηρίξει συνολικά την ανάπτυξη της Κρήτης.
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
1 Αδάμ Δαμιανάκης Conceptum A.E. Tουριστικές και Πολιτιστικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η περίπτωση του.
ΤΟ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ
Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων Κεφ. 3 Διάκριση Χλωρίδας
Ποια είναι η μεσογειακή διατροφή;
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Νέες Προοπτικές – Εργαλεία & Τάσεις του Τουρισμού στην Εύβοια» Επιμελητήριο Εύβοιας - Χαλκίδα, 7 Ιουνίου 2015 Οι «Δρόμοι της Ελιάς», Εργαλείο.
ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ 18,02 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ 18,02 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΣ
H αιγοπροβατοτροφία στην περίοδο 2004 – 2010 ΒΕΡΔΙΚΟΥΣΙΑ & ΛΙΒΑΔΙ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ – 16&17 ΙΟΥΛΙΟΥ 2011 (Κυριάκος Ζέρβας – Ιάκωβος Ορφανίδης – Δημήτρης Τσώκος)
Πληροφόρηση, υποστήριξη και συμβουλευτική για την επιχειρηματικότητα στον αγροτικό τομέα Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των.
RIS 3 – ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Αγροδιατροφή Καραμάρκος Κώστας TEXNIKOΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΧ. ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ RIS3 ΤΗΣ ΕΥΔ ΕΠ/ΠΔΜ ΣΙΑΤΙΣΤΑ 12/12/2015.
1 Νέα δυναμική για την ανάπτυξη της μελισσοκομίας Γκουλιαδίτη Φρειδερίκη Γεωπόνος, MSc Νοεμβρίου 2013 ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΠΑΣΕΓΕΣ "Εθνική Συνδιάσκεψη.
Ο αγροτουρισμός και η ανάπτυξή του σε ευρωπαϊκό και ελλαδικό επίπεδο. Μελέτη περίπτωσης: η περιοχή του Νομού Δράμας Πτυχιακή εργασία Της ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΖΩΗΣ.
Εκτροφή Μηρυκαστικών Θεματική ενότητα 1: Εκτροφή προβάτων & αιγών. Εισαγωγή Τμήμα: Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής & Υδατοκαλλιεργειών Διδάσκων: Μπιζέλης Ιωσήφ.
Ίδρυση τον Ιούλιο του Έναρξη παραγωγικής διαδικασίας τον Ιούλιο του 2013 Έναρξη εμπορικής δραστηριότητας τον Μάρτιο του 2014 ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ.
X TÜV AUSTRIA GROUP Qatar Rail certification September 2014 Η Πιστοποίηση αξία προστιθέμενη Κων/νος Μαυρόπουλος Δ/ντης Ανάπτυξης.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Ντίνος Μπλιάτσιος ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Α.Ε. 7/11/2013.
ΤΟΜΕΑΣ Μαριλένα Ωραιοπούλου Β 5 β Ο ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ, Ο ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΚΑΙ Ο ΤΡΙΤΟΓΕΝΗΣ.
Συμβολαιακή Γεωργία και Κτηνοτροφία
Δρ. Ιωάννης Ε. Χανιωτάκης
Οι Νέες ∆ιατάξεις για τις Βιολογικές Καλλιέργειες και οι Προοπτικές Χρηµατοδότησης. Αλέξανδρος Παριανός, Γεν. ∆ιευθυντής GMCert, Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας.
Μια ή περισσότερες Πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ελαιόλαδο?
Ο γνωστός άγνωστος κλάδος της αγροτικής μας οικονομίας Γνωριμία με το 1ο εξαγωγικό προϊόν της χώρας Δρ Γεώργιος Ντούτσιας Πρόεδρος ΔΟΕΠΕΛ.
Ερευνητική Εργασία. Στη πόλη μας ο τουρισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες και κατέχει κυρίαρχη θέση στον τριτογενή τομέα.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Κεφάλαιο 1 Οι γεωργικές επιχειρήσεις σήμερα. Τι είναι η επιχείρηση; Η οργανωμένη και συστηματική προσπάθεια ενός ή περισσότερων ατόμων να παράγουν και.
Η ΑΓΟΡΑ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΚΑΙ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΟ ΒΕΛΓΙΟ Αναστασιος Παπαθωμάς Σύμβουλος ΟΕΥ Α’, Βρυξέλλες ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ Αλέξανδρος Ε. Στεφανάκης Κτηνίατρος Διαχρονική Αξία των προϊόντων του Πρωτογενή Τομέα και Ισόρροπη Ανάπτυξη της Κρήτης. Δρ Αλέξανδρος Ε. Στεφανάκης Κτηνίατρος Πρόεδρος ΓΕΩΤΕ.Ε. Π.Κ.

Η λογική λειτουργία της οικονομίας Εμπορία, επεξεργασία και κατανάλωση προϊόντων Εισαγωγές Εξαγωγές Παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών Ανάπτυξη φυσικοί πόροι, Περιβάλλον, πολιτισμός, Άνθρωποι

Το Ελληνικό Οικονομικό Θαύμα Χθες Το Ελληνικό Οικονομικό Θαύμα Χθες Εμπορία ξένων προϊόντων, Εύκολο άκοπο κέρδος Ευτυχία Κατανάλωση κατάρρευση Δανεικά Ευρωπαϊκές Επιδοτήσεις

1η. Παγκόσμια πραγματικότητα H αύξηση του πληθυσμού της Γής και η αυξημένη ανάγκη για τρόφιμα. H αύξηση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της γης και η αύξηση των αναγκών σε τρόφιμα.

2η . Παγκόσμια πραγματικότητα: Η μείωση και εξάντληση των φυσικών πόρων Η ανεξέλεγκτες ανθρώπινες παρεμβάσεις στην ισορροπία της φύσης για λόγους κοντόφθαλμα οικονομικούς.

3η. Παγκόσμια πραγματικότητα: H κλιματική αλλαγή. Ο Πλανήτης ως ένας γιγάντιος και "νοήμων" οργανισμός ζωής αντιδρά πια βίαια και οργισμένα. Όλοι ζούμε τις συνέπειες αυτής της αλλαγής και οι προοπτικές φαίνονται τρομακτικές ακόμη και για το μέλλον του ανθρώπου και του πλουτισμού του επί της Γης, αν δε σταματήσουμε αμέσως να κακοποιούμε τη Φύση.

Θα υπάρξει πρόβλημα τροφίμων!!!!!

Το κατάντημα Στο Διάστημα 2006-2011 μείωση 22,6% στο εισόδημα των ελλήνων αγροτών από την αύξηση του κόστους παραγωγής και μείωση της τιμής πώλησης των προϊόντων. Την ιδία περίοδο στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ αυξήθηκε στο 19% (Eurostat) Το 2008 -14% Το 2009 +2,15 Το 2010 -8,3% Το 2011 -5,3%

ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Απροετοίμαστο σύστημα επεξεργασίας τυποποίησης και προώθησης των προϊόντων. Κακοφορμισμένο σύστημα εμπορίας των προϊόντων. Απουσία αποτελεσματικών συλλογικών οργανώσεων. Υποστελεχωμένες και αποπροσανατολισμένες υπηρεσίες για την εφαρμογή της νομοθεσίας για ιχνηλασιμότητα. Ζωοκλοπή, δενδροκλοπή, ελαικλοπή κά

ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Μεγάλο Ποσοστό Παραγωγών αυτοσχεδιάζουν. Μεγάλο ποσοστό μεταποιητών αυτοσχεδιάζουν. Ελλειμματικότητα μεταποιητικών επιχειρήσεων. Μεγάλο ποσοστό εμπλεκόμενων επιστημόνων με μη παραγωγική αντίληψη.

Η πραγματικότητα!!!! Σήμερα είναι όλα απαξιωμένα!!!! Σήμερα παράγονται προϊόντα τα οποία είναι απούλητα η πουλιούνται σε προσβλητικές τιμές. Σήμερα επιτρέπομε στους επιτήδειους να καπηλεύονται το όνομα του τόπου μας

Όταν οι άλλοι πουλούν τα προϊόντα τους έτσι: Όταν οι άλλοι πουλούν τα προϊόντα τους έτσι:

Όταν οι άλλοι πουλούν τα προϊόντα τους έτσι: Όταν οι άλλοι πουλούν τα προϊόντα τους έτσι: Παϊδάκια αρνιού Γαλλικής Κοπής 13 ευρώ το κιλό

Εμείς τα προϊόντα μας τα πουλούμε έτσι!!!!!

Η εξαπάτηση του καταναλωτή

Εμείς που είμαστε;;;;

Παρά το γενικό αυτό κλίμα τι έχουμε στην Κρήτη;;

Ποιός είναι ο πρωτογενής τομέας της Κρήτης; Πολύ καλούς και μοναδικούς φυσικούς πόρους! Πολύ δυναμικούς ανθρώπους! Δυναμική μη ερημωμένη σε ορισμένες περιοχές ενδοχώρα! Υποδομές ικανοποιητικές; Κάλο φυτικό και ζωικό κεφάλαιο;

ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΦΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΦΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ Ελαιόλαδο Επιτραπέζιες ελιές Ελαιόπαστα Επιτραπέζια σταφύλια Σταφίδα Κρασιά Τσικουδιά Πετιμέζι Χαρούπι Φρούτα Αρωματικά φυτά Όσπρια Ρόδι Κηπευτικά (υπαίθρια & υπό κάλυψη) Λουλούδια Κτηνοτροφικά φυτά Προϊόντα φυτικής παραγωγής ΠΟΠ και ΠΓΕ Καλλυντικά με βάση τοπικά προϊόντα Αβοκάντο Φραγκόσυκο Αλάβδανο (ή λάδανο) Αλόη Ξηροί καρποί (αμύγδαλα, καρύδια) 19 19

ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΖΩΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΖΩΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ Γάλα Γαλακτοκομικά προϊόντα παραδοσιακά Γαλακτοκομικά προϊόντα ΠΟΠ Αιγοπρόβειο κρέας Κρέας χοίρων Κρέας κουνελιών Αβγά Κρέας πτηνών Παραδοσιακά προϊόντα με βάση το κρέας (απάκι, ξιδάτο λουκάνικο, σύγλινα, παραδοσιακά τοπικά λουκάνικα) Μέλι Άλλα προϊόντα κυψέλης Σαλιγκάρια Δέρμα Μαλί 20 20

ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΟΤΡΟΦΙΑ: Είναι η κύρια μορφή κτηνοτροφίας στην Κρήτη Στην Κρήτη εκτρέφεται το 16% των προβάτων της Ελλάδος και το 15% των αιγών. Υπάρχουν περισσότερα από 1000000 αιγοπρόβατα Παράγεται το 9% του παραγόμενου τυριού στην Ελλάδα. Το 70% βρίσκεται στην ορεινή, το 20% στην ημιορεινή και το 10% στην πεδινή ζώνη.

Της Βόρειας Ελλάδας Τα δικά μας

Περιτροπική Βόσκηση Καλλιέργεια κτηνοτροφικών φυτών

Υπάρχουν και αυτά!!! Κι’ όμως βόσκουν!!!

ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ Κρητική Κουζίνα - εδέσματα και επεξεργασμένα προϊόντα Κρητικά προϊόντα αρτοποιίας Κρητικά προϊόντα ζαχαροπλαστικής Προϊόντα ΠΟΠ / ΠΓΕ Εδέσματα Πολιτισμός & Παράδοση (συνδεδεμένα με την παραγωγή και τα κρητικά προϊόντα)

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Κεντρική γεωγραφική θέση της Περιφέρειας στην Μεσόγειο. Ευνοϊκές προϋποθέσεις ανάπτυξης συμπληρωματικής απασχόλησης στον αγροτικό τομέα. Ύπαρξη καλλιεργειών, άμεσα συνδεδεμένων με την ιστορική πορεία και πολιτισμική ταυτότητα της Περιφέρειας Ύπαρξη ικανού αριθμού τοπικών προϊόντων με δυνατότητες ανάδειξής τους ως ΠΟΠ, ΠΓΕ, ΟΠΑΠ, ΟΠΕ, κλπ. Σημαντική βιοποικιλότητα με πλούσια τοπική χλωρίδα και πανίδα. Ύπαρξη περιοχών ιδιαίτερης περιβαλλοντικής και αισθητικής αξίας.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Ύπαρξη πλούσιας αρωματικής χλωρίδας με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται για τα τοπικά προϊοντα. Σταθερή σχετικά πορεία με αυξητικές τάσεις της κτηνοτροφίας. Οργανωμένη παραγωγή οίνου. Ύπαρξη τεχνογνωσίας. Δυνατότητα μεταποιητικής δραστηριότητας στα βασικά προϊόντα της Περιφέρειας Διεθνώς αναγνωρίσιμος τομέας παραγωγής (τουρισμός). Δυνατότητες ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού Δυνατότητα ανάπτυξης αγροτουρισμού, όχι μόνο μέσω της κλασικής μορφής καταλυμάτων που σήμερα αναπτύσσεται, αλλά και μέσα από σύνθεση αγροτουριστικών δράσεων επισκέψιμων κτημάτων.

Προτάσεις Έχουμε την δυνατότητα να πατήσομε στα πόδια μας. Υποδομές έχουμε. Ανθρώπους έχουμε. Προϊόντα έχουμε. Αν δεν φτάνουν μπορούμε να τα παράξομε . Ξενοδοχεία έχουμε Καταστήματα μαζικής εστίασης έχουμε

Προτάσεις Επισκέπτες έχουμε. Συνταγές με ιστορία έχουμε. Φτάνει να ξαναπιστέψουμε στους εαυτούς μας. Να βγάλομε το ραγιά από μέσα μας. Να ξανααγαπήσουμε τον τόπο μας Διαφορετικά θα μας καταντήσουν βιομηχανικούς εργάτες των 300 ευρώ.

Τα παραδοσιακά προϊόντα έχουν την ταυτότητα του συστήματος που τα παράγει!!! Τα χαρακτηριστικά των φυσικών πόρων   τα χαρακτηριστικά του κλίματος Τα χαρακτηριστικά των φυτών που καλλιεργούνται Τα χαρακτηριστικά των ζώων που εκτρέφονται Τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που τα παράγουν

Τα ζώα μας σερβίρουν στο τραπέζι μας ότι τα ταΐζομαι και τα ποτίζομε

Κρητικά προϊόντα και πολιτιστική κληρονομιά Η διαδικασία της αγροτικής παραγωγής και τα προϊόντα της ήταν, είναι και ελπίζω να είναι στενά συνδεμένα με τα ήθη , τα έθιμα και τις παραδόσεις της Κρήτης. Είναι ένα παραγωγικό σύστημα που είναι στενά δεμένο με τους φυσικούς πόρους, το κλίμα, το νερό, το έδαφος, τα βουνά την χλωρίδα, την πανίδα την κουλτούρα των ανθρώπων που ασχολούνται με στο σύστημα αυτό.

Κρητικά προϊόντα και πολιτιστική κληρονομιά Η παραγωγική διαδικασία από την καλλιέργεια των φυτών, την εκτροφή των ζώων, μέχρι την μεταποίηση, την συντήρηση, την προετοιμασία, και την κατανάλωση, των προϊόντων ήτα και ευτυχώς είναι απόλυτα προσαρμοσμένη με το κλίμα τις εδαφοκλιματολογικές συνθήκες, την χλωρίδα, την πανίδα και την κουλτούρα των ανθρώπων.

Το μητάτο έχει την ιστορία του. Η κουρά των προβάτων έχει την ιστορία της. δεν είναι μύθοι!!!

Το ρακοκάζανο έχει τη δική του ιστορία

Κάθε προϊόν έχει τη δίκη του ιστορία. Το ελαιόλαδο Το κρασί Τα Άγρια χόρτα Τα φρούτα Τα λαχανικά Τα τυριά της τρύπας Το γιαούρτι Το φουριάρικο Τα μουνούχικα Τα ζυγούρια Οι κουτρουβαρόχοιροι Οι αλανιάρες κότες Τα κουνέλια (η εξυπηρέτηση της φιλοξενίας του κρητικού) Το μέλι Οι χοχλιοί Και τόσα άλλα δίνει απλόχερα ο τόπος μας στους ανθρώπους που τον αγαπούν

Κάθε φαγητό έχει τη δίκη του ιστορία. Το πιλάφι Το βραστό Το αντικριστό Το τσιγαριαστό Το σφακιανό κοκκινιστό Το τυρί με το μέλι Το γιαούρτι με το μέλι Η σφακιανη πίτα Οι μπουμπουριστοί χοχλιοι Είναι ένα ολόκληρο βιβλίο

Οι Σερβιτόροι πρέπει να γίνουν ξεναγοί όλου αυτού του πολιτισμού, της αξίας, και της υγείας

Πρέπει να εκμεταλλευτούμε όλες τις παραμέτρους της παγκοσμιοποίησης Εμείς αφήσαμε την παγκοσμιοποίηση της αγοράς και μας άλωσε αντι να την εκμεταλλευτουμε. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε την παγκοσμιοποίηση της τεχνολογίας (ποιός δεν έχει σήμερα υπολογιστή και internet;;) Πρέπει να εκμεταλλευτούμε την παγκοσμιοποίηση της πληροφορίας (πως πουλιούνται σήμερα τα προϊόντα;;;)

Να σημάνομε και να συσκευάσουμε τα προϊόντα μας

Να σημάνομε και να συσκευάσουμε τα προϊόντα μας

Να προβάλομε την κουλτούρα τα ήθη και τα έθιμα που τα συνοδεύουν.

Καταξίωση του τόπου Ανάδειξη των χαρακτηριστικών της περιοχής (είναι μοναδικά)‏ Ανάδειξη των χαρακτηριστικών των ανθρώπων (όχι καπήλευση)‏ Ανάδειξη των ηθών και εθίμων (των πραγματικών)‏ Οι υποδομές θα γίνουν μετά εύκολα!!!

Καταξίωση του τόπου Πρέπει με κάθε τρόπο να κανουμε τους επισκέπτες της Κρήτης να θυμούνται όταν φύγουν ότι ήρθαν στην Κρήτη. Σήμερα έρχονται και φεύγουν και δεν θυμούνται τίποτα άλλο πέρα από τους απαράδεκτους δρόμους, λιμάνια και αεροδρόμια!!!!

Το οποίο θα πρέπει να προτείνεται και στους επισκέπτες ΣΤΟΧΟΣ Παραγωγή και προσφορά τοπικών προϊόντων ποιότητας, υψηλής ασφάλειας, των οποίων η παραγωγή θα χαρακτηρίζεται από την ορθολογική αξιοποίηση των φυσικών πόρων με την ελάχιστη δυνατή επίπτωση στην κλιματική αλλαγή. την παραγωγή προϊόντων που θα έχουν το ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της τοπικότητας και της ποιότητας και θα στηρίζονται στην πολιτιστική κληρονομιά και τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων των φυσικών πόρων, των ζώων και των φυτών. Το οποίο θα πρέπει να προτείνεται και στους επισκέπτες

Διατροφή και οικονομία Η κρητική κουζίνα, η οποία βασίζεται στα τοπικά προϊόντα μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό μέσο προβολής του τόπου μας Μπορεί να διαφοροποιήσει και να εμπλουτίσει το τουριστικό προϊόν. Η σύνδεση του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό αποτελεί μονόδρομο και στοίχημα Αν θέλομε να πηγαίνομε και να μην μας πηγαίνουν

Περιβάλλον, Φυσικοί πόροι Φυτική παραγωγή Ζωϊκή παραγωγή Τριτογενής τομέας Μεταποίηση

περιβάλλον Περιβάλλον, Φυσικοί πόροι Φυτική παραγωγή Ζωϊκή παραγωγή Μεταποίηση Τριτογενής τομέας

Η Περιφέρεια Κρήτης συνέταξε και ψήφισε τον Στρατηγικό Σχεδιασμό για τον Αγροδιατροφικό τομέα της Κρήτης Δημιουργία και κατοχύρωση του σήματος Κρήτη σε όλο το κόσμο και σε όλα τα πεδία. Θεσμικά από την αιρετή περιφέρεια

Χρειαζόμαστε όλοι, ας σταματήσουμε να περιμένουμε τους άλλους να μας αναπτύξουν!!! Ευχαριστώ.