Ο ρόλος των βιβλιοθηκών στην προώθηση των βιοϊατρικών περιοδικών ανοικτής πρόσβασης στην Ελλάδα Ασημίνα Βλαχάκη 1 and Christine Urquhart 2 1 Department.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ευρωπαϊκή Εταιρεία για τη Γλωσσική Δοκιμασιολογία και την Αξιολόγηση της Γλωσσικής Επίδοσης
Advertisements

Συνεργασία ΒΚΠ – ΜΟΔΙΠ Θεοδωρόπουλος Θεόδωρος
5η Επιστημονική ημερίδα ΚΕΒΕΠ: «Ανάπτυξη βιβλιοθηκών/κέντρων πληροφόρησης εν μέσω οικονομικής κρίσης» Ανδρέας Κ. Ανδρέου.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ  ΜΑΘΗΜΑ:ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ  ΕΞΑΜΗΝΟ:Ζ΄  ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ:κ.ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ  ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ:ΜΗΤΡΕΛΗΣ.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
ΚΟΣΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ Γεωργία Αποστολοπούλου Κέρκυρα 2004.
Ελληνικός Ερευνητικός Χώρος: δείκτες και επιδόσεις • Ελληνικές Επιστημονικές Δημοσιεύσεις • Ερευνητική Δραστηριότητα 16 Φεβρουαρίου 2012 | Αθήνα Το Ελληνικό.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Ανθρωπιστικές Επιστήμες
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ Τερέζας Γιακουμάτου Επιμορφώτριας νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
Module 2: Επιστήμες Υγείας και Θετικές Επιστήμες.
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης Ιούλιος 2012 Παύλος Μυλωνάς.
Εργασία στο μάθημα Ηλεκτρονική Δημοσίευση « Figaro και DOAJ projects » Λεωνόρα Τριανταφυλλοπούλου Επόπτης: Σαράντος Καπιδάκης Αθήνα 2006 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ: ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ Διονυσία Καλλινίκου, Αναπληρώτρια καθηγήτρια Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών.
Συνάντηση 12η: Εγκυρότητα και αξιοπιστία στην εκπαιδευτική έρευνα
Προωθώντας την ανοικτή πρόσβαση: συνεργασία της ΒΚΠ με τη ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ
Αυτό το έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution Greece 3.0Creative Commons Attribution Greece 3.0.
Ακαδημαϊκά αποθετήρια 1/91/9 Θεσσαλονίκη, 9 Μαίου 2006 Τα πλεονεκτήματα των Ακαδημαϊκών Αποθετηρίων The advantages of Institutional Repositories Γιάννης.
19 ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αθήνα, Νοεμβρίου, 2010 HEAL-Link 2010: ο αγώνας για την επιβίωση μόλις έκλεισε τα 12 Κλωντίνη Δέρβου,
Χρήσεις των βιβλιομετρικών μεθόδων στις βιοϊατρικές βιβλιοθήκες
MODULE 3 – Εξερευνώντας το τοπίο της Ανοικτής Πρόσβασης: πώς να χρησιμοποιήσουμε την ΑΠ.
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
 Είναι τεκμηριωμένο το περιεχόμενο του βιβλίου ή του άρθρου περιοδικού με σχετική βιβλιογραφία;  Ημερομηνία έκδοσης; Ανάλογα με το θέμα που πραγματεύεται,
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας Ηλεκτρονική.
Αλλαγή του τρόπου επιστημονικής πληροφόρησης με τη χρήση δημοσιευμάτων ανοιχτής πρόσβασης και ιδρυματικών αποθετηριών Γεωργία Κατσαρού Διεθνές Κέντρο Ελληνικών.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: «Επιστήμη της Πληροφορίας - Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό.
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
ACLS History e-book project Ζήσου Γεωργία Λάζαρη Μαύρα Ρίζου Κατερίνα.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ- ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ Σ. ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΣΑΒΒΑΝΗ ΛΟΥΙΖΑ, Β ΙΩΝΑ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ International Consortium for the Advancement of Academic Publication (ICAAP) Μάθημα: Ηλεκτρονική.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
Ακαδημαική Δημοσίευση1 ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ επιμέλεια-παρουσίαση Αντωνάκης Δημήτρης Λεγάκη Ειρήνη Μπάρτζος Ανδρέας ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΒ 322: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Κατούνα.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Digital Universal Library of Carnegie Mellon University.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
Η επίδραση της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην επίδοση των φοιτητών Βασίλης Πολυχρονόπουλος Έρευνα Μονάδα Ολικής.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΒΛΙΣΙΔΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΙΟΥΝΗΣ 2006.
ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ μέρος πρώτο: εισαγωγή Σιούλα Αγνή, βιβλιοθηκονόμος, MSc Ημερίδα δημοσιοποίησης αποτελεσμάτων του.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Σχολή Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Νομικής ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Σεμινάριο.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Βιβλιογραφική Αναζήτηση: αναλυτική παρουσίαση και εφαρμογή της Υπηρεσίας Διαδανεισμού Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Βιβλιοθήκη και Κέντρο.
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Πολιτική Ανοικτής Πρόσβασης στην Κύπρο και την ΕΕ
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Έλενα Διομήδη-Παρπούνα
Διευθυντής Βιβλιοθήκης
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
Η ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 1. Τσώνη Αλεξία, Μετ. Φοιτήτρια , Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα.
Η Ανοικτή Πρόσβαση στα Προγράμματα Restart
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ρόλος των βιβλιοθηκών στην προώθηση των βιοϊατρικών περιοδικών ανοικτής πρόσβασης στην Ελλάδα Ασημίνα Βλαχάκη 1 and Christine Urquhart 2 1 Department of Information Studies, Aberystwyth University, SY23 3AS, UK Πανεπιστήμιο Αθηνών.Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας 2 Department of Information Studies, Aberystwyth University, SY23 3AS, UK

Agenda  Σκοπός  Εισαγωγή  Μέθοδοι  Αποτελέσματα  Συζήτηση Αποτελεσμάτων  Συμπεράσματα

Σκοπός Η εισήγηση παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας διδακτορικής διατριβής η οποία διεξήχθη από τη πρώτη συγγραφέα (Βλαχάκη Ασημίνα), και αφορά στις απόψεις των Ελλήνων επιστημόνων υγείας για τα βιοϊατρικά περιοδικά ανοικτής πρόσβασης. Η εισήγηση παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας διδακτορικής διατριβής η οποία διεξήχθη από τη πρώτη συγγραφέα (Βλαχάκη Ασημίνα), και αφορά στις απόψεις των Ελλήνων επιστημόνων υγείας για τα βιοϊατρικά περιοδικά ανοικτής πρόσβασης. Συζητιέται ο ρόλος των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών στην ενημέρωση και τη διαμόρφωση απόψεων για τα περιοδικά ανοικτής πρόσβασης. Συζητιέται ο ρόλος των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών στην ενημέρωση και τη διαμόρφωση απόψεων για τα περιοδικά ανοικτής πρόσβασης.

Εισαγωγή – τύποι ανοικτής πρόσβασης Biomedical Categories Biomedical Categories Willinsky’s Categories Willinsky’s Categories Author-pays online journals Author fee or Subsidized Library consortia Cooperative Free access to articles after a period of time Delayed Self-archiving peer-refereed articles Home pages Free access articles databases E-prints archives Institutions’ consortia (repositories) Some journal articles available in PubMed Central and from publisher site Dual-mode Authors may pay for articles in subscription journals to be made open access Partial Per capita Indexing

Μέθοδοι Μακροχρόνια μελέτη – διερεύνηση τάσεων  Έρευνες πάνω στις απόψεις και την ενημέρωση των επιστημόνων υγείας στην Ελλάδα (Αθήνα) σχετικά με τα περιοδικά ανοικτής πρόσβασης και τα ιδρυματικά αποθετήρια (2007,2010).  Έρευνα που αφορά στις πολιτικές που ακολουθούν οι βιοϊατρικοί εκδότες στην Ελλάδα (2009/2010). Τα ερωτηματολόγια και τα άλλα ερευνητικά εργαλεία βασίστηκαν σε Τα ερωτηματολόγια και τα άλλα ερευνητικά εργαλεία βασίστηκαν σε ήδη δοκιμασμένα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν σε παρόμοιες ήδη δοκιμασμένα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν σε παρόμοιες έρευνες στην Ισπανία, ώστε να είναι δυνατή η σύγκριση αποτελεσμάτων. έρευνες στην Ισπανία, ώστε να είναι δυνατή η σύγκριση αποτελεσμάτων.

Αποτελέσματα Ο βαθμός ενημέρωσης αλλάζει αλλά με ποιο τρόπο συμβαίνει; Αν και τα αποτελέσματα των δύο φάσεων είναι παρόμοια, με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι η εξοικείωση με τις πηγές ανοικτής πρόσβασης δεν έχει αυξηθεί. Αν και τα αποτελέσματα των δύο φάσεων είναι παρόμοια, με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι η εξοικείωση με τις πηγές ανοικτής πρόσβασης δεν έχει αυξηθεί. Οι βιοϊατρικοί επιστήμονες θεωρούν ότι τα περιοδικά ανοικτής πρόσβασης έχουν  Χαμηλό κύρος  Χαμηλό Impact Factor  Χαμηλά ποσοστά αναγνωσιμότητας Το κύριο πρόβλημα είναι η έλλειψη γνώσης – ή ενημέρωσης για το πόσο σημαντικά μπορεί να είναι τα περιοδικά ανοικτής πρόσβασης. Πολλοί από τους ερωτηθέντες πιστεύουν ότι :  Τα ιδρύματα τους δεν τους ενθαρρύνουν να δημοσιεύουν άρθρα σε περιοδικά ανοικτής πρόσβασης- αλλά και στις περιπτώσεις που αυτό συμβαίνει- ποιοι πληρώνουν τις χρεώσεις των συγγραφέων???  Ένα ακόμη πρόβλημα είναι η αβεβαιότητα για την αξιοπιστία της διαδικασίας αξιολόγησης άρθρων που ακολουθούν τα περιοδικά ανοικτής πρόσβασης.

Κάποιοι περιορισμοί  Μικρής κλίμακας έρευνα – ωστόσο τα όρια εμπιστοσύνης (confidence limits) για τα ποσοστά είναι αρκετά υψηλά.  Αν και η ενημέρωση εμφανίζεται μειωμένη – δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι το γεγονός αυτό ισχύει.  Ωστόσο, οι προβληματισμοί για τη διαδικασία αξιολόγησης έχουν σημαντικά αυξηθεί το 2010.

Πόσα πραγματικά γνωρίζουν οι βιοϊατρικοί επιστήμονες για τις πηγές ανοικτής πρόσβασης? Φαίνεται ότι οι Έλληνες βιοϊατρικοί ερευνητές -- δεν είναι πλήρως ενημερωμένοι και δεν βλέπουν την ανάγκη για πληρέστερη ενημέρωση? Σ’ αυτό το σημείο οι βιβλιοθήκες πρέπει να προσφέρουν τη γνώση τους με το να ενημερώσουν τους επιστήμονες και τη διοίκηση των ιδρυμάτων τους αναφορικά με τις πηγές ανοικτής πρόσβασης. Σ’ αυτό το σημείο οι βιβλιοθήκες πρέπει να προσφέρουν τη γνώση τους με το να ενημερώσουν τους επιστήμονες και τη διοίκηση των ιδρυμάτων τους αναφορικά με τις πηγές ανοικτής πρόσβασης. Όμως οι βιβλιοθήκες προβαίνουν σε ανάλογες ενέργειες??? Όμως οι βιβλιοθήκες προβαίνουν σε ανάλογες ενέργειες???

Μερικές κατευθύνσεις – βοηθώντας τους επιστήμονες συγγραφείς  Impact factors Οι βιβλιοθήκες θα μπορούσαν να παρέχουν συγκρίσεις των impact factors των περιοδικών ανοικτής πρόσβασης με εκείνων των παραδοσιακών περιοδικών – ώστε να βοηθήσουν τους επιστήμονες να επιλέξουν το περιοδικό στο οποίο θα δημοσιεύσουν. Οι βιβλιοθήκες θα μπορούσαν να παρέχουν συγκρίσεις των impact factors των περιοδικών ανοικτής πρόσβασης με εκείνων των παραδοσιακών περιοδικών – ώστε να βοηθήσουν τους επιστήμονες να επιλέξουν το περιοδικό στο οποίο θα δημοσιεύσουν.  Ποιότητα της διαδικασίας αξιολόγησης Οι βιβλιοθήκες θα μπορούσαν, επιπλέον, να συμβουλεύσουν τους επιστήμονες για τους τύπους της διαδικασίας αξιολόγησης, τις συντακτικές επιτροπές διαφόρων περιοδικών. Οι βιβλιοθήκες θα μπορούσαν, επιπλέον, να συμβουλεύσουν τους επιστήμονες για τους τύπους της διαδικασίας αξιολόγησης, τις συντακτικές επιτροπές διαφόρων περιοδικών.

Μερικές κατευθύνσεις – βοηθώντας τους ιθύνοντες  Ανοικτή πρόσβαση και χρεώσεις συγγραφέων Οι βιβλιοθήκες μπορούν να συμβουλεύσουν τους ιθύνοντες των ιδρυμάτων τους για τα οφέλη της κάλυψης των χρεώσεων των συγγραφέων έναντι των ακυρώσεων των συνδρομών? Ή των αγορών μέσω κοινοπραξιών??? Οι βιβλιοθήκες μπορούν να συμβουλεύσουν τους ιθύνοντες των ιδρυμάτων τους για τα οφέλη της κάλυψης των χρεώσεων των συγγραφέων έναντι των ακυρώσεων των συνδρομών? Ή των αγορών μέσω κοινοπραξιών???  Ανοικτή πρόσβαση και ιδρυματικά αποθετήρια Κυρίως, πρέπει να υποστηριχθούν, αλλά μήπως θα ήταν πιο χρήσιμο να δουλεύουμε με τις υπάρχουσες υποδομές? Κυρίως, πρέπει να υποστηριχθούν, αλλά μήπως θα ήταν πιο χρήσιμο να δουλεύουμε με τις υπάρχουσες υποδομές?

Συμπεράσματα  Οι επιστήμονες έχουν ανησυχίες – ποιότητα, αξιολόγηση, χρεώσεις συγγραφέων, copyright, impact factors etc. Θέλουν να δημοσιεύσουν – στα πιο αξιόλογα περιοδικά πιθανόν.  Οι βιβλιοθήκες μπορούν να συμβουλεύουν, αμερόληπτα, τους επιστήμονες για τα θέματα που σχετίζονται με τη δημοσίευση άρθρων και τους αφορούν άμεσα όπως τα impact factors κ.ά.  Ποιος πληρώνει για τα τέλη των συγγραφέων?? Μήπως αυτό είναι ένα θέμα προς συζήτηση???