Μάνος Ρουμελιώτης Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GB ( ) 5 1 ( ) ( ) ( /cm 2 ) 0.2 /30min·φ90 (5 /m 3 ) 0.4 /30min·φ90 (10 /m 3 ) /30min·φ90 (25 /m 3 )
Advertisements

Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Έρευνα για την οικοδομική δραστηριότητα 2010 Επαμεινώνδας Ε. Πανάς Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής Απόψεις.
Τεχνολογίες Web Απαραίτητες γνώσεις για την υλοποίηση της άσκησης.
(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Εφαρμογές Υπολογιστών Ά Λυκείου Κεφ. 4 Λογισμικό Συστήματος
Βασικές Συναρτήσεις Πινάκων
ΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.
Τμήμα Διοίκησης Τεχνολογίας Μάνος Ρουμελιώτης Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Αξιοπιστία Υπολογιστικών Συστημάτων.
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
-Στοίβα-Ουρά - Πλεονεκτήματα πινάκων -Δομές δεδομένων δευτερεύουσας μνήμης -Πληροφορική και δεδομένα -Παραδείγματα-Προβλήματα ψευδοκώδικα.
Προγραμματισμός Η/Υ Πανεπιστήμιο Αιγαίου
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Πρώτο Αρχιτεκτονική.
Πιθανοκρατικοί Αλγόριθμοι
Οργάνωση και Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Διάδρομοι Μεταφοράς Δεδομένων
Προγραμματισμός Ι Πίνακες •Ο πίνακας είναι μία συλλογή μεταβλητών ίδιου τύπου, οι οποίες είναι αποθηκευμένες σε διαδοχικές θέσεις μνήμης. Χρησιμοποιείται.
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
Πρόγραμμα Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ. Ε
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Δομημένος Προγραμματισμός και Δομές.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Αναγνώριση Προτύπων.
Προγραμματισμός ΙΙ Διάλεξη #7: Περισσότερες Δομές Ελέγχου Δρ. Νικ. Λιόλιος.
Κεφάλαιο 2ο Πεπερασμένα αυτόματα.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Προγραμματισμός ΙΙ Διάλεξη #6: Απλές Δομές Ελέγχου Δρ. Νικ. Λιόλιος.
Τεχνικές Προσομοίωσης Γιώργος Γιαγλής Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Δομές Δεδομένων 1 Στοίβα. Δομές Δεδομένων 2 Στοίβα (stack)  Δομή τύπου LIFO: Last In - First Out (τελευταία εισαγωγή – πρώτη εξαγωγή)  Περιορισμένος.
Οργάνωση και Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Βασικές αρχές Αρχιτεκτονικής
Διαφάνειες παρουσίασης #3
1 Οργάνωση και Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Πρόγραμμα Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Οργάνωση και Αρχιτεκτονική.
Επίλυση Προβλημάτων με Η/Υ
Τμήμα Διοίκησης Τεχνολογίας - 9/2/ Μάνος Ρουμελιώτης Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία Ο Μηχανισμός των.
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Προγραμματισμός ΙΙ Διάλεξη #5: Εντολές Ανάθεσης Εντολές Συνθήκης Δρ. Νικ. Λιόλιος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Κληρονομικότητα.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
Ουρά Προτεραιότητας: Heap
Lists– Λίστες 1. Αυτό-αναφορικές δομές Τα μέλη μίας δομής μπορεί να είναι οποιουδήποτε τύπου, ακόμα και δείκτες σε δομές του ίδιου τύπου. Χρησιμοποιώντας.
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
Προχωρημένα Θέματα Τεχνολογίας και Εφαρμογών Βάσεων Δεδομένων Διαχείριση Συναλλαγών Πάνος Βασιλειάδης Μάρτιος 2014
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
ΛΑΔΑΚΑΚΟΣ ΘΑΛΗΣ Α.Μ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
Τα προβλήματα στην διαχείριση της πληροφορίας μέσα στην επιχείρηση
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Προγραμματισμός Η / Υ 6 η Διάλεξη.
1 Μελέτη κανόνων συμμετοχής σε ομότιμα δίκτυα επικοινωνίας μέσω προσομοίωσης Φοιτητής : Χρήστος Ι. Καρατζάς Επιβλέποντες Καθηγητές : Γ. Πολύζος – Κ. Κουρκουμπέτης.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Τάξεις και Αφαίρεση Δεδομένων.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Κ. ΛΑΖΟΣ - Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τμ.
Διαφάνειες παρουσίασης #2
Μοντελοποίηση Διακριτών Συστημάτων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάνος Ρουμελιώτης Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Προσομοίωση και Γλώσσες Προσομοίωσης Μάνος Ρουμελιώτης Πανεπιστήμιο Μακεδονίας http://www.etl.uom.gr/mr/

Θέματα Προσομοίωση και Εξομοίωση Συστήματα και μοντέλα Τύποι προσομοίωσης Γλώσσες προσομοίωσης Παράδειγμα με GPSS Παράδειγμα με MODSIM

Τι είναι Προσομοίωση; Προσομοίωση είναι μια μέθοδος μελέτης ενός συστήματος και εξοικείωσης με τα χαρακτηριστικά του με τη βοήθεια ενός άλλου συστήματος το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ηλεκτρονικός υπολογιστής.

Διαφορά προσομοίωσης από εξομοίωση Προσομοίωση Εξομοίωση

Συστήματα και χαρακτηριστικά τους Σύστημα είναι ένα σύνολο αλληλεπιδρώντων στοιχείων τα οποία συνεργάζονται μεταξύ τους ή λειτουργούν συλλογικά για την επίτευξη κάποιου σκοπού. Συστήματα και χαρακτηριστικά τους Σύστημα Οντότητες Χαρακτηριστικά Δραστηριότητες Τράπεζα Πελάτες Υπόλοιπο Πίστωση Κατάθεση Ανάληψη Παντοπωλείο Κατάλογος ψώνιων Πληρωμή Δίκτυο υπολογιστών Πακέτα Μέγεθος Μετάδοση Βενζινάδικο Αυτοκίνητα Τύπος βενζίνης Ανελκυστήρας Επιβάτες Όροφος εισόδου Όροφος εξόδου Είσοδος στον ανελκυστήρα Αποθήκη Ανταλλακτικά Κόστος Είδος Προμήθεια Πώληση Πανεπιστήμιο Φοιτητές Έτος σπουδών Βαθμολογία Εξετάσεις

Μοντέλα Μοντέλο είναι μία αναπαράσταση ενός φυσικού συστήματος ή οργανισμού ή φυσικού φαινομένου ή ακόμη και μίας ιδέας. Ως δεύτερος ορισμός: Μοντέλο είναι το σύνολο των πληροφοριών ενός συστήματος που έχει συγκεντρωθεί με σκοπό τη μελέτη του συστήματος.

Τύποι προσομοίωσης Η προσομοίωση μπορεί να είναι είτε συνεχής είτε διακριτή, ανάλογα με το σύστημα που προσομοιώνεται Στα συνεχή συστήματα οι μεταβολές της κατάστασης είναι κατά κύριο λόγο ομαλές. Οι δραστηριότητες δηλαδή, μεταβάλλουν συνεχώς την κατάσταση του συστήματος και όχι μόνον όταν τελειώσουν. Παράδειγμα τέτοιου συστήματος είναι ένα αυτοκίνητο. Στα διακριτά συστήματα οι μεταβολές είναι κυρίως ασυνεχείς, πράγμα που σημαίνει, ότι η κατάσταση του συστήματος αλλάζει μόλις τελειώσει μία δραστηριότητα. Παράδειγμα διακριτού συστήματος είναι μια τράπεζα.

Γλώσσες προσομοίωσης Γενικά χαρακτηριστικά των γλωσσών προσομοίωσης: Άποψη του κόσμου (προσανατολισμός σε γεγονότα, δραστηριότητες, ή διεργασίες). Μηχανισμός ροής χρόνου (αυξάνουν αυτόματα το χρόνο και διατηρούν λίστα με τα μελλοντικά γεγονότα). Περιλαμβάνουν γεννήτρια τυχαίων αριθμών. Οι γεννήτριες των γλωσσών παράγουν συνήθως αριθμούς ομοιόμορφα κατανεμημένους στο διάστημα 0 μέχρι 1, όπως αναπτύσσεται στο επόμενο κεφάλαιο. Περιλαμβάνουν γεννήτρια τυχαίων δειγμάτων που να ακολουθούν την κατανομή που προσδιορίζει ο χρήστης. Έχουν ικανότητες συλλογής δεδομένων του μοντέλου. Παρέχουν στοιχειώδη στατιστική ανάλυση των δεδομένων που έχουν συλλέξει. Παρέχουν διαγνωστικά στοιχεία και βοήθεια στην ανίχνευση λαθών.

Σύγκριση γλωσσών Όνομα γλώσσας GASP GPSS SIMSCRIPT MODSIM SIMULINK Ερμηνεία ονόματος General Activity Simulation Program (Γενικό Πρόγραμμα Προσομοίωσης Δραστηριοτήτων) General Purpose Simulation Language (Σύστημα Προσομοίωσης Γενικής Χρήσεως) SIMulation SCRIPT MODular SIMulation language Καμία Συγκεκριμένη Γλώσσα υλοποίησης FORTRAN ή PL/I Assembly Assembly, C C++ Υπολογιστικό σύστημα Οποιοσδήποτε υπολογιστής που διαθέτει μεταγλωττιστή FORTRAN ή PL/I (σε συστήματα διαμοιρασμού χρόνου) PC, Macintosh, πολλές πλατφόρμες UNIX και πολλά μεγάλα συστήματα διαμοιρασμού χρόνου PC, McIntosh, πολλές πλατφόρμες UNIX και πολλά μεγάλα συστήματα διαμοιρασμού χρόνου PC, UNIX PC, McIndosh, Linux και Solaris Μέθοδος προγραμματισμού Εντολή Μπλοκ Εντολή κσι functional block Άποψη του Κόσμου Γεγονότος Διεργασία (Δοσοληψία) Γεγονότος ή Διεργασίας Διεργασίας Διαχείριση μνήμης Σταθερή Δυναμική Τύπος γλώσσας Μεταγλωττιστής Διερμηνευτής (μεταγλωττιστής στην έκδοση GPSS/H) Μεταγλώσσα: παράγει C++ πηγαίο κώδικα Διερμηνευτής Κόστος Χαμηλό Μέσο Υψηλό Σχετικά υψηλό

Παράδειγμα με GPSS 70% Unleaded 75% 30% 100% Super 30% 25% 70%

Διάγραμμα μπλοκ

Πρόγραμμα SIMULATE EXPON FUNCTION RN2,C24 0,0/.1,.104/.2,.222/.3,.355/.4,.509/.5,.69/.6,.915/.7,1.2 .75,1.36/.8,1.6/.84,1.83/.88,2.12/.9,2.3/.92,2.52/.94,2.81 .95,2.99/.96,3.2/.97,3.5/.98,3.9/.99,4.6/.995,5.3/.998,6.2 .999,7/.9998,8 STORAGE S$WASQ,2 Η αρχική χωρητικότητα αναμονής GENERATE 8,FN$EXPON στο πλυντήριο είναι 2 αυτοκίνητα TRANSFER .25,,SUPER Το 25% των αυτοκινήτων πηγαίνουν QUEUE UNLDQ για βενζίνη SUPER ενώ το SEIZE UNLD υπόλοιπο 75% μπαίνει στην ουρά DEPART UNLDQ για αμόλυβδη βενζίνη. ADVANCE 8,3 RELEASE UNLD TRANSFER .30,,WASHER Το 30% των αυτοκινήτων συνεχίζει TERMINATE στο πλυντήριο ενώ τα άλλα φεύγουν * SUPER QUEUE SUPRQ Τα αυτοκίνητα περιμένουν στην SEIZE SUPR ουρά για βενζίνη SUPER DEPART SUPRQ RELEASE SUPR TERMINATE στο πλυντήριο ενω τα άλλα φεύγουν WASHER TRANSFER BOTH,,BYEBYE Αν δεν υπάρχουν θέσεις αναμονής WAIT ENTER WASQ τα αυτοκίνητα φεύγουν SEIZE WASR LEAVE WASQ ADVANCE 25,5 RELEASE WASR Όσα αυτοκίνητα πλυθούν αναχωρούν BYEBYE TERMINATE κι αυτά GENERATE 10080 Χρόνος προσομοίωσης 1 εβδομάδα TERMINATE 1 START 1 Αρχή της πρώτης εκτέλεσης STORAGE S$WASQ,3 Χώρος αναμονής 3 αυτοκίνητα CLEAR Μηδενισμός στατιστικών START 1 Αρχή της δεύτερης εκτέλεσης STORAGE S$WASQ,4 Χώρος αναμονής 4 αυτοκίνητα START 1 Αρχή τρίτης εκτέλεσης STORAGE S$WASQ,5 Χώρος αναμονής 5 αυτοκίνητα START 1 Αρχή τέταρτης εκτέλεσης END Τέλος προσομοίωσης

Αποτελέσματα Δεύτερη εκτέλεση με χώρο αναμονής για 3 αυτοκίνητα BLOCK CURRENT TOTAL BLOCK CURRENT TOTAL BLOCK CURRENT TOTAL 1 1247 11 322 21 1 343 2 1247 12 322 22 342 3 6 925 13 1 322 BYEBYE 375 4 919 14 321 24 1 5 919 15 321 25 1 6 1 919 16 237 7 918 WASHER 376 8 918 WAIT 343 9 626 19 343 SUPER 322 20 343 Τρίτη εκτέλεση με χώρο αναμονής για 4 αυτοκίνητα 1 1330 11 334 21 1 370 2 1330 12 334 22 369 3 996 13 334 BYEBYE 398 4 996 14 334 24 1 5 996 15 334 25 1 6 1 996 16 239 7 995 WASHER 402 8 995 WAIT 3 373 9 688 19 370 SUPER 334 20 370 Τέταρτη εκτέλεση με χώρο αναμονής για 5 αυτοκίνητα 1 1272 11 293 21 1 339 2 1272 12 293 22 338 3 3 978 13 1 293 BYEBYE 354 4 975 14 292 24 1 5 975 15 292 25 1 6 1 975 16 199 7 974 WASHER 358 8 974 WAIT 3 342 9 709 19 339

Αποτελέσματα Θέσεις αναμονής n1 n2 n3 l 2 357 315 42 11.76% 3 376 343 33 8.78% 4 402 26 6.47% 5 358 345 13 3.63%

Προσoμοίωση με MODSIM

Προσoμοίωση με MODSIM

Προσoμοίωση με MODSIM

Παράδειγμα προγράμματος MODSIM OBJECT AircraftObj; ASK METHOD SetSpeed(IN speed:INTEGER); BEGIN BestSpeed := speed; IF InFlight INTERRUPT SELF FlyDistance; END IF; END METHOD; TELL METHOD FlyDistance (IN dist:INTEGER); InFlight := TRUE; WHILE dist > 0.0 speed := BestSpeed; start := SimTime; WAIT DURATION dist/BestSpeed; ON INTERRUPT elapsed := SimTime-start; dist := dist-(elapsed*speed); END WAIT; END WHILE; InFlight:=FALSE; OUTPUT ("Arrived at",SimTime); End METHOD; END OBJECT;

Στατιστικά Αποτελέσματα

Βιβλιογραφία N.L. Biggs, Introduction to Computing With Pascal, Oxford Univ Press, 1989. G.M. Birtwistle, DEMOS - Discrete Event Modeling on SIMULA, Macmillan, London, 1979. CACI, MODSIM III User's Manual, La Jolla, California, 1997. CACI, SIMPROCESS User's Manual, La Jolla, California, 1997. CACI, Windows SIMSCRIPT II.5, User's Manual, La Jolla, California, 1997. O. Dahl, K. Nygaard, "SIMULA - an Algol-based simulation language," Comm ACM, Vol. 9, No. 9, 1966, pp. 671-678. G. Gordon, System Simulation, Prentice-Hall Englewood Cliffs, NJ, 1969. G. Gordon, “The design of the GPSS language.” In Adam, N.R. & Dogramaci, A. (eds.), Current Issues in Computer Simulation, Academic Press, New York, 1979. E. Horowitz, S. Sahni, Fundamentals of Data Structures in Pascal, W. H. Freeman & Co. 1994. H.M. Markowitz, B. Hausner, and H.W. Karr, SIMSCRIPT: A Simulation Programming Language, RAND Corporation, RM-3310-pr, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, USA, 1962. M. Pidd, Computer Simulation in Management Science, 3η έκδοση, Wiley, 1992. A.A.B. Pritsker, The GASP IV Simulation Language, Wiley, New York, 1974. E.C. Russel, SIMSCRIPT II.5 Programming Language, CACI, Los Angeles, 1987. Stahl, Introduction to Simulation with GPSS on the PC, Macintosh and VAX, Prentice-Hall, 1990. T.J. Schriber, An Introduction to Simulation Using Gpss/H, John Wiley & Sons, 1991.