ΑναστασΙου ΚωνσταντΙνοΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

Μηχανικά κύματα.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Εξαναγκασμένες Ταλαντώσεις
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Virtual Chemistry Laboratory
Ταλάντωση & Αρμονική Κίνηση
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Καλή και δημιουργική χρονιά.
ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Όνομα: Λεκάκης Κωνσταντίνος καθ. Τεχνολογίας
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΚΡΟΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Αξιολόγηση Μαθητών στο λύκειο. Θέματα Οι ερωτήσεις Τα “λάθη” στις Ερωτήσεις Τα κριτήρια αξιολόγησης Η βαθμολόγηση Λίγο πριν τις εξετάσεις.
Ζαχαριάδου Αικατερίνη
Σύνθεση κινήσεων.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Καινοτομίες στην εργαστηριακή διδασκαλία των φυσικών επιστημών Δημήτρης Κολιόπουλος, ΤΕΕΑΠΗ Παν/μιου Πατρών.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Κεφάλαιο 15 Κίνηση Κυμάτων
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Το κύμα, γενικώς, μεταφέρει ενέργεια από μια περιοχή σε μια άλλη
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ-ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Ελένη Γ. Παλούμπα Χημικός, Ε.Κ.Φ.Ε. Λακωνίας ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ.
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
INTERACTIVE PHYSICS Χρήση για την υποστήριξη «δύσκολων σημείων» της Φυσικής του Λυκείου Καλφαγιάννης Θανάσης.
Εξίσωση αρμονικού κύματος (Κυματοσυνάρτηση)
Σε κρυφές ομορφιές της Φύσης και των Μαθηματικών.
Στροφορμή.
Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Μέθοδοι και στυλ διδασκαλίας
Ποιο είναι το χαρακτηριστικό της απλής αρμονικής ταλάντωσης; Εαν ένα σύστημα αφού εκτραπεί από τη θέση ισορροπίας, δέχεται δύναμη επαναφοράς F=-κχ και.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Περιοδικές κινήσεις: Οι κινήσεις που επαναλαμβάνονται σε ίσα χρονικά διαστήματα. Το χρ. διάστημα που επαναλαμβάνο- νται ονομάζεται περίοδος (T). – π.χ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 2: Μονοδιάστατες Κινήσεις Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Τμήμα Φυσικοθεραπείας ΤΕΙ Αθήνας ΒΙΟΦΥΣΙΚΗ Μεταφορική κίνηση, Έργο, Ενέργεια.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός gspot.com 1 Καλώς ήρθατε. Καλή και δημιουργική χρονιά.
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ Αναλυτικό πρόγραμμα και Οδηγίες Φυσικής Α΄Λυκείου.
1 Σύνθεση Ταλαντώσεων. 2 Αρχή της Ανεξαρτησίας ή Αρχή της Επαλληλίας των κινήσεων Όταν ένα κινητό εκτελεί ταυτόχρονα 2 ή περισσότερες κινήσεις, κάθε μία.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ Κατασκευή πακέτου προσομοίωσης σε Matlab της κυκλικής.
Ερωτήσεις Ένα αυτοκίνητο κινείται προς το Βορρά, σε οριζόντιο δρόμο. Ποια είναι η κατεύθυνση της στροφορμής των τροχών του; Η στροφορμή ενός συστήματος.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Διδακτική της Πληροφορικής
Η περίοδος της κίνησης είναι: α) 1 sec β) 2 sec γ) 3 sec
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Κινητική ενέργεια στερεού σώματος λόγω μεταφορικής κίνησης
Τηλεπισκόπηση στο Θαλάσσιο Περιβάλλον
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΡΓΟ - ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΗ ΣΤΡΟΦΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Ε.Κ.Φ.Ε.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ.
Σύνθεση κινήσεων.
Συμβολή – Ανάκλαση – Διάθλαση
Πειράματα Φυσικής για το Λύκειο Σχολ. έτος
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Ταλαντώσεις Όλες οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις του βιβλίου.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Πόση είναι η κινητική ενέργεια ;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑναστασΙου ΚωνσταντΙνοΣ ΟΜΑΔΑ Λ ΑναστασΙου ΚωνσταντΙνοΣ ΔεληγιΑννη ΙσαβΕλλα ΖωγοποΥλου Αννα ΚουκΑκηΣ ΓιΩργοΣ ΠαπασταμΑτηΣ ΓιΑννηΣ ΣταθΑκη ΑρετιΑννα

Οργάνωση του μαθήματος της Φυσικής Θέμα Παρουσίασης Οργάνωση του μαθήματος της Φυσικής Γ’ Λυκείου... - σύνδεσή του με εκπαιδευτικό λογισμικό

Τί λείπει; Διδασκαλία Σύγχρονοι μέθοδοι Οπτικο-ακουστικό υλικό Εργαστήρια ... οι μαθητές δεν μπορούν να καταλάβουν στην πράξη πώς λειτουργούν τα φαινόμενα

Διδασκαλία Σκοπός Οι μαθητές να μπορούν να κατανοούν τον φυσικό κόσμο λήψη αποφάσεων σε πρακτικά θέματα της καθημερινότητας Η επιστήμη της φυσικής διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη τέτοιων ικανοτήτων Πρέπει να δωθούν τα κατάλληλα ερεθίσματα ... οι μαθητές πρέπει να καταλάβουν από μόνοι την χρησιμότητα της Φυσικής

Τυπολατρεία Διδασκαλία Δεν αναπτύσσεται η κριτική σκέψη Προσέγγιση του μαθήματος Ο συνηθισμένος και ο πιο εύκολος Τυπολατρεία ... Πνίγεται η ομορφιά του μαθήματος αλλά και το ενδιαφέρον των μαθητών. Δεν αναπτύσσεται η κριτική σκέψη

Διδασκαλία Στην σημερινή εποχή... Το μάθημα είναι δύσκολο και πολλές φορές ακατανόητο ! Ο μαθητής πρέπει να κατανοήσει τα φαινόμενα ...και όχι να παπαγαλίσει μερικούς τύπους

Διδασκαλία Για θετικά αποτελέσματα: Εργαστήρια Εισαγωγή νέων τεχνολογιών με την παραγωγή κατάλληλου εκπαιδευτικού λογισμικού Σύγχρονα εγχειρίδια Υποστήριξη των εκπαιδευτικών και συνεχής επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες

Διδασκαλία Οι μαθητές: Να αναπτύξουν την ικανότητα σχεδιασμού πειραμάτων Καταγραφή αποτελεσμάτων Να μάθουν να χρησιμοποιούν τα αποτελέσματα Να αποκτήσουν κριτική σκέψη

www.seilias.gr Σιτσανλής Ηλίας Λογισμικό Φυσικός, 1ο Γενικό Λύκειο Αλεξανδρούπολης Εφαρμογές με χρήση του Flash της Adobe Γλώσσα προγραμματισμού Action script 2

Ύλη ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ – ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ ΚΥΜΑΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΡΟΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Γ’ Λυκείου ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Σύνολο: 96 ώρες (4 x 24) Προτείνεται και ξεχωριστό εξαμηνιαίο μάθημα εργαστηριακής Φυσικής 12 ωρών (Στο εργαστήριο θα συμμετέχουν 2 συνάδελφοι) Σύνολο ωρών Φυσικής (108 ετήσια – 4.5 ώρες εβομαδιαία)

Ταλαντώσεις

Περιεχόμενα 1.1 Περιοδικό φαινόμενο – Απλή αρμονική ταλάντωση 1.1 Περιοδικό φαινόμενο – Απλή αρμονική ταλάντωση 1.2 Άπλή αρμονική ταλάντωση 2. Ηλεκτρικές ταλαντώσεις 3. Φθίνουσες ταλαντώσεις 4. Εξαναγκασμένες ταλαντώσεις 5. Σύνθεση ταλαντώσεων

Στόχος κεφαλαίου Οι μαθητές πρέπει να μπορούν: Να αναγνωρίζουν τα περιοδικά φαινόμενα και να υπολογίζουν την περίοδο και την συχνότητα Να αναγνωρίζουν συστήματα που εκτελούν ταλαντώσεις. Να περιγράφουν και να προβλέπουν αλγεβρικά τις τιμές της απομάκρυνσης ταχύτητας και επιτάχυνσης σε διάφορους χρόνους

Διδασκαλία Ο καθηγητής μετά το τέλος της θεωρητικής ύλης του κεφαλαίου περνά στην χρήση παραδειγμάτων μέσω του εκπαιδευτικού λογισμικού που προτείνουμε Καλύτερη κατανόηση των ταλαντώσεων μέσω της πειραματικής εφαρμογής και των διαδραστικών διαγραμμάτων

Ιδιοσυχνότητα... Συντονισμός Συχνότητα με την οποία ταλαντώνεται ελεύθερα το σύστημα

Συντονισμός Σε μια εξαναγκασμένη ταλάντωση η συχνότητα ταλάντωσης είναι η συχνότητα του διεγέρτη. Το πλάτος της εξαναγκασμένης ταλάντωσης διατηρείται σταθερό και εξαρτάται από τη συχνότητα του διεγέρτη. Όταν η συχνότητα του διεγέρτη γίνει ίση με την ιδιοσυχνότητα του συστήματος το πλάτος της ταλάντωσης μεγιστοποιείται και έχουμε συντονισμό.

Σύνθεση Ταλαντώσεων Η κίνηση που προκύπτει από τη σύνθεση δύο απλών αρμονικών ταλαντώσεων εξαρτάται από: τις συχνότητες τα πλάτη τη διαφορά φάσης και τις διευθύνσεις των επί μέρους αρμονικών ταλαντώσεων. Από τη σύνθεση δύο απλών αρμονικών ταλαντώσεων, της ίδιας διεύθυνσης και συχνότητας που γίνονται γύρω από το ίδιο σημείο, προκύπτει απλή αρμονική ταλάντωση.

Σύνθεση Ταλαντώσεων Από τη σύνθεση δύο απλών αρμονικών ταλαντώσεων, της ίδιας διεύθυνσης που γίνονται γύρω από το ίδιο σημείο με συχνότητες που διαφέρουν πολύ λίγο, προκύπτει περιοδική κίνηση που παρουσιάζει διακροτήματα. Η συχνότητα των διακροτημάτων είναι

Κεφάλαιο 2ο: Κύματα

Διδακτικό πλάνο Περιεχόμενα: 4.1 Συμβολή 4.2 Περίθλαση 4.3 Πόλωση 4.4 Σχισμές Young 4.5 Στάσιμα Κύματα 4.6 Παραγωγή HM κυμάτων

Στόχος των μαθημάτων αυτών είναι οι μαθητές: • Να αναγνωρίζουν τα κυματικά φαινόμενα της συμβολής, περίθλασης, πόλωσης. • Να εξηγούν φαινόμενα της καθημερινής ζωής όπως η ευθύγραμμη διάδοση του φωτός και η περίθλαση του ήχου πίσω από σχεδόν κλειστές πόρτες. • Να διακρίνουν συσκευές της καθημερινής ζωής όπως γυαλιά πολαρόιντ. • Να διακρίνουν τη διαφορά των τρεχόντων κυμάτων από τα στάσιμα.

•Να αναγνωρίζουν την λειτουργία των μουσικών οργάνων. • Να αναγνωρίζουν την διαδικασία παραγωγής ΗΜ κυμάτων και τις πηγές παραγωγής τέτοιων κυμάτων στην καθημερινή ζωή. • Να εκτελούν σύνθετους υπολογισμούς στα κυματικά φαινόμενα. • Να διακρίνουν την αιτία αλλαγής της συχνότητας ενός κύματος που αντιλαμβάνεται ένας παρατηρητής εξαιτίας της κίνησης του ή της κίνησης της πηγής.

Πλεονεκτήματα: Μέσω των προγραμμάτων αυτών ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να επεξεργαστεί εκείνη τη στιγμή τα αποτελέσματα που μπορεί να έχει για παράδειγμα η συμβολή κυμάτων. Με αυτόν τον τρόπο περνάμε πλέον σε πρακτικό επίπεδο και όχι σε θεωρητικό. Ο μαθητής αρχίζει να βρίσκει το μάθημα πολύ πιο ενδιαφέρον αφού μπορεί εκείνη τη στιγμή να δώσει τιμές και να πάρει αποτελέσματα. Καταργείται πια η μέθοδος της παπαγαλίας και τη θέση της παίρνει η «διαδραστική μάθηση»

Κεφάλαιο4ο: Μηχανική Στερεού σώματος

Διδακτικό πλάνο Σύνολο διδακτικών ωρών: 25 Εισαγωγή στις βασικές έννοιες αυτού του κεφαλαίου όπως η μεταφορική και στροφική κίνηση, η ροπή, η στροφορμή και άλλες βασικές έννοιες. Επίλυση αντιπροσωπευτικών ασκήσεων για καθεμία απ τις παραπάνω έννοιες.

Σε συνδυασμό με την λύση των ασκήσεων θα παρουσιάζονται στην τάξη μέσω της εφαρμογής αυτής πως ακριβώς κινείται το αντικείμενο ανάλογα με το βάρος του και την κίνηση που εκτελεί. Έτσι ο μαθητής θα αντιλαμβάνεται επακριβώς πως εφαρμόζεται ότι έμαθε στην πράξη.

Πλεονεκτήματα Ο μαθητής μαθαίνει να εκτελεί υπολογισμούς και να προβλέπει τόπο και χρόνο συνάντησης δύο κινητών ανάλογα με το είδος της κίνησης που εκτελούν. Να προβλέπουν ανάλογα με την κατανομή μάζας των στερεών σωμάτων την κινητική συμπεριφορά τους. Να εκτελούν σύνθετους υπολογισμούς σε στερεά σώματα που κυλίονται.

Ο μαθητής αποκτά καλύτερη αντίληψη των διαφόρων φαινομένων. Αποφυγή της στείρας παπαγαλίας των τύπων και των θεωρημάτων. Το μάθημα γίνεται διαδραστικό με άμεση συνεργασία καθηγητή μαθητή.

Κεφάλαιο 5ο:Κρούσεις και σχετικές κινήσεις

Διδακτικό πλάνο Σύνολο διδακτικών ωρών: 25 Κατά την παράδοση της ύλης που αφορά τις κρούσεις, περαιτέρω εξήγηση με την χρήση εφαρμογών Στόχος: η καλύτερη κατανόηση της έννοιας της κρούσης και της ώθησης

Πλεονεκτήματα Οι μαθητές εκτιμούν βαθύτερα την σημασία της ώθησης Είναι σε θέση να εκτελούν σύνθετους υπολογισμούς (για σημειακά ή με διαστάσεις)σώματα που συγκρούονται Κατανοούν καλύτερα την έννοια της διατήρησης της ορμής και της στροφορμής

Μέσω των εφαρμογών η θεωρία μπορεί να αναπαραστεί πολύ λεπτομερειακά Η εκμάθηση δύσκολων σημείων της ύλης(όπως το φαινόμενο Doppler) μπορεί να γίνει αρκετά ποιο εύκολη μέσω παραστατικών παραδειγμάτων

Διατήρηση ορμής και κινητικής ενέργειας Ελαστική Κρούση Διατήρηση ορμής και κινητικής ενέργειας

Πρόβλημα Το κατώτερα άκρο της ράβδου του σχήματος (με μάζα m=12Kg και μήκος L=2m) απέχει από το έδαφος ύψος h=3.2m. και σχηματίζει γωνία 60° με αυτό. Αφήνουμε την ράβδο να πέσει και όταν φτάνει στο έδαφος συγκρούεται ελαστικά με αυτό. Ποιά η γωνιακή ταχύτητα και ποιά η ταχύτητα του κέντρου μάζας της ράβδου αμέσως μετά την κρούση; Η κρούση διαρκεί ελάχιστα και τριβές δεν υπάρχουν g=10m/s2 , Icm=mL2/12.

Doppler Παρατηρούμενη αλλαγή στην συχνότητα και το μήκος κύματος Ο παρατηρητής βρίσκεται σε κίνηση σε σχέση με την πηγή κυμάτων ή το αντίστροφο

The end… “ωραίο το εικονικό εργαστήριο αλλά τίποτα δεν αντικαθιστά το πραγματικό εργαστήριο”