Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Advertisements

Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
Ενότητα Α2 Ο Ρόλος του Τουρισμού στις Πολιτικές Αύξησης της Απασχόλησης και στην Αντιμετώπιση της Ανεργίας Εισηγητές: κκ. Π. Παπαγεωργίου, Ι. Χασσίδ Καθηγητές,
Βασική πολιτική μικροοικονομία Μάνθος Ντελής. Ελεύθερη αγορά  Τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί μεγάλο βάρος στη σπουδαιότητα της έννοιας ελεύθερη αγορά.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
 Τεχνολογική εξέλιξηαντικατάσταση εργαζομένων από τεχνολογικές εφαρμογές  Κυριαρχία πολυεθνικώνεξαφάνιση μικρών επιχειρήσεων  Ανύπαρκτος ΣΕΠ ⇾ κορεσμός.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
Στρατηγικές Μάρκετινγκ και προοπτικές προώθησης αγροτικών προϊόντων στη διεθνή αγορά Ε. Τσακιρίδου Α.Π.Θ. Συνάντηση πολιτών της Ευρώπης, 1-6 Μαρτίου 2013.
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ. Μέλη ομάδας : Οικονόμου Γιώργος Σαμαρά Νατάσα Φίτσιου Χριστίνα Χρήστου Γιάννης Χρυσοστομίδου Έλσα ΟΜΑΔΑ Α΄: ΟΙ ΚΑΤΑΧΡΕΩΜΕΝΟΙ.
Κύρια Ευρήματα Μελετών και Ερευνών Θοδωρής Λιανός.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Απρίλιος 2010.
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
ΠΑΡΑΓΩΓΗ 5η Διάλεξη.
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια…
Βασικές Οικονομικές Έννοιες
Θεωρητικό υπόδειγμα για την μελέτη της οικονομικής δραστηριότητας (Κεφ
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Μάιος 2012.
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
2η ΠΑΔ ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 1η τάξη ΕΠΑγγελματικού Λυκείου
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Οκτώβριος 2010.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Α ΝΩΤΑΤΟ Τ ΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Ι ΔΡΥΜΑ Σ ΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: ΑΙΤΙΕΣ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ.
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 3η
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Σεπτέμβριος 2011.
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 5η
ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; Οι βασικοί οικονομικοί λόγοι για την κυβερνητική παρέμβαση είναι:  Ο επιχειρηματικός κύκλος- οι αποφάσεις σχετικά με.
Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Η ακαθάριστη αξία της παραγωγής συγκροτείται από τρεις κατηγορίες εισροών: Τα αναλώσιμα ενδιάμεσα προϊόντα και τις αναλώσιμες ενδιάμεσες υπηρεσίες Την.
Κεφάλαιο 11 Διαχείριση Συνολικής Ζήτησης: Δημοσιονομική Πολιτική «Κατόπιν, ας στραφούμε στα προβλήματα της δημοσιονομικής μας πολιτικής. Εδώ οι μύθοι αποτελούν.
Εθνικός σχεδιασμός (αποτυχίες αγοράς και αποτυχίες κυβερνητικού σχεδιασμού) Προσέγγιση παράλληλη με την αγορά Εικόνα δυνατοτήτων της οικονομίας Υποδείγματα.
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ 1. Μέσω των δημοσίων δαπανών πραγματοποιούνται όλοι οι στόχοι του κράτους, όπως : 1.Η ανακατανομή των πόρων της οικονομίας. 2.Η επέκταση.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Πολιτική Παιδεία Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου Γεωργία Καζάκου, ΠΕ09 Οικονομολόγος 1.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Οικονομική Ανάλυση Στόχοι Γιατί υπάρχει (αγροτική) πολιτική; Πως αξιολογούμε εναλλακτικές πολιτικές; Πλεονάσματα και ανάλυση.
Διοίκηση επιχειρήσεων ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕΠ
 Michael Grömling Intereconomics January 2014, Volume 49.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ 3 η ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.
Μακροοικονομία Διάλεξη 8. Ισορροπία στο Υπόδειγμα IS-LM Καμπύλη IS: ισορροπία στην αγορά αγαθών Υ = C(Y – T) + I(r) + G Καμπύλη LM: ισορροπία στην αγορά.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
Μακροοικονομία Διάλεξη 6. Ανεργία Τριβής: (βραχυχρόνια) είναι το ελάχιστο επίπεδο ανεργίας σε μια οικονομία. Η ανεργία που οφείλεται στο χρόνο που είναι.
Κρατικος παρεμβατιςμος και κατα pareto αριςτοποιηςη
Μικροοικονομία Διάλεξη 2.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Ενοτητα 1. διεθνη επιχειρηματικη δραστηριοτητα
ΤΜΗΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΝΔΥΣΗς
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Σκεπτόμενοι σαν οικονομολόγοι
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Ο γνωστός άγνωστος κλάδος της αγροτικής μας οικονομίας Γνωριμία με το 1ο εξαγωγικό προϊόν της χώρας Δρ Γεώργιος Ντούτσιας Πρόεδρος ΔΟΕΠΕΛ.
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Τα μέσα εμπορικής πολιτικής 1. δασμός
Γενική Θεώρηση των πολιτικών της ΕΕ: Κοινωνική αγορά;
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 2.3 Οικογενειακός προϋπολογισμός
ΘΕΜΑ 2015 μη κληρωθέν α) Ποιες επιδράσεις επιφέρει στο εγχώριο εμπορικό ισοζύγιο μια υποτίμηση του εγχώριου νομίσματος σε μια μεγάλη χώρα με ανεξάρτητη.
ΘΕΜΑ 2016 Ανεργία και Απασχόληση και οι συνέπειες τους για την οικονομία. α) Αίτια και πολιτικές αντιμετώπισης της ανεργίας. β) Η επίδραση της σημερινής.
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά Γιώργος Μπάλτας Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ενδεικτικά ευρήματα: πως οι καταναλωτές επιλέγουν προϊόντα

Ενδεικτικά ευρήματα: πως οι καταναλωτές επιλέγουν κατάστημα

Ενδεικτικά ευρήματα: πως τα άτομα λαμβάνουν αγοραστικές αποφάσεις

Ενδεικτικά ευρήματα: οι καταναλωτές αξιολογούν τα καταστήματα Ενδεικτικά ευρήματα: οι καταναλωτές αξιολογούν τα καταστήματα

Ενδεικτικά ευρήματα: οι καταναλωτές υιοθετούν τις μάρκες των εμπόρων

Ενδεικτικά ευρήματα: το εισόδημα καθορίζει την αγοραστική δαπάνη Ενδεικτικά ευρήματα: το εισόδημα καθορίζει την αγοραστική δαπάνη

Ενδεικτικά ευρήματα: πως οι καταναλωτές αντιδρούν στις επιδείνωση της οικονομικής θέσης τους αγοράζουν λιγότερα προϊόντα 22,7% αγοράζουν περισσότερα 1,0% δεν έχουν αλλάξει αγοραστικές συνήθειες 17,3% φθηνότερα 38,0% αναβάλλουν σημαντικές αγορές 21,0%

Ενδεικτικά ευρήματα: οι καταναλωτές μοιράζουν τις αγορές τους σε πολλά καταστήματα

Οι γενικές συνέπειες της οικονομικής κρίσης στους καταναλωτές Προβλήματα στα εισοδήματα των καταναλωτών εξαιτίας χαμηλών μισθών, υποαπασχόλησης, ανεργίας και κακής οικονομικής κατάστασης πολλών επαγγελματιών και επιχειρήσεων. Ανασφάλεια για το μέλλον και ειδικά τις προοπτικές απασχόλησης και την εξέλιξη των εισοδημάτων. Πολύ κακό οικονομικό κλίμα με «ιστορικά χαμηλά» στην καταναλωτική ψυχολογία και διάθεση.

Ειδικότερες αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά (Ι) Ενισχύεται η σημασία των καθαρά οικονομικών κριτηρίων στις αγοραστικές αποφάσεις (τιμές, κόστος κτήσης και χρήσης). Τα άτομα προγραμματίζουν περισσότερο τις δαπάνες, ιεραρχούν τις ανάγκες, και περιορίζουν τις παρορμητικές αγορές. Η οικονομική συμπεριφορά των ατόμων γίνεται επιφυλακτική και ορισμένες σημαντικές αγοραστικές αποφάσεις αναβάλλονται ή ακυρώνονται. Περιορισμός της πιστωτικής επέκτασης των ατόμων και κυρίως της κατανάλωσης με δανεικά.

Αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά (ΙΙ) Ο χρόνος γίνεται «φθηνότερος» (ανεργία, χαμηλές αμοιβές) και κατευθύνεται ευκολότερα σε μη παραγωγικές δραστηριότητες, όπως αναζήτηση καλύτερων τιμών, προσφορών, DIY, κτλ. Εξαιρετικά αρνητική καταναλωτική ψυχολογία που επηρεάζει ακόμα και τα άτομα που δεν έχουν αντικειμενικούς-οικονομικούς λόγους να αλλάξουν καταναλωτική συμπεριφορά.

Ποια ουσιαστικά εμπόδια συναντά η οικονομική ανασυγκρότηση Αντι-επιχειρηματικό περιβάλλον. Σύμφωνα με την πρόσφατη κατάταξη της Παγκόσμιας Τράπεζας, η Ελλάδα είναι προτελευταία μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ στην ευχέρεια έναρξης μίας επιχείρησης, τελευταία στην ευχέρεια λειτουργίας μίας επιχείρησης, και προτελευταία στην προστασία των επενδυτών. Πολύπλοκο και απρόβλεπτο φορολογικό καθεστώς που τιμωρεί την επένδυση και την εργασία και στέλνει παραγωγικούς συντελεστές στην παραοικονομία και στην ανεργία.

Ποια ουσιαστικά εμπόδια συναντά η οικονομική ανασυγκρότηση Διάχυτος λαϊκισμός με χαρακτηριστικά κοινωνικής και πολιτικής κυριαρχίας. Ακτιβισμός και φανατικές μειοψηφίες που επιβάλλουν στους άλλους τις απόψεις τους. Τριτοκοσμική κατάσταση σε παιδεία, υγεία και άλλες κρίσιμες αναπτυξιακές υποδομές. Διαφθορά και ηθική απαξίωση της εργασίας με συνέπειες στην αποτελεσματικότητα της οικονομίας. Πολύ χαμηλοί μισθοί που αποτελούν αντικίνητρο για εργασία, απελπίζουν τους εργαζόμενους και ούτε βοηθούν ουσιαστικά τις επιχειρήσεις.

Τα επόμενα βήματα Το πρόβλημα δεν ήταν στη ζήτηση. Χρεοκοπούσαμε για χρόνια με υπερβάλλουσα ζήτηση. Το πρόβλημα είναι ότι δεν παράγουμε και δεν επενδύουμε. Ανασυγκρότηση της παραγωγικής βάσης. Εγκατάλειψη του μοντέλου «εσωτερική ανακύκλωση υπηρεσιών και εισαγωγές με δανεικά». Κίνητρα για νέες μεγάλες επενδύσεις με πολλές θέσεις εργασίας. Εγκατάλειψη του μοντέλου «επιδοματικού τύπου κίνητρα για μικρο-επενδύσεις». Αναβίωση της υπαίθρου με σύγχρονη αγροτική πολιτική, επώνυμα προϊόντα και δυναμικές εξαγωγές. Στήριξη του οργανωμένου λιανικού εμπορίου που είναι παράγων ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού για όλο το παραγωγικό σύστημα.

Ευχαριστώ