Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Μουσικού Σχολείου Χίου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΜΗΜΑ AΠ Δ. Στράτου και Δ. Σαμίου Η συμβολή τους στην Ελληνική παράδοση « Αντικριστός ».
Advertisements

Κανούλα Σοφία Κορέτα Δήμητρα
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΧΟΡΟΥ ΧΟΡΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Εργαστήρι – Στρατηγικές της Αριστεράς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης ως εργαλείο προώθησης του σεβασμού.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Τζαζ μουσικη project 1. Τζαζ μουσικη project 1.
ΘΕΜΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
ΧΟΡΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός ή περισσότερων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Στην αρχαιότητα λεγόταν χορός και το άσμα των.
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
Ο ρυθμός ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : 2012 – 2013 ΤΜΗΜΑ : ΑΠ4 ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ :
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ (1)
Τα μουσικά όργανα Θεοδώρα κυρικλίδου.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) ΘΕΜΑ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ (ΑΙΓΥΠΤΟΣ)
Α΄ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ Α΄, Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΕΙΣ Λούλα Χαραλάμπους ΕΔΕ
Σχολείο:1ο ΕΠΑ.Λ. ΜΥΡΙΝΑΣ
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΟΣ ΚΟΛΛΑΤΟΥ ΣΤΑΥΡΙΑΝΑ ΜΑΝΕΣΗ ΜΥΡΤΩ ΤΖΟΥΒΑΡΑΣ ΣΤΑΘΗΣ
ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΧΟΡΟΣ(HIP-HOP)
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
«Η Τέχνη του Αρχαίου Θεάτρου μας ενώνει – Die Kunst des altgriechischen Theaters vereint uns» 2 ο Βραβείο Εθνικού Διαγωνισμού eTwinning 2009 Ιωάννα Χαρδαλούπα.
ΧΟΡΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
Μουσικά Σύνολα Η Συμφωνική Ορχήστρα.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΟ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
ΣΥΡΤΟΣ 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Οι Κρητικοί παραδοσιακοί χοροί στην ψυχοσύνθεση των Κρητικών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
Εισαγωγή στην έννοια των μουσικών συνόλων
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Ενημέρωση μαθητών Γ Λυκείου 2ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ Σχ. Έτος
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Σχολική Χρονιά
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ
ΧΟΡΟΣ ΚΟΜΠΑΤΣΙΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Η Ιστορία της μάσκας Η μάσκα δεν γνωρίζει σύνορα και κάθε λαός της δίνει τη δική του ερμηνεία και τη χρησιμοποιεί σύμφωνα με τις παραδόσεις του. Η μάσκα.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
To Teach Curricular Subjects
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Μουσικού Σχολείου Χίου Σχολικό έτος 2012-2013

Παραδοσιακοί χοροί απ΄ όλον τον κόσμο Παραδοσιακοί χοροί απ΄ όλον τον κόσμο Ερευνήσαμε ιστορικά και μουσικά Jiffy Mixer – Η.Π.Α Highlife – Γκάνα , Αφρικής The Hukilau song – Χαβάη, Η.Π.Α Τinikling – Φιλιππίνες, Ασία Tarantella pizzica- Κάτω Ιταλία, Ευρώπη

Τι είναι ο χορός; χορός ο [xorós] Ο17 : 1.συντονισμένες ρυθμικές κινήσεις των ποδιών και ολόκληρου του σώματος, που συνήθ. συνοδεύονται από μουσική ή και τραγούδι και που εκτελούνται από ένα μόνο πρόσωπο, από ζευγάρια ή από ομάδα προσώπων: Λαϊκός / δημοτικός / κλασικός / θρησκευτικός / τελετουργικός / πολεμικός ~. Kυκλικός ~. Ο ~ της κοιλιάς*. Ελληνικοί / ευρωπαϊκοί χοροί. Bήματα / φιγούρες ενός χορού. (έκφρ.) μπαίνω στο χορό / πιάνω / στήνω το χορό, αρχίζω να χορεύω μαζί με άλλους χορευτές. ανοίγω το χορό, αρχίζω πρώτος να χορεύω. σέρνω* το χορό. ΦΡ μπαίνω στο χορό, αναλαμβάνω ένα έργο, ανακατεύομαι σε μια υπόθεση δύσκολη ή χρονοβόρα. και ο ~ καλά κρατεί, για να δηλώσουμε ότι μια δυσάρεστη κατάσταση εξακολουθεί να ισχύει. ο ~ του Hσαΐα, ο γάμος. ο ~ του Zαλόγγου, για απεγνωσμένη ενέργεια. ΠAΡ ΦΡ τώρα που μπήκε στο χορό θα χορέψει*. ΠAΡ Όποιος είναι έξω απ΄ το χορό πολλά τραγούδια ξέρει / λέει, εύκολα κρίνει και κατακρίνει κανείς, όταν δεν ξέρει τις δυσκολίες μιας δουλειάς ή μιας κατάστασης. || με γενική ουσιαστικού, για να δηλώσουμε την πληθώρα: ~ εκατομμυρίων / ανατιμήσεων κτλ. || κοσμική συγκέντρωση με χορό: Aποκριάτικος / φιλανθρωπικός ~. ~ μεταμφιεσμένων. Δίνω χορό. Kαλώ σε χορό. 2α. ~ του αρχαίου ελληνικού δράματος, ομάδα χορευτών που χόρευαν και τραγουδούσαν με τη συνοδεία αυλού στην ορχήστρα του θεάτρου: ~ αρχαίας τραγωδίας / κωμωδίας. Ο κορυφαίος του χορού. Aνδρικός / γυναικείος ~. (απαρχ. έκφρ.) εν χορώ, για κτ. που λέγεται ομόφωνα από πολλούς μαζί. β. εκκλησιαστικός ~, εκκλησιαστική χορωδία: Ο δεξιός / αριστερός ~, που ψέλνει στο δεξί / αριστερό ψαλτήρι. 3. σύνολο μεταφυσικών όντων: Ο ~ των αγγέλων / των μαρτύρων. [1: αρχ. χορός· 2α: λόγ. < αρχ. χορός· 2β: λόγ. μσν. σημ.· 3: λόγ. ελνστ. σημ.)] Πηγή:Λεξικό Τριανταφυλλίδη

Τι είναι παραδοσιακός χορός; Με τον όρο παραδοσιακός χορός αναφερόμαστε στο χορό που διαμορφώθηκε και υιοθετήθηκε από συμβιωτικές κοινωνικές ομάδες, αποτελεί δε αναπόσπαστο στοιχείο της συγκεκριμένης ομάδας και μεταδίδεται άμεσα από τη μία γενιά στην άλλη. Πηγή: Δήμας Ηλ. ΛΑΪΚΗ ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. ART WORK, Αθήνα 2001, σελ 42

Γιατί ο άνθρωπος χορεύει; να μεταδώσει τα ήθη και τα έθιμα του ( Highlife Γκάνα) να κρατήσει ζωντανή την ιστορία του (Jiffy Mixer jazz ΗΠΑ) Να αναπαραστήσει εικόνες από την καθημερινότητα του ( Hukilau Χαβάη , Tinikling - Philippines) Να θεραπευτεί ( μουσικός εξορκισμός) Tarantella pizzica- Κάτω Ιταλία Να εκφράσει τα συναισθήματα του Να ψυχαγωγηθεί και να κοινωνικοποιηθεί

Πώς χορεύει ο άνθρωπος; Με συγκεκριμένη χορογραφία (Highlife, Hukilau, Tinikling, Jiffy Mixer ) Ελεύθερη χορογραφία , αυτοσχεδιασμός (Tarantella pizzica) Τίποτα δεν είναι απόλυτο. Μπορεί ο ίδιος χορός κάποια στιγμή να χορεύεται με συγκεκριμένη χορογραφία και κάποια άλλη στιγμή να υπάρχει αυτοσχεδιασμός

Πώς χορεύει ο άνθρωπος; Ομαδικός χορός (Highlife, Hukilau, Jiffy Mixer ) Σε ζευγάρια (Tinikling) Ατομικός χορός (Tarantella pizzica)

Χορός και κοινωνία φύλο ( αντρικός χορός, γυναικείος χορός - Highlife, Hukilau) έθνος φυλή ( Jiffy mixer – jazz) απόδειξη κοινωνικής και οικονομικής καταξίωσης ( πχ Αναγέννηση λαϊκοί και παραδοσιακοί χοροί για τα λαϊκά στρώματα και οι αριστοκρατικοί και εκλεπτυσμένοι χοροί για την ανώτερη τάξη.) Τοπικός ( Πυργούσικος) ή εθνικός (Καλαματιανός)ή διεθνής χορός ( Latin, Tango) Θρησκεία ( περιορισμός ως και απαγόρευση χορών - Βυζαντινοί χρόνοι, Μεσαίωνας) ανάλογα με κοινωνικά γεωγραφικά οικονομικά κριτήρια

Με τί συνοδεύει ο άνθρωπος τον χορό του; Με τί συνοδεύει ο άνθρωπος τον χορό του; Φωνή - τραγούδι (Hukilau) Ρυθμό (Highlife) Μελωδία ( Tinikling, Jiffy mixer) Συνδυασμός των παραπάνω (Tarantella pizzica) Τίποτα δεν είναι απόλυτο. Μπορεί ο ίδιος χορός κάποια στιγμή να συνοδεύεται μόνο με τραγούδι και κάποια άλλη στιγμή να συνοδεύεται και από μουσική!

Κάθε χορός χρησιμοποιεί και διαφορετικά μουσικά όργανα. Γιατί; Γεωγραφική θέση ( πρώτες ύλες, καιρικές συνθήκες) Βιοτικό επίπεδο Οικονομική κατάσταση

Με ποιο τρόπο χορεύει ο άνθρωπος; Κίνηση όλου του σώματος προς κάποιες συγκεκριμένες κατευθύνσεις (Highlife,Tinikling, Jiffy Mixer, Hukilau) Κίνηση όλου του σώματος ελεύθερα στον χώρο (Tarantella pizzica) Έμφαση στη κίνηση του άνω μέρους του σώματος (Hukilau) Έμφαση στη κίνηση του κάτω μέρους του σώματος (Tarantella pizzica, Tinikling)

Τι θέση έχει ο χορός στη ζωή των μαθητών του σχολείου μας;

Συμπεράσματα Ο άνθρωπος χορεύει πριν ακόμα βρει τη λέξη για να ονομάσει αυτό που κάνει. Δεν έχει όρια ( Ηλικία, Φύλο, Έθνος, Φυλή) Μέσα από ένα χορό εκφράζεται η ιστορία και ο πολιτισμός ενός λαού