Λογοτεχνία και Πολιτική Βασιλική Λαλαγιάννη καθηγήτρια στη Ευρωπαïκή Λογοτεχνία και τον Πολιτισμό Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Βία, τρομοκρατία και «θεωρία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ- Εκπαίδευση και Πολιτισμός»  Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε θέματα αισθητικής αγωγής.  1995.
Advertisements

Δρ. Λένα Μπενίση Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στο Ε. Α. Π
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η ηλεκτρονική παρουσίαση του λογοτεχνικού της Ζωρζ Σαρρη αποτελεί μια καινοτομία στο μάθημα του λογοτεχνικού. Η παρουσίαση αυτή παρουσιάστηκε την ημέρα.
Συνεργασία Βιβλιοθηκών: Εθνικό, τοπικό, διαθεματικό επίπεδο Μαρία Κορκίδη Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκη 29/5/2008 Συνεργασία δημοτικών βιβλιοθηκών:
Δ.Σ. Ν.Καρυάς Ολοήμερο Τμήμα Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τσιλτσίδης Γιώργος Καθηγητής ΠΕ 19 Πληροφορικής Δ.Σ. Ν.Καρυάς Ολοήμερο Τμήμα Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Πτυχίο Δημοσιογραφίας Πανεπιστήμιο Κύπρου.
«Παράγω & Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Ηπείρου» 03/03/12 Δημήτρης Λακασάς Πρόεδρος ΣΕΒΕ.
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τμήμα
Η σκηνοθετημένη φωτογραφία 1 ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης Με αφορμή το φωτογραφικό έργο του Bernard Faucon, εξετάσαμε τη φωτογραφία σαν αφήγηση.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Αστυνομική Λογοτεχνία Project Α’ Τετραμήνου Οι Μαθητές: Παπαγίαννης Στέφανος, Παπαπέτρου Αριστείδης, Παύλου Μαρίνα, Σαλπέα Ελένη, Σιαμπουρδάνης Στυλιανός.
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΠΟΛΕΜΟΥ
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Ελληνική Βιομηχανία; προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Άλκη Ζέη.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
Κωνσταντίνος Θεοτόκης Κωνσταντίνος Θεοτόκης Κέρκυρα (η μητέρα του ήταν ανιψιά του Ιάκωβου Πολυλά) Παρακολουθεί μαθήματα φιλοσοφίας στα Πανεπιστήμια.
Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά της Ελένης Δικαίου
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με το Μάνο Λοΐζο: Φώντας Λάδης Τμήμα : Στ’1 Έλενα Γ. Φρόσω Κ.
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Μυθιστόρημα Romance: μεσαιωνική λέξη σήμαινε τις νέες γλώσσες roman:αποδόθηκε από τον Κοραή ως «μυθιστορία»
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ.  Συγγραφικό έργο Συγγραφικό έργο  Συνοπτική εργογραφία Συνοπτική εργογραφία  Απήχηση του έργου του στο εξωτερικό Απήχηση του έργου.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΚΙΑ l ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ “ The Silence of home fear” ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΝΤΑΡΑ ΣΤΕΛΛΑ ΣΙΜΩΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΛΙΓΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
John Dewey
Αφήγηση αφήγηση.
Ερμηνευτική προσέγγιση
Κοινωνικό Ζήτημα
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Νεοελληνική Ιστορία. Εισαγωγικά 1η Συνάντηση 5/10/20126
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Μια από τις σοβαρότερες κριτικές που γίνονται είναι πως: Ο ΤΥΠΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΟΣ.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΣΒΑΡΝΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΛΑΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΝΟΣ ΑΡΘΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΛΕΤΗΤΗ KRASHING TOLOLYAN.
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
Θανοσ Βλεκασ του Παύλου Καλλιγά.
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λογοτεχνία και Πολιτική Βασιλική Λαλαγιάννη καθηγήτρια στη Ευρωπαïκή Λογοτεχνία και τον Πολιτισμό Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Βία, τρομοκρατία και «θεωρία του τραύματος» (trauma theory): Αναπαραστάσεις της τρομοκρατίας σε σύγχρονα ελληνικά λογοτεχνικά κείμενα

Ελληνική λογοτεχνική παραγωγή με θέμα την τρομοκρατία Ειδολογική κατηγοριοποίηση των έργων Μαρτυρίες (Αυτο-)βιογραφίες έργα με μυθοπλασία (fiction)

Μαρτυρίες Σε αντίθεση με την Ιταλία και τη Γερμανία –όπου υπήρξε ισχυρή δράση τρομοκρατικών ομάδων– στην Ελλάδα τόσο τα μέλη τρομοκρατικών οργανώσεων όσο και τα θύματα ή οι συγγενείς τους δεν επιδόθηκαν στην συγγραφή μαρτυριών. Σ. Ξηρός, Η μέρα εκείνη. 1560 ώρες στην Εντατική. Μια Ιστορία για το δικό μας Γκουαντανάμο (2004) Νίκος Μπακογιάννης, Εντολή άνωθεν. Δολοφονείστε τον Παύλο Μπακογιάννη (2002)

Το θολάμι του Νίκου Κάσδαγλη (1987) Μυθοπλασία «Το μυθιστόρημα της τρομοκρατίας» I Το θολάμι του Νίκου Κάσδαγλη (1987) Το πέμπτο γένος του Δημήτρη Νόλλα (1988) Ο άνθρωπος που ξεχάστηκε του Δημήτρη Νόλλα(1995) Το άλλο μισό μου πορτοκάλι του Λευτέρη Μαυρόπουλου (2007) Η μανία με την Άνοιξη του Αρη Μαραγκόπουλου (2006) Οι πολίτες της σιωπής της Νένης Ευθυμιαδη (1993) Θρυμματισμένος πλανήτης (συλλογικό,2004)

Ο καιρός του καθενός του Δημήτρη Νόλλα (2010) Μυθοπλασία «Το μυθιστόρημα της τρομοκρατίας» I Ι Ο καιρός του καθενός του Δημήτρη Νόλλα (2010) Οι σχοινοβάτες της Αφροδίτης Κουκουτσάκη (2002) Το σπίτι και το κελί του Χρήστου Χωμενίδη (2005) Τέσσερις ελληνικοί φόνοι του Αλέξη Πανσέληνου (2004)

«Το μυθιστόρημα της τρομοκρατίας» - Πλοκή Μυθοπλασία «Το μυθιστόρημα της τρομοκρατίας» - Πλοκή Δεν επιδιώκεται η ιστορική ακρίβεια, αλλά η σκιαγράφηση αναλογιών με την πραγματικότητα Έμφαση στους στόχους και όχι στα ιδεολογικά κίνητρα Μετάθεση οπτικής γωνίας, από το συλλογικό στο προσωπικό αποφυγή πολιτικής στράτευσης και έλλειψη πολιτικής ανάλυσης Σύνδεση, μέσω της ιστορικής μνήμης με προγενέστερες περιόδους πολιτικής διαμάχης (Εμφύλιος, Δικτατορία)

Μυθοπλασία και τρομοκρατία Μυθοπλασία και τρομοκρατία «Το μυθιστόρημα της τρομοκρατίας» Διάκριση χρονικών επιπέδων (‘πριν’ και ‘μετά’ την τρομοκρατική ενέργεια ή την ανάληψη τρομοκρατικής δράσης) / «μια νοητική ρήξη στην εμπειρία του χρόνου» Ο ‘ενδιάμεσος χρόνος’ (η στιγμή δράσης) απουσιάζει Χρονική οργάνωση μέσω αναδρομικών αφηγήσεων Επικέντρωση στο πρόσωπο του ‘θύτη-τρομοκράτη΄ και όχι των θυμάτων’ - τραγική κατάληξη

Μυθοπλασία και τρομοκρατία Μυθοπλασία και τρομοκρατία «Το μυθιστόρημα της τρομοκρατίας» «μια νοητική ρήξη στην εμπειρία του χρόνου» : «Το τραύμα προξενείται από ένα σοκ που συνιστά μια νοητική ρήξη στην εμπειρία του χρόνου» καθώς «η απειλή αναγνωρίζεται ως τέτοια όταν είναι πια αργά» ενώ «έχει επιβιώσει κανείς, ακριβώς, χωρίς να το γνωρίζει» (Caruth, Violence and Time)

Μυθοπλασία και τρομοκρατία Μυθοπλασία και τρομοκρατία Αφήγηση της τραυματικής μνήμης Ι Γεγονότα που δεν τελεσφόρησαν ( ‘faits accomplis”) επανέρχονται μέσω της τραυματικής μνήμης και εμποδίζουν την ενσυνείδητη βίωση του παρόντος χρόνου. “Aμφιταλάντευση ανάμεσα σε μια κρίση θανάτου και τη σχετιζόμενη με αυτή κρίση της ζωής: δηλαδή ανάμεσα στην ιστορία ενός γεγονότος που δε μπορεί το άτομο να αντέξει και στην ιστορία της επιβίωσης που ούτε και αυτή μπορεί να αντέξει το άτομο” (Caruth, Unclaimed experience)

Μυθοπλασία και τρομοκρατία Αφήγηση της τραυματικής μνήμης ΙΙ «Tο γεγονός δεν αφομοιώνεται ή δεν βιώνεται πλήρως εκείνη τη στιγμή, αλλά με καθυστέρηση, με την συνεχή κατοχή του από αυτόν που το βίωσε» (Caruth, Trauma & Unclaimed Experience)

H μανία με την Ανοιξη του Αρη Μαραγκόπουλου (2006) Eνα ‘ώριμο μυθιστόρημα’ για την ελληνική τρομοκρατία (Δήμοσθένης Κούρτοβικ). -Αμεσα επηρεασμένο από την Χαμένη Ανοιξη του Στρατή Τσίρκα (βλ. το μυθιστορηματικό πρόσωπο της Φλώρας). -‘εκλεκτικές συγγένειες’ του μυθιστορήματος με τα βιβλία: 1)«H Κριτική στο πρόγραμμα της Γκότα(1875) και της Ερφούρτης (1891)» του Καρλ Μαρξ 2)«Το ταξίδι στην Ικαρία» του Ετιέν Καμπέ (1842) –η επιλογή της Ικαρίας / θεωρητικοί ουτοπιστές/σαινσιμονισμός

Η μανία με την Ανοιξη Η πρώτη πολιτική κριτική στην ελληνική τρομοκρατία / οι ρίζες της σύγχρονης τρομοκρατίας στον Εμφύλιο / ιστορικά βιώματα και πολιτική κουλτούρα δύο αντίθετων παρατάξεων / έκφραση του ‘θυμού’ του Νεοέλληνα και σιωπηλή ανοχή της κοινωνίας

Οι ωραίες μέρες του Βενιαμίν Σανιδόπουλου, 1998 (μυθιστόρημα) ΑρηςΜαραγκόπουλος Αρης Μαραγκόπουλος Οι ωραίες μέρες του Βενιαμίν Σανιδόπουλου, 1998 (μυθιστόρημα) Τα δεδομένα της ζωής, 2002 (επιστολική νουβέλα) Διαφθορείς, εραστές, παραβάτες, 2005 (δοκίμιο) Αγάπη, κήποι, αχαριστία, 2002 (μυθιστόρημα) True Love,2008 (νουβέλα)