ΗΥ566 DAML ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Football Championship Αλεβίζου Βασιλική Σερφιώτης Γεώργιος Τριανταφυλλίδου Δέσποινα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Advertisements

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑΣ.
Το Σχεσιακό Μοντέλο Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
ΗΥ566 RDF ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Football Championship Αλεβίζου Βασιλική Σερφιώτης Γεώργιος Τριανταφυλλίδου Δέσποινα.
ΖΕΡΒΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 1 Sportsite WorldCup2006 •Το site έχει ως στόχο την ενημέρωση των φιλάθλων σχετικά με το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου.
Γιαννακόπουλος Ιωάννης Γεωργίου Γεώργιος Διαχείριση Γνώσης σε Ενδοεπιχειρησιακά Δίκτυα και το Διαδίκτυο (ΗΥ-566) Πανεπιστήμιο Κρήτης.
ΟΔΗΓΙΕΣ Φύλλου Αγώνα για τη συμπλήρωση του από τον
ΚΡΙΤΣΙΛΙΓΚΟΣ ΚΟΚΙΟΥΣΗΣ
Το ποδοσφαιρικό παιχνίδι βασίζεται σε ένα σύνολο κανόνων, που είναι γνωστοί ως Κανόνες Παιχνιδιού, και παίζεται με τη χρήση μιας φουσκωμένης ελαστικής.
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 2. ΣΧΕΣΙΑΚΗ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ • Μια σχεσιακή ΒΔ καταγράφει δεδομένα μέσα σε σχέσεις (πίνακες). • Μια πραγματική οντότητα γίνεται.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΡΚΑΒΕΛΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΚΟΥΒΑΡΑ ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
O ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΑΙΖΟΝ By Arximidis EURIKA GR
ΗΥ566 Semantic Web Εργασία 3: Περιγραφή οντολογίας μουσικών παραστάσεων (music events) σε DAML – OIL Μερόπη Πετράκη Θωμάς Σκυλογιάννης Ηράκλειο Μάιος 2003.
ΗΥ-566 Διαχείρηση Γνώσης στο Διαδίκτυο1 SWRC Ontology Κτιστάκης Γιώργος Μπούτσικα Κατερίνα Παπαδάκης Μύρων.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Καπάνταης Σοφοκλής Μιχελάκης Γιώργος.  Α1: Αγωνίζονται 13 ομάδες. Παίζουν όλες μεταξύ τους και εντός και εκτός έδρας.  Ευρωλίγκα : Συμμετέχουν 24 ομάδες,
Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Εισαγωγή Σχεδιασμός μιας ΒΔ ανάλυση ποιας πληροφορίας και της σχέσης ανάμεσα στα στοιχεία της περιγραφή.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Στατικές μέθοδοι και μεταβλητές Εσωτερικές κλάσεις.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 3.
ΣΧΕΣΙΑΚΗ ΑΛΓΕΒΡΑ ΜΑΘΗΜΑ 4.
Μποχρίνη Σταυρούλα ΑΜ:3173 Σταθόπουλος Αναστάσιος ΑΜ:3220.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Το δίλημμα του φυλακισμένου – Πειραματική προσέγγιση.
CONFERENCE ONTOLOGY ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ ΜΕΤ ΚΡΟΝΤΗΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΕΤ ΦΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΤ Διαχείριση Γνώσης στο Διαδίκτυο.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεδιασμός Σχεσιακών Σχημάτων.
ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ HANDBALL
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακό Μοντέλο.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακό Μοντέλο.
Γιαννακόπουλος Ιωάννης Γεωργίου Γεώργιος Διαχείριση Γνώσης σε Ενδοεπιχειρησιακά Δίκτυα και το Διαδίκτυο (ΗΥ-566) Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Οντολογία για κινηματογραφικές ταινίες σε DAML+OIL Φλουρή Καλλιρρόη Μουστάκας Ιωάννης Χατζόπουλος Κώστας.
Library ontology in DAML+OIL Πλασταρά Κατερίνα Μπαλάφα Κάσσυ.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά1 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά1 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις.
Οντολογία για κινηματογραφικές ταινίες
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά1 Λογικός Σχεδιασμός Σχεσιακών Σχημάτων.
University of Crete HY566-Semantic Web CS566 – Semantic Web Computer Science Department - UoC Heraklion 13 May, 2003 Κοφφινά Ιωάννα, Κοκκινίδης Γιώργος,
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Εισαγωγή Σχεδιασμός μιας ΒΔ ανάλυση ποιας πληροφορίας και της σχέσης ανάμεσα στα στοιχεία της περιγραφή.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Εισαγωγή Σχεδιασμός μιας ΒΔ ανάλυση ποιας πληροφορίας και της σχέσης ανάμεσα στα στοιχεία της περιγραφή.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακό Μοντέλο.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις.
Κατρανίδου Αναστασία Πολιτοπούλου Ζωή. 1 Εισαγωγή Περιγραφή Οντολογίας Μοντελοποίηση ενός συστήματος αεροπορικής εταιρείας Καταγραφή των οντοτήτων με.
Library Μπαλάφα Κάσσυ Πλασταρά Κατερίνα. Εφαρμογή Χρήση του RDF schema για τη μοντελοποίηση της βιβλιοθήκης ενός πανεπιστημίου Εφαρμογή της RQL για την.
ΗΥ-566 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ AIRPORT ONTOLOGY ΟΜΑΔΑ Γαλανάκης Μανόλης ΑΜ 1607 Γλαμπεδάκης Ευτύχης ΑΜ 1603 Μπόσμος Λευτέρης ΑΜ 1396.
Βάσεις Δεδομένων ER-Διάγραμμα.
Κανονικοποίηση, συναρτησιακές εξαρτήσεις
ΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ - ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ - ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙΣ Σ.Ε.Γ.Α.Σ.
Σελ. 1 ΟΔΗΓΙΕΣ Φύλλου Αγώνα για τη συμπλήρωση του.
ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Το ΧΡΙΣΟΥΓΕΝNΙΑΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΝΟΥΑ που διοργανώνεται με την έγκριση της ΕΠΣΑ στην Αθήνα στην περίοδο των διακοπών έγινε πλέον.
ΘΕΜΑ Άρθρο 5/ ο Διαιτητής Καθήκοντα και αρμοδιότητες ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ.
ΕΝΑ ΑΘΛΗΜΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΑΓΩΝΙΑ. Είναι ιστορικά καταγεγραμμένο ότι σε πολλές χώρες υπήρξαν παιχνίδια όπου οι παίκτες κλοτσούν μία μπάλα, όπως το επίσκυρος στην.
Το Σχεσιακό Μοντέλο Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
Η φάση του εννοιολογικού σχεδιασμού
Κλάσεις και αντικείμενα
ΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ 2017 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙΣ
9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Το Σχεσιακό Μοντέλο Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
Κανονικοπηση(normalization)
Κίνητρα και μέτρα για τη σύνδεση των ακαδημιών με τα αγωνιστικά τμήματα του συλλόγου. Αθηνα / 12 / 2017 Επ.α.κ.α.β.
Το Σχεσιακό Μοντέλο Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
Σελ. 1 ΟΔΗΓΙΕΣ για τη συμπλήρωση του Φύλλου Αγώνα
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ 2019 Κ14 – Κ16 – Κ18
Διάλεξη #7: Συμβολοσειρές.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΥ566 DAML ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Football Championship Αλεβίζου Βασιλική Σερφιώτης Γεώργιος Τριανταφυλλίδου Δέσποινα

Οντολογία: Football Championship

Περιγραφή κλάσεων

League  Περιγράφει τις κατηγορίες του πρωταθλήματος  Τα βασικά χαρακτηριστικά μιας κατηγορίας που μας ενδιαφέρει να μοντελοποιήσουμε στο σχήμα είναι:  hasName: το όνομα της κατηγορίας, μοναδικό, string  teamsNo: ο αριθμός των ομάδων που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα, integer

FootballClub  Συμμετέχουν οι ομάδες του πρωταθλήματος  Τα βασικά χαρακτηριστικά μιας ομάδας που μας ενδιαφέρει να μοντελοποιήσουμε στο σχήμα είναι:  officialName: το όνομα της ομάδας, string  foundationYear: το έτος ίδρυσης του συλλόγου, integer  homeCourt: το γήπεδο της ομάδας, string  points: οι βαθμοί που έχει συνολικά από τους αγώνες της, integer

FootballClub  Σχέσεις της ομάδας με άλλες οντότητες του πρωταθλήματος:  participates: η σχέση συνδέει την ομάδα με τη (μοναδική) κατηγορία στην οποία παίζει  occupies: με ελάχιστη πληθικότητα 13, δηλώνει το γεγονός ότι μία ομάδα στελεχώνεται από πρόσωπα. Τα πρόσωπα, εν γένει, συμμετέχουν με διαφορετικούς ρόλους στην ομάδα (π.χ. οι παίκτες λειτουργούν διαφορετικά στην ομάδα από τον πρόεδρο). Οι παρακάτω σχέσεις εξειδικεύουν την ιδιότητα occupies:  hasPlayer: με ελάχιστη πληθικότητα 11, συνδέει την ομάδα με τους παίκτες της  TrainedBy: μοναδικό, συνδέει την ομάδα με τον προπονητή της  managedBy: μοναδικό, συνδέει την ομάδα με τον πρόεδρό της

Person  Περιγράφει όλους τους ανθρώπους που εμπλέκονται με κάποιο τρόπο στο πρωτάθλημα  Το βασικό γνώρισμα:  name: το όνομα κάθε ανθρώπου, μοναδικό, string  Υποκλάσεις:  ClubPersonnel  Referee

ClubPersonnel  Συμμετέχουν οι άνθρωποι που δουλεύουν για την ομάδα  Κάθε κατηγορία τέτοιων έχει διαφορετικά καθήκοντα

ClubPersonnel  Υποκλάσεις σχετικές με τις κατηγορίες των απασχολουμένων στην ομάδα (συνδέεται με αυτές με την unionOf)  Coach  Player  Administrator  TechnicalStaff  Στα στιγμιότυπα της υποκλάσης TechnicalStaff έχει εφαρμοστεί η ιδιότητα disjointWith, σε σχέση με τις υπόλοιπες υποκλάσεις  Η ίδια ιδιότητα ισχύει μεταξύ των υποκλάσεων Player και Administrator

ClubPersonnel  Το γνώρισμα που μας ενδιαφέρει είναι η ηλικία τους:  born: η χρονολογία γέννησης των απασχολούμενων στην ομάδα, integer. Η ημερομηνία αυτή πρέπει να είναι μικρότερη από τη σημερινή, περιορισμός που δεν μπορούμε να μοντελοποιήσουμε σε DAML

Administrator  Ανήκει ο πρόεδρος της ομάδας  Σε κάθε ομάδα αντιστοιχεί μόνο ένας πρόεδρος (μοντελοποιείται σε DAML!)

Coach  Ανήκει ο προπονητής ομάδας  Σε κάθε ομάδα αντιστοιχεί μόνο ένας προπονητής (μοντελοποιείται σε DAML!)

Player  Μοντελοποιεί τους παίκτες της ομάδας  Τα γνωρίσματα των παικτών είναι:  position: η θέση που παίζει καθένας και μπορεί να έχει τιμές: τερματοφύλακας (G), αμυντικός (D), μέσος (M), επιθετικός (F), string  goals: τα τέρματα που έχει επιτύχει κάθε παίκτης συνολικά στο πρωτάθλημα, μοναδικό γνώρισμα

Player  Ιδιότητες που αφορούν σε σχέσεις των παικτών με άλλες οντότητες του πρωταθλήματος είναι:  previousTeam: οι προηγούμενες ομάδες του παίκτη  playerHasStatistics: τα στατιστικά του παίκτη, ανά αγώνα. Συνδέει τον παίκτη με την κλάση StatsPlayerMatch.

TechnicalStaff  Περιγράφει το τεχνικό προσωπικό της ομάδας  Το γνώρισμα για κάθε στιγμιότυπο είναι η περιγραφή του και είναι προαιρετικό  description: περιγραφή των καθηκόντων του τεχνικού προσωπικού, string

Referee  Υποκλάση της Person και σ’ αυτή ανήκουν οι διαιτητές του πρωταθλήματος.

Match  Μοντελοποιούνται όλοι οι αγώνες που γίνονται κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος  Τα γνωρίσματα της κλάσης είναι τα:  heldOn: η ημερομηνία & ώρα διεξαγωγής του αγώνα, μοναδική, dateTime  visitorScored/homeScored: τα τέρματα που σημείωσε η γηπεδούχος/φιλοξενούμενη ομάδα, μοναδικά γνωρίσματα, integer  competition: η αγωνιστική που πραγματοποιήθηκε ο αγώνας, μοναδική, integer

Match  Η κλάση συνδέεται με άλλες κλάσεις μέσω των σχέσεων:  home/visitor: η γηπεδούχος/φιλοξενούμενη ομάδα  OfficiatedBy/assistantReferee: ο διαιτητής και οι 2 βοηθοί του  matchHasStatistics: τα στατιστικά που αντιστοιχούν σε ένα συγκεκριμένο αγώνα

StatsPlayerMatch  Περιέχει τα στατιστικά για τους παίκτες, αναφορικά με τους αγώνες που έχουν παίξει.  Κάθε στιγμιότυπό της αντιστοιχίζεται σε μοναδικό αγώνα μέσω της ιδιότητας statsReferToMatch.

StatsPlayerMatch  Οι πληροφορίες αυτών των στατιστικών είναι:  scoredGoals: τα γκολ για ένα παίκτη σε ένα αγώνα, μοναδικό γνώρισμα, integer  yellowCard: TRUE αν ο παίκτης έχει δεχτεί κίτρινη κάρτα σε ένα αγώνα, διαφορετικά FALSE, boolean  redCard: TRUE, αν ο παίκτης έχει δεχτεί κόκκινη κάρτα σε ένα αγώνα, διαφορετικά FALSE, boolean

Προβλήματα της RDF - Λύσεις της DAML+OIL  Η DAML+OIL προβλέπει περιορισμούς πληθικότητας στις ιδιότητες  Είναι δυνατός ο ορισμός μιας κλάσης ως η ένωση κάποιων άλλων κλάσεων (π.χ. ClubPersonnel: Player, Coach, Administrator, TechnicalStaff)

Προβλήματα της RDF - Λύσεις της DAML+OIL  Είναι δυνατός ο περιορισμός της ταυτόχρονης παρουσίας κάποιου μεταδεδομένου σε δύο κλάσεις (π.χ. Administrator - Player) με χρήση της ιδιότητας disjointWith  Είναι δυνατός ο ορισμός αντίστροφων σχέσεων

Η χρήση της inverseOf SELECTW, D FROM{X}playerHasStatistics{Y}. statsReferToMatch{Z}.home{W}, {A}visitor{B}, {C}name{D} WHEREA = Z and X = C and D = "...“ instead of… SELECT FROM{X}playerHasStatistics{Y}, {Z}matchHasStatistics{W}, {A}home{B}, {C}visitor{D}, {E}name{F} WHEREY= W and X = E and Z = A and Z = C and F = "...“