Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Ασύγχρονη Εκπαίδευση με Τ.Π.Ε. 4 ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Φεβρουάριος 2012.
«Η Μονάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας του ΕΑΠ»
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
ΠΡΩΤΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 1900
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Διοικητική Διάρθρωση του Κέντρου Αρμοδιότητες των Τμημάτων 1 η Συνεδρίαση των Μελών/ Νίκος Λαμπρινός.
Ενημερωτική παρουσίαση για μαθητές
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Αθήνα, 27/06/2013 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (T.E.I.) ΑΘΗΝΑΣ Παρουσίαση των ΠΜΣ του ΤΕΙ Αθήνας ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ Τ.Ε.Ι. ΑΘΗΝΑΣ.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τρισδιάστατες κατασκευές
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ.
Διδακτική ΙΙ Ομάδες, Εργασίες, Ημερομηνίες Παρουσίασης.
Ομάδες Διδακτική ΙΙ.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ &
Μάθηση εν κινήσει Mobile-Learning Ιωάννου Μάριος, Νικολάου Μαρία, Παπακωνσταντίνου Κούλα, Σακκάς Γιώργος.
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Διευθυντές Σχολικών Μονάδων
Εκπαιδευτικό ταξίδι στο Stanford University Σαπουντζή Ελένη Σιγανός Μάριος Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική.
Ζωγραφική-ανάμικτα υλικά Γυμνασίου
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
«Προαγωγή Ψυχικής Υγείας παιδιών/εφήβων και των οικογενειών τους»
Κατερίνα Τζίκα Ειδικός Εφαρμογών Πληροφορικής με Πολυμέσα.
1o Πρότυπο Πειραματικό Δημ. Σχολείο Θεσσαλονίκης Στ2 Τάξη
Ε ΡΓΑΣΙΑ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΕΜΑ : ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ : Εμμανουηλίδης Γεώργιος & Καρατζιούλας Κωνσταντίνος.
Ημέρα Γνωριμίας Σάββατο, 26 Ιανουαρίου Στόχοι και Αποστολή Τμήματος Γαλλικών Σπουδών & Σύγχρονων Γλωσσών Καλλιέργεια Διαπολιτισμικότητα και διάλογο.
1 Υλοποίηση διαλέξεων σύγχρονης εκπαίδευσης Τσέλιος Δημήτρης Καθηγητής Εφαρμογών Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης.
Μαρία Χρ.Γουσίδου-Κουτίτα Αναπλ.Καθηγήτρια Τμήμα Μαθηματικών ΑΠΘ
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Η Τάξη μας (E’1)
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
«Οι Σπουδές στην Αρχιτεκτονική»
«Ψηφιακά και Ενσωματωμένα Συστήματα – Βιομηχανικές Εφαρμογές Αιχμής»
ΠΡΩΤΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 1900
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
ΤΕΧΝΗ καινοτομώ και δημιουργώ. Σεμινάρια Μνημειακής Τέχνης Με στόχο την αισθητική διαμόρφωση του περιβάλλοντα σχολικού χώρου. Οι καθηγητές παρακολούθησαν.
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Υποδομές και Ανθρώπινο Δυναμικό.
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗMΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου 1 ο Γυμνάσιο Πετρούπολης Σχολικό έτος
Εμπρός για το νηπιαγωγείο Σπηλίου στο Ρέθυμνο…λίγο ακόμα και..
2 Ο Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ 43 φοιτητές και φοιτήτριες του π. τ. δ. ε. – α. π. θ υπό την εποπτεία και επιστημονική καθοδήγηση του καθηγητή κ. Γιώργου.
Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Ελένη – Αναστασία Κερκεντζέ Υπεύθυνη λειτουργίας ΔΑΣΤΑ.
Save me !  * Κλαούντια Στάνα  *Αγγελική Τσόπελα  *Ευγενία Πέππα  *Κωνσταντίνος Στασινόπουλος.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Αξιοποίηση της μεικτής μάθησης με το LAMS στο Λύκειο Τσέχωφ: Αυτός ο πασίγνωστος- άγνωστος Σε συνεργασία με το Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού & Εκπαιδευτικής.
Διδακτική της Πληροφορικής
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
40 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ.
1o EΠΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Erasmus + European Union Needs U
χωρίς δίκτυο ? δύσκολη ανταλλαγή αρχείων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016 – 2017
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Βάσεις Δεδομένων Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Γενικό Τμήμα
25ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου Τμήμα Στ1
Καλώς Ορίσατε στο ΠΜΣ Ναυπλίου
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
ΗΡΘΕ ΝΑ ΤΑΡΑΞΕΙ ΤΑ ΛΙΜΝΑΖΟΝΤΑ ΥΔΑΤΑ… ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Εικαστικά έργα: Σιαφάκας Σπύρος Γ4
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Οι εφαρμοσμένες τέχνες μέσα από το πλαίσιο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο 26.000 φοιτητές Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών 500 φοιτητές 27 εκπαιδευτικοί 3 μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών Το ΕΑΠ όπως γνωρίζετε ή μπορεί και να μη γνωρίζετε είναι ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα με 26.000 φοιτητές με αρκετά προγράμματα σπουδών που διδάσκονται με μεθοδολογίες εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Η Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών που έχει και την τιμή να καθοδηγεί τη σημερινή εκδήλωση διαχειρίζεται τρία μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών: τα προγράμματα Γραφικές Τέχνες πολυμέσα, Ακουστικός Σχεδιασμός και Σχεδιασμός φωτισμού πολυμέσα. Έχει 500 εγγεγραμμένους φοιτητές και 27 μέλη εκπαιδευτικού προσωπικού. Έχουμε υπολογίσει ότι σε 5 περίπου χρόνια ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στους 750 φοιτητές και 42 εκπαιδευτικούς, δεδομένου ότι το πρόγραμμα ακουστικός σχεδιασμός θα ξεκινήσει να διατίθεται στο μεθεπόμενο ακαδημαϊκό έτος. Οι αριθμοί αυτοί μπορεί να σας φαντάζουν υπερβολικοί, αλλά είναι τόσοι λόγω του ότι τα προγράμματα σπουδών απαιτούν στην ουσία τρία έτη σπουδών. Οι φοιτητές του ΕΑΠ είναι πολλών ειδικοτήτων και διαφορετικών ηλικιακών ομάδων δημιουργώντας έτσι ένα πλουραλιστικό σύνολο που εκπαιδεύεται προς μία πολύ συγκεκριμένη κατεύθυνση. Ενδεικτικά αναφέρω ότι οι φοιτητές μας είναι απόφοιτοι αρχιτεκτονικών σχολών, μηχανολόγοι μηχανικοί, μηχανικοί λογισμικού υπολογιστών, γραφίστες, φωτογράφοι, διακοσμητές και άλλων ειδικοτήτων που προσαρμόζονται ανάλογα με το εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών. Η βασική όμως διαφορά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι ότι ο φοιτητής καθορίζει μόνος του τις ώρες εκπαίδευσής του, κάνοντας τα προγράμματα περισσότερο ευέλικτα για εργαζόμενους, μητέρες, κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών και γενικά για άτομα που δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα συμβατικό πρόγραμμα σπουδών. Εκεί βρίσκεται και η βασική διαφορά στην εκπαίδευση εφαρμοσμένων τεχνών. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

καθηγητής + φοιτητές = ύλη + μεθοδολογία Εκπαίδευση studio: καθηγητής + φοιτητές = ύλη + μεθοδολογία Παραδοσιακά η εκπαίδευση εφαρμοσμένων τεχνών γίνεται μέσα από μία διαδικασία διαλόγου μεταξύ του καθηγητή και του φοιτητή και αναμεταξύ των φοιτητών, μέσα στο πλαίσιο ενός εργαστηρίου ή studio. Η κοινή συνεύρεση καθηγητών και φοιτητών σε ένα ενιαίο χώρο εργασίας, έναν κοινό τόπο, δίνει τη δυνατότητα της άμεσης ανταλλαγής ιδεών που είναι βασικό στοιχείο, φυσικά μαζί με προσωπική εργασία για την παραγωγή συνθετικού έργου. Έτσι ο καθηγητής μαζί με τις εμπειρίες των φοιτητών αποτελούν τη μαθησιακή ύλη, καθώς και τη μεθοδολογία της εκπαίδευσης. Το σύστημα αυτό εκπαίδευσης αποτελεί μια «σύγχρονη» διαδικασία, δηλαδή η διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης γίνονται ταυτόχρονα στον ίδιο χρόνο και στον ίδιο τόπο. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

καθηγητής + φοιτητές = ύλη + μεθοδολογία Εκπαίδευση studio: καθηγητής + φοιτητές = ύλη + μεθοδολογία Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: ύλη = καθηγητής Αντιθέτως, η μεθοδολογία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που εφαρμόζεται στο ΕΑΠ έχει τελείως διαφορετική συλλογιστική. Η διδακτέα ύλη ενσωματώνει μέσα της συγκεκριμένη μεθοδολογία και μέσω ασκήσεων αυτοαξιολόγησης, δραστηριοτήτων, παραδειγμάτων και συμβουλών προσπαθεί να υποκαταστήσει το ρόλο του καθηγητή, ώστε ο εκπαιδευτικός να λαμβάνει το ρόλο περισσότερο του συμβούλου, παρά της ενεργής εκπαίδευσης. Όπως βλέπετε από τα παραπάνω, στην «παραδοσιακή» εξ αποστάσεως εκπαίδευση ούτε οι φοιτητές, αλλά ούτε και οι καθηγητές έχουν ρόλο στη διαμόρφωση της ύλης και της μεθοδολογίας. Επίσης, το κύριο μέρος αυτού του είδους εκπαίδευσης είναι «ασύγχρονο» δηλαδή ο φοιτητής μαθαίνει σε διαφορετικό χρόνο από τη δημιουργία της ύλης, αλλά και σε διαφορετικό τόπο. Αν εξαιρέσουμε τις συμβουλευτικές συναντήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών και των φοιτητών, αλλά και σε ορισμένα προγράμματα σπουδών τις υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης που προσφέρει το ΕΑΠ, η εξ αποστάσεως μάθηση και επικοινωνία είναι «ασύγχρονη» Μπορούν όμως έτσι να διδαχθούν δυναμικά θέματα όπως είναι ο σχεδιασμός και η σύνθεση; Η απάντηση είναι ναι αλλά με προσθήκες. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Κοινός τόπος; Εικόνα; Έργο Φοιτητής Καθηγητής Χαρτί; Αρχείο σχεδίου; Μακέτα; Video; app; Οι προσθήκες αυτές θα πρέπει να δημιουργούν έναν κοινό τόπο, όχι απαραιτήτως φυσικό, ώστε να επιτυγχάνεται η διάδραση του καθηγητή και του φοιτητή και να αναπτύσσεται διάλογος μέσα από τον οποίο να εξελίσσεται το έργο. Ο κοινός αυτός τόπος θα πρέπει να προσομοιάζει τις διεργασίες της φυσικής τάξης όπου η μάθηση είναι αποτέλεσμα αντιδράσεων όλων των μελών της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για παράδειγμα ένας κοινός τόπος στην εκπαίδευση εφαρμοσμένων τεχνών μπορεί να είναι το χαρτί, μπορεί να είναι μία μακέτα, ακόμη και μία διαδικτυακή εφαρμογή. Στη δική μας περίπτωση του ανοικτού πανεπιστημίου, οι κοινός τόπος είναι ως επί το πλείστον η ηλεκτρονική επικοινωνία. Για το λόγο αυτό επιλέξαμε ένας βασικός τρόπος επικοινωνίας να είναι Ήχος; website; Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Ομαδικές εργασίες Οι ομαδικές εργασίες. Οι ομαδικές εργασίες μπορούν να διαμορφώσουν ένα κοινό τόπο επικοινωνίας των φοιτητών μεταξύ τους και των φοιτητών με τους καθηγητές. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Οι ομαδικές εργασίες που ανατίθενται στους φοιτητές αντλούν τη θεματολογία τους από θέματα που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν σε μία πραγματική κατάσταση εργασίας με συνθήκες που προσομοιάζουν τις επαγγελματικές συνεργασίες καθώς : 1.οι φοιτητές έχουν διάφορες ειδικότητες, 2.πρέπει οι ίδιοι να βρουν ή να εφεύρουν τον κοινό τους τόπο καθώς δεν βρίσκονται σε μία «φυσική» αίθουσα Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Για παράδειγμα φέτος στην τελευταία εργασία του προγράμματος Σχεδιασμός φωτισμού ζητήθηκε ο ανασχεδιασμός του φωτισμού σε μία πλατφόρμα μετρό. Οι ομάδες που συμμετείχαν είχαν αρχιτέκτονες, ηλεκτρολόγους μηχανικούς, διακοσμητές και φωτογράφους. Μακρή Κωνσταντίνα Νταραρά Εύα Τολίδης Αστέριος Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Η επιλογή των ομάδων έγινε βάσει της ειδικότητας του κάθε φοιτητή και προσπαθήσαμε η κάθε ομάδα να αποτελείται από φοιτητές διαφορετικών ειδικοτήτων. Αποστολοπούλου Γεωργία Αποστολοπούλου Σοφία Χρυσοχού Σεβαστή Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Αυτό όπως βλέπετε οδήγησε σε εντελώς διαφορετικές προσεγγίσεις και διαφορετικές μεθόδους αναπαράστασης, ενώ ολοκλήρωσε σε τεχνικό επίπεδο την εφαρμοστηκότητα του κάθε έργου παρουσιάζοντας λύσεις που θα μπορούσαν να κατασκευαστούν. Δαδίτσου Χρυσούλα Δημητρακοπούλου Μαρία Κρούπης Νίκος Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Σε κάθε περίπτωση οι ομαδικές εργασίες ζητούσαν βασικά την παρουσίαση της ιδέας και την τεχνική ολοκλήρωσή της μέσω τις επιλογής των φωτιστικών σωμάτων και των φωτομετρικών υπολογισμών για τα επίπεδα φωτισμού . Καζελίδου Ιωάννα Παναγιωτάκη Ελένη Δεματάς Αθανάσιος Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Ένα άλλο χαρακτηριστικό των ομαδικών εργασιών αποτελεί η σταδιακή τους παράδοση, έτσι ώστε να έχουν την ευκαιρία ενδιάμεσων σχολίων και διορθώσεων προτού ολοκληρώσουν την εργασία τους. Το στάδιο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για δύο λόγους: Πρώτον δίνει τον απαραίτητο χρόνο στους φοιτητές να σκεφτούν περισσότερο τη δουλειά τους, δίνοντάς τους πληροφορίες για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του σχεδιασμού και Δεύτερον προσφέρει την αντίστοιχη εμπειρία του studio μιας και όλοι οι φοιτητές βλέπουν το σύνολο των ιδεών και συζητούν μεταξύ τους και με τους καθηγητές για το θέμα τους. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Στην εικόνα βλέπετε ένα προπαρασκευαστικό στάδιο σχεδιασμού μιας ομάδας στην εργασία φωτισμού του Ωδείου Αθηνών. Οι φοιτητές αφέθηκαν ελεύθεροι στο μέσο επικοινωνίας που θα επέλεγαν για να παρουσιάσουν τις ιδέες τους, και έτσι είχαμε σκίτσα Καμπουρπαρίσης Αντώνης Ντουρλιού Λένα Χάμψας Γιώργος

Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Καμπουρπαρίσης Αντώνης Ντουρλιού Λένα Χάμψας Γιώργος

Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Σκίτσα λεπτομερειών Παπαλέξη Ελένη Πετρονικολού Ελένη Τζανέ Αναστασία

Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Σκίτσα λεπτομερειών Παπαλέξη Ελένη Πετρονικολού Ελένη Τζανέ Αναστασία

Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Σκίτσα λεπτομερειών Παπαλέξη Ελένη Πετρονικολού Ελένη Τζανέ Αναστασία

Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια «Χειροποίητες» επεμβάσεις σε φωτογραφίες Καμπουρπαρίσης Αντώνης Ντουρλιού Λένα Χάμψας Γιώργος

Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια «Χειροποίητες» επεμβάσεις σε φωτογραφίες Παπαλέξη Ελένη Πετρονικολού Ελένη Τζανέ Αναστασία

Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια «Χειροποίητες» επεμβάσεις σε φωτογραφίες Παπαλέξη Ελένη Πετρονικολού Ελένη Τζανέ Αναστασία

Μυλωνοπούλου Ευθυμία Τριανταφυλλίδου Φωτεινή Τρισδιάστατες αναπαραστάσεις σε υπολογιστή Μάγκος Παναγιώτης Μυλωνοπούλου Ευθυμία Τριανταφυλλίδου Φωτεινή

Μυλωνοπούλου Ευθυμία Τριανταφυλλίδου Φωτεινή Έπιστρέφοντας σε όσα είχαμε πει προηγουμένως, φαίνεται ότι οι ίδιοι οι φοιτητές επιλέγουν τον κοινό τόπο επικοινωνίας. Η πληθώρα των μέσων αναπαράστασης και επικοινωνίας επιβεβαιώνει τον κανόνα και την ανάγκη -θα μπορούσαμε να πούμε- για να επικοινωνήσουν τις ιδέες τους μεταξύ τους αλλά και στους καθηγητές. Μάγκος Παναγιώτης Μυλωνοπούλου Ευθυμία Τριανταφυλλίδου Φωτεινή

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Αναλυτική σκέψη Το τρίτο χαρακτηριστικό των ομαδικών εργασιών είναι ότι θέτουν μία σειρά από ερωτήσεις σχετικές με την ανάλυση του θέματος. Για παράδειγμα, μπορεί να περιέχονται ερωτήσεις για το κοινό που θα χρησιμοποιήσει το έργο, τα βασικά σενάρια χρήσεών του ή τα τεχνολογικά όρια που απαιτούνται. Έτσι μέσω των απαντήσεων προσπαθούμε να αντλήσουμε από το φοιτητή τα δεδομένα που τον ωθούν στις σχεδιαστικές επιλογές του ώστε να τα εφαρμόσει με το δικό του τρόπο στο έργο. Οι ερωτήσεις που θέτουμε βάζουν το φοιτητή μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο σκέψης, αλλά δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση καθοδήγηση, ελευθερώνοντας έτσι τις επιλογές του. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Εδώ βλέπετε ένα παράδειγμα ανάλυσης των χρηστών του περιβάλλοντος χώρου του Ωδείου Αθηνών σε μία από τις μελέτες που εκτίθενται σήμερα στην εκδήλωση. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Ομαδικές εργασίες Θεματολογία από τον χώρο του επαγγέλματος Παράδοση κατά στάδια Αναλυτική σκέψη Εφαρμοστικότητα Τέλος ζητείται από τους φοιτητές οι προτάσεις τους να είναι εφαρμόσιμες. Για το λόγο αυτό επιλέγουν και προτείνουν όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα αναδείξουν και θα ολοκληρώσουν το έργο τους. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Διαλέξεις Μία δεύτερη μέθοδος που χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη του διαλόγου μεταξύ των φοιτητών και των καθηγητών είναι η ανάθεση της παρουσίασης ενός θέματος υπό μορφή διάλεξης. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Διαλέξεις Θεματολογία από όλα τα γνωστικά αντικείμενα του προγράμματος σπουδών Η θεματολογία που χρησιμοποιείται είναι από όλα τα αντικείμενα του προγράμματος σπουδών, αφενός για να παρουσιαστεί όσο μεγαλύτερο εύρος γνώσεων στους φοιτητές και αφετέρου για να ικανοποιηθεί η πλουραλιστική φύση της διδασκαλίας μιας και η αντιμετώπιση του κάθε θέματος είναι διαφορετική για κάθε ειδικότητα. Για παράδειγμα, από άλλη σκοπιά θα δει το χρώμα ένας μηχανικός υπολογιστών και από διαφορετική ένας γραφίστας. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Διαλέξεις Θεματολογία από όλα τα γνωστικά αντικείμενα του προγράμματος σπουδών Παρουσίαση στην τάξη Επίσης, οι διαλέξεις παρουσιάζονται προς όλους τους φοιτητές και προσπαθούμε να γίνεται συζήτηση μετά το θέμα είτε για να συμπληρωθεί κάτι είτε για να σχολιαστεί κάποιο ειδικό θέμα της παρουσίασης. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Διαλέξεις Θεματολογία από όλα τα γνωστικά αντικείμενα του προγράμματος σπουδών Παρουσίαση στην τάξη Επίσης, οι διαλέξεις παρουσιάζονται προς όλους τους φοιτητές και προσπαθούμε να γίνεται συζήτηση μετά το θέμα είτε για να συμπληρωθεί κάτι είτε για να σχολιαστεί κάποιο ειδικό θέμα της παρουσίασης. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Διαλέξεις Θεματολογία από όλα τα γνωστικά αντικείμενα του προγράμματος σπουδών Παρουσίαση στην τάξη Βαθμολόγηση Τέλος, οι διαλέξεις βαθμολογούνται ως ένα μεγάλο ποσοστό μιας εργασίας, ώστε να δοθεί και το ποσοτικό έναυσμα στους φοιτητές για να τις εκπονήσουν. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Εργαστήρια (Workshops) Η τελευταία μορφή που χρησιμοποιούμε για την επικοινωνία είναι τα εργαστήρια (workshops) τα οποία είναι υπό την αιγίδα του Erasmus και διοργανώνονται σε διάφορες χώρες της Ευρώπης με κεντρικό στόχο την προσφορά ενός εντατικού προγράμματος εκπαίδευσης για αποφοίτους. Φέτος διοργανώνεται ένα workshop για το σχεδιασμό φωτισμού στην Αθήνα που θα περιλαμβάνει διαλέξεις καθηγητών, εκπαιδευτικές δραστηριότητες και την εκπόνηση μιας ομαδικής εργασίας. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Συμπυκνωμένη διατμηματική γνώση Εργαστήρια (Workshops) Συμπυκνωμένη διατμηματική γνώση Στα εργαστήρια προσφέρεται συμπυκνωμένη διατμηματική γνώση μέσω διαλέξεων καθηγητών από διαφορετικά πανεπιστήμια της υφηλίου. Έτσι οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να ακούσουν διαφορετικές απόψεις, αλλά και να γνωρίσουν την εξέλιξη της ειδικότητάς τους σε άλλες χώρες. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Εργαστήρια (Workshops) Συμπυκνωμένη διατμηματική γνώση Ανταλλαγή απόψεων από φοιτητές διαφορετικών χωρών και διαφορετικών ειδικοτήτων Η ανταλλαγή απόψεων από φοιτητές διαφορετικών χωρών και διαφορετικών ειδικοτήτων είναι επίσης εξαιρετικά σημαντική για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιασμού. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Εργαστήρια (Workshops) Συμπυκνωμένη διατμηματική γνώση Ανταλλαγή απόψεων από φοιτητές διαφορετικών χωρών και διαφορετικών ειδικοτήτων Δικτύωση με καθηγητές και επαγγελματίες Και τέλος γίνεται μία διεθνής δικτύωση με καθηγητές και επαγγελματίες του είδους που μπορεί να προσφέρει αρκετά ακόμα και σε μελλοντικό επαγγελματικό επίπεδο. Η όλη διαδικασία των εργαστηρίων δημιουργεί τον κοινό τόπο συνεύρεσης ιδεών και εκπαίδευσης που είχαμε αναφέρει στην αρχή σε φυσικό περιβάλλον και σύγχρονα. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013

Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013 Έχουμε δρόμο ακόμα… Ο δρόμος της εκπαίδευσης δε σταματά ποτέ. Πάντοτε ενισχύεται με νέα μέσα και νέες μεθόδους. Η συνεχής ενημέρωση και προσπάθεια όμως είναι αυτή που μπορεί να κάνει τη διαφορά και να προσφέρει ένα ποιοτικό αποτέλεσμα. Σας έδειξα μερικούς από τους τρόπους με τους οποίους προσπαθούμε μέσα σε ένα πολύ συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο και μεθοδολογία να προωθήσουμε μία συνεργατική μάθηση που να συμμετέχουν όλοι. Η γνώση που προσφέρεται από τα προγράμματά μας είναι πλήρης και ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Όπως μιλάμε ολοκληρώνεται η δημιουργία νέου ψηφιακού υλικού για τις περισσότερες ενότητες του προγράμματος Γραφικές Τέχνες – Πολυμέσα, έχει ολοκληρωθεί η συγγραφή των τόμων του νέου προγραμματος σπουδών Ακουστικός Σχεδιασμός που θα προσφέρεται από το μεθεπόμενο ακαδημαϊκό έτος, καθώς και η συγγραφή νέων τόμων για το πρόγραμμα Σχεδιασμός φωτισμού. Η μεθοδολογία εκπαίδευσης είναι δοκιμασμένη. Η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στον τεράστιο αριθμό των φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου το επιβεβαιώνουν. Εμείς δίνουμε κάποια εφόδια. Η ευφάνταση όμως χρήση της γνώσης και η άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας, παραμένει προνόμιο των αποφοίτων μας σε οποιοδήποτε εργασιακό περιβάλλον και γνωστικό αντικείμενο κι αν συνεχίσουν τη σταδιοδρομία τους. Ευχαριστώ για την προσοχή σας. Η Σταδιοδρομία στις Εφαρμοσμένες και τις Εικαστικές Τέχνες 15/06/2013