Ασμχος (Ι) Εμμ. Βρέντζος ΓΕΑ/ΚΕΑΠΕ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Επικοινωνία & συναισθηματική αγωγή στην οικογένεια
Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
Ας μιλήσουμε για την Εθελοντική Αιμοδοσία…
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ 1 Τί είναι η δεύτερη τρύπα πάνω από την εξαγωγή του APU στα 737 Next Generation. Σε τί χρησιμεύει?
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ELDOM Α.Ε.Β.Ε. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ.
Λ. Αλεξάνδρας 11, Αθήνα, τηλ , H PLANETSIM είναι μια προπληρωμένη κάρτα sim κινητής τηλεφωνίας με πολύ χαμηλές χρεώσεις.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
Διδακτικό πλάνο μαθήματος
Αυτό το ΤΑΝΤΡΑ ήρθε από την Ινδία. Δεν πειράζει αν είσαι ή οχι προληπτικός, αξίζει ο κόπος να διαβάσεις...OK? Αυτό είναι ένα Tantra Totem Nepalese για.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΛΛΑΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΕΧΒ, ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΙΟΥΛΙΟΥ 2011 Άρης Τσαουσάκης BASF ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Υπεύθυνη προγράμματος Κοτσονούρη Πέρσα 2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Υπεύθυνη προγράμματος Κοτσονούρη Πέρσα.
W.A.M.O. ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ Web Advertisement Methodize Operation ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ για ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΒΑΛΗΣ Δ2΄ ΤΑΞΗ
Μέρος 1ο Πρόγραμμα Σπουδών Τμήμα ΗΜ&ΤΥ Μύθοι και Πραγματικότητα.
Τεχνικές Παρουσίασης Hans-Peter Osterhold – Hessenkolleg Wetzlar.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Γραμμικός Προγραμματισμός
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΧΑΡΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ Επιχείρηση Φοίνικας Αποστολή no4 Πακέτα «Βροντή» 2x F-16C Block 52+ HAF Καστέλι Οπλισμός: 3x ΑΙΜ-120Β, 2x.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Διεθνής Οργάνωση Λεσχών.
MANAGEMENT Εναρμόνιση Πόρων Προς Επίτευξη Στόχων.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Communication in Mother Tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Β1-Μέτρια γνώση) Παρασκευή, 27 Μαρτίου
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΟΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ (ΚΑΡ.Π.Α)
Όλες οι παρατηρήσεις για κάποιο άτομο περιλαμβάνουν και θετικά και αρνητικά σημεία. Σχολιάστε τη συμπεριφορά του ατόμου, όχι την εντύπωσή σας για το άτομο.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ III: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Τομέας Εσωτερικού Ελέγχου Αποστολή / Στόχοι / Εργασίες Ελέγχου.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Tί είναι το τρίγωνο των Βερμούδων
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Λήψη αποφάσεων Ληψη Αποφαςεων Γ. Καμπουρίδης.
Ποιος Πακετάρει το Δικό σου Αλεξίπτωτο;
Νίκος Μαρκάτος, Καθηγητής ΕΜΠ Επιστημονικός Υπεύθυνος Έργου
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Μη λεκτική επικοινωνία (ως στοιχείο του μαθησιακού περιβάλλοντος)
Η Ιστορία των πρώτων αεροπλάνων και πως ξεκίνησαν
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Κατά τη διάρκεια της κρίσης
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Κατερίνα Καλαμαρά Απόφοιτη Δ.Ε.Τ. Πρακτική Άσκηση:
Επικοινωνία ….τι είναι;
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΓΩΣΟΥΝ!!!!
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ασμχος (Ι) Εμμ. Βρέντζος ΓΕΑ/ΚΕΑΠΕ 4ο ΤΕΑΣ ΗΜΕΡΙΔΑ CRM Ασμχος (Ι) Εμμ. Βρέντζος ΓΕΑ/ΚΕΑΠΕ

Τι είναι CRM? Η μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της αποστολής, μέσω της αποτελεσματικής χρήσης όλων των διαθέσιμων πόρων Τι είναι το CRM; Συνετή χρήση όλων των διαθέσιμων μέσων για μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της αποστολής.

Crew RESOURCE MANAGEMENT Αρχηγία Σχηματισμού Crew RESOURCE MANAGEMENT Επικοινωνία Στρες Το CRM (Crew Resource Management) είναι συνδυασμός ικανοτήτων - πράγματα που κάνουμε – ώστε να γίνουμε πιο αποδοτικοί, αποτελεσματικοί και ασφαλείς. Θα ξεκινήσουμε με δεδομένα την γνώση των συστημάτων των αεροσκαφών, τις αποστολές της Μοίρας και τις τακτικές. Δεν θα σας διδάξουμε πως να κάνετε αυτό που πρέπει. Θα σας δείξουμε πως να το κάνετε καλλίτερα. Στην ενότητα αυτή θα εστιάσουμε στην Αλυσίδα του CRM. Εάν ο Αρχηγός σχηματισμού προετοιμάσει την αποστολή και κάνει σωστά την ενημέρωση, εφαρμόζοντας την αρχή της σωστής επικοινωνίας δηλ. tης ελεύθερης και ανοιχτής ροής των πληροφοριών, οι εμπλεκόμενοι με την αποστολή δε θα δυσκολευτούν να ανταλλάξουν μεταξύ τους όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Αυτή η καλή επικοινωνία είναι που θα οδηγήσει σε αυξημένο SA για όλους, και να επιτρέψει σε αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις, να πάρουν καλύτερες αποφάσεις, κάτω από λιγότερο στρες. Λήψη καλύτερης απόφασης, θα οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα ασφάλειας και αποτελεσματικότητας το οποίο είναι και ο στόχος του CRM. Ας δούμε πώς η εκπαίδευση CRM μας βοηθά Λήψη Απόφασης (DM) Αντίληψη Κατάστασης (SA)

Μεγιστοποίηση αποτελεσματικότητας Επιτυγχάνοντας το σκοπό Εχθροί καταστράφηκαν / Βόμβες στο στόχο Διατηρώντας τις πηγές Χωρίς να καταστρέφουμε αεροσκάφη/ χάνουμε πιλότους Προλαβαίνοντας τραυματισμό Ιπταμένου Εμπειρία εκπαίδευσης Καλλίτερος Ιπτάμενος-Επαφή Εκπαιδευτή-Εκπαιδευόμενου Περισσότερη αποτελεσματικότητα εκπαίδευσης αέρος Επαγγελματισμός Μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της αποστολής - Στη γλώσσα των αεροπόρων αυτό σημαίνει: - Επίτευξη του ΑΝΣΚ (κατάρριψη των στόχων ή βόμβες στο στόχο, μεταφορά προσωπικού ή υλικού κάτω από αντίξοες συνθήκες, διάσωση ανθρώπων κλπ) - Διατήρηση δυνάμεων (όχι απώλειες Αφων ή πληρωμάτων, όχι ζημιές στα υλικά) - Υψηλής ποιότητας εκπαίδευση (αμοιβαία αλληλοκατανόηση μαθητή-εκπτή, αποτελεσματικότερες οδηγίες κατά τη διάρκεια της πτήσης) - Επαγγελματισμός   Σωστά όλα αυτά, αλλά τι είδους μέσα έχουμε για να πετύχουμε τους σκοπούς μας; - Άσε την τάξη να δώσει παραδείγματα και στη συνέχεια προχώρα στο επόμενο slide.

Όλες οι διαθέσιμες πηγές Ανθρώπινο Δυναμικό Μέσα Διαδικασίες Εκπαιδευτικά βοηθήματα Σταθμοί εδάφους Περιβάλλον Χρόνος Διαχείριση Καυσίμου Διαθέσιμα Μέσα Ανθρώπινο Δυναμικό Μέσα Διαδικασίες Εκπαιδευτικά Βοηθήματα Σταθμοί Εδάφους Περιβάλλον Χρόνος Διαχείριση Καυσίμου   Δώσε στους συμμετέχοντες ένα λεπτό να καταγράψουν τα παραδείγματα τους.   1. Ο χώρος είναι σημαντικός παράγοντας κάθε αποστολής 2. Η συνεργασία πριν και μετά την αποστολή είναι παράγοντας που οι ιπτάμενοι πρέπει να λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν. Αν κάποιος αναφέρει τα δύο παραπάνω προσπάθησε να δώσεις έμφαση σ’ αυτά.

΄΄ Συντομία-Κατηγορηματικότητα΄΄ Crew Resource Management ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΄΄Επικοινωνία΄΄ ΄΄ Συντομία-Κατηγορηματικότητα΄΄ Crew Resource Management

Crew RESOURCE MANAGEMENT Αρχηγία Σχηματισμού Σχεδίαση αποστολής Ενημέρωση Crew RESOURCE MANAGEMENT Επικοινωνία Στρες Αντιμετώπιση Στρες Επικοινωνία Συντομία Κατηγορηματικότητα Διαχείριση Συγκρούσεων Απενημέρωση Crew Resource Management είναι ένας συνδυασμός ικανοτήτων και γνώσης – πράγματα που χρησιμοποιούμε καθημερινά – ώστε να κάνουμε τους εαυτούς μας πιο ικανούς, πιο αποτελεσματικούς, και πιο ασφαλείς. Θα εστιάσουμε αυτή την ενότητα στις επικοινωνίες. Η σωστή επικοινωνία θα μας οδηγήσει στην αύξηση της SA για όλους, και θα βοηθήσει αυτούς που παίρνουν αποφάσεις να παίρνουν τις καλλίτερες δυνατές. Καλλίτερες αποφάσεις θα κάνουν τον αρχηγό της αποστολής να εκτελέσει μια πιο ασφαλή και επιτυχημένη αποστολή, που είναι και ο στόχος του CRM. Λήψη Απόφασης DM Αντίληψη Κατάστασης SA

Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗ ΠΤΗΣΗ ¨ Όταν αμφιβάλεις,μουρμούρα.¨ - Mike "Boa" Straight, USAF Δώσε μόνος σου μια εξήγηση

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Επικοινωνίες στα μαχητικά Κωδικές λέξεις Κατηγορηματικότητα Διαχείριση συγκρούσεων Επικοινωνίες στα μαχητικά. Θα καλύψουμε 4 αντικείμενα: - Συντομία - Κατηγορηματικότητα ή κατηγορηματική διαταγή; - Διαχείριση συγκρούσεων, ή αντιμετώπιση συγκρούσεων Πολλά από τα παραπάνω μπορεί να φανούν σημαντικά. Θέλουμε να καλύψουμε ορισμένες βασικές αρχές για να δημιουργήσουμε ένα στέρεο θεμέλιο Γιατί είναι τόσο σημαντική η επικοινωνία στα μαχητικά;

Φίλτρα Αντίληψης Εκτίμηση κατάστασης Επιλογή Απόφαση Ενέργεια Στοιχεία Θυμόσαστε το διάγραμμα της SA το οποίο αντιπροσωπεύει τις νοητικές εργασίες πού χρησιμοποιεί ένας πιλότος μαχητικού στη διάρκεια μιας αποστολής; Πού έχει εφαρμογή σε αυτή τη διαδικασία η επικοινωνία; Ίσως στα στοιχεία τα οποία παίρνει στην αρχή της διαδικασίας, σωστά; Προηγούμενη εμπειρία Εκτίμηση ρίσκου

Αρχηγός σχηματισμού Μέλος Σχηματισμού Φίλτρα αντίληψης Εκτίμηση κατάστασης Επιλογή Απόφαση Ενέργεια Στοιχεία Προηγούμενη εμπειρία Εκτίμηση κινδύνου Αρχηγός σχηματισμού Συζητήστε τη διαδικασία Η επικοινωνία είναι επίσης τμήμα της ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ στο διάγραμμα της SA. Αυτό είναι ένα κρίσιμο στοιχείο σε ένα περιβάλλον οπού επιχειρούν πολλά Αεροσκάφη, όπου η δυνατότητα να διαβιβασθεί η επιλογή του Αρχηγού Σχηματισμού περιορίζεται στη χρήση του ασυρμάτου ή στη πραγματοποίηση μιας ενέργειας. Αρχηγοί Σχηματισμού – κάνει ο σχηματισμός σας πάντα αυτό που θέλετε ; Γιατί όχι ; Ας δούμε σε ένα παράδειγμα τι μπορεί να πάει στραβά…. Φίλτρα αντίληψης Εκτίμηση κατάστασης Επιλογή Απόφαση Ενέργεια Στοιχεία Προηγούμενη εμπειρία Εκτίμηση κινδύνου Μέλος Σχηματισμού

Βίντεο Κατάρριψης Video Κατάρριψης Η προβολή αυτού του βίντεο απαιτεί μεγάλη προσοχή. Είναι ένα σημείο που προκαλεί πολλούς Ιπταμένους. Δεν πρέπει να θεωρηθεί σαν ¨λιθοβολισμός¨ των εμπλεκομένων αλλά να τονισθούν οι τραγικές συνέπειες της απώλειας επικοινωνίας. Video Κατάρριψης Θα δείτε αρχικά τον αρχηγό του σχηματισμού των F-15 να βάλλει ένα AMRAAM στο πίσω BLACKHAWK Στη συνέχει θα δείτε τον Νο 2 να βάλλει ένα AIM 9 στο μπροστινό BLACKHAWK Τα βίντεο αυτά είναι από τα HUD των ΑΦΩΝ Το πρώτο βίντεο είναι σε κανονική ταχύτητα ενώ το δεύτερο σε αργή κίνηση για να γίνουν αντιληπτά τα γεγονότα. Μετά θα δείτε τα F-15 να περνούν πάνω από τα συντετριμμένα ελικόπτερα. Να έχετε στο μυαλό σας ότι αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας μακράς αλυσίδας σφαλμάτων της οποίας μόνο ένα τμήμα βλέπουμε . Θα δούμε το τελικό αποτέλεσμα κάποιων δυσκολιών επικοινωνίας που ήταν πραγματικά τραγικά. Παίξε το βίντεο και σταμάτησέ το Μετά το βίντεο επανέλαβε την προηγούμενη διαπίστωση ότι αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας μακράς αλυσίδας σφαλμάτων της οποίας μόνο ένα μικρό τμήμα που αφορά την επικοινωνία βλέπουμε .

Βίντεο

Πώς επικοινωνούμε; Η γλώσσα του σώματος 55% Ο τόνος της φωνής 38% Η γλώσσα του σώματος 55% Ο τόνος της φωνής 38% Οι λέξεις 7% = Πάνω του 90% μη-λεκτικά Μελέτες πάνω στον τρόπο επικοινωνίας των ανθρώπων έδειξαν ότι η συντριπτική πλειοψηφία χρησιμοποιεί μη λεκτικούς τρόπους . Διάβασε τη διαφάνεια Αυτές οι μελέτες δείχνουν γιατί δεν έχουμε πάντα το επιθυμητό αποτέλεσμα σε μια αποστολή . Η καθημερινή μας επικοινωνία γίνεται κυρίως με μη λεκτικούς τρόπους και κατά συνέπεια η διαδικασία αυτή υποβαθμίζεται σημαντικά στην πτήση.

Πώς ακούμε ; Βαθμός επεξεργασίας ακροατή Ρυθμός ομιλίας 300 - 800 λέξεις ανά λεπτό Ρυθμός ομιλίας 200 - 250 λέξεις ανά λεπτό Αυτές οι μελέτες έδειξαν ότι το μέσο άτομο ακούει με ρυθμό 300 - 800 λέξεις το λεπτό αλλά μπορεί να μιλάει με ρυθμό μόνο 200 -250 λέξεις το λεπτό. Tο πρόβλημα είναι ότι οι άνθρωποι, ενώ ακούν χρησιμοποιούν τις υπόλοιπες δυνατότητες του εγκεφάλου τους για να σχεδιάσουν την απάντησή τους ή για να σκεφθούν άλλα πράγματα ενώ επικοινωνούν. Πως εμείς στο χώρο των μαχητικών υπερβαίνουμε αυτά τα σημαντικά εμπόδια στη μεταξύ μας επικοινωνία;

Κωδικές λέξεις Chattermark Εκτελεστική Abort Εκτελεστική Ανέφερε σε γρήγορο ρυθμό τις λέξεις Abort Εκτελεστική Beamer Περιγραφική Buddy Lock Περιγραφική Chattermark Εκτελεστική Crank ...και τα δύο Flash Εκτελεστική Κωδικές Λέξεις Κάλυψε τις απαντήσεις Δώσε στην τάξη μια πρώτη ευκαιρία να απαντήσει Αποκάλυψε τις απαντήσεις μία-μία

Αποτελεσματική Επικοινωνία Ακριβής και Τυποποιημένη Εκτελεστική ή Περιγραφική Κατανοητή και επιβεβαιωμένη Διευκρινισμένη όταν απαιτείται Αποτελεσματική Επικοινωνία - Η αποτελεσματική επικοινωνία στα μαχητικά έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά τα οποία και απορρέουν από την κατηγορηματικότητα τις συγκρούσεις και την απενημέρωση : - Είναι Ακριβής και τυποποιημένη Χρησιμοποίησε τις λιγότερες δυνατές λέξεις για να μεταφέρεις ένα μήνυμα. Η κατάλληλη λέξη στην κατάλληλη περίσταση – η λέξη αυτή πρέπει να είναι η ίδια για όλους. Δεν υπάρχει σύγχυση γιατί το νόημα της είναι τυποποιημένο ανάμεσα σε όλους τους χρήστες Περιγραφική ή Εκτελεστική - Περιγράφει τις καταστάσεις που απαιτούν περιγραφή ή δίνει κατευθύνσεις για απαιτούμενες ενέργειες. -Επιβεβαιωμένη - Όλες οι έρευνες πάνω στην επικοινωνία κατέδειξαν ότι σε ομάδες που είχαν ανάλογες ικανότητες και εκπαίδευση αυτές που είχαν απόδοση πάνω από το μέσο όρο διακρίνονταν από την επικοινωνία «κλειστού κυκλώματος». - Διευκρινισμένη όταν απαιτηθεί. Όσες εκπομπές παρεμβληθούν ή δεν βγάζουν νόημα διευκρινίζονται Παράδειγμα: Ποιο από αυτά τα χαρακτηριστικά παραβίασαν τα F-16; “Drag” “Beam” F15s F16s “Point”

Ατύχημα μαχητικών F-15 15 Miles Spiked Ας δούμε τώρα ένα ατύχημα που θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί με καλύτερη επικοινωνία. F-15 15 Miles Spiked

Ατύχημα μαχητικών "Beam" F-15 Ο αρχηγός των F-16 χρησιμοποιεί εσφαλμένα την κωδική λέξη “Beam” – Δεν δόθηκε συγκεκριμένη διεύθυνση π.χ. Βόρεια, Νότια… "Beam" F-15

Ατύχημα μαχητικών "Drag" Εκτέλεσαν drag… F-15

Ατύχημα μαχητικών «Με βλέπεις;» F-15 «Όχι» Ο Νο2 τον έχασε, και έτσι ο αρχηγός έδωσε εντολή point… F-15 «Όχι»

Ατύχημα μαχητικών "Point " F-15 …αλλά δεν έδωσε ύψη για αποφυγή σύγκρουσης … F-15

Ατύχημα μαχητικών Και συγκρούστηκαν. F-15

Ατύχημα μαχητικών «Με βλέπεις;» "Beam" F-15 «Όχι» "Drag" "Point "

Διάλειμμα Κάντε 5 λεπτά διάλειμμα . Καθόρισε αυστηρό χρόνο επιστροφής

Crew RESOURCE MANAGEMENT Αρχηγία Σχηματισμού Crew RESOURCE MANAGEMENT Επικοινωνία Συντομία Κατηγορηματικότητα Διαχείριση Συγκρούσεων Απενημέρωση Στρες Αντιμετώπιση Στρες Crew Resource Management είναι ένας συνδυασμός ικανοτήτων και γνώσης – πράγματα που χρησιμοποιούμε καθημερινά – ώστε να κάνουμε τους εαυτούς μας πιο ικανούς, πιο αποτελεσματικούς, και πιο ασφαλείς. Θα αρχίσουμε με την παραδοχή ότι είστε ήδη γνώστης του αεροσκάφους και των συστημάτων τους όπως επίσης των τακτικών και διαδικασιών αέρος. Δεν θα σας διδάξουμε πως να κάνετε αυτό που πρέπει να κάνετε κάθε μέρα. Θα σας διδάξουμε πως να το κάνετε καλλίτερα. Θα συζητήσουμε για την κατηγορηματικότητα. Λήψη Απόφασης DM Αντίληψη Κατάστασης SA

Κατηγορηματικότητα Πρέπει να γνωρίζεις από μνήμης αυτό τον ορισμό.Έτσι ώστε να μη χρειαστεί να τον διαβάσεις από την οθόνη Μίλα και κατέθεσε τις πληροφορίες σου με την αρμόζουσα εμμονή, μέχρι να ξεκαθαριστεί η απορία. Καλύψαμε τα στοιχεία τα οποία συνθέτουν την επικοινωνία και τη σημασία της συντομίας.Στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με την … Κατηγορηματικότητα – Τι είναι; Μίλα και κατέθεσε τις πληροφορίες σου με την αρμόζουσα επιμονή μέχρι να ξεκαθαρίσεις την κατάσταση Ποιών λέξεων το νόημα μπορεί να διαφοροποιηθεί ανάλογα με την κατάσταση; - Αρμόζουσα επιμονή μέχρι να ¨καθαρίσει¨η εικόνα

Εάν αντιληφθώ πρόβλημα στην πτήση, θα μιλήσω ανεξάρτητα με το ποιος θα θιχθεί. Ζήτησε την άποψη της τάξης στα δύο ερωτήματα Έρευνα μεταξύ ιπταμένων

Εάν αντιληφθώ πρόβλημα στην πτήση, θα μιλήσω ανεξάρτητα με το ποιος θα θιχθεί. 86% Συμφωνούν …και οι περισσότεροι από αυτούς συμφωνούν συμφωνούν απόλυτα συμφωνούν απλά ουδέτεροι διαφωνούν διαφωνούν απόλυτα Έρευνα μεταξύ Ιπταμένων

Τα μέλη του σχηματισμού δεν θα πρέπει να ρωτούν για τις αποφάσεις και τις ενέργειες του αρχηγού σχηματισμού. Ρωτήσαμε επίσης Έρευνα μεταξύ Ιπταμένων

34% Διαφωνούν 54% Συμφωνούν Τα μέλη του σχηματισμού δεν θα πρέπει να ρωτούν για τις αποφάσεις και τις ενέργειες του αρχηγού σχηματισμού. 34% Διαφωνούν 54% Συμφωνούν …και βρήκαμε ότι υπάρχει μία σημαντική διαφωνία σε αυτή την άποψη. Τι πρέπει να κάνει ο Νο 2, ή ο συγκυβερνήτης, αν δει κάποιο πρόβλημα; Συμφωνούν απόλυτα Απλά συμφωνούν Ουδέτεροι Διαφωνούν Διαφωνούν απόλυτα Έρευνα μεταξύ Ιπταμένων

Ας δούμε ένα παράδειγμα. Κατηγορηματικότητα Το κλειδί σε αυτό το slide είναι το βίντεο από στο οποίο φαίνεται καθαρά τι σημαίνει κατηγορηματικότητα Προκάλεσε την προσοχή Θέσε το πρόβλημα Πρότεινε λύση Πάρε απόφαση Κατηγορηματικότητα Αυτά είναι τα 4 βήματα για να είστε αποτελεσματικά κατηγορηματικοί έτσι ώστε να οδηγήσετε την κατάσταση σε ένα θετικό ξεκαθάρισμα - Προκάλεσε την προσοχή - Χρησιμοποίησε χαρακτηριστικά κλήσεως, ζήτα επιβεβαίωση - Θέσε το πρόβλημα - Να είσαι περιγραφικός , σύντομος , - Πρότεινε λύση - Να είσαι εκτελεστικός,τι θέλεις να γίνει - Εκτελεστικές οδηγίες από το Νο 2 αποτελούν πρόταση και μόνο - Εκτελεστικές οδηγίες από το αρχηγό σχηματισμού είναι δεσμευτικές στα πλαίσια των θεσμικών κειμένων - Πάρε απόφαση (όχι εσύ,ο σχηματισμός) - Οι αποφάσεις γίνονται γνωστές είτε μέσω ασυρμάτου είτε μέσω ορατών ενεργειών. Αυτό μπορεί να ακούγεται στοιχειώδες αλλά είναι μια δοκιμασμένη και σίγουρη μέθοδος που αποδίδει κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες Ας δούμε ένα παράδειγμα.

Βίντεο Βάλε το video τoυ break - Τίνος την προσοχή προκάλεσε ο Νο2; στηριχθούν σ’ αυτό Βάλε το video τoυ break - Τίνος την προσοχή προκάλεσε ο Νο2; - Ποιο ήταν το πρόβλημα; - Ποια ήταν η λύση; - Πώς γνωρίζουμε ότι πάρθηκε μια απόφαση; Αυτό το βίντεο δείχνει τι σημαίνει κατηγορηματικότητα στο cockpit – τι συνέβη όταν απειλήθηκε ο Νο 2 Ο αρχηγός δίνει τις εντολές για τις αντιδράσεις – Πώς; -Πώς επιβεβαιώθηκαν οι οδηγίες του; -Ήταν αποτελεσματικές; - Ποιά ήταν τα τμήματά της; - Ήταν ακριβείς;

Χρησιμοποίησε αποτελεσματικά την διαδικασία κάθε φορά που απαιτείται να μιλήσεις και να προκαλέσεις ενέργεια . Πρέπει να δώσουμε έμφαση στο πού σημαντικό σημείο αυτό. Εάν το περάσουμε άχρωμα, η αντίδραση θα είναι ¨όλα αυτά είναι πολύ βασικά πράγματα και μάλλον δεν μας χρειάζονται¨ Άν και αυτό φαίνεται σαν ¨βασική αρχή των μαχητικών¨, είναι μια τεχνική που έχουμε την τάση να χρησιμοποιούμε μόνο σε τακτικές καταστάσεις για τις οποίες έχουμε ήδη εκπαιδευτεί. Ακόμη, εφαρμόζεται σε οποιαδήποτε κατάσταση που απαιτείται οι πληροφορίες να μεταβιβάζονται με ακρίβεια, με την ελάχιστη ομιλία, στον αέρα ή στο έδαφος. Ας δούμε πως αυτές οι αρχές μπορούν να εφαρμοστούν σε μια πραγματική τακτική κατάσταση.....

΄΄Διαχείριση συγκρούσεων΄΄ Crew Resource Management ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Ελέγξτε και βεβαιωθείτε ότι η κασέτα στο VIDEO είναι γυρισμένη στη σωστή θέση σαν back up στο computer. Μερικοί υπολογιστές έχουν πρόβλημα στην αναπαραγωγή video σε διαλέξεις.. Τίτλος διαφάνειας Βεβαιωθείτε ότι τα προβολικά μέσα είναι εντάξει: Συναντήστε τους συμμετέχοντες. Είναι χρήσιμο να περιφέρεστε ανάμεσα στο ακροατήριο, να παρουσιάζετε τον εαυτό σας σε όσους το δυνατόν περισσότερο. Θυμηθείτε ονόματα έτσι ώστε να τους χρησιμοποιήσετε με την πρώτη ευκαιρία στην διάλεξή σας. Προσπαθήστε να κερδίσετε την συμπάθεια των μελών της μοίρας. Χρόνος.-Να είστε συνεπείς στον χρόνο έναρξης!!! Ψυχραιμία και προετοιμασία. Θα πρέπει να θυμάστε τα δύο πρώτα λεπτά της έναρξης.-Θα σας βοηθήσει να ξεπεράσετε την νευρικότητά σας. Μην κάνετε προχειρότητες – σχεδιάστε το προσεχτικά. ΄΄Διαχείριση συγκρούσεων΄΄ Crew Resource Management

Crew RESOURCE MANAGEMENT Αρχηγία Σχηματισμού Crew RESOURCE MANAGEMENT Επικοινωνία Συντομία Κατηγορηματικότητα Διαχείριση Συγκρούσεων Απενημέρωση Στρες Αντιμετώπιση Στρες Crew Resource Management είναι ένας συνδυασμός ικανοτήτων και γνώσης – πράγματα που χρησιμοποιούμε καθημερινά – ώστε να κάνουμε τους εαυτούς μας πιο ικανούς, πιο αποτελεσματικούς, και πιο ασφαλείς. Θα αρχίσουμε με την παραδοχή ότι είστε ήδη γνώστης του αεροσκάφους και των συστημάτων τους όπως επίσης των τακτικών και διαδικασιών αέρος. Δεν θα σας διδάξουμε πως να κάνετε αυτό που πρέπει να κάνετε κάθε μέρα. Θα σας διδάξουμε πως να το κάνετε καλλίτερα. Λήψη Απόφασης DM Αντίληψη Κατάστασης SA

είναι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά συμβαίνει. Σύγκρουση Όταν αυτό που περιμένεις να συμβεί, όσον αφορά την αποτελεσματικότητα ή την ασφάλεια της αποστολής, είναι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά συμβαίνει. Απομνημονεύστε τον τίτλο της διαφάνειας Το επόμενο μέρος της επικοινωνίας είναι η Σύγκρουση Είναι σημαντικό να καθορίσουμε τι εννοούμε όταν λέμε σύγκρουση Ορισμός Όταν αυτό που περιμένεις να συμβεί, για την αποτελεσματικότητα της αποστολής ή την ασφάλεια των πτήσεων, είναι διαφορετικό από αυτή που πραγματικά συμβαίνει. Βασικά, είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που περιμένεις. Όχι σύγκρουση προσωπικότητας, αλλά διαφωνία σε επιχειρησιακά θέματα

Ποτέ δεν ήρθα σε σύγκρουση με κάποιον άλλο σε πτήση. Κάναμε την ίδια ερώτηση σε πολλούς πιλότους… Έρευνα μεταξύ Ιπταμένων

Ποτέ δεν ήρθα σε σύγκρουση με κάποιον άλλο σε πτήση. 80% Διαφωνούν …και βρήκαμε ότι οι περισσότεροι είχαν έρθει σε σύγκρουση. Συμφωνώ Απόλυτα Συμφωνώ κάπως Ουδέτερος Διαφωνώ Διαφωνώ Απόλυτα Έρευνα μεταξύ Ιπταμένων

Αυτό είναι το 90% της Διαχείρισης Συγκρούσεων Διαχείριση Συγκρούσεων 1 Αυτό που προβάλλουμε εδώ είναι η σημασία του να σκεφτόμαστε πριν ανοίξουμε το στόμα μας να μιλήσουμε Ξεκαθάρισε το ζήτημα! Τι περιμένω να συμβεί; Tι πραγματικά συμβαίνει; Προσδιόρισε τα στοιχεία Η γνώση είναι Δύναμη Αυτό είναι το 90% της Διαχείρισης Συγκρούσεων Διαχείριση Συγκρούσεων Ξεκαθάρισε ποιο είναι το ζήτημα Αυτό είναι το 90% της διαχείρισης συγκρούσεων Ειδικοί λένε ότι αν δεν μπορείς να το κάνεις αυτό κτήμα σου δεν μπορείς να διαχειριστείς τις συγκρούσεις απλά τις κάνεις χειρότερες Το ζήτημα είναι «Τι περιμένεις να συμβεί όσον αφορά την ασφάλεια των πτήσεων;» #3 : Να μην πετάξουμε στο χαμηλότερο block #1 : Το χαμηλότερο block είναι ok Πρέπει να απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις πριν ανοίξεις το στόμα σου να πεις οτιδήποτε

Τι λύση θα πρότεινες αν ήσουν Νο3 (Ζήτα απαντήσεις) Διαχείριση Συγκρούσεων Αυτά είναι τα πράγματα που κάνετε στην ουσία όταν ανοίγετε το στόμα σας να μιλήσετε.Και πάλι πρέπει να συνδέσετε τα λεγόμενά σας με το video. Κάνε μια «δική σου» δήλωση Απέφυγε την αμυντική στάση Μην αυξάνεις το πρόβλημα Δήλωσε το πρόβλημα Μην είσαι αόριστος Κατέθεσε ξεκάθαρα τα στοιχεία σου Πρότεινε μία λύση Χρησιμοποίησε το «Εμείς...» Διαχείριση Συγκρούσεων Κάνε μια «δική σου» δήλωση - « Δεν αισθάνομαι άνετα » - «Ίσως να μου διαφεύγει κάτι» - «Δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω» Δείξε ότι είσαι αυτός με το πρόβλημα Έτσι αποφεύγεις την αμυντική στάση Δεν προκαλείς τον άλλο Δείχνεις ότι υπάρχει πρόβλημα Στο video ο Νο3 έκανε μια «δική του» δήλωση;Ποια ; Αυξάνει το πρόβλημα Δήλωσε το πρόβλημα Μην είσαι αόριστος Ξεκάθαρα κατέθεσε τα στοιχεία σου Τι επιχειρήματα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ο Νο3; (Ζήτα απαντήσεις) Πρότεινε μία λύση Τι θα Θέλαμε να συμβεί Μην υποθέτεις ότι οι άλλοι γνωρίζουν τη λύση επειδή έθεσες το πρόβλημα Τι λύση θα πρότεινες αν ήσουν Νο3 (Ζήτα απαντήσεις)

Διαχείριση Συγκρούσεων Σταμάτα να μιλάς - άκουσε Μη δοκιμάζεις την απόκρισή σου Εγκατέλειψε την ιδέα σου εάν κάποιου άλλου είναι καλύτερη. Γίνε κατηγορηματικός εάν απαιτείται Πάρε μία απόφαση Διαχείριση Συγκρούσεων Σταμάτα να μιλάς - άκουσε Μην προετοιμάζεις την απάντησή σου. Είναι δύσκολο να το κάνετε γιατί ακούμε τέσσερις φορές πιο γρήγορα απ’ όταν μιλάμε και έχουμε την τάση να σκεφτόμαστε τι θα πούμε όταν ό άλλος σταματήσει. Εγκατέλειψε την ιδέα σου εάν κάποιου άλλου είναι καλύτερη. Ποιες θα είναι οι συνέπειες αν δεν το κάνεις;(απώλεια αξιοπιστίας) Γίνε κατηγορηματικός εάν απαιτείται Πάρε μία απόφαση Ας δούμε τώρα ορισμένες τεχνικές στην πράξη

CRM Επικοινωνία. Κατηγορηματικότητα. Διαχείριση Συγκρούσεων.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ; Ασμχος(Ι) Εμμ. Βρέντζος ΓΕΑ/ΚΕΑΠΕ Τηλ: 210 659 1236 E-mail: fsd.hafgs@haf.gr