ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΕΛ/ΛΑΚ Ιουνίου Κέντρα Προώθησης Ελεύθερου Λογισμικού (ΚΠΕΛ) Λίνα Γουσίου.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Ημερίδα Παν. Πατρών 26/11/ Υπηρεσίες ψηφιακής μάθησης στο Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο-GUnet Δρ. Παντελής Μπαλαούρας Κέντρο Υποστήριξης η-Μάθησης και Παραγωγής.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Προηγμένες Υπηρεσίες Τηλεματικής στην Εκπαιδευτική Διαδικασία του Πανεπιστημίου Πατρών Θάνος Στουραΐτης Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Μέλος Επιστημονικής.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
Ανοικτό Λογισμικό και Δια Βίου Μάθηση: παροχή υπηρεσιών Δια Βίου Μάθησης από τη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
Wikipedia Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia είναι ένα εγχείρημα: • Συλλογικό, • Εγκυκλοπαιδικό παγκόσμιο, • Πολύγλωσσο, Στόχος • Να παρέχει ελεύθερα επαναχρησιμοποιήσιμο.
EKT, Διεθνές Συνέδριο - Ανοικτή Πρόσβαση, Οκτωβρίου 2013
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
[ ] Ανοικτά Μαθήματα ocw-project.upatras.gr.
ανοικτά ψηφιακά μαθήματα στα ελληνικά ΑΕΙ
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του ΤΕΙ Σερρών
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Ομάδα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
ΑΝΟΙKΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ Επικαιροποιημένη διαδικασία υλοποίησης μαθημάτων βίντεο (Χρήστος Φείδας, Ομάδα Υλοποίησης Έργου)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης Ημερίδα 23/6/2014 Επιστ. Υπευθ. Α.Γ. Μαλάμος.
Πλατφόρμα ΤΣΙΜΠΑΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΞΗΝΤΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
HEAL-Legal Υπηρεσία Νομικής Συμβουλευτικής σε Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Άννα Φράγκου Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
1 Υλοποίηση διαλέξεων σύγχρονης εκπαίδευσης Τσέλιος Δημήτρης Καθηγητής Εφαρμογών Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κεντρικό Μητρώο Ελληνικών Ανοικτών Μαθημάτων Προδιαγραφές Ανοικτών Μαθημάτων v1.0 Δρ. Παντελής Μπαλαούρας, Καθ. Λάζαρος Μεράκος.
1 Συνολικός προϋπολογισμός έργου «Διεύρυνση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (2004 – 2006)» € Συνολικός προϋπολογισμός για.
«Υπηρεσία Υποστήριξης Βιβλιοθηκονόμου και Διαχείρισης, Διάχυσης και Ανάπτυξης Λογισμικών Βιβλιοθηκών» Φωτεινή Ευθυμίου, Δημήτρης Κουής.
Παντελής Μπαλαούρας, Ανοικτά ακαδημαϊκά μαθήματα στο Παν/μιο Αθηνών και στα ελληνικά ΑΕΙ.  P.Balaouras, C. Tsibanis, S. Bolis, L. Merakos. On the provision.
«Ψηφιακά και Ενσωματωμένα Συστήματα – Βιομηχανικές Εφαρμογές Αιχμής»
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λογισμικό της Εκπαίδευσης Κωστής Οικονομίδης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Ιδρυματικό Αποθετήριο Τμήμα Εκδόσεων & Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας 2015.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Η ΜΕΡΙΔΑ Ε ΝΗΜΕΡΩΣΗΣ «Α ΝΟΙΚΤΑ Α ΚΑΔΗΜΑΪΚΑ Μ ΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ Η ΠΕΙΡΟΥ » Προδιαγραφές Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Ευγενία Τόκη ΤΕΙ Ηπείρου.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα» Ενημέρωση για τις τέσσερις Θεματικές Προσκλήσεις Υποβολής Προτάσεων Συγγραφής Βιβλίων.
Ανοικτά ακαδημαϊκά μαθήματα στο Παν/μιο Αθηνών και στα ελληνικά ΑΕΙ Δρ. Παντελής Μπαλαούρας, Kώστας Τσιμπάνης, Καθ. Λάζαρος Μεράκος Ημερίδα Ενημέρωσης.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Καλώς ορίσατε στην εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες.
Α’ Κύκλος Εκπαίδευσης Προσωπικού Υποστήριξης (ΠΥ) & 20-22/5/2014
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Δημιουργία Ανοιχτού Ακαδημαϊκού Μαθήματος στην πλατφόρμα openeclass
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα, Προδιαγραφές και Υποστήριξη
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας της Φλώρου Παγώνας
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ Ιφιγένεια Φουντά, Επιστημονικά Υπεύθυνη έργου

Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» Πρόσκληση 101 Κάθετη δράση- Ανάπτυξη και διάθεση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου από τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ-Ανοικτά ακαδημαϊκά μαθήματα (π/υ για σύνολο ιδρυμάτων : 17,5εκ. €) Οριζόντια δράση για το GUNET- Κεντρικό μητρώο ελληνικών ανοιχτών μαθημάτων (π/υ 2,5 εκ. €) http://www.edulll.gr/?p=7133

Βασικοί στόχοι δράσεων Ανάπτυξη και διάθεση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου χωρίς τοπικούς και χρονικούς περιορισμούς για τους φοιτητές και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Προώθηση ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης ως ενισχυτικής δράσης συμβατικής εκπαίδευσης

Διεθνής εμπειρία Παροχή ανοιχτών μαθημάτων από τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από το 2001 π.χ. OCW Consortium ( σύνδεσμος 250 πανεπιστημίων με 4000 μαθήματα) , http://ocw.mit.edu/courses/ (πλατφόρμα του ΜΙΤ με 2100 μαθήματα) coursera.org (πλατφόρμα 32 πανεπιστημίων με 200 μαθήματα)

Ψηφιακή διάθεση εκπαιδευτικού υλικού-σημερινή κατάσταση Κάθε χρόνο υλοποιούνται 42.000 προπτυχιακά μαθήματα στα ελληνικά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο κύριος όγκος εκπαιδευτικού υλικού παραμένει μη διαθέσιμος και μη εύκολα προσβάσιμος σε ψηφιακή μορφή από ένα κεντρικό σημείο. Καμία πρόσβαση για το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.

Ανοιχτά μαθήματα-σημερινή κατάσταση Μεγάλος αριθμός ανοικτών μαθημάτων Όχι ικανοποιητική δομή και οργάνωση περιεχομένου Ετερογένεια στην ποιότητα

Σημερινή κατάσταση στο ΤΕΙ Τα μαθήματα βρίσκονται σε έξι διαφορετικές πλατφόρμες Διατίθενται συνολικά περίπου 671, τα περισσότερα χωρίς οργανωμένο περιεχόμενο. (π.χ. αναλυτική περιγραφή, ενότητες, λέξεις- κλειδιά κτλ)

Φυσικό αντικείμενο έργου Δημιουργία 440 ανοιχτών μαθημάτων τριών κατηγοριών: 271Α-, 100Α, 69Α+. Ένα τυπικό μάθημα διδάσκεται 13 εβδομάδες, δύο φορές την εβδομάδα για δύο ώρες (σύνολο 52 ωρών). Αρχικά στο έργο συμμετείχαν 31 τμήματα που είχαν ΜΟΔΙΠ και η αναλογία για κάθε τμήμα διαμορφώθηκε σε 8Α-, 3Α και 2Α+. Εξαίρεση αποτελούν τα τμήματα με δικές τους πλατφόρμες που διαθέτουν ήδη σχετική τεχνογνωσία. Σήμερα στο ΤΕΙ υπάρχουν 35 τμήματα με ΜΟΔΙΠ, τα οποία θα συμπεριληφθούν στο έργο, με αποτέλεσμα να γίνει ανακατανομή των μαθημάτων.

Ελάχιστες προδιαγραφές Ελάχιστες Προδιαγραφές Κατηγορίες μαθημάτων Προδιαγραφή Ελάχιστες προδιαγραφές Α- Ελάχιστες Προδιαγραφές Α (podcast) Πλήρεις προδιαγραφές Α+ Αναλυτική περιγραφή μαθήματος √ Αναλυτική περιγραφή στόχων μαθήματος Λέξεις – κλειδιά, Βασικοί όροι μαθήματος Οργάνωση υλικού σε θεματικές ενότητες ή ενότητες διαλέξεων Αναλυτική περιγραφή στόχων ενοτήτων Λέξεις – κλειδιά, βασικοί όροι ανά ενότητα / ενότητα διαλέξεων Σημειώσεις, διαφάνειες και λοιπό υποστηρικτικό υλικό ανά διάλεξη Αναφορά βιβλιογραφίας Ασκήσεις - Χρήση ηλεκτρονικών πηγών που διαθέτουν οι βιβλιοθήκες των ιδρυμάτων Πολυμεσικό υλικό όπως: καταγεγραμμένες βιντεο-διαλέξεις καταγεγραμμένες βιντεο-διαλέξεις συνδυασμένες ή συγχρονισμένες με διαφάνειες podcast, εκφωνήσεις στις διαφάνειες κ.α.    √

Μάθημα Α- Οι ελάχιστες προδιαγραφές αφορούν την οργάνωση του ψηφιακού υλικού όπως περιγράφεται στον προηγούμενο πίνακα. Ο καθηγητής θα έχει το ρόλο καθοδηγητή και συμβούλου. Θα κατευθύνει την ομάδα υποστήριξης, θα προβαίνει στον τελικό έλεγχο υλικού πριν ανέβει στην πλατφόρμα. Με τα υπόλοιπα θα ασχοληθεί η ομάδα υποστήριξης.

Μάθημα Α (podcast) Οι προδιαγραφές είναι ίδιες με το μάθημα Α-. Η επιπλέον προδιαγραφή είναι η δημιουργία podcast. Ειδικότερα με τον όρο podcast νοείται το πολυμεσικό υλικό που αποτελείται από τον ήχο του διδάσκοντα και τις διαφάνειες ή την καταγεγραμμένη οθόνη του υπολογιστή. Ο ήχος αφορά στη διάλεξη ή το σχολιασμό του διδάσκοντα και όχι απλή ανάγνωση του περιεχομένου των διαφανειών.

Μάθημα Α+ Το μάθημα Α+ έχει τις προδιαγραφές Α- και επιπλέον τα εξής: Το μάθημα Α+ έχει τις προδιαγραφές Α- και επιπλέον τα εξής: Ασκήσεις Χρήση ηλεκτρονικών πηγών που διαθέτουν οι βιβλιοθήκες Πολυμεσικό υλικό: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων και συγχρονισμός με τις διαφάνειες.

Παράμετροι επιτυχίας βαθμός ενεργοποίησης/συμμετοχής των μελών ΕΠ αριθμός & ποιότητα Ανοικτών Μαθημάτων ευρεία χρήση από φοιτητές & αυτοεκπαιδευόμενους Παράδειγμα επιτυχημένης πλατφόρμας: ΜΙΤ opencourseware Η πλατφόρμα προσφέρει 2100 μαθήματα και δέχεται 1.000.000 επισκέπτες το μήνα. (42% φοιτητές, 43% αυτοεκπαιδευόμενους, 9% καθηγητές και 6% τρίτους)

Ενεργοποίηση μελών ΕΠ Για την υλοποίηση του έργου, την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση των μελών ΕΠ και την επιτυχή διάχυση των αποτελεσμάτων του έργου προβλέπεται: Οριζόντια υποστήριξη από το Gunet Σύσταση Ιδρυματικής Επιτροπής Ορισμός εκπροσώπων τμημάτων Δημιουργία ομάδας υποστήριξης ανάπτυξης ανοιχτών μαθημάτων για τα μέλη ΕΠ

Οριζόντια υποστήριξη Gunet Οριζόντια υποστήριξη των ΑΕΙ στην ανάπτυξη και την φιλοξενία ανοικτών μαθημάτων Χάραξη οριζόντιας πολιτικής για ανάπτυξη Α/Μ Η οριζόντια υποστήριξη θα παρέχεται σε: ομάδες υποστήριξης (π.χ. πρότυπα κείμενα, προδιαγραφές, οδηγίες, λογισμικό, πλατφόρμες, κατάρτιση, δράσεις ενημέρωσης κ.α.) καθηγητές (π.χ. Forum, πρότυπο μάθημα, τεχνική υποστήριξη)

Ομάδα Υποστήριξης ανοιχτών μαθημάτων ΤΕΙΑ Ψηφιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού ή βελτίωση υπάρχοντος Αναδιαμόρφωση αρχείων παρουσιάσεων και εγγράφων κειμένου ώστε να ανταποκρίνονται σε απαιτήσεις προσβασιμότητας Έλεγχος και πιστοποίηση τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών (πλην περιεχομένου) Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού στην πλατφόρμα Αντιμετώπιση ζητημάτων πνευματικής ιδιοκτησίας Καταγραφή, επεξεργασία, ανάπτυξη και δημοσιοποίηση βιντεοδιαλέξεων

Ιδρυματική Επιτροπή Καταρτίζει κείμενο ιδρυματικής πολιτικής για τα θέματα του έργου. Καταρτίζει πλαίσιο παρεμβάσεων για διάχυση και ενημέρωση μελών ΕΠ στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου.

Εκπρόσωποι Τμημάτων Αποτελούν την επαφή της Ιδρυματικής Επιτροπής με το Τμήμα και θα συμμετέχουν στο συντονισμό των δραστηριοτήτων του Τμήματος στην προαγωγή και διάχυση αποτελεσμάτων έργου και στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση συναδέλφων τους.

Συνήθεις και εύλογες ανησυχίες 1 Μήπως μειωθεί η παρουσία σπουδαστών στα αμφιθέατρα; Έχοντας το υλικό και τις διαλέξεις είναι δυνατή η αξιοποίηση τους ως μέρος της προετοιμασίας των φοιτητών προτού έρθουν στην τάξη. Περισσότερος διαθέσιμος χρόνος για εμβάθυνση στο μάθημα, επίλυση αποριών.

Συνήθεις και εύλογες ανησυχίες 2 Μήπως απαιτείται πολύ χρόνος από μέλος ΕΠ για μάθημα Α- και Α, για τα οποία δεν προβλέπεται αμοιβή; Ο καθηγητής θα έχει το ρόλο καθοδηγητή και συμβούλου. Θα κατευθύνει την ομάδα υποστήριξης, θα προβαίνει στον τελικό έλεγχο υλικού και μαθήματος προτού αναρτηθεί στην πλατφόρμα. Με τα υπόλοιπα θα ασχοληθεί η ομάδα υποστήριξης.

Συνήθεις και εύλογες ανησυχίες 3 Γιατί να διαθέσω το εκπαιδευτικό υλικό μου στο σύνολο της κοινωνίας; Μήπως υπονομεύω τα συγγράμματα μου; Η εμπειρία έχει δείξει ότι με τα ανοιχτά μαθήματα διευρύνεται και αυξάνεται το ακροατήριο -> αύξηση αναγνωσιμότητας βιβλίων μελών ΕΠ

Συνήθεις και εύλογες ανησυχίες 4 Μήπως χρησιμοποιώ υλικό που προστατεύεται από τη νομοθεσία περί προστασίας πνευματικής ιδιοκτησίας; Μήπως χρησιμοποιήσουν άλλοι το ανοιχτό υλικό μου; Για το περιεχόμενο που αναρτάται στο διαδίκτυο π.χ. ανοιχτό ακαδημαϊκό μάθημα δημιουργήθηκαν οι ανοιχτές άδειες Creative Commons.

Creative commons Οι άδειες βοηθούν να διατηρεί κανείς και να διαχειρίζεται τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας με πιο ευέλικτο και ανοιχτό τρόπο Ο δημιουργός δίνοντας άδεια CC στο έργο του επιτρέπει στο χρήστη να το αντιγράψει, να το διανείμει ή να το τροποποιήσει. Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στο http://www.creativecommons.gr/

Ευχαριστούμε! Ώρα για ερωτήσεις Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 5385780 Για την παρουσίαση χρησιμοποιήθηκε υλικό από την εισαγωγική συνάντηση που έκανε το Gunet στις 21/9/2012 (εισήγηση κ. Μεράκου και κ. Μπαλαούρα).