Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης Γραφείου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Έδρας Jean Monnet του Πανεπιστημίου Λευκωσίας 16 Δεκεμβρίου 2013 Νίκος Μούδουρος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΒΑΣΗ: ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ Επιστημονικός Υπεύθυνος: Π. Καφετζής.
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Για μια στρατηγική εφαρμογών πληροφορικής στην διαχείριση και αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς: εμπειρία και κατευθύνσεις Στρογγυλό τραπέζι Διημερίδα.
12 Οκτωβρίου 2009 «Η πορεία της βιομηχανίας προς το 2020 Περιφερειακή Ανάπτυξη – Καινοτομία - Εξωστρέφεια»
ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ. Η συγκυρία των Βουλευτικών Εκλογών 2007.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Το ζήτημα του χώρου Μεθοδολογικές, ερμηνευτικές διαδρομές… Στρατηγικές, πρακτικές σχεδιασμού με έμφαση: στις κοινωνικο-οικονομικές διεργασίες… Ελίζα Παναγιωτάτου.
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 1 Πολιτική συνοχής ( ) Πρόταση της Επιτροπής για νέους κανονισμούς 14 Ιουλίου.
Παγκοσμιοποίηση και Αντίσταση Ορίζοντας την παγκοσμιοποίηση
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Ευρώπη, Ελλάδα, Νέοι : προοπτικές. Ευρωπαϊκή ένωση.
 Aν και το διεθνικό έχει συνδεθεί με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, σε πολλές περιπτώσεις έχει συνδεθεί με απειλές.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Ο ρατσισμός επιστρέφει Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και από το 2000 όλο και εντονότερα η Ευρώπη ξαναβλέπει μπροστά της εφιάλτες ενός παρελθόντος,
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
3. Οι οικονομικές συνθήκες κατά την περίοδο
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας / 6 Χειμερινό εξάμηνο
1 Η Απουσία Διεθνούς Μακροοικονομικής Ισορροπίας στην Πρόσφατη Οικονομική Κρίση και η Περίπτωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Γ. Δ. Δημόπουλος Καθηγητής Ευρωπαϊκής.
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας / 7 Χειμερινό εξάμηνο
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Πανσυλλεκτικό-Πολυσυλλεκτικό Κόμμα Χρονική περίοδος: Καθολική ψηφοφορία Βαθμός κοινωνικής ανάπτυξης: η οικονομική ανάπτυξη μειώνει ανισότητες και.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
Μορφές διακυβέρνησης Αριστοτέλης – αριθμητικό κριτήριο : Μοναρχία, Αριστοκρατία, Πολιτεία (τυραννία, ολιγαρχία, δημοκρατία). Μοντεσκιέ –κριτήριο είναι.
Ισλαμιστές & Σαλαφιστές μετά την Αραβική Άνοιξη. Η εξέλιξη των ιδεολογικών ρευμάτων του σύγχρονου σουνιτικού Ισλάμ Το μοντέλο της Μουσουλμανικής Αδελφότητας:
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 20 ου ΑΙΩΝΑ. Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ « ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ » ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ. Φωτεινή Τσιμπιρίδου …  Καθηγήτρια.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 12: Η Εποχή μετά το 1973 Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
Κράτος Πρόνοιας και Εκπαίδευση Κλασσική Σοσιαλδημοκρατία & Ο Τρίτος Δρόμος.
ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ Σημειώσεις βασισμένες στο N. Nugent (2010) The Government and Politics of the European Union, 7 th edition.
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ. Γεωγραφικά Στοιχεία ● Έκταση: km² ● Πρωτεύουσα: Σόφια ● Πληθυσμός: ● Γλώσσες: Βουλγαρική, Τουρκική, Τσιγγάνικη και άλλες.
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
Υποδείγματα Συμπεριφοράς n Η ερμηνεία της χωροθέτησης πρέπει να στηρίζεται στην συμπεριφορά: –των ατόμων (decision makers) –των επιχειρήσεων (decision.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Κράτος Πρόνοιας και Εκπαίδευση
Ασφάλεια και σιγουριά για όλους τους πολίτες
Κόμματα Στελεχών Χρονική περίοδος: απαρχές δημοκρατίας, 19ος αιώνας. Περιορισμένο δικαίωμα ψήφου, ή καθιέρωση καθολικής ψηφοφορίας Πολιτική έκφραση:
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ.
Alain Touraine (Γαλλία)
ΜΠΣ «Διακυβέρνηση, ανάπτυξη και ασφάλεια στην Μεσόγειο»
Η Τουρκία τη δεκαετία του 1960
Mathew Shane & David Kelch
Επιστροφή στη δημοκρατία, Τουργκούτ Οζάλ, οικονομική ανάπτυξη και άνοδος του πολιτικού Ισλάμ.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
Εκπαίδευση και μειονότητες
Best practices - Benchmarking
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης Γραφείου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Έδρας Jean Monnet του Πανεπιστημίου Λευκωσίας 16 Δεκεμβρίου 2013 Νίκος Μούδουρος

Ο όρος δεν είναι νέος και δεν είναι τουρκικής προέλευσης. Αναλόγως ιστορικών συγκυριών μεταβάλλεται σε Δύση και Ανατολή. Η Άγκυρα δεν χρησιμοποιεί τον όρο.  Τέλος Ψυχρού Πολέμου: Μοντέλο προς τα νέα κράτη Κεντρικής Ασίας, Καυκάσου (σταθερότητα ελεύθερης αγοράς).  11 η Σεπτεμβρίου 2001: Η εμφάνιση του «μετριοπαθούς Ισλάμ» (εναρμόνιση θρησκείας με το φιλελεύθερο κράτος).  Σύνοδος Κορυφής Ε.Ε το 2004: Απόδειξη εναρμόνισης του Μουσουλμανικού κόσμου με τον οικουμενικό πολιτισμό.  « Αραβική Άνοιξη»: Εμφάνιση του «μοντέλου ΑΚΡ». Η εξαγωγή του εσωτερικού μετασχηματισμού της Τουρκίας στην περιφέρεια. Ο όρος είναι δυναμικός και όχι στατικός. Είναι η νέα ταυτότητα της Τουρκίας.

Οκτώβριος 2013: Η παρουσιάστρια Gözde Kansu απολύεται λόγω του ντεκολτέ Νοέμβριος 2013: Ο Δρ. Yasın Aktay σε διάλεξη του υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει τουρκική φυλή»

Η άνοδος της «ανορθόδοξης» τουρκικότητας και τουρκικού έθνους Τούρκος- Μουσουλμάνος κρατικής – κεμαλικής ελίτ Nevzat Tandoğan «ακόμα και εάν έχουμε ανάγκη τον κομμουνισμό και αυτόν ΕΜΕΙΣ θα τον φέρουμε!»  Ο εμβληματικός πολίτης του Κεμαλισμού: Ο Τούρκος- Μουσουλμάνος, δυτικότροπος και κοσμικός στην οικουμενική του διάσταση. Η σημασία της κρατικής – κεμαλικής ελίτ : Ο Nevzat Tandoğan έλεγε πως «ακόμα και εάν έχουμε ανάγκη τον κομμουνισμό και αυτόν ΕΜΕΙΣ θα τον φέρουμε!». Αφοσίωση στην κρατική (κεμαλική) καθοδήγηση του οικονομικού και πολιτικού εκσυγχρονισμού. Μουσουλμάνος-Τούρκος. «Είμαι Τούρκος γιατί είμαι Μουσουλμάνος»Ισλάμ «εθνικοποιείται»(δεν απορρίπτει)  Ο νέος εμβληματικός πολίτης: Ο Μουσουλμάνος-Τούρκος. Η ισλαμική θρησκεία μεταφέρεται στο κέντρο της εθνικής ταυτότητας και μετατρέπεται σε δομικό της κομμάτι. «Είμαι Τούρκος γιατί είμαι Μουσουλμάνος». Το Ισλάμ «εθνικοποιείται» και τέμνει (δεν απορρίπτει) το σύνολο των αξιών της παραδοσιακής τουρκικής κουλτούρας και ήθους.

Οι δύο διαστάσεις της «εθνικοποίησης» του Ισλάμ (εξωτερική)  Η διαφοροποίηση από την Umma: επαναφορά του Οθωμανικού αυτοκρατορικού παρελθόντος  Η διαφοροποίηση από την Umma: Στο παρόν στάδιο, η μετατροπή του Ισλάμ σε δομικό κομμάτι της τουρκικής ταυτότητας εκφράζεται μέσα από την επαναφορά του Οθωμανικού αυτοκρατορικού παρελθόντος – με «μυθιστορηματικό» και πολλές φορές ανιστόρητο τρόπο.  Εξωτερική Διάσταση:«εύκαμπτα» πολιτική-οικονομική ενσωμάτωση τουρκικός πολιτισμός Ισλάμαυτοκρατορική εμπειρία  Εξωτερική Διάσταση: Η Τουρκία διαθέτει «εύκαμπτα» και πολλές φορές «αχρείαστα» σύνορα. Διεκδικεί δομημένες σχέσεις με τον Μουσουλμανικό κόσμο, μέσα από πολιτική-οικονομική ενσωμάτωση. οι οποίες όμως να εγγυούνται την δική της ηγετική παρουσία. Ο τουρκικός πολιτισμός, το Ισλάμ και η αυτοκρατορική εμπειρία : Τα συστατικά της τουρκικής ηγεμονίας – ανώτερη θέση. Νέα ανάγνωση Φορέας της αλλαγής του παγκόσμιου στάτους κβο Η Τουρκία ως μια περιφερειακή – παγκόσμια δύναμη. Νέα ανάγνωση των παγκόσμιων ισορροπιών. Φορέας της αλλαγής του παγκόσμιου στάτους κβο διαμέσου της ενσωμάτωσης.

Οι δύο διαστάσεις της «εθνικοποίησης» του Ισλάμ (εσωτερική)  Εσωτερική Διάσταση:  Εσωτερική Διάσταση: Ταυτόχρονη προσαρμογή της τουρκικής κουλτούρας και της ισλαμικής ηθικής στο σύγχρονο πλαίσιο. Συνολική επανερμηνεία σε όλες τις σφαίρες της κοινωνικής ζωής.  Homo–İslamicus: καταναλωτισμός ΜΜΕμόδαπολιτισμόςψυχαγωγία «Ο Αλλάχ το επέτρεψε και αγόρασα ένα!»  Homo–İslamicus: Η ολοκληρωτική προσωποποίηση του νέου εμβληματικού πολίτη. Η πολιτική, οικονομική και πνευματική ελίτ της Τουρκίας. Το παράλληλο σύστημα: ισλαμικός καταναλωτισμός, ΜΜΕ, μόδα, πολιτισμός και ψυχαγωγία. Ο Μουσουλμάνος επιχειρηματίας δείχνοντας το πολυτελές του αυτοκίνητο λέει: «Ο Αλλάχ το επέτρεψε και αγόρασα ένα!». (Turkey’s Tigers: Integrating Islam and Corporate Culture, 2006, Films for the Humanities and Sciences) αυτοκρατορικό παρελθόνκινητήρια δύναμη  Το αυτοκρατορικό παρελθόν είναι κινητήρια δύναμη για το σύγχρονο πολιτισμό.

Başörtülü Modelleri Tesettür Mayo Modelleri

Başörtülü Barbie Κομμωτήριο στην Κωνσταντινούπολη

Το αστικό τοπίο και οι εθνικές γιορτές  Η σημασία της αυτοκρατορικής Πόλης: «Τα παιδιά των Οθωμανών δεν είναι καταδικασμένα στην Άγκυρα»! «  Η «μεγαλοσύνη» θα πρέπει να έχει « χωροταξικό και οπτικό» αποτέλεσμα. Πολεοδομική ταυτότητα της «νέας Τουρκίας».  Η «παλιά» και η «νέα» πλατεία Τάξιμ. «  Το Πανοραμικό Μουσείο: « Μπορείς και εσύ να γίνεις στρατιώτης στο στρατό του Μεχμέτ του Πορθητή!».  Η παγκόσμια πόλη και τα «τρελά έργα» : Τρίτο αεροδρόμιο, Ολυμπιακή πόλη, Κανάλι Κωνσταντινούπολης, τρίτη γέφυρα και υποθαλάσσιο οδικό δίκτυο, διεθνές χρηματοπιστωτικό κέντρο, περιφερειακό κέντρο του ΟΗΕ.  Εορτασμοί για την άλωση της Κωνσταντινούπολης.

Πώληση μπύρας τη δεκαετία 1970 Διαγωνισμός κατανάλωσης μπύρας το 1971

Το Οθωμανικό στοιχείο του στρατώνα του πυροβολικού Ο εκσυγχρονισμός του οθωμανισμού στο δημόσιο χώρο

Επένδυση 1,2 εκ. δολάρια Τεχνολογία 3-D

Η δημοκρατία του «μιλλέτ» • Το κράτος υπό την κατοχή «ξένων»: Μια παραδοσιακή αντίληψη του ισλαμικού χώρου. Εχθρότητα κράτους-μιλλέτ. Αποστολή επαναφοράς της εξουσίας στους εκπροσώπους του «αυθεντικού μιλλέτ». • Στρατηγική έννοια του «μιλλέτ»: Είναι η βασική μάζα του μετασχηματισμού διότι είναι η κοινή βάση έκφρασης των «αυθεντικών παραδόσεων και αξιών». Επομένως οι «άλλοι» είναι «τραμπούκοι, πλιατσικολόγοι, άρπαγες» (çapulcu). • Δημοκρατία της κάλπης: Η κάλπη (εκλογές και δημοψηφίσματα) είναι «η ψυχή της Δημοκρατίας». Συνεπώς άλλες μορφές πολιτικής συμμετοχής και συλλογικής έκφρασης βρίσκονται στο περιθώριο. Η εκλογική πλειοψηφία είναι το «οντολογικό δίκαιο».

Το ντεκολτέ της τηλεπαρουσιάστριας Gözde Kansu Κινητοποιήσεις στο Gezi

 Εσωτερική ρήξη στο Ισλάμ: Ενώ το πολιτικό Ισλάμ επιβλήθηκε, τώρα καταγράφονται εσωτερικές ρήξεις και διαφοροποιήσεις. Εμφανίζονται οι διαφορετικές τάσεις της συμμαχίας (Nakşibendi, Milli Görüş, Gülen Cemaati).  Μαθήματα από το Gezi: Το μονοπώλιο του «νέου» στην Τουρκία, αλλά και η Ερντογανική πατριαρχία αμφισβητείται.  Σχέσεις με Ε.Ε: Στο ευρύτερο πλαίσιο της εξωτερικής πολιτικής, ενεργοποιούνται οι νέες τουρκικές «ιδιαιτερότητες». Μόνο η ένταξη της Τουρκίας μπορεί να πιστοποιήσει την οικουμενικότητα της Ε.Ε.