ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ III: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ & ΕΙΔΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ IV: ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Advertisements

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ.
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Στρατηγική Προώθησης.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΒΟΛΗ IV Φαίδων Θεοφανίδης
ΔΙΑΝΟΜΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΪΟΝ III Φαίδων Θεοφανίδης
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Στόχοι, μεθοδολογία, διαδικασίες Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Σύμβουλος Διαχείρισης Έργου.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Ι Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΪΟΝ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
Διαφημιστικός Προϋπολογισμός
Καλώς ήρθατε ! Ετοιμάζεστε να παρακολουθήσετε την παρουσίαση της εφαρμογής Copyright © iBS LTD, all rights reserved.
O έλεγχος της διαφήμισης
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ I: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ II: ΤΕΧΝΙΚΕΣ & ΜΕΣΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Δημόσιες Σχέσεις :Εισαγωγή στις Δημόσιες Σχέσεις .
Στη διαφήμιση όλα είναι δυνατά! Κουκουρίκου Αρίστη Δασκάλα Βέροια, 2010.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Διδάσκων: Θεοφανίδης Φαίδων Ώρες Γραφείου: Παρασκευή 10:00-12:00, Γραφείο 515, 5ος Όροφος -Βιβλίο Μαθήματος: Εισαγωγή.
Διαφημιστικό Κείμενο.
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Θεματικό εργαστήριο Πρεσβευτές Μάθησης της Κοινότητας Grant agreement no /
ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ Μάθημα: Διαφήμιση και Δημόσιες Σχέσεις 11-Μαρτίου-2008
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 07/05/2004.
ΠΡΟΒΟΛΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Προώθηση / Επικοινωνία
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΙΟΣ ΤΕΦΑΑ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 18 : ΠΡΟΒΟΛΗ IΙΙ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 17 : ΠΡΟΒΟΛΗ II Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
ΜΕΣΑ ΑΜΕΣΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 η - ΜΕΡΟΣ 1 ο ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Εισήγηση 4 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Η ΜΑΚΕΤΑ ΚΑΙ Η ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Στρατηγική Προώθησης.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Τίτλος Παρουσίασης Logo
ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ KAI TO MAΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 2. ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ! ΘΕΜΑ 2 :: Νομικά Θέματα- Πνευματικά Θέματα, Εμπορικά Σήματα και Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας:   Το παρόν Πρόγραμμα έχει χρηματοδοτηθεί.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ (1)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ III: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ & ΕΙΔΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ Φαίδων Θεοφανίδης Διδακτικό υλικό: www.unipi.gr/faculty/theofan E-mail: theofan@unipi.gr

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Επιλογή συγκεκριμένου ύφους υλοποίησης Σύνταξη κειμένου (copy) που θα μεταδοθεί είτε γραπτά είτε ως προφορικός λόγος. Διαμόρφωση περιγράμματος (layout) δηλαδή το σχέδιο που καθορίζει την θέση των διάφορων στοιχείων της διαφήμισης, π.χ. απεικονίσεις, επικεφαλίδα, κείμενο, λογότυπο, υπότιτλους, χρώματα κτλ. Επιλογή της απεικόνισης (visual) δηλαδή τα σχέδια, τις φωτογραφίες και την τηλεοπτική εικόνα που θα περιλαμβάνει η διαφήμιση.

ΕΝΤΥΠΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ: ΚΕΙΜΕΝΟ Τίτλος (headline): μια επικεφαλίδα, η οποία επιδιώκει να προσελκύσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη. Συνήθως δίνει πληροφορίες για την μάρκα, συμβουλεύει, προκαλεί περιέργεια. Μεγαλύτερο αποτέλεσμα όταν υπόσχονται όφελος. Υπότιτλος (subhead): κάτω από τον τίτλο και πριν από το κείμενο. Αισθητική και εννοιολογική σύνδεση του τίτλου με το κείμενο. Απεικόνιση (visual): φωτογραφία, σκίτσο ή γράφημα. Προκαλεί ενδιαφέρον, δημιουργεί νύξεις, υπογραμμίζει άμεσα ή έμμεσα το μήνυμα. Τραβάει την προσοχή.

ΕΝΤΥΠΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ: ΚΕΙΜΕΝΟ Βασικό κείμενο (body copy): είναι το κείμενο με τα μικρότερα γράμματα που έχει την δύσκολη αποστολή να δικαιολογήσει με επιχειρήματα την υπόσχεση του τίτλου και να δώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Τίτλος→Υπότιτλος→Εικόνα→Κείμενο Υπογραφή (signature): τοποθέτηση του ονόματος και του λογότυπου της επιχείρησης ή της μάρκας. Σλόγκαν (slogan): είναι το μήνυμα που εμφανίζεται κάτω ή δίπλα από το λογότυπο της επιχείρησης ή της μάρκας. Συνοψίζει το διαφ, μήνυμα και διαφοροποιεί την μάρκα. Είναι σύντομο, απλό, εύκολο στην προφορά και την απομνημόνευση. Π.χ.: «γιατί έτσι σας αρέσει», «Πάντα Coca Cola», μπορείτε να θυμηθείτε άλλα;

ΑΣΚΗΣΗ 1 Χωριστείτε σε ομάδες των 4-5 ατόμων. Έστω ότι η εταιρεία που εισάγει τα ρολόγια SWATCH στην Ελλάδα σας καλεί να καταθέσετε μια δημιουργική πρόταση για την διαφήμιση των μοντέλων της στην Ελλάδα. Το σχέδιο περιλαμβάνει μόνο διαφημιστικές καταχωρίσεις σε περιοδικά. Προβληματιστείτε για την δημιουργική ιδέα, επιλέξετε ύφος παρουσίασης και είδος διαφημιστικής νύξης, δημιουργήστε τίτλο, υπότιτλο, βασικό κείμενο, σλόγκαν. Επιμεληθείτε την εικόνα.

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Το κείμενο της ραδιοφωνικής διαφήμισης έχει την μορφή σεναρίου (διαλόγων ή ροής εκφώνησης). Συνήθως ο χρόνος υπολογίζεται ως δυο λέξεις/sec. Βασικοί κανόνες είναι: Χρησιμοποιεί κοινή και κατανοητή γλώσσα. Περιέχει μικρές και σύντομες εκφράσεις. Αξιοποιεί τα δραματικά στοιχεία που προσφέρει η χρήση της ανθρώπινης φωνής. Επαναλαμβάνει το όνομα της μάρκας. Υπογραμμίζει ένα κύριο όφελος που προσφέρει η μάρκα. Χρησιμοποιεί ήχους και μουσική με οικονομία και ισορροπία. Προσαρμόζεται στο ακροατήριο στόχο.

ΑΣΚΗΣΗ 2 Χωριστείτε σε ομάδες των 4-5 ατόμων. Σας έχει ανατεθεί η δημιουργία μιας ραδιοφωνικής διαφήμισης για ένα κατάστημα παιχνιδιών. Φτιάξτε μια επιθετική (χτυπώντας τον βασικό σας ανταγωνιστή) ή μια χιουμοριστική ραδιοφωνική διαφήμιση (δημιουργική ιδέα, σενάριο, λόγια χαρακτήρων-voice over, μουσική-sound effects).

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Θεωρείται από τις πλέον σύνθετες μορφές. Χρήση οπτικοακουστικών μέσων. Το κείμενο προσεγγίζει το σενάριο μιας ταινίας. Περιγράφει τους διάλογους, την εκφώνηση, τους ήχους, την μουσική, την πλοκή, τις εικόνες. Το κείμενο, σε αναλυτική μορφή, υποστηρίζεται από πίνακα με διάταξη σκηνών έργου (storyboard).

ΑΣΚΗΣΗ 3 Χωριστείτε σε ομάδες των 4-5 ατόμων. Ανακαλέστε στην μνήμη σας μια γνωστή τηλεοπτική διαφήμιση. Περιγράψτε την σύντομα. Προσδιορίστε την δημιουργική ιδέα και το διαφημιστικό μήνυμα. Προσδιορίστε το κοινό-στόχο. Στην συνέχεια αναφερθείτε στα συγκεκριμένα δημιουργικά της χαρακτηριστικά (σενάριο, εικόνες, σκηνοθεσία, ρόλοι ηθοποιών, μουσική κτλ) και αξιολογήστε τον τρόπο που αυτά χρησιμοποιούνται για να «περάσει» το διαφημιστικό μήνυμα στο κοινό-στόχο.

ΕΙΔΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ Διαφήμιση πρωτογενούς ζήτησης (Primary Demand Ad): επιδιώκει την δημιουργία θετικής στάσης κα αύξηση της ζήτησης μιας κατηγορίας προϊόντος ή ολόκληρου κλάδου. π.χ η ευρωπαϊκή ένωση επιδιώκει την αύξηση της κατανάλωσης σε επιλεγμένες διεθνείς αγορές. Διαφήμιση που εστιάζει στην ζήτηση της μάρκας (Selective Demand Ad): επιδιώκει την ενημέρωση για τα χαρακτηριστικά της μάρκας και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

ΕΙΔΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ 3. Διαφήμιση εμπιστοσύνης-προσήλωσης στην μάρκα (Brand Loyalty Ad.): επιδιώκει να διατηρήσει ή να αυξήσει την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση των πελατών προς την μάρκα και να εμποδίσει τυχόν στροφή στα ανταγωνιστικά προϊόντα. 4. Διαφήμιση προώθησης των πωλήσεων (Sales Promotion Ad): επιδιώκει να προκαλέσει την εκδήλωση συγκεκριμένης ενέργειας π.χ. «τηλεφώνησε τώρα», συμμετοχή σε διαγωνισμό, «στείλε msg τώρα», κτλ. 5. Διαφήμιση προβολής μάρκας (Display Ad): ολοκληρωμένη παρουσίαση της μάρκας, αναλυτική παρουσίαση χαρακτηριστικών, πλεονεκτημάτων, ωφελειών, τιμή, σημεία πώλησης (π.χ. αυτοκίνητα, ηλεκτρικές συσκευές, ρούχα κτλ)

ΕΙΔΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ 6. Διαφήμιση από επιχείρηση σε επιχείρηση (B-B Ad): απευθύνεται σε επιχειρήσεις, όχι ιδιώτες. Χρησιμοποιεί ειδικά διαφημιστικά μέσα (κλαδικά περιοδικά, οικονομικές εφημερίδες κτλ) 7. Διαφήμιση Λιανοπωλητών (Retail Ad): 2 μορφές: (α) παρουσίαση καταστήματος (δημιουργία εικόνας). (β) πώληση συγκεκριμένων προϊόντων από το κατάστημα και ενημέρωση προσφορών (private labels, π.χ. ψωμί ΑΒ Βασιλόπουλος).

ΕΙΔΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ 8. Διαφήμιση επιχείρησης – οργανισμού – φορέα (Institutional Ad): αναφέρεται στις δραστηριότητες, απόψεις, κουλτούρα, ενδιαφέροντα, ηθική κτλ. του φορέα που προβάλλεται και επιδιώκει την εύνοια και υποστήριξη του κοινού π.χ. Unicef, Greenpeace, Γερμανός κτλ. 9. Συνδεδεμένη ή συνεργατική διαφήμιση (Co –operative Ad): αναφέρεται στην συνεργασία δυο ή περισσοτέρων φορέων για την προβολή ενός ή περισσοτέρων προϊόντων, π.χ. πλυντήριο ρούχων-απορρυπαντικό, Goodies-Coca cola, αυτοκίνητο-λάδια/ελαστικά. 10. Πολιτική Διαφήμιση (Political Ad): χρησιμοποιείται από τα πολιτικά κόμματα και τους υποψηφίους σε περιόδους εκλογικών αναμετρήσεων. (εικόνας και ουσίας).

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ-ΠΑΡΑΛΑΓΕΣ Τοπική Εθνική Καταναλωτική Βιομηχανική Εταιρική Τελικού προϊόντος (πρώτη ύλη-τελικό πρ.) Αμεσης ανταπόκρισης Ιδεών (κοινωνική-πολιτική)

ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ Είναι παραπλανητική Δημιουργεί ανάγκες Ωθεί στην υπερκαταναλωση (συνεχόμενο άγχος για κατανάλωση προϊόντων) και τονίζει τον υλισμό Στοιχίζει αρκετά και το κόστος της επιμερίζεται στα προϊόντα με αποτέλεσμα να αυξάνουν οι τιμές των προϊόντων. Προβάλλει φανταστικές ή μηδαμινές διαφορές προϊόντων εξαπατόντας τους καταναλωτές. Πολλές φορές η διαφήμιση είναι κακού γούστου, προϊόν χαμηλής νουμοσύνης, μειώνει τις γυναίκες, προσβάλλει τα ήθη-ανήθικη (π.χ. ερωτικό στοιχείο).