αναπαραστάσεις της πραγματικότητας σε δύο διαστάσεις ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΕΙΣ
ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ Εδώ θα δούμε πώς φαίνεται ο χώρος από ψηλά, από σημεία παρατήρησης με τα οποία η φοιτήτρια/ο φοιτητής δεν είναι εξοικειωμένοι Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΨΗΣ. εξοικείωση της φοιτήτριας/του φοιτητή με: Κατόψεις αντικειμένων της τάξης Την κάτοψη της τάξης Την κάτοψη του πανεπιστημίου Εικόνες και φωτογραφίες των παραπάνω χώρων από διαφορετικά σημεία παρατήρησης
/ η τάξη όπως φαίνεται φωτογραφίζοντας από τα πλάγια
Πώς φαίνεται ο κόσμος «με τα μάτια του πουλιού» ή από ένα αερόστατο; ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ Τι βλέπουμε στις φωτογραφίες, όταν η φωτογραφική μηχανή βρίσκεται σε διαφορετικές θέσεις; Πώς φαίνεται ο κόσμος «με τα μάτια του πουλιού» ή από ένα αερόστατο;
πώς βλέπουμε από το αερόστατο
πως βλέπουμε
Όταν φωτογραφίζουμε, βλέπουμε τα πράγματα σε προοπτική, δηλαδή παραμορφωμένα. Για να αναπαραστήσουμε όμως κάτι, π.χ. το δωμάτιό μας «υπό κλίμακα» θα πρέπει να το μετρήσουμε με ακρίβεια και να το «κατασκευάσουμε». Μπορούμε δηλαδή να μετρήσουμε και να κατασκευάσουμε υπό κλίμακα, την κάτοψη του δωματίου μας με τα έπιπλα, αλλά και τα μεταξύ τους κενά.
Μπορούμε να μετρήσουμε και να κατασκευάσουμε υπό κλίμακα, μία ή περισσότερες όψεις του δωματίου μας (δηλ. τους τοίχους), με ό,τι φαίνεται στην κάθε όψη &τις μεταξύ τους αποστάσεις, πάντοτε στις σωστές αναλογίες, π.χ. έναν πίνακα, το ψυγείο, μια πόρτα, μια βιβλιοθήκη. Μπορούμε να μετρήσουμε και να κατασκευάσουμε υπό κλίμακα, την άνοψη του δωματίου μας (δηλ. το ταβάνι), με ό,τι αυτό περιλαμβάνει, π.χ. τα φωτιστικά. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να μετρήσουμε με ακρίβεια, τόσο τα αντικείμενα που βρίσκονται στο δωμάτιο, όσο και τις μεταξύ τους αποστάσεις, ώστε το σχέδιό μας να είναι ακριβές.
Το Πάρκο σε Κάτοψη
Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν. (1998): Οι παιδικοί χάρτες “Διαδρομή Σπίτι - Σχολείο” http://web.auth.gr/virtualschool/1.1/TheoryResearch/LambrinosMaps.html
http://web. auth. gr/virtualschool/1. 1/TheoryResearch/LambrinosMaps http://web.auth.gr/virtualschool/1.1/TheoryResearch/LambrinosMaps.html Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν. (1998): Οι παιδικοί χάρτες “Διαδρομή Σπίτι - Σχολείο
Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν. (1998): Οι παιδικοί χάρτες “Διαδρομή Σπίτι - Σχολείο” http://web.auth.gr/virtualschool/1.1/TheoryResearch/LambrinosMaps.html
Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν. (1998): Οι παιδικοί χάρτες “Διαδρομή Σπίτι - Σχολείο” http://web.auth.gr/virtualschool/1.1/TheoryResearch/LambrinosMaps.html
Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν. (1998): Οι παιδικοί χάρτες “Διαδρομή Σπίτι - Σχολείο” http://web.auth.gr/virtualschool/1.1/TheoryResearch/LambrinosMaps.html
Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν. (1998): Οι παιδικοί χάρτες “Διαδρομή Σπίτι - Σχολείο” http://web.auth.gr/virtualschool/1.1/TheoryResearch/LambrinosMaps.html
Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν. (1998): Οι παιδικοί χάρτες “Διαδρομή Σπίτι - Σχολείο” http://web.auth.gr/virtualschool/1.1/TheoryResearch/LambrinosMaps.html
Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν Λαμπρινός Ν. και Στεφανής Ν. (1998): Οι παιδικοί χάρτες “Διαδρομή Σπίτι - Σχολείο” http://web.auth.gr/virtualschool/1.1/TheoryResearch/LambrinosMaps.html
Ταιριάξτε κάθε ένα από τα δύο κτήρια στη σωστή κάτοψη Α Β Γ Α Β Γ Ταιριάξτε κάθε ένα από τα δύο κτήρια στη σωστή κάτοψη
Άσκηση προαιρετική Κατασκευάστε την κάτοψη (δάπεδο) ή την άνοψη (ταβάνι) ή μία όψη (τοίχος) του δωματίου σας ή της κουζίνας σας ή ό,τι άλλο,σε κλίμακα 1:50 Την άσκηση, όπως και την προηγούμενη, όσοι επέλεξαν να την κάνουν, θα τις φέρουν να τις δούμε στην τάξη. Εάν χρειαστεί να γίνουν διορθώσεις, προτείνω να τις πάρετε και να τις ξαναφέρετε με τις διορθώσεις που ενδεχομένως θα έχω κάνει. Τέλος, οι διορθωμένες εργασίες θα παραδοθούν μαζί και μέσα στο τελικό γραπτό σας και θα μετρήσουν βοηθητικά
ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ: Να γράψω την κλίμακα Να βάλω τον σωστό προσανατολισμό Να προσθέσω ένα ακριβές υπόμνημα