Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ Εκπαιδευτικός ΠΑΠΑΜΑΝΩΛΗ ΑΝΝΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011-2012
Γνωστικά Αντικείμενα: Γλώσσα, Μαθηματικά, Λογοτεχνία, Μελέτη Περιβάλλοντος, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Εικαστικά Τάξη: Δ΄ Διάρκεια: Β΄-Γ΄ τρίμηνο Αριθμός μαθητών/τριών: 24
Στόχοι Προγράμματος Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση Δημιουργία Οικολογικής Συνείδησης Καλλιέργεια Συνεργατικού Πνεύματος Ανάπτυξη Γνωστικών Δεξιοτήτων μέσα από δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες Ψυχαγωγία-Ευχαρίστηση
Μεθοδολογία Προγράμματος Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία Μικρές Σκόπιμες Ερευνητικές Δραστηριότητες (Project) Βιωματικές Προσεγγίσεις της Μάθησης Δραματοποίηση Role-Play
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 : Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο και σε άλλες πηγές για τα οικολογικά προβλήματα του πλανήτη.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2 : Έρευνα σε μαθητές του σχολείου σχετικά με την οικολογική τους συνείδηση και γραφική αναπαράσταση των αποτελεσμάτων.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Πετάς σκουπίδια στην αυλή του σχολείου ; Είσαι… Αγόρι ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Είσαι… Αγόρι Κορίτσι Ανακυκλώνεις … Χαρτί Αλουμίνιο Πλαστικό Γυαλί Τίποτα Όλα τα παραπάνω Πετάς σκουπίδια στην αυλή του σχολείου ; Καθημερινά Συχνά Σπάνια Ποτέ Ανησυχείς για τα είδη ζώων που βρίσκονται υπό εξαφάνιση; Λίγο Αρκετά Πολύ Καθόλου Ανησυχείς για το μέλλον του πλανήτη;
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3 : Δημιουργία εικονογραφημένων ιστοριών (κόμικς), με περιβαλλοντικό περιεχόμενο.
Επίσκεψη της πυροσβεστικής στο σχολείο μας ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4 : Επίσκεψη της πυροσβεστικής στο σχολείο μας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5 : Οι αφίσες μας
Μικροί κηπουροί ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 6 : Η κάθε ομάδα αναλαμβάνει να φυτέψει το δικό της λουλούδι και να διακοσμήσει τη γλάστρα της.
Τα ποιήματα μας για το περιβάλλον ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 7 : Τα ποιήματα μας για το περιβάλλον « Η Φ Υ Σ Η » Η φύση οργιάζει και σε όλους μας φωνάζει, έχω μενεξέδες φυτεμένους σε μπαξέδες. Έχω κερασιές πολλές και μαζί αμυγδαλιές. Έχω άνθη ανθισμένα και πουλιά χρωματισμένα. Αλλά άνθρωπε εσύ καταστρέφεις όλη τη γη. Αυτοκίνητα παντού μες στην πόλη του χαμού. Πάντα όμως υπάρχουν λύσεις, αν στον άνθρωπο μιλήσεις με μια λέξη μαγική που να σώσει όλη τη γη. Ομάδα: AETOI « ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ » Μες στο δάσος το πυκνό, το πολύ ευωδιαστό, που ποτέ μου δε χορταίνω μέσα εκεί να περπατώ. Βλέπω ελάφια σκαρφαλωμένα στα βράχια και χελώνες στις δικές τους κρυψώνες. Αχ η φύση η καλή, που μας δίνει τη ζωή, είναι χρήσιμη πολύ. Όλοι να την αγαπάτε πάψτε να την τυραννάτε. Ομάδα:ΔΕΛΦΙΝΙΑ
Οι ακροστιχίδες μας για το περιβάλλον Οι ακροστιχίδες μας για το περιβάλλον Π_ _ _ _ _ Ένα από τα οικοσυστήματα. Ε_ _ _ Ιερό δέντρο. Ρ_ _ _ _ _ _ Αλλιώς η μόλυνση. Ι_ _ _ _ Ένα από τα ελληνικά πελάγη. Β _ _ _ _ _ Πάνω μέρος του ορίζοντα. Α_ _ _ _ _ _ _ _ _ Αλλιώς τα σκουπίδια. Λ _ _ _ _ _ _ _ _ Ένα μέσο μεταφοράς. Λ_ _ _ Παράγεται από την ελιά. Ο _ _ _ Αλλιώς το βουνά. Ν _ _ _ Το πίνουμε και είναι δροσερό. Δ _ _ _ _ _ Είναι γεμάτο το δάσος. Α _ _ _ _ _ _ _ _ _ Δεν πετάω το χαρτί αλλά το…. Σ _ _ _ _ _ Μετά τη φωτιά γίνονται όλα …… Ο_ _ _ _ _ _ Το παίρνουμε από τα δάση. Σ _ _ _ _ _ _ Ας ………. τον πλανήτη Ομάδα: ΚΕΡΑΥΝΟΙ
Οι κατασκευές μας με περιβαλλοντικό περιεχόμενο ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 8 : Οι κατασκευές μας με περιβαλλοντικό περιεχόμενο Φυτολόγια
Ανακυκλώσιμες… Μολυβοθήκες Το πορτραίτο του δάσους
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 9 : Ανακύκλωση στην τάξη
Τα παιχνίδια μας για το περιβάλλον ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 10 : Τα παιχνίδια μας για το περιβάλλον Επιτραπέζιο παιχνίδι με το όνομα « ΦΥΤΟΠΟΛH »
PUZZLE με την ιστορία ενός δάσους
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 11 : Επίσκεψη στο δάσος
Αυτοσυγκέντρωση για καταγραφή ήχων του δάσους Τα παιδιά μιμούνται ζώα του δάσους
Μετρώντας πρακτικά το ύψος των δέντρων
Παίζοντας το παιχνίδι του « μακριού φιδιού » και προσπαθώντας να αναγνωρίσουν τα δέντρα μόνο με την αφή τους.
Αναζητώντας υλικά της φύσης Εκφράζοντας τα συναισθήματα τους από την επίσκεψη στο δάσος
Το τραγούδι μας για τη φύση ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 12 : Το τραγούδι μας για τη φύση « ΜΑΖΙ … ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΗ ΓΗ » Προστάτεψε τα δάση, για να ‘χεις πάντα οξυγόνο κaθαρό. Νε ρό μη σπαταλάτε, Γιατί σε λίγα χρόνια θα ’ναι λιγοστό. Μαζί, όλοι εσείς μαζί, μεγάλοι και μικροί φροντίστε τον πλανήτη! μαζί ,να σώσουμε τη γη να μην καταστραφεί Το ίδιο μας το σπίτι! Ποδήλατα όλοι πάρτε που δε μολύνουν το δικό μας ουρανό. Χαρτί ανακυκλώστε, Γυαλί, αλουμίνιο αλλά και πλαστικό. Μαζί, όλοι εσείς μαζί…… Φροντίδα θέλει η φύση…..
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 13 : Το παραμύθι μας
Παρουσίαση χοροδράματος κατά την τελετή λήξης ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 14 : Παρουσίαση χοροδράματος κατά την τελετή λήξης
Αξιολόγηση Αναπτύχθηκε πνεύμα συνεργασίας μέσα από τις ομαδικές δραστηριότητες. Απελευθερώθηκε η φαντασία των παιδιών μέσα από το παραμύθι. Καλλιεργήθηκαν θετικές στάσεις απέναντι στο περιβάλλον μέσα από την άμεση επαφή με τη φύση. Οι μαθητές/τριες εξέφρασαν τα συναισθήματα τους μέσα από το χορόδραμα και το τραγούδι.
Αναστοχασμός-Τροποποίηση Το θέμα μας ήταν αρκετά ευρύ και γενικό με αποτέλεσμα να είναι δύσκολη η εις βάθος ενασχόλησή μας με τα επιμέρους υποθέματα.
Καλό καλοκαίρι !!!