ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΥΓΡΑΣΙΑ Βροχόπτωση Χιονόπτωση Ομίχλη Δροσιά Πάχνη Χαλάζι
Advertisements

Ήπιες Μορφές Ενέργειας Ι
6ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης «Γιάννης & Αριστείδης Δελής» Μάιος 2012
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ
ΤΟ ΝΕΡΟ Κύκλος του νερού και Λειψυδρία.
3.0 ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 3.2 ΠΥΚΝΩΤΕΣ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
3.1 ΘΕΡΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΜΟΡΦΕΣ ΝΕΡΟΥ.
Μετεωρολογια – Κλιματολογία
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ
Φύλλο εργασίας 4 Μετρήσεις θερμοκρασίας- η βαθμονόμηση
Η ατμόσφαιρα.
Ατμοσφαιρική διασπορά ραδιενέργειας Σ. Ανδρονόπουλος Εργαστήριο Περιβαλλοντικών Ερευνών Ινστιτούτο Πυρηνικής Τεχνολογίας και Ακτινοπροστασίας.
5.2 Χαρακτηριστικά και ιδιότητες του νερού
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
11/11/2009 Μέθοδος Penman Μέθοδος Thornwaite. Τροποποιημένη μέθοδος Penman Η μέθοδος γενικά δίνει αρκετά ικανοποιητικά αποτελέσματα σε σχέση με όλες τις.
Ο κύκλος του νερού (εργασία για το μάθημα της χημείας)
ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΟΥΛΗ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Παρατηρώ, Πληροφορούμαι, Ενδιαφέρομαι
Υδρολογία-Εισαγωγικές έννοιες
ΦΑΣΕΙΣ - ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
“Δροσισμός Θερμοκηπίων (Α)” Εισαγωγή Άσκηση Επίλυση Συζήτηση Θέμα Θεωρία Εργαστήριο – Γεωργικές Κατασκευές TEI Πελοποννήσου Διδάσκων - Γεώργιος Δημόκας.
Τροπικοί κυκλώνες. Χαρακτηριστικά Πολύ μεγαλύτερη ένταση και μικρότερη έκταση από εξωτροπικούς κυκλώνες. Πολύ μεγαλύτερη ένταση και μικρότερη έκταση από.
ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 1° Εργαστήριο. Μετεωρολογικός Κλωβός.
ΑΡΤΕΜΙΣ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ Α1α
Θερμοκρασία του αέρα. Τι είναι θερμότητα και πώς γίνεται αντιληπτή; Μορφή ενέργειας που διαδίδεται από ένα σώμα σε ένα άλλο λόγω μεταφοράς θερμότητας.
Η ακτινοβολία στην ατμόσφαιρα. Τι ονομάζουμε ακτινοβολία;  Η εκπομπή και διάδοση ενέργειας με ηλεκτρομαγνητικά κύματα (ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία).
Εργασία στο μάθημα της Α.Α Ομάδα : Καψάλη Φωτεινή Μπαζούκη Βικτώρια Νούνη Ελισάβετ Γιανακάκης Χρήστος Ρουκάς Δημήτρης.
Μετεωρολογικά όργανα. Θερμοκρασία Άνεμος Υγρασία Ακτινοβολία Υετός (βροχή) Ατμοσφαιρική πίεση Θερμόμετρα Ανεμόμετρα Υγρόμετρα Ψυχρόμετρα Πυρηλιόμετρα/Πυρανό-
Ατμοσφαιρικές διαταράξεις
Αστικό μικροκλίμα – αστική θερμική νησίδα ασκήσεις
Ιωάννης Καραγιάννης 4216 Διεξοδική διερεύνηση του Κύκλου του Νερού, παρουσίαση των δομικών του στοιχείων και η επίδραση του στην ανθρώπινη καθημερινότητα.
Φυσική <<Ο κύκλος του νερού>>
ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ(4215)
«Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση»
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΗΛΙΑΔΟΥ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ
Ο κυκλος του νερου Φωτεινη ΖΕΡΒΑ Α.Μ:4210 Ο Κύκλος του νερού.
ΥΔΡΟΣΥΜΠΥΚΝΩΣΕΙΣ – ΝΕΦΗ - ΝΕΦΩΣΗ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης
ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΟ ΘΕΡΜΙΚΟ ΥΠΕΡΥΘΡΟ
«Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης» Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Ο κύκλος του νερού. Μαλαματή Βελώνη Α.Μ:4190 Ο Κύκλος του νερού.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το πρόβλημα του νερού για την ανθρωπότητα
Ενισχυτές με Ανασύζευξη-Ανάδραση
Ο Κύκλος του Νερού Κωτσοπούλου Ελένη ο κύκλος του νερού.
Υ305 Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Υγρασία του αέρα.
ΝΙΖΟΡΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΦΥΣΙΚΗ ΤΣΟΥΜΙΤΑ ΜΑΡΙΑ Ο κύκλος του νερού
ΦΥΣΙΚΗ ΝΤΑΛΑΜΑΓΚΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Η παρουσίαση του κύκλου του νερού
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
ΚΛΙΜΑΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Ο κύκλος του νερού (φυσική)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο κύκλος του νερού Ισπικούδη Ευαγγελία.
<<Ο κύκλος του νερού>>
ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΝΕΡΟΥ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ Βαγγέλης Ρούλιας
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Μαθηματικά και Μετεωρολογία
Το νερό εξατμίζεται 1.
Ο κύκλος του νερού Φυσική
Συσκευές ηλεκτροφόρησης. Ηλεκτροφόρηση Αναλυτική μέθοδος που χρησιμοποιείται συνήθως στη βιολογία και στην ιατρική για το χωρισμό – σπάσιμο – διάλυση.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ Σχολικό έτος: 2012-2013

ΣΤΟΧΟΙ Κατασκευή ενός αυτόματου μετεωρολογικού σταθμού για τη μέτρηση θερμοκρασίας, υγρασίας και ύψους βροχής. Επεξεργασία των μετρήσεων με λογιστικά φύλλα και γραφικές παραστάσεις. Συμπεράσματα για τη συμπεριφορά των μετεωρολογικών παραμέτρων και διάχυσή τους.

ΛΙΓΗ ΘΕΩΡΙΑ…

Η ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ Η θερμοκρασία του αέρα είναι μία πολύ σημαντική παράμετρος για την Μετεωρολογία γιατί: α) καθορίζει τη φυσική εξάτμιση του ύδατος και τη διαπνοή των φυτών διαδραματίζοντας έτσι καθοριστικό ρόλο στο υδατικό και το ενεργειακό ισοζύγιο του πλανήτη. β) επηρεάζει τη κίνηση του αέρα στην ατμόσφαιρα της Γης

Η ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΥΓΡΑΣΙΑ Το νερό είναι το ουσιαστικότερο συστατικό της γης για την ύπαρξη ζωής Η ατμοσφαιρική υγρασία παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις. Η περιεκτικότητα του αέρα σε υδρατμούς κυμαίνεται από 0,2% στα ξηρά και ψυχρά κλίματα, μέχρι 5% στους υγρούς τροπικούς. Σχεδόν 109 τόνοι νερού διοχετεύονται ανά λεπτό από τους ωκεανούς στην ατμόσφαιρα μέσω της εξάτμισης. Το νερό διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο για τη διαμόρφωση της μορφολογίας της γης και της κατανομής της βλάστησης (και, κατά συνέπεια της πανίδας). Κάθε μόριο νερού συμμετέχει στον Υδρολογικό κύκλο, είτε σε υγρή φάση, είτε σε αέρια.

Ο ΥΔΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ Η βάση του μηχανισμού του υδρολογικού κύκλου βρίσκεται στη διαδικασία της εξάτμισης Ως εξάτμιση ορίζεται η φυσική διεργασία της μετατροπής του νερού σε υδρατμούς, που γίνεται από τις υδάτινες επιφάνειες, τη βλάστηση και το υγρό έδαφος Για να προκληθεί εξάτμιση απαιτείται: Να υπάρχει διαθέσιμο νερό Να υπάρχει διαθέσιμη ενέργεια Ο ατμοσφαιρικός αέρας να είναι ακόρεστος (ξηρός) Το φαινόμενο ενισχύεται όταν πνέουν άνεμοι

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΥΔΡΑΤΜΩΝ ΣΤΟ ΚΛΙΜΑ Η διαδικασία της εξάτμισης και της διαπνοής μεταφέρει τεράστιες ποσότητες μαζών νερού και ενέργειας στην ατμόσφαιρα, με αποτέλεσμα την ανακατανομή της υγρασίας και της θερμότητας στην επιφάνεια του πλανήτη, με τη μορφή βροχόπτωσης και θερμών ανέμων Οι υδρατμοί και τα νέφη που δημιουργούνται ελέγχουν άμεσα ή έμμεσα το ενεργειακό ισοζύγιο του πλανήτη με τους μηχανισμούς της απορρόφησης, της επανεκπομπής και της ανάκλασης της ηλιακής ενέργειας Οι υδρατμοί φαίνεται ότι αποτελούν σπουδαίο δυναμικό χαρακτηριστικό της ατμόσφαιρας, γιατί με ευκολία μεταπηδούν από τη μια φάση στην άλλη δεσμεύοντας ή ελευθερώνοντας ενέργεια Τα μεγέθη που συμμετέχουν είναι τεράστια. Μια θερινή καταιγίδα ή μια τροπική θύελλα επιβεβαιώνουν τις ποσότητες αυτές.

ΟΙ ΥΓΡΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΣΤΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ Η περιεχόμενη στην ατμόσφαιρα υγρασία πρέπει να εκφραστεί ποσοτικά. Η περιεκτικότητα των υδρατμών εκφράζεται σε απόλυτα και σε σχετικά μεγέθη (απόλυτες ποσότητες και ποσότητες σχετιζόμενες με τη θερμοκρασία) Ο υπολογισμός της ατμοσφαιρικής υγρασίας γίνεται με τη βοήθεια πινάκων και άλλων προσεγγιστικών μεθόδων, που χρησιμοποιούν ως δεδομένα εισόδου τη θερμοκρασία του αέρα και τη θερμοκρασίας υγρού θερμομέτρου.

ΒΡΟΧΗ Είναι η συνηθέστερη από τις ατμοσφαιρικές κατακρημνίσεις. Είναι μια από τις μορφές με τις οποίες το νερό που βρίσκεται στην ατμόσφαιρα επιστρέφει στη γη. Με την ηλιακή θερμότητα, τα νερά των θαλασσών, λιμνών, ποταμών, η υγρασία του εδάφους και των φυτών εξατμίζονται. Οι ατμοί ανεβαίνουν και σχηματίζουν τα σύννεφα (για να έχουμε βροχή, είναι ανάγκη να υπάρχει ένα νέφος), στα οποία τα σταγονίδια του νερού είναι πολύ μικρά κι αιωρούνται. Κάτω από ορισμένες συνθήκες, που δεν είναι πάντα οι ίδιες, τα σταγονίδια αυτά ενώνονται σε μεγαλύτερες σταγόνες τις οποίες η βαρύτητα αναγκάζει να πέσουν στο έδαφος

Η βροχή, είναι μια από τις σπουδαιότερες μετεωρολογικές παραμέτρους Η βροχή, είναι μια από τις σπουδαιότερες μετεωρολογικές παραμέτρους. Εκείνο που ενδιαφέρει ιδιαίτερα, είναι η ποσότητα του νερού που πέφτει σε μια επιφάνεια. Αυτή εκφράζεται με το “ύψος βροχής“ που ορίζεται ως εκείνο στο οποίο θα έφτανε στάθμη του νερού της βροχής αν έπεφτε πάνω σε μια οριζόντια επιφάνεια, αποκλείοντας τους παράγοντες: διαρροή, απορρόφηση και εξάτμιση. Διεθνώς, μονάδα μέτρησης του ύψους βροχής είναι το mm, ή cm. Στην πράξη, λέγοντας βροχή ύψους 1 mm εννοούμε τη βροχόπτωση εκείνη που απέδωσε ποσότητα νερού ίση με 1 Kgr/m2 ή ton/στρέμμα. Συνεπώς, ποσότητα βροχής 10 mm σημαίνει ποσότητα νερού ίση με 10 Kgr/m2 ή 10 ton/στρέμμα.

Ο ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΜΑΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

ΑΠΟ ΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΑΣ ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ ΞΗΡΟΥ ΚΑΙ ΥΓΡΟΥ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟΥ ΤΥΠΟΥ PT1000 ΒΡΟΧΟΜΕΤΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ DATA LOGGER Στην αΙθουΣα τηΣ πληροφορικΗΣ για τη ΣυλλογΗ δεδομΕνων ΚΑΛΩΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΤΗΡΩΝ ΜΕ ΤΟΝ DATA LOGGER ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ (ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ DATA LOGGER), Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΙ ΜΕΣΕΣ ΤΙΜΕΣ ΔΕΚΑΛΕΠΤΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Για την υλοποίηση των στόχων χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες με διαφορετικές αρμοδιότητες: ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΟΜΑΔΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Εξοικείωση με τα μέρη ενός μετεωρολογικού σταθμού Εξοικείωση με τα μέρη ενός μετεωρολογικού σταθμού Σχεδιασμός και βαθμονόμηση βροχομέτρου Βοήθεια στη συναρμολόγηση - συντήρηση

ΟΜΑΔΑ ΦΥΣΙΚΗΣ Κατανόηση και εύρεση των σχέσεων ή νόμων της φυσικής στους οποίους βασίζεται η αρχή λειτουργίας των οργάνων μέτρησης. Πίνακας που θα χρησιμοποιήσουμε για να βρούμε τη σχετική υγρασία. Ανάλυση και συμπεράσματα από τις γραφικές παραστάσεις που θα προκύψουν.

ΟΜΑΔΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Επεξεργασία των μετρήσεων με λογιστικό φύλλο, με χρήση των μαθηματικών σχέσεων που θα δοθεί από την ομάδα της Φυσικής. Γραφικές παραστάσεις.

ΑΡΧΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΑΡΧΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ ΜΕΤΡΗΣΗΣ

ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟ ΤΥΠΟΥ ΡΤ1000 Είναι ένας αντιστάτης από λευκόχρυσο που η αντίστασή του αυξάνεται με την αλλαγή της θερμοκρασίας μια και αυξάνονται οι συγκρούσεις των ηλεκτρονίων με τα ιόντα του μετάλλου. Έτσι από την τιμή της αντίστασης μπορούμε να βρούμε την θερμοκρασία με τη βοήθεια μιας μαθηματικής σχέσης.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ Η σχέση εξάρτησης είναι: R=Ro(1+α∙Δθ) R: η αντίσταση στην θερμοκρασία που βρίσκεται ο αντιστάτης. Ro: η αντίσταση στους 0°C (που για τα PT1000 είναι 1000Ω). α: θερμοκρασιακός συντελεστής που εξαρτάται από το υλικό. (Για το λευκόχρυσο είναι 0,003927/°C) Δθ: η μεταβολή της θερμοκρασίας

ΒΡΟΧΟΜΕΤΡΟ ΤΥΠΟΥ TIPPING-BUCKET Αποτελείται από ένα σύστημα σαν τραμπάλα νερού που καθώς ανεβοκατεβαίνει κλείνει ένα μαγνητικό διακόπτη σε ένα κύκλωμα (reed relay) και δίνει μια τιμή τάσης ή έντασης στο κύκλωμα που την μετράμε και ξέρουμε έτσι ότι ανεβοκατέβηκε η τραμπάλα του νερού. Δείτε την προσομοίωση

ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ

ΑΙΣΘΗΤΗΡΑΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΞΗΡΟΥ Χρησιμοποιείται ένας θερμοαντιστάτης PT1000 που βρίσκεται σε θερμική ισορροπία με τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος.

ΑΙΣΘΗΤΗΡΑΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΥΓΡΟΥ Είναι ένας θερμοαντιστάτης PT1000 που όμως έχουμε τυλίξει γύρω του ένα πανί που συνεχώς είναι βρεγμένο. Επειδή για την εξάτμιση του νερού πρέπει να αποδοθεί θερμότητα, αφαιρείται θερμότητα από το PT1000 και μειώνει τη θερμοκρασία του και άρα την αντίστασή του.

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΥΓΡΑΣΙΑΣ ΑΕΡΑ (RH) Είναι μέγεθος σχετικό και δίδεται σε εκατοστιαία αναλογία . Ο υπολογισμός της σχετικής υγρασίας γίνεται με βάση τις θερμοκρασίες ξηρού και υγρού θερμομέτρου, μέσω προσεγγιστικών μεθόδων ή εμπειρικών πινάκων.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΥΡΕΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΥΓΡΑΣΙΑΣ

ΣΥΣΤΗΜΑ DATA-LOGGER

ΣΥΣΤΗΜΑ DATA-LOGGER- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Η μετατροπή των σημάτων των αισθητήρων σε ψηφιακή μορφή γίνεται με τη βοήθεια ενός ενδιάμεσου ηλεκτρονικού κυκλώματος βασισμένου σε μικροελεγκτή. Η συσκευή αναπτύχθηκε εκ βάθρων, ώστε να εξυπηρετήσει τους σκοπούς του συγκεκριμένου έργου, δηλαδή να βγάζει μέσες τιμές ανά 100ms και να ενημερώνει το σχετικό πρόγραμμα συλλογής μέσω USB. Αυτός ο τρόπος λειτουργίας δίνει τη δυνατότητα επεξεργασίας των δεδομένων από το πρόγραμμα συλλογής που τρέχει στον προσωπικό υπολογιστή, κατά βούληση. Στην περίπτωσή μας, επιλέχθηκε η εξαγωγή μέσης τιμής δεκαλέπτου και η αποθήκευσή της σε διαφορετικό αρχείο κάθε ημέρα.

ΜΕΡΗ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ DATA-LOGGER Κεντρικό στοιχείο του ενδιάμεσου ηλεκτρονικού κυκλώματος είναι ένας ισχυρός 32-bit μικροελεγκτής, με αναλογικές και ψηφιακές εισόδους. Κάθε αισθητήρας τύπου PT1000 καταλήγει σε ένα κύκλωμα αναλογικής αφαίρεσης του offset των 1000Ω και ενίσχυσης του ωφέλιμου σήματος. Η έξοδος καθενός κυκλώματος αναλογικής επεξεργασίας σήματος αισθητήρα PT1000, καταλήγει σε μία είσοδο A/D. Για την τροφοδοσία των αναλογικών κυκλωμάτων, χρησιμοποιείται ξεχωριστό τροφοδοτικό.

Η έξοδος παλμών του βροχομέτρου τύπου tipping-bucket, μετατρέπεται με ένα απλό ηλεκτρονικό κύκλωμα και οδηγείται σε μια είσοδο παλμών του μικροελεγκτή. Η τροφοδοσία του εξωτερικού κυκλώματος παλμών και του μικροελεγκτή γίνεται από τη θύρα USB. Η εξαγωγή μέσων τιμών από το ενδιάμεσο ηλεκτρονικό κύκλωμα γίνεται ανά 100ms. Οι μέσες τιμές μεταφέρονται μέσω του USB στον προσωπικό υπολογιστή. Εκεί, εξάγονται μέσες τιμές δεκαλέπτου, απεικονίζονται στην οθόνη και αποθηκεύονται.

Το σύστημα του data-logger αποτελείται δηλαδή από το συνδυασμό του ενδιάμεσου ηλεκτρονικού κυκλώματος και του προσωπικού υπολογιστή.

ΜΕΡΙΚΑ ΜΥΣΤΙΚΑ

ΜΕΡΙΚΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Αισθητήρες θερμοκρασιών Τα όργανα μέτρησης θερμοκρασίας τοποθετούνται σε ειδικό στέγαστρο τον μετεωρολογικό κλωβό για να προστατεύονται από τις επιδράσεις του ήλιου και της βροχής. Τοποθετούνται σε απόσταση 2m πάνω από το έδαφος για να αποφεύγεται η επίδραση της γήινης ακτινοβολίας. Στην περίπτωσή μας, για λόγους προσβασιμότητας επιλέχθηκε το ύψος 1,5 m. Ο αισθητήρας υγρού θερμομέτρου πρέπει να είναι συνέχεια σε βρεγμένο πανί για το λόγο αυτό το πανάκι είναι μέσα σε ένα δοχείο με νερό το οποίο πρέπει κατά καιρούς να συμπληρώνεται με νερό.

ΚΛΩΒΟΣ

Το βροχόμετρο πρέπει να τοποθετηθεί σε ένα ανοιχτό και υπερυψωμένο επίπεδο σε εξωτερικό χώρο. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγουμε τη συγκέντρωση νερού από οροφές, δέντρα κ.λ.π. Επίσης, το επίπεδο να είναι οριζοντιωμένο έτσι ώστε να παίρνουμε σωστές μετρήσεις.

ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ

ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΝΟΝΗΣΗ ΒΡΟΧΟΜΕΤΡΟΥ Όλοι οι αισθητήρες είναι τοποθετημένοι στην ταράτσα του σχολείου μας και συνδέονται με καλώδια με το ηλεκτρονικό κύκλωμα συλλογής δεδομένων. Αυτό με τη σειρά του ενώνεται με έναν υπολογιστή όπου απεικονίζονται οι μέσες τιμές ανά δεκάλεπτο της θερμοκρασίας ξηρού και υγρού θερμομέτρου καθώς και ένα νούμερο για το βροχόμετρο που προκύπτει από τους τραμπαλισμούς καθώς βρέχει.

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΛΩΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΤΑΡΑΤΣΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΑΝΕΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΑΛΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΡΑΤΣΑ Μ’ ΈΝΑ ΣΧΟΙΝΙ

ΟΙ ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ

ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΑ

ΒΡΟΧΟΜΕΤΡΟ

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ DATA LOGGER

ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΤΙΜΩΝ ΔΕΚΑΛΕΠΤΟΥ

ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟ ΣΕ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΗ

ΕΞOΙΚEΙΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ DATA LOGGER

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΒΑΘΜΟΝΟΜΗΣΗΣ ΒΡΟΧΟΜΕΤΡΟΥ Οι μαθητές μέτρησαν τη διάμετρο του χωνιού στο βροχόμετρο (24,5cm). Ρίχνοντας 5L=5000cm3 νερό, βρήκαν από τη μαθηματική σχέση υπολογισμού του όγκου ενός κυλίνδρου ότι αυτός ο όγκος αντιστοιχεί σε ύψος: h=V/πr2=10,6cm=106mm

Στη συνέχεια Έριξαν 5000cm3 νερό, συνεχόμενα στο βροχόμετρο, μόλις ξεκίνησε το 1ο δεκάλεπτο με συντονισμό από ομάδα μαθητών. Στην αίθουσα υπολογιστών είχαν να απεικονίζονται οι στιγμιαίες τιμές και όχι οι μέσες και έτσι κατέγραψαν τον αριθμό των τραμπαλισμών που αντιστοιχούσε στο νερό αυτό (59). Επανέλαβαν την διαδικασία για 2η φορά (57). Βρήκαν την μέση τιμή:58 Με απλή μέθοδο των τριών βρήκαν τη σχέση τραμπαλισμών και ύψους βροχής: x=(106*α)/58

ΒΑΘΜΟΝΟΜΗΣΗ ΒΡΟΧΟΜΕΤΡΟΥ

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ Τα αρχεία αποθηκεύονται ένα για κάθε ημέρα. Κάθε εβδομάδα γινόταν συνάντηση και επεξεργασία των μετρήσεων σε λογιστικό φύλλο. Σε κάθε λογιστικό φύλλο βρέθηκαν μέσες τιμές ανά τρίωρο των θερμοκρασιών ξηρού και υγρού θερμομέτρου και η διαφορά τους. Από τις τιμές αυτές, υπολογίστηκε από τον σχετικό πίνακα, η σχετική υγρασία και έγιναν οι γραφικές παραστάσεις θερμοκρασίας και σχετικής υγρασίας

ΕΝΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΦΥΛΛΩΝ

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Τις πρώτες πρωινές ώρες η θερμοκρασία μειώνεται και το μεσημέρι μεγιστοποιείται Η υγρασία μεταβάλλεται αντίστροφα, διότι η διαλυτότητα του νερού στον αέρα μειώνεται όσο αυξάνεται η θερμοκρασία.

ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΕ ΒΡΟΧΗ

Η ΟΜΑΔΑΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Υπεύθυνες Καθηγήτριες Ομάδα Εργασίας Αποστολίδης Κωνσταντίνος Αραμπατζή Κυριακή Αρβανιτίδου Αφροδίτη Αρβανιτίδου Γεωργία Αρβανιτίδου Μαρία Ασλανίδου Αποστολία Βαληξόγλου Ηλέκτρα Γεωργιάδου Ελένη-Χριστίνα Δαλακούρας Γιώργος Δημητριάδου Πανίδου Εμμανουέλα Ζογραμπιάν Ραϊσα Κάλφα Φωτεινή Κανδυλίδου Βασιλική Κουλουμπή Θεοδώρα Μπίκος Θανάσης Ξυνίδης Γιάννης Παπαδάκης Χάρης Παρασκευοπούλου Ελισάβετ Σταυρόγλου Ελένη Τέτου Μαρία Χατζηεμμανουήλ Ξενοκράτης Χατζής Βασίλης Υπεύθυνες Καθηγήτριες Αναστασιάδου Σοφία Γκλαβίδου Τελιώ Τρυφέφη Βικτώρια Τσερκίντζελη Γεωργία