Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
Advertisements

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Σ.Δ.Ε Φυλακών Δομοκού Σχολικό Έτος: Εισήγηση: Ηλιοπούλου Βασιλική.
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Δρ. ΣΤΕΛΙΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
EU Grundtvig Life Long Learning Programme LLP-2007-Grundtvig-GMP Virtual European Prison School VEPS 2 η Ημερίδα EPEA Hellas Πριν την.
Προσωπικές δεξιότητες
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
Εκπαιδευτικό υλικό προγράμματος αντιμετώπισης της παιδικής επιθετικότητας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ή παράθυρο στη ζωή και μοχλός Επανένταξης ;
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
Τα δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση. 3 ο Γενικό Λύκειο Υμηττού Ομάδα εργασίας: Τα σαΐνια της εκπαίδευσης  Γεωργία Γ.  Παναγιώτα Μ.  Αλέξης Φ.
Προοπτικές Επανένταξης μέσα στην Ετεροτοπία της Φυλακής: Η Ψυχολογική Εκπαίδευση και Συμβουλευτική στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Φυλακών Κορυδαλλού. Σοφία.
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Έχεις δύο επιλογές! από το
Μέρος 1ο Πρόγραμμα Σπουδών Τμήμα ΗΜ&ΤΥ Μύθοι και Πραγματικότητα.
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Αγορές εξ αποστάσεως Δημήτρης Καββούρης Τμήμα Β1 Γυμνασίου Μάθημα : Οικιακή Οικονομία.
Η υφιστάμενη κατάσταση στα καταστήματα κράτησης νέων
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Διάσκεψη Τύπου Αναπληρωτή Προέδρου ΔΗΣΥ κ. Αβέρωφ Νεοφύτου «Οι αριθμοί είναι απόλυτοι. Απόλυτο και Συνειδητό και το νέο ψέμα Χριστόφια» 13 Δεκεμβρίου 2011.
Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) «ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ» ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΑΘΗΝΑ, 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2007.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Διαχείριση της σχολικής τάξης
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Εργασία της ομάδας Εφήβων Συμβούλων Συνήγορου του Παιδιού Πρώτη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος 2009 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Το δικαίωμα έκφρασης.
Μαρία Απειρανθίτου Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων Διεύθυνση σπουδών PEAC EDUCATION Ημερίδα “Erasmus Plus”, ΙΚΥ, 18 Δεκεμβρίου 2013.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ & ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΕ ΝΕΑ.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΟΝΙΟ ΜΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
«Εγκλεισμός και εκπαίδευση: δύο δρόμοι συγκλίνοντες ή παράλληλοι;»
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Εδώ δεν είναι ποτέ αργά για μάθηση!
Εκπαίδευση και μειονότητες
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης Υπουργείο Δικαιοσύνης «Ανάγκα και θεοί πείθονται» Εκπαιδευτική δεξαμενή ΣΔΕ ΚΚ Κορυδαλλού και... έγκλειστοι πείθονται» «Όταν κλείνει ένα σχολείο, ανοίγει μία φυλακή- Όταν ανοίγει ένα σχολείο στη φυλακή τί;» Εισήγηση του μέλους EPEA Hellas και Διευθυντού του ΣΔΕ Φυλακών Κορυδαλλού στην 2η Ημερίδα του EPEA – Hellas ««Εκπαίδευση στις Φυλακές: Μοχλός Επανένταξης» 3/4/2017

«Δυναμικό σχολείου – περιβάλλον φυλακής». Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, το ΙΔΕΚΕ και η Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης μας έδωσαν την ευκαιρία, εγκαινιάζοντας το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας των Καταστημάτων Κράτησης Κορυδαλλού, να συνειδητοποιήσουμε την αναγκαιότητα εκπαιδευτικής ανάπτυξης των εγκλείστων. Προς τι οι παροχές και οι ευκαιρίες σε ένα τόσο δύσκολο περιβάλλον; Για να προκύψει η απεμπόληση των όποιων ελευθεριών τους και να ταραχτεί η ησυχία τους στο χρόνο έκτισης της ποινής; Πώς θα πειστούν να έρθουν κοντά μας; Με γνώμονα την αδόλευτη επιλογή, με κίνητρο ευεργετικού υπολογισμού της φοίτησης στη μείωση της φυλάκισής τους και με στόχο την ομαλή επανένταξή τους στην «κοινωνία» ξεκινήσαμε το 2005 με ευοίωνες προοπτικές το ΣΔΕ στους άνδρες και τις γυναίκες των ΚΚ Κορυδαλλού. 3/4/2017

«Ένταξη με ήπια μορφή φύλαξης» «… Άλλοι τόποι - χώροι μπορούν να σε κάνουν να ανακαλύψεις έθιμα ή παραδόσεις ή τοπία. Η φυλακή σου προσφέρει κάτι πιο σκληρό και αληθινό: την ανακάλυψη του εαυτού σου». Αφήσαμε πίσω µας την ψυχραιμία και την αίσθηση πως είμαστε Θεοί κάνοντας ό,τι θέλαμε, γίναμε πιο εσωστρεφείς, ζητήσαμε την κάλυψη των αναγκών μας από αυτά που μπορεί να δώσει η σκέπη του ΣΔΕ. Στη διάρκεια της φοίτησης μάθαμε να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας, πώς να ξεχωρίζουμε το καλό από το κακό, να δημιουργούμε σωστές σχέσεις κτίζοντας έτσι ένα καινούργιο εαυτό με αρχές και αξίες»... Η αίσθηση του «ανενδεούς» ανθρώπου καθρεπτίζεται έντονα στην πρωτόλεια επαφή τους με το σχολείο. Οι πρώτοι 43 άνδρες γενικώς με ξαστερωμένη θέληση για αξιοπρεπή παρουσία και οι αντίστοιχες 36 γυναίκες, ως επί το πλείστον, με καχυποψία, χαμηλούς τόνους και αυτοπεποίθηση αναμφίβολα με αρνητικό πρόσημο. Οι επόμενοι 182 των μεταγενέστερων χρόνων με χειραγωγούς τους πρωτοείσακτους, που λειτούργησαν ως θεματοφύλακες του ΣΔΕ, πήραν νικηφόρα τη σκυτάλη. 3/4/2017

Φίλιο χέρι της εκπαιδευτικής διαδικασίας Τείνουμε απροσποίητα το φίλιο χέρι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αφού πρώτα αφαιρέσαμε τις κάμερες από τις τάξεις για ήπια, ελεύθερη και ανθρώπινη προσέγγισή τους, υψώσαμε αντ΄αυτών άμεσα στους τοίχους συμβόλαια συμπεριφορικής δεοντολογίας προερχόμενα από τη δική τους αυθόρμητη διάθεση κατάθεσης ορίων. Τους εγγράφουμε, κατόπιν επίπονων διαδικασιών – Συμβούλιο εργασίας, ερωτήσεις του τύπου … είσαι μεγάλος, τι το θες το σχολείο κ.ά., εύρεσης των εκπαιδευτικών εγγράφων τους, αφήνοντας 150 περίπου εκτός κάθε χρόνο, λόγω των αδυναμιών των χώρων στήριξης. 3/4/2017

Δεξαμενή εκπαιδευομένων Πρωτοϊδωμένοι χώροι οι της φυλακής για όλους τους εκπαιδευτές στην πρώτη φάση ξεδίπλωσης του σχολείου. 100 άνθρωποι περίπου μετακινούνται καθημερινά για δικαστήρια και μεταγωγές με απόσταση αναπνοής από το ζωτικό χώρο μας. Ο επηρεασμός καθημερινός και η ανάγκη ανακούφισής τους ουσιαστική. Το 2008 είχαμε περίπου 10.000 εγγραφές κρατουμένων στον Κορυδαλλό που, όπως γνωρίζετε, μαστίζεται από υπερπληθυσμό. (Περίπου 2000 άνδρες υπόδικοι και μικροκατάδικοι κρατούνται φέτος κατά μέσο όρο ημερησίως και περίπου 180 γυναίκες υπόδικες). Από αυτήν τη δεξαμενή λοιπόν αντλούμε το έμψυχο υλικό για να υλοποιήσουμε τους στόχους – ανάγκες τους. Υπάρχει ακήρυκτος πόλεμος εν πολλοίς. Οι ένστολοι σωφρονιστικοί υπάλληλοι είναι το αντίπαλο δέος που θα τους απογυμνώσουν στην εισαγωγή τους και θα τους στερούν την «εις τόπο κίνηση». Κάθε κρατούμενος φιλικός με αυτούς είναι του συστήματος άρα μακριά. Η τραυματισμένη κοινωνία από την αυξημένη εγκληματικότητα δεν καταλαβαίνει το πόσο ανάλγητος και επιθετικός θα προκύψει με τον στείρο εγκλεισμό του ο κάθε δικασμένος, φωνάζει - - στη φυλακή και όσο πιο βαθιά γίνεται…. 3/4/2017

Ελάτε λοιπόν.. Επιλέξτε.. Η βιώσιμότητά τους στο σκληρό διαπραγματευτικό πλαίσιο των συμφυλακισμένων τους, οι εντάσεις για τις ελλείψεις σε πολλά επίπεδα στον καθημερινό εγκλεισμό τους, τα «πειθαρχικά», οι αποδράσεις και τα αποτελέσματά τους σε όλη την φυλακή, η ιδρυματοποίησή τους, οι «περιστρεφόμενες πόρτες» όπως έχει πει η κ. Σπινέλλη, η κάθε μορφής ματαίωση των προσδοκιών ελευθερίας τους, η εγκατάλειψη από τον περίγυρό τους, η μη γρήγορη «επάνοδός τους», τους αναγκάζουν να δουν το εναλλακτικό του Σχολείου και να ενταχθούν. Τελικά το ΣΔΕ τι είναι για τους έγκλειστους:- Όαση – ευεργέτημα – πόλος έλξης – πυξίδα αποφυλάκισης – περηφάνια – ελεύθερος χώρος – επαφή με τον έξω κόσμο – ευκαιρία για απόκτηση γνώσεων – όνειρα σπουδών που θα τα κάνω πραγματικότητα – μια καλή ρουτίνα και βλέπουμε…. Οι επί πολλά χρόνια εργαζόμενοι κοινωνικοί λειτουργοί κατανοούν και προωθούν απλά ή σύνθετα το θετικό του εγχειρήματός μας. – Διάλεξε το «μεροκάματο» του σχολείου από το να κάθεσαι στο κελί σου. Θα δεις τη διαφορά στον εαυτό σου κ.ά. 3/4/2017

Πείθονται ; Για αυτήν την περίφοβη ομάδα στόχου, γεμάτη με αμφιβολίες, ανασφάλειες και χαμηλή αυτοπεποίθηση κτίζεται κλίμα εμπιστοσύνης και εγκαρτέρησης ελπίδων. «..- Πού μπορώ να βρω μεροκάματα; -Πες κάτι να με βάλουν, – δεν θα τα καταφέρω, πολλά χρόνια έχουν περάσει … , δεν ξέρω τη γλώσσα..». Η Γενική Γραμματεία διά βίου μάθησης προσφέρει βραχυπρόθεσμα και μακράς διάρκειας εκπαιδευτικά δεδομένα με απώτερο στόχο την εγκαρδίωση αυτών των συνανθρώπων μας. Βλέπουν πλέον καθαρά μετά τη ζύμωσή τους με τις πληροφορίες για το ΣΔΕ «μέσα», και εντασσόμενοι νιώθουν ευτυχισμένοι που επέλεξαν να προσπαθήσουν. 3/4/2017

Αντίληψη επισκεπτών μας «…Από τα κατάκλειστα παράθυρα έμπαινε το πρωινό φως και έκανε την αίθουσα να λάμπει. Κι εγώ, κάποιες στιγμές ξεχνούσα πως βρισκόμουν στις φυλακές, ανάμεσα σε ανθρώπους που βιώνουν ως το κόκαλο την ατέλειωτη νύχτα της μοναξιάς. Στη διαδρομή της ζωής μου έχω κάνει άπειρες συναντήσεις με αναγνώστες των βιβλίων μου. Σήμερα λέω πως καμιά δεν ήταν τόσο ουσιαστική όσο αυτή με το ακροατήριο των κατάδικων. Καμία από τις συναντήσεις με τους αναγνώστες μου δεν είχε αυτή τη σημασία για μένα….» Αυτά είναι λίγα από τα λόγια με τα οποία περιέγραψε την εμπειρία της από την επίσκεψη στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας των φυλακών του Κορυδαλλού, η γνωστή συγγραφέας Μαρία Λαμπαδαρίδου - Πόθου. Πανεπιστημιακοί καθηγητές όπως οι: κ. Τσαμαδιάς, κ. Γραμματικάκης , κ. Καρακατσάνη, καθηγητές Νομικής επισκεπτόμενοι με τους φοιτητές τους το χώρο, κ.ά. όλοι διακρίνουν πως η συμμετοχή των εκπαιδευομένων στο ΣΔΕ είναι πρωτοφανής για τους ίδιους. Ελεύθερα άτομα, σκεπτόμενα και αξιοσέβαστα. 3/4/2017

Αντίληψη εκπαιδευτών Απονευρωμένοι, απορφανισμένοι εκπαιδευτικά μέχρι πρότινος δέχονται την εμψύχωση , την υιική διάθεση από τους εκπαιδευτές και οραματίζονται, δημιουργούν έργα ζωής με εντρύφησή τους σε απάτητα μονοπάτια γνώσης μέσα από πολλούς γραμματισμούς και δράσεις. 3/4/2017

Συγχωρητικότητα Λειτουργούν πλέον συνεργαζόμενοι, σέβονται τον ομιλητή τους, μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, διαλέγονται… σχολιάζονται, αξιολογούνται χωρίς κραδασμούς στην ισορροπία του σχολείου. Αξιοπρεπείς με γνώμονα και σημαία τη συγχωρητικότητα κατά την έκφραση των παραδόσεών μας. Το αξιοπρόσεκτο, γίνονται ποιοτικά άτομα και πρότυπα συμπεριφοράς για τους άλλους εγκλεί- στους κατά δήλωση του πρώην Διευθυντού της Φυλακής κ. Καραμπέκιου Λεωνίδα. 3/4/2017

Ανακαλύπτοντας τους ουρανούς Στο παρόν Σχολικό Έτος μία εκπαιδευτικός του ΣΔΕ δυναμικής εμβέλειας, η κ. Λελίγκου Δήμητρα μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών επικουρούμενη από τον εκπαιδευτικό του ΣΔΕ Διδάκτορα Φυσικής κ. Σταυρόπουλο Πολυχρόνη, οραματίστηκε και υλοποιεί project αστρονομίας στο «υποσκότεινο» περιβάλλον της Φυλακής. Ανακαλύπτουν οι έγκλειστοι εκπαιδευόμενοι περαιτέρω εικόνες ζωής με απώτερο στόχο την αναταυτοποίησή τους. Ήταν ξεχασμένη η Συμπαντική διάσταση, ήταν δοσμένοι στον μικρόκοσμό τους, είναι αποφασισμένοι με τη συμβολή του Επιστημονικού Γραμματισμού να κοιτάξουν τα πραγματικά μεγέθη του αξιακού συστήματος του «συναισθάνεσθαι». Με τη δέουσα χορηγική στάση των εκπαιδευτών μας τα αποτελέσματα πιστεύω πως θα τους δικαιώσουν. 3/4/2017

Τελικά και οι εκπαιδευτικοί πείθονται ….. Δώρο στη ζωή τους το ΣΔΕ Θερμές ευχαριστίες και ευγνωμοσύνη σε όλους τους φορείς Εδώ ακούσαμε ευχαριστώ ανυπόκριτα Νιώσαμε ανακούφιση για την ομπρέλα προστασίας που δημιουργήσαμε στην ικανοποίηση των αναγκών τους. Τελικά και οι εκπαιδευτικοί πείθονται ….. 3/4/2017

Βιβλιογραφία Βιβλιογραφική Αναφορά Virtual European Prison School, Subgroup: Ireland – Hellas (2007) Πριν την Αποφυλάκιση Μάθ. 2 σελ22-23. Λιάνα Λύτσιου. Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας - Ιστορική διαδρομή. περιοδικό Εκπαίδευση Ενηλίκων (9): 32-34. Mezirow, J. (2000) "Learning to Think like an Adult" στο Μezirow J. και συνεργάτες Learning as Transformation: Critical Perspectives on a Theory in Progress, Jossey - Bass, San Fransisco, 3-33. Mezirow, J. Σταμέλος, Γ., Βασιλόπουλος, Α., (2004) Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική. Συγκρότηση, θεματολογία, μεθοδολογία υλοποίησης, επιδράσεις στην ελληνική εκπαίδευση και κατάρτιση, Αθήνα, Μεταίχμιο. Βιβλιογραφική Αναφορά 3/4/2017

Βιβλιογραφία Ηλεκτρονική Βιβλιογραφία Ελ. Κατσαρού, (2003) «Αξιολόγηση των εκπαιδευομένων στα ΣΔΕ», στο Προδιαγραφές Σπουδών για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, (Επιμέλεια Ελ. Χοντολίδου και Λ. Βεκρή), Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων - Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Αθήνα Ηλεκτρονική Βιβλιογραφία Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δια βίου Μάθησης http://www.socrates.org.cy/uploads/Life_long_learning_website/GenikiProsklisi/National%20call%202007.pdf Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας http://www.ideke.edu.gr/sde/ArticlesMain_old.asp?article_id=3&article_id=& Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας στην Ελλάδα http://www.alfavita.gr/egiklioi/egiklioi17.php Ένα σύγχρονο κρυφό σχολειό στις φυλακές Κορυδαλλού. http://www.inout.gr/showthread.php?t=19576 3/4/2017