ΚΕΙΜΕΝΟ  Ο πρώτος τρόπος απεικόνισης πληροφορίας (και βασικός ως σήμερα).  Αδυναμία πρώτων υπολογιστών να χειριστούν άλλη μορφή πληροφορίας.  Πρόβλημα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δημιουργία Ιστοσελίδων σε HTML και FrontPage Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Σπουδών Κεντρικό Γραφείο Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Έργου Αλέξανδρος Λεκατσάς.
Advertisements

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ PHP. Τι θα μάθουμε;  Να καταλάβουμε τι είναι η PHP και πώς δουλεύουν τα PHP scripts  Τι χρειάζεται για να ξεκινήσουμε με την PHP  Να.
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
Να περιγράψετε τους 2 τρόπους οργάνωσης Ιστοσελίδων
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
Η γλώσσα μορφοποίησης υπερκειμένου HTML
ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ?? ΣΗΜΑ ΗΧΟΣ.
Επιμέλεια: Δέγγλερη Σοφία
ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ Η/Υ
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Τεράστιες ανάγκες σε αποθηκευτικό χώρο Παράδειγμα:
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Κεφάλαιο 11 ο Βασικές Έννοιες Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΡΦΟΤΥΠΑ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΣΠΥΡΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
Κείμενο – ASCII – Unicode - HTML Κωδικοποίηση ASCII / Unicode HTML
Επεξεργασία Κειμένου Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ.
1 ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ Μάθημα 1 ο : Μέσα και πολυμέσα Εισηγήτρια:Αναστασία Κατρανίδου.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Βασικά χαρακτηριστικά. Η ανάγνωση ενός βιβλίου γίνεται γραμμικά για να αποκομίσουμε αυτά που ο συγγραφέας θέλει να μεταδώσει Η δυνατότητα περιήγησης από.
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων Ορισμός πολυμέσων Ο συνδυασμός διαφόρων τύπων ψηφιακών μέσων όπως κείμενα, εικόνες, ήχος και βίντεο,
Το περιεχόμενο ενός βιβλίου πρέπει να διαβαστεί από την αρχή ως το τέλος. Αυτού του είδους την πρόσβαση στην πληροφορία την ονομάζουμε γραμμική. Το 1965.
E X a M p L e Αξιοποιώντας την τεχνολογία XML στη διαχείριση της πληροφορίας Λίνα Μπουντούρη Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ:ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο Ιστορική αναδρομή Οι υπολογιστές στη ζωή μας ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο Βασικές έννοιες της Πληροφορικής Κώδικες αναπαράστασης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: To λογισμικό του υπολογιστή
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΙΜΙΟ Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο μάθημα της Ηλεκτρονικής Δημοσίευσης ΘΕΜΑ:SGML και PDF-Γιατί χρειαζόμαστε και τα δύο;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Άνοιξη Συμπίεση Δεδομένων και Σημάτων Γιώργος Τζιρίτας Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών
Κείμενο, Ήχος, Εικόνα & Video KEIMENO Κείμενο n Κυρίαρχος τρόπος απεικόνισης πληροφορίας n Αποκλειστικό μέσο επικοινωνίας ανθρώπου - μηχανής n Aδυναμία.
1 Οι πληροφορίες στο εσωτερικό του υπολογιστή Τι καταλαβαίνει ένας υπολογιστής;
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
Βάσεις Δεδομένων ΙΙ Ευαγγελία Πιτουρά 1 Βάσεις Διαδικτύου.
Εφαρμογές Πολυμέσων: Εισαγωγή στην HTML (1)
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο Κατασκευή Ιστοσελίδων 3 ο Κεφάλαιο Βελώνης Γεώργιος – Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Τμήμα Λογιστικής ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Χρυσάκης
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 12: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #2
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, WEB2.0 KAI WEB X Από τον WEB 1.0 στον WEB X.0
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
Web, Web 2.0, Web 3.0 και Web X.0 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9.
Κεφάλαιο 6o. Επίπεδο εφαρμογής
Ψηφιακός Κόσμος Ιωάννα Γαρδίκη
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 11: Επεξεργασία κειμένου - LibreOffice
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Κεφαλαιο 11 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ HTML.
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Εισαγωγή στην Πληροφορική μεγάλου όγκου δεδομένων
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
ΔΕΔΟΜΕΝΑ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Δομικα στοιχεια πολυμΕσων
Εικόνα 10.1: Το Περιβάλλον του Επεξεργαστή Κειμένου Word του MS-Office
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
Το Διαδίκτυο - Internet
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Επικοινωνία και Διαδίκτυο Κεφάλαιο 11-Εισαγωγή στην HTML
ΗΜΥ 210: Λογικός Σχεδιασμός
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕΙΜΕΝΟ  Ο πρώτος τρόπος απεικόνισης πληροφορίας (και βασικός ως σήμερα).  Αδυναμία πρώτων υπολογιστών να χειριστούν άλλη μορφή πληροφορίας.  Πρόβλημα με καθιερωμένα πρότυπα (π.χ. ASCII), π.χ. σε πολυγλωσσικές εφαρμογές.  Κείμενο: βασικός φορέας πληροφορίας (απαραίτητη ολοκλήρωση σε εφαρμογή πολυμέσων).

ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ  Αρχικές χρήσεις: συγγραφή προγραμμάτων, εισαγωγή δεδομένων.  Απλές κωδικοποιήσεις μέχρι λεπτομερείς γλώσσες περιγραφής.  ASCII (American Standard Code for Information Interchange): κωδικοποίηση χαρακτήρων των 7 bits.  Χαρακτήρες ASCII: λατινικοί χαρακτήρες και ειδικά σύμβολα.  Υπόλοιποι 128 χαρακτήρες του byte: αναπαράσταση μη-ASCII χαρακτήρων.

ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ  ISO character sets: αντεπεξέρχονται στην αδυναμία του ASCII να υποστηρίξει άλλες γλώσσες.  Παράδειγμα: ISO Latin (ISO 1987b) είναι υπερσύνολο ASCII για τις περισσότερες ευρωπαϊκές γλώσσες.  Κωδικοποιήσεις ISO χρησιμοποιούνται στο X Windows System, στο PostScript, κλπ.

ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ  Κείμενο: μορφή και νοηματικό περιεχόμενο.  Mark-up κείμενο: μίξη κανονικού κειμένου με οδηγίες παρουσίασης.  Παραδείγματα γλωσσών mark-up: SGML (Standardized General Markup Language) (πρότυπο ISO), Τ Ε Χ (μέσω του συστήματος L A T E X).

ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ  Σε mark-up κείμενο η δομική πληροφορία είναι δυσδιάκριτη.  Υπάρχουν πρότυπα για δομημένη αναπαράσταση κειμένου: μέρη, κεφάλαια, παράγραφοι κλπ. (π.χ. δενδρική δομή).  Γραμμικό κείμενο vs hypertext: κείμενο χωρίζεται σε κόμβους που συνδέονται σε ένα γράφο (επεξηγήσεις, υποσημειώσεις).  Πρόγραμμα παρουσίασης υπερκειμένου (hypertext browser).  Ευρύτατη διάδοση της HTML μέσω του WWW.

ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ  Πράξεις χαρακτήρων: ορίσματα είναι απλοί χαρακτήρες (χρήση: προγραμματιστές).  Πράξεις συμβολοσειρών: ορίσματα είναι ακολουθίες χαρακτήρων (π.χ. λεξικογραφική σύγκριση, συνένωση, αναζήτηση χαρακτήρων κλπ.)  Editing κειμένου: εισαγωγή-διαγραφή χαρακτήρων, αποθήκευση κειμένου σαν αρχείο (γίνεται μέσω των editors σε κάθε υπολογιστική πλατφόρμα).  Άλλες δυνατότητες editors: επιλογή, αποκοπή, αντιγραφή, επικόλληση, αρίθμηση λιστών, κλπ.

ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ  Φορμάρισμα κειμένου: επιβολή χαρακτηριστικών εμφάνισης  Γίνεται μέσω interactive εφαρμογών: επεξεργαστές κειμένου (επίσης δυνατότητα μίξης κειμένου με εικόνες, διαγράμματα, ήχους, κλπ.: πολυμεσικό κείμενο).  Έξοδος εφαρμογής: bitmap εικόνα του κειμένου ή περιγραφή σε γλώσσα περιγραφής σελίδας (Page Description Language): π.χ. PostScript (Adobe).  Βασικό στοιχείο: γραμματοσειρές (fonts) και οικογένεια fonts (typeface).

ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ  Fonts του ίδιου typeface διαφέρουν σε: μέγεθος, bold, italics, underlined,συνδυασμός.  Ψηφιογραφικές (bitmap fonts): επεξεργασία, εκτύπωση γρήγορη, πρόβλημα σε αποθηκευτικό χώρο και ποιότητα μετασχηματισμού.  Διανυσματικές: μαθηματική περιγραφή, αυξημένος χρόνος εκτύπωσης (π.χ. PostScript Type I στην PostScript και TrueType στα MS Windows).

ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ  Αναζήτηση προτύπων: απλές λέξεις ή λέξεις με χαρακτήρες ειδικής σημασίας (wildcards) αναζητούνται στο κείμενο.  Περιγραφή προτύπων με κανονικές εκφράσεις (regular expressions).  Αναζήτηση σε μεγάλους όγκους κειμένου: ενδιαφέρει ανεύρεση κειμένων γύρω από ένα θέμα.  Συμπίεση: συνήθως αντικατάσταση προτύπων, κωδικοποίηση Huffman.

ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ  Κρυπτογράφηση: απαραίτητη λόγω διάδοσης δικτύων, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ηλεκτρονικού εμπορίου.  DES (Data Encryption Standard): αναπτύχθηκε από την IBM για την αμερικανική κυβέρνηση.  Αλγόριθμοι με δημόσιο κλειδί (public key): για κρυπτογράφηση υπάρχει το δημόσιο κλειδί (γνωστοποιείται στους αποστολείς), ενώ για αποκρυπτογράφηση χρειάζεται και το ιδιωτικό κλειδί (το έχει μόνο ο παραλήπτης).