ΜΟΝΑΞΙΑ «Γιατί εμένα η ψυχή μου»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΝΟΥΒΕΛΑ o Πρώτη έκδοση 1975 o Αναδιατύπωση (τρεις φορές) o Τελευταίες εκδόσεις o Έγιναν επανεκδόσεις μετά από τριανταπέντε.
Advertisements

ΑΠΌ ΤΗΝ Γ΄ΤΑΞΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΘΑΣΟΥ. Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν.
Ένας πατέρας με οικονομική άνεση, θέλοντας να διδάξει στο γιο του τι σημαίνει φτώχεια, τον πήρε μαζί του για να περάσουν λίγες μέρες στο χωριό, σε κάτι.
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Τι είναι μια καταστροφική λατρεία;
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Αντανάκλαση Συναισθήματος
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ - Σ.Ε.Π. ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Παρουσίαση Πρακτικών 1 ου Επιστημονικού.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Σύλβια Καραιωσηφιδου Μάγδα Κουκότσικα Νικολέτα Μελισσαρίδου Ιωάννα Μηλιώτη.
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
BULLYIN G. “Το bullying αναφέρεται στην ειδική χρήση βίας που είναι σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη και συμβαίνει από ένα παιδί ή ομάδα παιδιών προς ένα.
Το ποτάμι Να δημιουργήσετε μια φωτοαφήγηση επιλέγοντας όποιες από τις εικόνες προτιμάτε. Στη συνέχεια να τοποθετήσετε πάνω τους ως λεζάντες αποσπάσματα.
Σενάριο.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
ΑΓΧΟΣ, ΜΟΝΑΞΙΑ, ΠΕΡΙΘΕΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
Λογοτεχνία Α΄ Λυκείου Κριτήρια αξιολόγησης
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΠΟΛΕΜΟΣ.
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
Βασισμένη στην πραγματική ιστορία του πιανίστα Wladyslaw Szpilman.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Ερευνητική Εργασία 1ο ΕΠΑ.Λ. Αμπελοκήπων.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
1η Δράση Ατομική δημιουργία
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΓΩΓΗΣ» Σχ. έτος
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΘΥΜΗΣΕΙΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ «Στο βλέμμα του Μπάιρον»
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Ένα δάσκαλος δημιουργεί ιστολόγια
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Επίκ. Καθηγήτρια Ελένη Λεοντσίνη, Τομέας Φιλοσοφίας,
Μην σε προβληματίζει το πλήθος των δρόμων.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
ΠΟΛΕΜΟΣ Ή ΕΙΡΗΝΗ; ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Διάλεξη 9η Αύξηση του αριθμού των ρεαλιστικών απεικονίσεων στα σχολικά εγχειρίδια Αναπ. Καθηγητής Γ. Πλειός.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Ψυχική Ασθένεια και Δημιουργική Έκφραση
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
Μην σε προβληματίζει το πλήθος των δρόμων.
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
1ο ΓΕΛ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΑΞΗ – ΑΤΑΞΙΑ -ΕΠΙΝΟΗΣΗ
Όλοι ίσοι – όλοι διαφορετικοί:
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΟΝΑΞΙΑ «Γιατί εμένα η ψυχή μου» ΜΟΝΑΞΙΑ «Γιατί εμένα η ψυχή μου» Αγγελική Σταμούλη

Εισαγωγικά στοιχεία Τίτλος: «Γιατί εμένα η ψυχή μου»   Εισαγωγικά στοιχεία Τίτλος: «Γιατί εμένα η ψυχή μου» Περιλαμβάνει δεκαεπτά διηγήματα που καλύπτουν μια περίοδο που ξεπερνά τις δύο δεκαετίες. Αποτυπώνουν το κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι, όπως καταγράφτηκε από το ανήσυχο πολιτικοποιημένο πνεύμα και το κριτικό μυαλό της συγγραφέως. Ο στόχος της παραμένει επίμονα ο ίδιος: να διδάξει, να αφυπνίσει , να προβληματίσει τον αναγνώστη πάνω σε υπαρξιακά και κοινωνικοπολιτικά ζητήματα. 

ΜΟΝΑΞΙΑ Ο άνθρωπος είναι όν κοινωνικό. Από την αρχή της ιστορικής του πορείας επεδίωξε την κοινωνικοποίησή του. Μέσα στα σύνολα ανθρώπων αναζήτησε: την ανταλλαγή των συναισθημάτων του την επίτευξη όσων απαιτεί η επιβίωση του την κατανόηση του ίδιου του του εαυτού μέσω της κατανόησης της ανθρώπινης ύπαρξης O πολιτισμός αποτέλεσε συλλογικό και όχι ατομικό επίτευγμα. H μοναξιά είναι αφύσικη, ανυπόφορη και παθολογική κατάσταση για τον άνθρωπο.

Υπάρχουν διάφορα είδη μοναξιάς: η ερωτική μοναξιά, η μοναξιά της κοινωνικής περιθωριοποίησης, η οικογενειακή. Όλες τις πτυχές αυτού του φαινομένου επιθυμεί να καταδείξει η συγγραφέας Μάρω Δούκα μέσω των τόσων διαφορετικών προσωπικοτήτων που παρουσιάζει στα διηγήματα της τελευταίας της συλλογής.

Η μοναξιά όπως αυτή αποτυπώνεται ενδεικτικά σε κάποια διηγήματα της συγγραφέως. Το βλέμμα του παιδιού (σελίδες 9-22) Χαμηλή πτήση (σελίδες 23-48) Δεν είναι τόσο απλό (σελίδες 49-62) Στο προτελευταίο θρανίο ( σελίδες 105-113) Εις το βουνό ψηλά εκεί ( σελίδες 115- 124)

Το βλέμμα του παιδιού Πρωταγωνιστής είναι ο Πάνος, ένα από τα πολλαπλά θύματα της οικονομικής κρίσης που έπληξε την Ελλάδα το 2009. Αποτελεί έναν από τους πολλούς που έκτοτε βίωσαν την κοινωνική περιθωριοποίηση και την απόλυτη εξαθλίωση. Παρόλ’αυτά το μήνυμα του κειμένου είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο και αυτό γιατί μπορεί οι σκέψεις και η κατάντια του Πάνου να μας εισάγουν σε έναν σκληρό ρεαλισμό παρουσιάζει ,ωστόσο, και αυτήν την εξαίρεση που λέμε ότι επιβεβαιώνει τον κανόνα. Στο τέλος του διηγήματος ένας απλοϊκός άνθρωπος, ο περιπτεράς της πλατείας, με απόλυτη διακριτικότητα προσφέρει στον μοναχικός μας ήρωα το μισό του σάντουιτς. Τον πλησιάζει και αρχίζουν να συζητούν.

Χαμηλή πτήση Το δεύτερο διήγημα διαδραματίζεται σε μία καφετέρια του κέντρου. Παρακολουθούμε την εσωτερική περιπλάνηση του πρωταγωνιστή, ο οποίος θέτει αλλεπάλληλα υπαρξιακά ερωτήματα στον εαυτό του. Περιπλανάται στην πόλη του και φαντασιώνεται διαφορετικές εκδοχές της ζωής του. Θα χαρακτηρίζαμε αυτό το άτομο μοναχικό, καθώς αυτή η αναζήτησή του δεν περιλαμβάνει κανένα συνοδοιπόρο.

Στο προτελευταίο θρανίο Στο διήγημα αυτό αποτυπώνεται ένα δείγμα περιστασιακής μοναξιάς. Η πρωταγωνίστρια αναπολώντας τα μαθητικά της χρόνια ανασύρει από τη μνήμη της ένα συγκεκριμένο περιστατικό. Η προσπάθειά της να ακολουθήσει τις επιταγές της μόδας προκάλεσαν τα επικριτικά σχόλια καθηγητών, συμμαθητών, φίλων και γειτόνων. Η περιθωριοποίησή της διήρκεσε όσο χρειάστηκε η φύση να διορθώσει το χρώμα των μαλλιών της μικρής μαθήτριας.

Εις το βουνό ψηλά εκεί Στο συγκεκριμένο «οργουελικό» διήγημα δεν παρατίθεται κάποιο χωρίο το οποίο να καταδεικνύει τη μοναχικότητα ενός εκ των ηρώων. Ωστόσο, όλο το κείμενο διακρίνεται από μια ατμόσφαιρα μελλοντικού ζόφου. Μετά από μία μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή ο άνθρωπος πλήρως καθοδηγούμενος ζει και «αναπνέει» κάτω από τον έλεγχο του νέου καθεστώτος.