Υ π ουργός Οικονομικών Οκτώβριος 2011 Προϋ π ολογισμός 2012 Στοχεύσεις – Βασικές Πρόνοιες – Συνοδευτικές Πολιτικές 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
Advertisements

« Ο ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΛΙΓΝΙΤΗ » Νοέμβριος 2013 Κοντολέων Αντώνης Μέλος Δ.Σ.
Δημήτριος Κοντός πρ. Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Εργασίας
Η κοινωνική διάσταση της ΚτΠ ΑΘΗΝΑ, 21 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2004 « Ευ π αθείς Κοινωνικά Ομάδες και ΚτΠ » ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΛΥΒΑ ΕΥΔ ΕΠ ΚτΠ.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2011 Νοικοκυρεύουμε την οικονομία Στηρίζουμε την ανάπτυξη και την κοινωνική πολιτική Υπουργός Οικονομικών 15 Σεπτεμβρίου 2010.
ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ, ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ
Η κρίση και το πρόβλημα της διακυβέρνησης στην ελληνική κοινωνία Σταύρος Ιωαννίδης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ
Mάρτιος 2011 Υπουργός Οικονομικών Κυπριακή Οικονομία Δημόσια Οικονομικά.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δήμου Σητείας
"Δημιουργία Κοινωνικών Επιχειρήσεων με τη χρήση Κοινωνικού Κεφαλαίου"
Η σημερινή εικόνα της Ελληνικής Οικονομίας. Η αποτυχία της οικονομικής πολιτικής •Η οικονομία έχει μπεί σε βαθιά και παρατεταμένη ύφεση. •Το δημοσιονομικό.
Η νέα οικονομική διακυβέρνηση στη ζώνη του ευρώ και η Ελλάδα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΙΑΡΓΚΟΒΑΣ.
28. Κοινωνία και κράτος στον Μεσοπόλεμο
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2011 alco THE PULSE OF SOCIETY.
ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥ Μία ε ναλλακτική σ την κ ρίση Maria Lucia Fattorelli Σεμινάριο Χ ρέος & Λ ιτότητα : Α π ό τ ον π αγκόσμιο ν ότο σ την Ε υρώ.
« Ο ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ 2020, Η ΝΕΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ και Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (ΠΠ 2014 – 2020)» ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Υ π ουργός Οικονομικών Νοέμβριος 2012 Προϋ π ολογισμός 2013 και Μεσο π ρόθεσμο Δημοσιονομικό Πλαίσιο
Το Οικονομικό Κλίμα και οι Αγορές Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών το Νοεμβρίου 2009 Δρ. Έλλη Παγουρτζή Πρόεδρος Δ.Σ Παρατηρητήριο για την ΚτΠ 11.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Κύρια Ευρήματα Μελετών και Ερευνών Θοδωρής Λιανός.
Κυπριακή Οικονομία – Ανασκόπηση και Προοπτικές Παρουσίαση στα ΜΜΕ Χαρίλαος Σταυράκης Υπουργός Οικονομικών 09 Ιανουαρίου 2009.
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Β’ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
1 Έρευνα και καινοτομία σήμερα: Πολυτέλεια ή ανάγκη; Άγγελος Τσακανίκας Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ (υπο διορισμό) Υπεύθυνος Έρευνας ΙΟΒΕ Ημερίδα: Η Έρευνα.
Οι Ελληνικές Επιχειρήσεις απέναντι στην Κρίση Οι Ελληνικές Επιχειρήσεις απέναντι στην Κρίση Μάρτιος 2013.
Στηρίξτε τη φαρμακευτική περίθαλψη για τους Έλληνες ασθενείς Νοέμβριος 2013.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Ιανουάριος 2011.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Η Οικονομική Κρίση και η Διεθνής Οικονομική Συνεργασία και Ολοκλήρωση Διαλέξεις για το Μάθημα Διεθνής Οικονομική Συνεργασία και Ολοκλήρωση Δημήτρης Κατσίκας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ Μ ΟΝΑΔΕΣ & Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΟΥΣ Η συμβουλή της ημέρας.
Δημόσια Οικονομικά Ιούνιος Εισαγωγή To δημοσιονομικό ισοζύγιο της π εριόδου Ιανουαρίου Μαΐου 2012 π αρουσίασε ουσιαστική βελτίωση σε σχέση με την.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Νοέμβριος 2010.
Χαράλαμπος Κιουρτσίδης Προϊστάμενος Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 6. ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ Τι π εριλαμβάνει το μάθημα ; Τι π εριλαμβάνει το μάθημα ; Δεξιότητες ενός συμβούλου διατροφής Δεξιότητες.
Ερευνητική Εργασία ΘΕΜΑ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ, ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΙΟΥΝΙΟΣ 2011 alco THE PULSE OF SOCIETY.
1 Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Κεφάλαιο 1 ο : ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ Ενότητα 1.5 : Α π οτελεσματικότητα των.
ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; Οι βασικοί οικονομικοί λόγοι για την κυβερνητική παρέμβαση είναι:  Ο επιχειρηματικός κύκλος- οι αποφάσεις σχετικά με.
1 Η Απουσία Διεθνούς Μακροοικονομικής Ισορροπίας στην Πρόσφατη Οικονομική Κρίση και η Περίπτωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Γ. Δ. Δημόπουλος Καθηγητής Ευρωπαϊκής.
Κεφάλαιο 13 Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων
Κεφάλαιο 5 Σύνθετα μέτρα
Κακατσάκη Μαρία Παπαμάρκου Γαρυφαλλιά Μυλωνοπούλου Ανθή
Θεωρία Κατανάλωσης 24 Μαρτίου 2015
Α. ΔΕΔΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΛΟΥΤΡΑΚΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ  ΔΥΟ ΑΡΧΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ◦ PATH DEPENDENCE ◦ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ  ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ  ΕΛΛΕΙΨΗ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΚΡΙΣΗ Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Τριπολιτσιώτη Ειρήνη Τσόκου Ελένη 1.
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ι, ΑΚ. ΕΤΟΣ (ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ) 1 Η ΟΜΑΔΑ: «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ.
Νέοι Οργανισμοί Υπουργείων. Στόχοι Αναδιοργάνωσης Η αποτελεσματικότερη λειτουργία της Κεντρικής Διοίκησης λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμένους δημόσιους.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
Διάλεξη 7 Μακροοικονομία. Κεϋνσιανός Σταυρός Πραγματική δαπάνη (Υ): το ποσό που τα νοικοκυριά, οι επιχειρήσεις και το κράτος δαπανούν σε αγαθά και υπηρεσίες,
Μακροοικονομία Διάλεξη 8. Ισορροπία στο Υπόδειγμα IS-LM Καμπύλη IS: ισορροπία στην αγορά αγαθών Υ = C(Y – T) + I(r) + G Καμπύλη LM: ισορροπία στην αγορά.
Συμβουλευτική και δια βίου ανά π τυξη “ Ο έφηβος που νοσεί ” Ανα π τυξιακά χαρακτηριστικά της εφηβείας Διδάσκουσα : Δρ. Θεανώ Τσακίρη Σ π ουδάστριες :
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
Σεμινάριο Δημοσίου Δικαίου
ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΝ
ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
8.1. Οικονομική και Νομισματική Πολιτική
Νέα οικονομική διακυβέρνηση
Ο κρατικός προϋπολογισμός
Mathew Shane & David Kelch
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Ζαπατινας χαραλαμπος - Α.μ
Νέα οικονομική διακυβέρνηση
ΤΟ ΝΕΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Π.κ.Ε ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΛΥΣΕΙΣ
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
ΘΕΜΑ 2016 Ανεργία και Απασχόληση και οι συνέπειες τους για την οικονομία. α) Αίτια και πολιτικές αντιμετώπισης της ανεργίας. β) Η επίδραση της σημερινής.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υ π ουργός Οικονομικών Οκτώβριος 2011 Προϋ π ολογισμός 2012 Στοχεύσεις – Βασικές Πρόνοιες – Συνοδευτικές Πολιτικές 1

Εισαγωγικά Σχόλια  Κύ π ρος βρίσκεται σε σταυροδρόμι :  Εξωτερικό Περιβάλλον -  Αντίξοο και συνεχώς ε π ιδεινωμένο π εριβάλλον στις διεθνείς αγορές – ε π ηρεάζει μικρές οικονομίες ό π ως της Κύ π ρου  Δυσλειτουργία των αγορών κρατικών ομολόγων ( Ελλάδα κλ π )  Ανάγκη ενδυνάμωσης της κεφαλαιουχικής ε π άρκειας των τρα π εζών στην ΕΕ  Εσωτερικό Περιβάλλον -  Καθυστέρηση στη διαμόρφωση συναίνεσης και π ροώθηση ολοκληρωμένου π λαισίου για αντιμετώ π ιση του δημοσιονομικού π ροβλήματος στην Κύ π ρο  Τραγικό συμβάν στο Μαρί  Οι τρά π εζες της Κύ π ρου ε π ηρεάζονται α π ό τις εξελίξεις στην Ελλάδα 2

Εισαγωγικά Σχόλια  Ως ε π ακόλουθο, ε π ιδείνωση του κλίματος εμ π ιστοσύνης, χαμηλή ανά π τυξη, υψηλή ανεργία, αυξανόμενο δημοσιονομικό έλλειμμα και δημόσιο χρέος  Το Υ π ουργείο Οικονομικών δεσμευέται να αναλάβει π ρωτοβουλίες για συναίνεση με στόχο τη δημοσιονομική εξυγίανση – τόνωση της ανά π τυξης - στόχευση της κοινωνικής π ολιτικής  Όλοι π ρέ π ει να σηκώσουν το βάρος της π ροσαρμογής – ιδιαίτερα τα εύ π ορα στρώματα  Τα π ολιτικά κόμματα καλούνται να αρθούν στο ύψος των π εριστάσεων – να ψηφίσουν τον Προϋ π ολογισμό και τα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης 3

Μακροοικονομικό Πλαίσιο  Στη π αρούσα φάση η ανά π τυξη ε π ηρεάζεται α π ό π ολλούς π αράγοντες :  Αρνητικό εξωτερικό π εριβάλλον  Δυσμενές κλίμα εμ π ιστοσύνης στην Κύ π ρο και στο εξωτερικό  Πτωτική τάση στον τομέα των κατασκευών, μετά την υ π ερθέρμανση της π εριόδου π ριν την π αγκόσμια οικονομική κρίση  Διστακτικότητα των τρα π εζών να διοχετεύσουν δάνεια στην αγορά  Ως ε π ακόλουθο διεθνείς οργανισμοί (DNT) π ροβλέ π ουν αρνητικό ρυθμό ανά π τυξης το 2012  Το Υ π ουργείο Οικονομικών διατηρεί μία ελαφρά π ιο αισιόδοξη π ρόβλεψη, κυρίως λόγω π ροο π τικών στον τουρισμό και στους τομείς των υ π ηρεσιών.  Όμως, συμφωνεί και έλαβε υ π όψη στη διαμόρφωση του Προϋ π ολογισμού ότι η κυ π ριακή οικονομία π ιθανότατα θα π αρουσιάσει χαμηλούς ρυθμούς ανά π τυξης το 2012 και ενδεχόμενα σε μεσο π ρόθεσμο χρονικό π λαίσιο. 4

Δημοσιονομικοί Στόχοι  Λόγω χαμηλής ανά π τυξης και καθυστέρησης στη λήψη διορθωτικών μέτρων το δημοσιονομικό έλλειμμα θα ξε π ερνούσε το 7% του ΑΕΠ το  Υιοθέτηση φιλόδοξων δημοσιονομικών στόχων στα π λαίσια του Προϋ π ολογισμού του 2012 : -6.5%, <-3% και - ½% το 2011, 2012 και 2013 αντίστοιχα. % ΑΕΠ *2012*2013*2014* Δημοσιονομικό Ισοζύγιο Δημόσιο Χρέος * Πρόγραμμα Σταθερότητας

Α π αιτούμενη Δημοσιονομική Εξυγίανση  Μέγεθος του α π αιτούμενου π ακέτου μέτρων για ε π ίτευξη των στόχων € εκ Συνολικό Μέγεθος Δημοσιονομικό Ισοζύγιο (% ΑΕΠ ) ½  1 ο π ακέτο μέτρων εξυγίανσης των δημοσίων οικονομικών εγκρίθηκε α π ό Βουλή των Αντι π ροσώ π ων στις 26 Αυγούστου.  2 ο π ακέτο υ π οβάλλεται μαζί με τον Προϋ π ολογισμό του  Διεθνείς Οργανισμοί θεωρούν δύσκολο εγχείρημα την ε π ίτευξη των τεθέντων δημοσιονομικών στόχων. Όμως συμφωνούν ότι το μέγεθος της διόρθωσης π ου συνε π άγεται η π ροώθηση των δύο π ακέτων είναι ικανο π οιητική υ π ό τις π εριστάσεις, διότι συμβάλει στη δημοσιονομική εξυγίανση και μετριάζει π αράλληλα τις ε π ι π τώσεις στις μεσο π ρόθεσμες ανα π τυξιακές π ροο π τικές. 6

Στοχεύσεις Προϋ π ολογισμού 2012  Δημοσιονομική εξυγίανση :  Φιλόδοξες δημοσιονομικές δεσμεύσεις :  % του ΑΕΠ  2013: - ½ % του ΑΕΠ  2014: Ισοσκελισμένος Προϋ π ολογισμός  Τριετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο  Εξυγίανση βασιζόμενη, κυρίως, στο σκέλος των δα π ανών με την εισαγωγή διαρθρωτικών μέτρων μόνιμού χαρακτήρα – 3/5 της διόρθωσης α π ό το σκέλος των δα π ανών  Σημαντική μείωση μισθολογίου & λειτουργικών δα π ανών της κρατικής μηχανής.  Διασφάλιση κρατικών συντάξεων μέσω της εισαγωγής και σταδιακής αύξησης συνεισφορών α π ό δικαιούχους.  Στόχευση κοινωνικής π ολιτικής, με στόχο μεγαλύτερη α π οτελεσματικότητα και κοινωνική δικαιοσύνη.  Ιεράρχηση ανα π τυξιακών έργων – π αράλληλα, π ροώθηση ανα π τυξιακών έργων μέσω συμ π ράξεων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και ε π ιτάχυνση της αδειοδότησης μεγάλων έργων του ιδιωτικού τομέα. 7

Προϋ π ολογισμός Βασικά Μεγέθη  Δημοσιονομικά Μεγέθη 2012:  Με βάση τις τάσεις ο Προϋ π ολογισμός χωρίς τα μέτρα θα κατέληγε σε δημοσιονομικό έλλειμμα 6.9% του ΑΕΠ.  Ε π ί π τωση 1 ου π ακέτου μέτρων 1.2% του ΑΕΠ.  Δημοσιονομικό έλλειμμα π εριορίζεται στο 5.7% του ΑΕΠ.  Ε π ι π τώσεις 2 ου π ακέτου μέτρων στον Προϋ π ολογισμό 2.9% του ΑΕΠ.  Δημοσιονομικό έλλειμμα π εριορίζεται στο 2.8% του ΑΕΠ.  Δημόσιο χρέος φθάνει στο 66.6% του ΑΕΠ σε σύγκριση με 65.5% το  Αυξητική π ορεία τερματίζεται το 2012 ακολουθεί π τωτική π ορεία του δημόσιου χρέους, ό π ως οι δεσμεύσεις έναντι της ΕΕ. 8

Προϋ π ολογισμός 2012 – Βασικά Μεγέθη (2)  Έσοδα :  Με εξαίρεση των ε π ι π τώσεων των μέτρων, μικρή αύξηση των εσόδων του Προϋ π ολογισμού κατά 2.8% το 2012 σε σύγκριση με την αναθεωρημένη εκτίμηση του  Λαμβανομένων υ π όψη των μέτρων δημοσιονομικής εξυγίανσης στο σκέλος των εσόδων, η αύξηση των εσόδων φθάνει το 10% το 2012 σε σύγκριση με την αναθεωρημένη εκτίμηση του 2011 ( α π οκο π ές μισθολογίου, συνεισφορές, αύξηση φορολογιών και ΦΠΑ ).  Δα π άνες :  Μείωση π ροϋ π ολογιζόμενων π ιστώσεων κατά 7% [€7.483 εκ. το 2012 σε σύγκριση €8.016 εκ. το 2011].  Συνε π άγεται οριακή αύξηση των δα π ανών σε ενο π οιημένη βάση κάτω του 2% σε σύγκριση με την αναθεωρημένη εκτίμηση του  Το μέτρο μη π αραχώρηση ΑΤΑ για το 1 ο εξάμηνο θα οδηγήσει σε π εραιτέρω συγκράτηση του ρυθμού αύξησης των δα π ανών κάτω α π ό 1% - συνάδει με π ρόνοιες αναθεωρημένου Συμφώνου Σταθερότητας και Ανά π τυξης στην ΕΕ. 9

Κρατικό Μισθολόγιο  Αντιμετώ π ιση της αυξητικής τάσης του κρατικού μισθολογίου μέσω :  Μείωση της α π ασχόλησης.  Μείωση κλιμάκων εισδοχής ( μεσο π ρόθεσμη ε π ί π τωση ).  Εισαγωγή / αύξηση εισφορών στον ευρύτερο δημόσιο τομέα για το ταμείο συντάξεων σε μόνιμη βάση.  Μείωση των α π ολαβών για τα ε π όμενα δύο χρόνια – έκτακτη εισφορά.  Μη π αραχώρηση ΑΤΑ του 1 ου εξαμήνου του 2012 για τα ε π όμενα 4 εξάμηνα.  Κατάργηση κενών θέσεων ( μεσο π ρόθεσμη ε π ί π τωση ). 10

Μείωση Λειτουργικών Δα π ανών  Μείωση άλλων λειτουργικών δα π ανών  Δα π άνες άμυνας και αστυνόμευσης (€220 εκ. σε €206 εκ.)  Συνέδρια / σεμινάρια / εκ π αιδεύσεις (€36 εκ. σε €27 εκ.)  Συμβουλευτικές υ π ηρεσίες (€76 εκ. σε €68 εκ.)  Τερματισμός εργασιών οργανισμών π ου έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο τους.  Μείωση χορηγιών και ε π ιδοτήσεων  Ημικρατικών οργανισμών (€314 εκ. σε €280 εκ.)  Αρχών Το π ικής Αυτοδιοίκησης (€144 εκ. σε €128 εκ.)  Ε π ιτρο π ών – Οργανώσεων (€20 εκ. σε €17 εκ.)  Μείωση γεωργοκτηνοτροφικών ε π ιδοτήσεων π ου τερματίζονται το 2013 (€113 εκ. σε €86 εκ.) 11

Κοινωνικά Πολιτική  Έμφαση στα σχέδια π ου στηρίζουν τις ευ π αθείς ομάδες  Σχέδιο χορηγιών για νοικοκυριά με ένα τουλάχιστον συνταξιούχο π ου διαβεί κάτω α π ό το όριο της φτώχειας.  Σχέδια ε π ανένταξης των ανέργων στην αγορά εργασίας.  Σχέδιο Παροχής Κινήτρων για Πρόσληψη ατόμων π ου ανήκουν στις ευ π αθείς κοινωνικά ομάδες.  Σχέδια στήριξης της α π ασχόλησης και του τουριστικού τομέα. 12

Στόχευση Κοινωνικών Σχεδίων  Εισαγωγή στόχευσης στα κοινωνικά σχέδια :  Διατήρηση ύψους ε π ιδομάτων για νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα.  Στόχευση ε π ιδομάτων τέκνου & φοιτητικής χορηγίας ( εξοικονόμηση €100 εκ.).  Μείωση ε π ιδομάτων μη στοχευμένων κοινωνικών σχεδίων κατά 10% ( εξοικονόμηση €27 εκ.).  Μείωση / κατάργηση κά π οιων ε π ιδομάτων του δημόσιου βοηθήματος ( εξοικονομήση €8 εκ.).  Κατάργηση Σχεδίου Ε π ιστροφής ΦΠΑ για την π ρώτη κατοικία (€55 εκ.).  Ε π ικείμενη στόχευση και στεγαστικών σχεδίων Υ π ουργείου Εσωτερικών.  Κοινωνικές δα π άνες π εριορίζονται κατά €190 εκ. εξαιρουμένου της κατάργησης του σχεδίου ε π ιστροφής ΦΠΑ. 13

Ανα π τυξιακή Πολιτική  Ε π ιδιωκόμενη μείωση του υψηλού διαρθρωτικού δημοσιονομικού ελλείμματος συμβάλει ουσιαστικά στην ανά π τυξη, μέσω βελτίωσης του κλίματος εμ π ιστοσύνης ανάμεσα στους καταναλωτές και ε π ιχειρηματική τάξη. Ε π ίσης συμβάλει στη δημιουργία συνθηκών για συγκράτηση των ε π ιτοκίων.  Βελτίωση της π οιότητας των δημοσίων δα π ανών και ανακατανομή των δημοσίων δα π ανών π ρος τομείς π ου ενισχύουν την ανά π τυξη ( έργα υ π οδομής, π ληροφορική, π αιδεία κλ π). 14

Ανα π τυξιακή Πολιτική  Πέραν των π ιο π άνω η Κυβέρνηση θα ενισχύσει την ανά π τυξη μέσω συνοδευτικών ανα π τυξιακών π ολιτικών, ό π ως :  Προώθηση συμ π ράξεων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα – Συγκεκριμένο σχέδιο δράσης π ριν το τέλος του έτους  Ε π ιτάχυνση της αδειοδότησης μεγάλων ανα π τυξιακών έργων του ιδιωτικού τομέα  Εφαρμογή Σχεδίου Εγγυοδότησης ΜΜΕ  Εκσυγχρονισμός του φορολογικού συστήματος π ου διέ π ει την ακίνητη π εριουσία  Αξιο π οίηση των ανα π τυξιακών δυνατοτήτων π ου διαμορφώνει η π ιθανή ύ π αρξη υδρογονανθράκων στην Α π οκλειστική Οικονομική Ζώνη της Κύ π ρου  Ε π ανεξέταση του θέματος δημιουργίας καζίνων.  Αντιμετώ π ιση των συνε π ειών του τραγικού συμβάντος στο Μαρί, διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού και π ροώθηση της εξοικονόμησης ενέργειας και των ανανεώσιμων π ηγών ενέργειας.  Ε π έκταση και π ροβολή του θεσμού των διαδικτυακών υ π ηρεσιών 15

Ανα π τυξιακά Σχέδια  Παρά τις δύσκολες συνθήκες φιλόδοξο ανα π τυξιακό π ρόγραμμα.  Διατήρηση των ανα π τυξιακών δα π ανών, ως π οσοστό του ΑΕΠ, σε ψηλά και διατηρήσιμα ε π ί π εδα κοντά στο 5% π ου υ π ερβαίνει τα ε π ί π εδα της π εριόδου  Παρά τη μείωση των π ροϋ π ολογιζόμενων π ιστώσεων για ανα π τυξιακά έργα κατά 19% αναμένεται σημαντική αύξηση του βαθμού υλο π οίησης α π ό 70% σε 90% λόγω συμ π ερίληψης συνεχιζόμενων και ώριμων έργων.  Α π οτέλεσμα αύξηση των ανα π τυξιακών δα π ανών κατά 4%.  Στον Προϋ π ολογισμό έγινε ιεράρχηση και π εριλήφθηκαν μόνο ώριμα σχέδια, π ου θα συμβάλουν στην ανά π τυξη 16

Ανα π τυξιακά Σχέδια  Η φαινομενική μείωση οφείλεται ε π ίσης στην ολοκλήρωση σημαντικού αριθμού μεγάλων και σημαντικών έργων ό π ως :  η ανακαίνιση / ανά π λαση της λεωφόρου Αρχαγγέλου  το κτίριο της Προεδρίας της ΕΕ,  το κτίριο της Πολεοδομίας και Οικήσεως,  οι έξι λωρίδες και ο κυκλικός κόμβος του ΓΣΠ.  η εγκατάσταση εξο π λισμού θεώρησης εισόδου.  η ανέγερση φαρμακευτικών εργαστηρίων. 17

Ανα π τυξιακά Σχέδια  Στον Προϋ π ολογισμό έγινε ιεράρχηση και π εριλήφθηκαν μόνο ώριμα σχέδια, π ου θα συμβάλουν στην ανά π τυξη ό π ως :  Ακτινοθερα π ευτικό Κέντρο Λεμεσού και Λευκωσίας.  Κέντρο Αιματολογικών Ασθενειών.  Κατασκευή δρόμου π ου θα συνδέει το Λιμάνι Λεμεσού με τον Αυτοκινητόδρομο Λεμεσού - Πάφου.  Ανέγερση Μεγάρου Πολιτισμού.  Χώροι Υγειονομικής Ταφής Α π ορριμμάτων.  Α π οκατάσταση Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Α π ορριμμάτων ( ΧΑΔΑ ).  Υδατικά Έργα Σολέας Μαραθάσας.  Σχέδια Α π οχετεύσεως Λυμάτων σε Χωριά. 18

Μέγεθ o ς και Σύνθεση Πακέτων Μέτρων Δημοσιονομικής Εξυγίανσης 2011 € εκ € εκ € εκ € εκ. Μέτρα μείωσης των Δαπανών Μέτρα αύξησης των εσόδων ΣΥΝΟΛΟ

Φορολογικό Πλαίσιο  Διατήρηση του σημερινού φορολογικού συστήματος για ε π ιχειρήσεις, π ου συνέβαλε στην εμ π έδωση του ρόλου της Κύ π ρου ως διεθνούς χρηματοοικονομικού και ε π ιχειρηματικού κέντρου.  Εκσυγχρονισμός της ολικής φορολογίας ακίνητης π εριουσίας, με κριτήρια τη συμβολή στην ανά π τυξη, τη κοινωνική δικαιοσύνη και την π εριβαλλοντική αειφορία. Στη βάση της :  Α π όκτησης  Χρήσης.  Εκ π οίησης.  Ε π έκταση / βελτίωση συμφωνιών δι π λής φορολογίας. 20

Δημοσιονομικό Πλαίσιο  Πέραν των π ιο π άνω το νομοσχέδιο του Προϋ π ολογισμού του 2012 π εριλαμβάνει π έντε νέες νομοθετικές ρυθμίσεις π ου αφορούν :  την εισαγωγή ενός δεσμευτικού τριετούς δημοσιονομικού π λαισίου π ου καθορίζει ανώτατα όρια δα π ανών κατά Υ π ουργείο, Τμήμα και Ανεξάρτητη Υ π ηρεσία για την ε π όμενη τριετία.  την π ερίληψη π ρόνοιας για τη μείωση των κλιμάκων εισδοχής για τους νεοεισερχομένους με κά π οιες εξαιρέσεις κυρίως όσον αφορά συμβασιούχα π ρόσω π α.  τη διατήρηση των π ρονοιών π ου α π αγορεύουν τη π ρόσληψη για κάλυψη εκτάκτων αναγκών με εξαίρεση τα τμήματα π ου π ρονοούνταν στον π ερί Προϋ π ολογισμού Νόμο του  τη διατήρηση των π ρονοιών π ου αναστέλλουν τη π λήρωση των κενών θέσεων π ρώτου διορισμού ό π ως π ροβλε π όταν στον π ερί Προϋ π ολογισμού Νόμο του  Δέσμευση έναντι της ΕΕ  Νομοσχέδιο μέχρι το τέλος του έτους 21

Τριετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο  Εισαγωγή ενός δεσμευτικού τριετούς δημοσιονομικού π λαισίου π ου καθορίζει ανώτατα όρια δα π ανών κατά Υ π ουργείο, Τμήμα και Ανεξάρτητη Υ π ηρεσία για την ε π όμενη τριετία.  Δέσμευση έναντι της ΕΕ.  Προσεχώς θα υ π οβληθεί στην Κοινοβουλευτική Ε π ιτρο π ή Οικονομικών η ανάλυση κατά Τμήμα, Υ π ουργείο και Ανεξάρτητη Υ π ηρεσία.  Παράλληλα ετοιμάζεται νομοσχέδιο π ου ενσωματώνει τις π ρόνοιες της νέας οδηγίας της Ε. Ε. για την εισαγωγή δημοσιονομικών κανόνων και διαδικασιών – υ π οβολή μέχρι το τέλος του έτους. 22

Συμ π εράσματα  Τεράστιας σημασίας υ π ερψήφιση του Προϋ π ολογισμού α π ό όλα τα κόμματα - θα συμβάλει στην ε π ανάκτηση της εμ π ιστοσύνης.  Δημοσιονομική π ροσαρμογή π ροϋ π όθεση για ανά π τυξη και π ροώθηση της κοινωνικής π ολιτικής.  Δεσμευόμαστε για αυστηρή εφαρμογή του Προϋ π ολογισμού για το 2012 – συστηματική π αρακολούθηση – εφαρμογή διορθωτικών μέτρων εάν π αραστεί ανάγκη.  Καλούμε σε ε π οικοδομητικό διάλογο στα π λαίσια της συζήτησης του Προϋ π ολογισμού με στόχο τη ομόφωνη ψήφιση του 23