Παράγοντες επιλογής επαγγέλματος και ορθά κριτήρια

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Καλύτερη σχολή και κατ΄ επέκταση επάγγελμα είναι εκείνο που ταιριάζει στην προσωπικότητα, τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες μας. Μόνο όταν εργαζόμαστε.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Ευαγγελία Σουμέλη Ανώτερη Ερευνήτρια ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: ΚΥΠΡΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
Κριτήρια επιλογής επαγγέλματος
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 1 Ο (15/02/2013): ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
Υποδείγματα Συμπεριφοράς n Η ερμηνεία της χωροθέτησης πρέπει να στηρίζεται στην συμπεριφορά: –των ατόμων (decision makers) –των επιχειρήσεων (decision.
Επαγγελματικά Περιγράμματα
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Το μοντέλο δομής κοινωνικών παραγόντων του Κ. Roberts
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
εκπαιδευτικη μεταβαση
Φοιτήτρια: Γιάου Ευαγγελία
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ.
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Βασιλική Βασιλοπούλου ΠΕΣΥΠ Β΄εξάμηνο
Εργασία των μαθητών του Β3
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Κομνηνού Ιωάννα, υπ.Διδ. MPhil
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
Εθελοντισμός, κοινωνική δύναμη
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παράγοντες επιλογής επαγγέλματος και ορθά κριτήρια Άρθρο στην «Επιθεώρηση Εργασίας» (790 λέξεις)

Πρόλογος Διαχρονικά αλλά και στις παρούσες συνθήκες, η επιλογή επαγγέλματος αποτελεί βασικό ζήτημα που απασχολεί τους νέους της χώρας {μας}. Πολλοί, μάλιστα, υποστηρίζουν ότι αυτή η διαδικασία είναι η πλέον κρίσιμη για τη ζωή τους στη νεανική ηλικία τους. Ωστόσο, είναι σαφές ότι συχνά οι νέοι επηρεάζονται από συγκεκριμένους παράγοντες προς εσφαλμένες επιλογές. Είναι, λοιπόν, κρίσιμο να διερευνηθούν αυτοί οι παράγοντες και η καθοριστική επίδρασή τους, καθώς και να προταθούν εναλλακτικά κριτήρια επιλογής σταδιοδρομίας ώστε να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη από την ορθή επιλογή εργασίας τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. [90 λέξεις]

Κύριο Μέρος §1 Αρχικά, μπορεί κάποιος να επισημάνει τον καθοριστικό ρόλο της οικογένειας στην επιλογή επαγγέλματος εκ μέρους των νέων. Το οικογενειακό περιβάλλον επηρεάζει καθοριστικά την επιλογή επαγγέλματος με τους εξής τρόπους. Διαμορφώνει σύστημα/πλαίσιο αξιών και προτύπων, μέσα στο οποίο αναπτύσσεται και διαπλάθεται η προσωπικότητα των νέων. {Άλλωστε, η οικογένεια αποτελεί βασικό κοινωνικό θεσμό με παιδευτικές και κοινωνικοποιητικές λειτουργίες, επομένως είναι αυτονόητο ότι δημιουργεί το σαφές πλαίσιο αξιών που χρειάζεται κάθε έφηβος ως άξονα ζωής και δράσης}. Επίσης, η οικογένεια μεταβιβάζει ανεκπλήρωτες φιλοδοξίες, καθ’ όσον τα ώριμα μέλη της πιέζουν τα νεότερα να ακολουθήσουν σταδιοδρομία την οποία ονειρεύονταν εκείνα αλλά δεν το επέτυχαν. Τέλος, αναπαράγει ιδιότυπο «κοινωνικό μιμητισμό», δηλαδή προάγει τον ανταγωνισμό μεταξύ συγγενών, φίλων κ.τ.ό. σχετικά με τη σταδιοδρομία των παιδιών . Όλα αυτά ενίοτε παρωθούν τους νέους σε επιλογές ασύμβατες προς τις προδιαγραφές/την ιδιοσυγκρασία τους, και γι’ αυτό εσφαλμένες. [130-135 λέξεις]

Κύριο Μέρος § 2 Από την άλλη πλευρά, η κοινωνία συντελεί αποφασιστικά στον τρόπο με τον οποίο οι νέοι επιλέγουν τη σταδιοδρομία τους. Οριοθετεί σε μεγάλο βαθμό τις επιλογές των νέων ως προς τον τομέα αυτόν, μέσω στερεοτύπων που επιβάλλει, π.χ. μέσω της διαμόρφωσης στερεοτύπων-προκαθορισμένων αντιλήψεων για τα χειρωνακτικά επαγγέλματα, τα οποία παρουσιάζονται ως «κατώτερα» και μέσω του προτύπου ζωής που προβάλλει, με άξονες τον καταναλωτισμό, τον ωφελιμισμό και τον ατομικισμό. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο κοινωνικής λειτουργίας, διάφοροι συλλογικοί φορείς, όπως τα ΜΜΕ, προβάλλουν συγκεκριμένες προτεραιότητες στη διαμόρφωση της ζωής των ανθρώπων, οι οποίες στοιχούν/κατευθύνονται στην πορεία των προαναφερθέντων παραγόντων. Επομένως, διαμορφώνεται ένα πλαίσιο αναφοράς, εξ αιτίας του οποίου οι νέοι επιλέγουν επάγγελμα με βάση μόνο τις υλικές, ιδιοτελείς, στενά ατομικές ανάγκες τους. [120 λέξεις]

Κύριο Μέρος § 3 Επιπλέον, συγκυρίες και περιστάσεις, όπως η οικονομική κρίση (περίπτωση Ελλάδας 2010-2013) ή η οικονομική ανάπτυξη (περίπτωση Ελλάδας 2002-2009) μπορούν να ωθήσουν τους νέους στην επιλογή σταδιοδρομίας. Για παράδειγμα, στην πρώτη περίοδο οι νέοι αναζητούν εργασία άμεσης αποκατάστασης, με έμφαση στην πρακτική εφαρμογή και στις χρηματικές απολαβές, ενώ στη δεύτερη περίοδο πολλοί παρέτειναν επί μακρόν τις σπουδές τους, ή αναζητούσαν ευκαιρίες στον τομέα των ΜΜΕ και σε άλλους τομείς που τότε αναπτύσσονταν ραγδαία. Έτσι, φαίνεται καθαρά ότι και ο παράγοντας «ιστορική συγκυρία» επηρεάζει καίρια τους νέους στην επιλογή επαγγέλματος. [90 λέξεις]

Κύριο Μέρος §4 Ως εκ τούτων, με βάση τα προηγούμενα, τα κύρια κριτήρια, με τα οποία οι νέοι επιλέγουν επάγγελμα, είναι οι οικονομικές απολαβές, το κοινωνικό γόητρο και η κοινωνική καταξίωση, οι προσωπικές φιλοδοξίες, και η αίσθηση αυτοεκπλήρωσης και ατομικής επιτυχίας. Όλα αυτά δεν είναι αυτονοήτως αρνητικά, εκτός εάν επιδιώκονται μονομερώς και αποκλειστικώς, οπότε ενίοτε/συχνά αντίκεινται στα προσωπικά χαρακτηριστικά του νέου, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα προσαρμογής του στην αγορά εργασίας και στην κοινωνική πραγματικότητα ευρύτερα. Τούτα, με τη σειρά τους, επιφέρουν αποτυχία στην άσκηση του επαγγέλματος, κρίση ταυτότητας και προσωπική υποβάθμιση. Είναι, λοιπόν, αποφασιστικής σημασίας η ορθή επιλογή επαγγέλματος για κάθε νέο. [100 λέξεις]

Κύριο Μέρος § 5 Για αυτόν τον λόγο είναι επιτακτική ανάγκη οι νέοι να επιλέγουν το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν με βάση και άλλα κριτήρια, τα οποία ενδέχεται να προσφέρουν αποτελεσματικότερη ένταξη στην αγορά εργασίας κατά το ότι είναι περισσότερο εξατομικευμένα και επομένως λειτουργικά. Ένα τέτοιο κριτήριο μπορεί να είναι η προσωπική ικανοποίηση που δύναται κάποιος να αποκομίσει από την άσκηση του επαγγέλματός του, στοιχείο το οποίο συνδέεται άρρηκτα με τις ατομικές κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες που διαθέτει. * Επίσης, σημαντικό ρόλο πρέπει να διαδραματίζουν οι δυνατότητες επιτυχούς τελέσεως του επαγγέλματος εκ μέρους του νέου, κριτήριο το οποίο σχετίζεται με τα στενώς ατομικά χαρακτηριστικά του και με τις δυνατότητες απορρόφησης εργατικού δυναμικού από την αγορά εργασίας. Επιπλέον, η ανέλιξη στη σταδιοδρομία, δηλαδή η άνοδος σε αξιώματα, η διεύρυνση του γνωστικού πεδίου, ο εμπλουτισμός των εφοδίων και τα παρόμοια είναι στοιχεία θετικά, όπως, τέλος, και η αίσθηση προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Στο σημείο αυτό πρέπει να υπογραμμιστεί ότι και αυτά τα κριτήρια, εάν λαμβάνονται υπόψη μονομερώς, δεν αρκούν για την ανάπτυξη ολοκληρωμένου επαγγελματικού προφίλ εκ μέρους των νέων. [175 λέξεις]

Επίλογος Όπως προκύπτει από τα προαναφερθέντα, η διαδικασία επιλογής επαγγέλματος από τους νέους συνιστά κρίσιμη φάση της πορείας κοινωνικοποίησής τους, με πάρα πολλές δυσκολίες και κινδύνους σε όλες τις παραμέτρους της. Η ανάλυση που προηγήθηκε στόχο είχε να αναδείξει τους παράγοντες που επηρεάζουν όχι πάντοτε θετικά αυτήν την πολυσύνθετη διαδικασία αλλά και τη διερεύνηση εναλλακτικών κριτηρίων ορθότερης προσέγγισης του ζητήματος. Είναι χρέος ατομικό αλλά και συλλογικό η αποτελεσματική ένταξη των νέων στην αγορά εργασίας, ειδικά σε κρίσιμες περιόδους, όπως η σημερινή. [80 λέξεις]