ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΦΟΙΝΙΚΑΣ 2010
Επιχείρηση Φοίνικας Αποστολή no1 e-Σενάριο Αύγουστος 2012 Δύο χρόνια μετά τα θλιβερά γεγονότα που στιγμάτησαν τις δύο χώρες ,Ελλάδα και Τουρκία προσπαθούν να ορθοποδήσουν. Αν και νικήτρια ,η οικονομική κρίση δεν επιτρέπει την ελληνική κοινωνία να αναπτυχθεί και οι πολίτες της χώρας αναγκάζοντε να δεχτούν σκληρά οικονομικά μέτρα για να καταφέρουν να επιβιώσουν. Η κυβέρνηση αναγκάζεται να περικόψει μεγάλα ποσά που αφορούν και τον αμυντικό τομέα της χώρας με αποτέλεσμα να υπάρξουν πολλές δυσλειτουργίες και ελλείψεις στις ένοπλες δυνάμεις. Στην αντίθετη πλευρά η Τουρκία συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα στο εσωτερικό της ,μετά την ήττα της στη σύρραξη του 2010. Επεισόδια σημειώνοντε συχνά εντός των πόλεων με την αστυνομία και τον στρατό να μην δρουν αποτελεσματικά. Η κυβέρνηση προσπαθεί να βασίστεί στην εγχώρια παραγωγή ώστε να αναπτυχθεί και πάλι στρατιωτικά και οικονομικά. Εκμεταλευόμενη την κατάσταση της Ελλάδος άρχισε και πάλι τα γνωστά παιχνίδια των Στρατηγών στο Αιγαίο με παραβιάσεις και άλλες επιθετικές ενέργειες για χάρη εντυπωσιασμού. Είναι πλέον κρυφό μυστικό ότι η κοινωνία ζητά εκδίκηση με μια νίκη επί της Ελλάδος για να ξεχαστεί η ταπεινωτική ήττα του 2010 και να υπάρξει συσπείρωση του λαού. Πληροφορίες της Ε.Υ.Π. μαρτυρούν ότι ένα τέτοιο γεγονός ίσως να μην αργήσει να πραγματοποιηθεί... Στις 25 Αυγούστου εθεάθησαν από ελληνικά φυλάκια τουρκικά UAV ,τύπου HERON άνωθεν της Λήμνου και Χίου.Ταυτόχρονα παρατηρήθηκαν χερσαίες μετακινήσεις ασυνίθηστες για την εποχή. Στις 31 Αυγούστου εμφανίστηκαν στο Αιγαίο 4 συνολικά κύματα εχθρικών αεροσκαφών όπου επιχειρούσαν και RF-4 τα οποία προσπαθήσαν να φωτογραφήσουν στρατηγικούς στόχους. Στις 1 Σεπτεμβρίου τα 5 νέα συστήματα Patriot της THK που πρόσφατα παραλήφθηκαν σύμφωνα με πληροφορίες παρουσιάζοντε ενεργοποιημένα και πλήρως επιχειρισιακά. Στις 3 Σεπτεμβρίου ,με αφορμή την μεγάλη διακλαδική άσκηση ''Οχιά'' η Τουρκία πραγματοποιεί μετασταθμεύσεις αεροσκαφών και ''περίεργες'' ναυτικές και χερσαίες κινήσεις... Ξημερώματα 6 Σεπτεμβρίου....................................
Επιχείρηση Φοίνικας Αποστολή no1 Πληροφορίες από την ΕΥΠ αναφέρουν πιθανό χτύπημα των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων στον ΤΟΜΕΑ Α της επικράτειας μας. Ως πιθανοί στόχοι αναφέρονται το αεροδρόμιο της Λήμνου, της Θεσσαλονίκης, της Λάρισας, καθώς και οι αντιαεροπορικές δυνάμεις (συστοιχίες patriot & hawk) που στεγάζονται στον τομέα Α. ΑΝΣΚ είναι η προστασία των ευαίσθητων στρατιωτικών αυτών στόχων από οποιαδήποτε εχθρική απειλή
ΧΑΡΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
Επιχείρηση Φοίνικας Αποστολή no1 ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΧΑΡΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ Τα μπλέ πλοία στον χάρτη αντιπροωπεύουν τι θέσεις των ελληνικών φρεγατών Spruance. Κάθε εικονίδιο αντιστοιχεί σε ζέυγος πλοίων.Όπως φαίνετα και στον χάρτη, η Λήμνος πρστατεύεται απο 2 ζευγη Spruance (τοποθετημένες στον νοητό άξονα του αεροδιαδρόμου, για την καλύτερη προστασία του τελευταίου), η Σκύρος από 1 ζεύγος πλοίων και η Θεσσαλονίκη από ακόμη 1 ζεύγος πλοίων. Το ΚΟΚΚΙΝΟ εικονίδιο πλοίων στον χάρτη αντιστοιχεί στην ΠΙΘΑΝΗ ΘΕΣΗ ΕΧΘΡΙΚΩΝ φρεγατών Perry. Υπάρχει πιθανότητα ο εχθρός να έχει τοποθετήσει κάποιο τμήμα του στόλου του εκεί ! Σε υψόμετρο μεγαλύτερου των 40.000ft, οι Perry δεν μπορούν να προσβάλλουν αεροσκάφη. Στον χάρτη επίσης φαίνονται και οι τοποθεσίες των αντιαεροπορικών του ΤΟΜΕΑ Α. ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ στο εχθρικό patriot στο Τσανάκαλε, το οποίο φτάνει μέχρι την νήσο Λήμνο! Υπάρχουν 3 φίλιες συστοιχίες patriot στην περιοχή οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως safe area για το ελληνικό cap. Είναι στο βόρειο κομμάτι, το patriot στην Καβάλα, νότια το patriot στην Σκύρο και τέλος δυτικά το patriot στην Θεσσαλονίκη. Σε περίπτωση που το CAP ζοριστεί από τα εχθρικά αεροσκάφη, μπορεί να προσφύγει στις περιοχές αυτές, κυρίως βόρειο και νότιο, για προστασία. Με τα καφέ τετράγωνα φαίνονται και οι περιοχές όπου θα κάνουν CAP τα πακέτα των αεροσκαφών μας. Στην Λήμνο τα F-16CBLK52+, και στην Χαλκιδική τα Mirage 2000-5.
Επιχείρηση Φοίνικας CAP Set Up 10 20 Οπλισμός ΔΥΝΑΜΗ - ΤΥΠΟΣ ΡΟΛΟΣ ΧΑΡΑΚΤ. ΚΛΗΣΗΣ DATALINK Α/Δ Α/Γ – ΧΡ. Α/Γ 4 F-16Block 52+ CAP ΔΙΑΣ 10 Λήμνος 2 Mirage 2000-5 ΚΕΡΒΕΡΟΣ 20 Σκύρος Οπλισμός F-16C Block 52+ (no1/no3/no4): 4x AIM-120C, 2x Iris-T, 1x 300 Gal Tank & 2x 370 Gal Tank. F-16C Block 52+ (no2): 4x AIM-120C,1x Iris-T, 1x AGM88 Harm, 1x 300 Gal Tank & 2x 370 Gal Tank. Mirage 2000-5: 2x Mica EM, 4x Mica IR, 1x 1300Li Tank, 2x 200L M2K5C
Επιχείρηση Φοίνικας Αποστολή no1 F-16C Block 52+ «Δίας» Αριθμός Αεροσκαφών: 4 Αποστολή: CAP Αεροδρόμιο: Λήμνος Datalink: 10 ΑΝΣΚ του πακέτου η προστασία ευαίσθητων στρατιωτικών στόχων από το εχθρικό COMAO. Tρόπος προτεινόμενου CAP: Racetrack, δεδομένου ότι υπάρχει και κάλυψη AWACS. Προτεινόμενο Υψόμετρο CAP: COLD 25.000ft, HOT 27.000ft. Κριτήρια COMMIT: Αν οι στόχοι έρθουν στα 50νμ από την περιοχή του CAP ή αν απειλήσουν την περιοχή της Λήμνου. Σε κάθε περίπτωση, στοιχεία commit θα δώσει και ο χειριστής του AWACS και πάντα δίνουμε προταιρεότητα στις οδηγίες αυτού. ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο νο2 του σχηματισμού φέρει στους πυλώνες του αεροσκάφους του έναν AGM-88 Harm. Στόχος του είναι η εχθρική συστοιχία patriot στο Τσανάκαλε ! Αμέσως μετά την απογείωση θα φύγει με FULL AB, ψηλά και γρήγορα και θα πάει να κάνει βολή HARM στο εχθρικό αντιαεροπορικό ! ABORT ΑΝ ΑΠΕΙΛΗΘΕΙ ΑΠΟ ΕΧΘΡΙΚΑ ΠΛΟΙΑ. Με την καθοδήγηση του AWACS θα είναι ενήμερος ανά πάσα στιγμή για εναέριες εχθρικές απειλές.
Επιχείρηση Φοίνικας Αποστολή no1 Προσοχή ΟΛΟΥ του πακέτου για την πιθανή ύπαρξη εχθρικών φρεγατών. Αν απειληθείτε από εχθρικά πλοία στην περιοχή του CAP, αυτο θα μεταφερθεί μερικά μίλια πιο πίσω με την βοήθεια του χειριστή του AWACS. Σε περίπτωση που θα πρέπει να εγκαταλείψουμε την περιοχή του CAP, συνίσταται αυτό να γίνει στις safe areas των φίλιων συστοιχιών patriot (Κάβαλα, Σκύρος, Θεσσαλονίκη).
Επιχείρηση Φοίνικας Αποστολή no1
Επιχείρηση Φοίνικας Αποστολή no1 Mirage 2000-5 «Κέρβερος» Αριθμός Αεροσκαφών: 2 Αποστολή: CAP Αεροδρόμιο: Σκύρος Datalink: 20 ΑΝΣΚ του πακέτου η προστασία ευαίσθητων στρατιωτικών στόχων από το εχθρικό COMAO. Tρόπος προτεινόμενου CAP: Counter rotating cap. Προτεινόμενο Υψόμετρο CAP: COLD 35.000ft, HOT 37.000ft. Κριτήρια COMMIT: Αν οι στόχοι έρθουν στα 50νμ από την περιοχή του CAP ή αν απειλήσουν την περιοχή της Λήμνου. Σε κάθε περίπτωση, στοιχεία commit θα δώσει και ο χειριστής του AWACS και πάντα δίνουμε προταιρεότητα στις οδηγίες αυτού. Εναλλακτiκό σχέδιο: Τα Mirage 2000-5 δύναται να παραμείνουν σε κατάσταση readiness και να απογειωθούν ως scramble από το ΑWACS, τουλάχιστον μέχρι να διευκρινυστεί η κατεύθυνση εισόδου τους στον ΤΟΜΕΑ Α ! Σε περίπτωση που θα πρέπει να εγκαταλείψουμε την περιοχή του CAP, συνίσταται αυτό να γίνει στις safe areas των φίλιων συστοιχιών patriot (Κάβαλα, Σκύρος, Θεσσαλονίκη).
Επιχείρηση Φοίνικας Αποστολή no1
ΑΠΕΙΛΕΣ Εδώ αναφέρονται οι απειλές (SAMS κτλ.) Υπάρχουν και οι πίνακες με εμβέλειες και ο φάκελος των HARM
Παρατηρήσεις-Σημειώσεις Υπάρχει η παρουσία AWACS ! Φτιαχνουμε τα keybinds του TeamSpeak, ώστε να μπορούμε να επικοινωνούμε με αυτό ! Υπακούμε στις εντολές του χειριστή του AWACS. Aπό το κάθε πακέτο ΜΟΝΟ ο Νο1, επικοινωνεί με αυτό, εκτός από την περίπτωση που θέλουμε να δηλώσουμε declare (αν και τα 6 αεροσάφη του CAP μπορούν να μπουν όλα σε DL και να φαίνεται η θέση τους στο HSD του αεροσκάφους μας). Ο σωστός τρόπος για να γίνεται το declare έχει ως εξής. Αναφέρουμε το callsign μας, το bullseye του στόχου, το ύψος του και περιμένουμε απάντηση από το AWACS ή και τα φίλια αεροσκάφη ! Δλδ, «Διας1, DECLARE ΒULLSEYE 288 53, 23.000 ft». Ένας έυκολος και γρήγορος τρόπος για να καταλάβουμε αν πρόκειται για φίλιο ή εχθρικο αεροσκάφος είναι να κάνουμε με τον στόχο locked βολή guns (ακόμα και αν τον έχουμε στα 30 μίλια). Αν ακούσουμε....μπινελίκι, ο στόχος είναι φίλιος. Αν δεν ακούσουμε τίποτα, τότε είναι εχθρός. Προσπαθούμε να κάτσουμε ζωντανοί όσο πιο πολλοί γίνεται ! Αν κατά τη διάρκεια ενός merge, δεν έχουμε καταφέρει να κάνουμε βολή και έχει φτάσει ο αντίπαλος στα 25 ναυτικά μίλια, τότε απομακρυνόμαστε και δεν τον κυνηγάμε άλλο ! ΜΑR (Minimum Abort Range)= 25 nm. Στο out, jammer off, radar off. Το out γίνεται ανα δυάδες, και για να μην υποχωρήσουμε από την περιοχή του CAP και εφόσον δεν απειλούμαστε, θα είναι βόρειο ή νότιο. Αν πάρουμε σε βολή FOX3 HOJ, τότε βγαίνουμε στο out. Ανα πάσα στιγμή γνωρίζουμε τι όπλα κουβαλάμε και τι όπλα έχουμε όταν προσγειωθούμε, και ενημερώνουμε τον αρχηγό του πακέτου. Επίσης, σημειώνουμε αν πετάξαμε τις δεξαμενές μας ή όχι !
Σύνθεση CAP F -16C Block 52+ Greg Coursaros Kostas_xalkida Chrico68 Mirage 2000-5 Προπέλας Mothergoose AWACS Operator Cipher
Τρόποι CAP Racetrack Αντίθετο Racetrack Figure 8 Στην δικία μας περίπτωση βέβαια θα ακολουθήσουμε το Αντίθετο Racetrack αν και συνιστάτε όταν δεν υπάρχει εικόνα από awacs για να υπάρχει πάντα element έτοιμο να κάνει commit όποτε αυτό κριθεί απαραίτητο. Σημεία που πρέπει να προσεχθούν είναι τα παρακάτω: Το κάθε element αναφέρει πότε είναι cold και πότε hot. Οι στροφές στο CAP θα πρέπει να γίνονται με sustain G δηλαδή να μην πέφτει η ταχύτητα μας κατά την στροφή. Για αυτό το λόγο την κάνουμε στον ορίζοντα, με σταθερά πάντα G που δεν χρειάζεται να ξεπερνάνε τα 2-3. Η ταχύτητα θα πρέπει να είναι στα 0,85 mach εκτός από το commit που θα πρέπει να γίνει με την μέγιστη (1+ mach). Με το που ξεκινήσουμε το commit ανεβαίνουμε στο επιθήμητο ύψος (30.000+) με 0,95 mach και μόλις το πιάσουμε επιταχύνουμε για την μέγιστη ταχύτητα που θα μας δώσει πλεονέκτημα στις βολές μας. Με το που επιταχύνει το hot element επιταχύνει και το cold για να μην μείνει πίσω και να έχει ταχύτητα για το commit. Τα κριτήρια για commit πέραν της εντολής του awacs είναι η έισοδος στην περιοχή ευθήνης (FAOR) ή αν οι εχθροί φτάσουν στα 50νμ άπό το cap point, όποιο από τα 2 συμβεί νωρίτερα.