PROJECT ΞΕΧΑΣΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Ζορμπαλά Βάγια Καραμπούλα Αθανασία Μουρατάι Φιοράλμπα Οικονόμου Βασιλική Παντιώρα Θεοδώρα
ΟΡΙΣΜΟΙ Παιχνίδι, παιγνίδιο ή παίγνιο αποκαλείται μια δομημένη δραστηριότητα που έχει ως σκοπό την ψυχαγωγία ή ασκείται σαν εκπαιδευτικό εργαλείο. Παιδί ονομάζεται ο άνθρωπος από τη γέννηση μέχρι και την εφηβεία του. Παίζω ασχολούμαι με (συγκεκριμένο παιχνίδι)
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Αρχαία Ελλάδα ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Αρχαία Ελλάδα Το παιχνίδι είναι αναπόσπαστο κομμάτι τόσο της παιδικής ηλικίας όσο και της καθημερινότητας των ενηλίκων. Aτομικά και ομαδικά παιχνίδια. Τα αθύρματα. Αυτοί πρώτοι κατάλαβαν την αξία των ομαδικών παιχνιδιών που κατείχαν την πρώτη θέση στην αγωγή των παιχνιδιών στην Αρχαία Ελλάδα.
Πλάτωνας : προσανατολισμός προς την εκμάθηση κάποιου επαγγέλματος. Αριστοτέλης : ανάπτυξη δημιουργικής φαντασίας. Ολυμπιακοί Αγώνες Οι χοροί, τα παιχνίδια και οι αγώνες καλλιεργήθηκαν και αναπτύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Ελάχιστα παιχνίδια έχουν διατηρήσει την αρχική τους ονομασία.
Παιχνίδια Χαλκή μυία Ακινητίνδα Μπάλα Πεντέλιθα Αποδιδρασκίνδα Κολλαβισμός Ασκωλιασμός Σκαπέδρα Αστραγαλίζειν Απόρραξις ίς ώμιλλαν
ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Τρόπα Εννιάδα Διαγραμμισμός Ζατρίκιο (σκάκι) κυβείες (ζάρια)
ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Μέχρι τον 9ο αι. μ. Χ δεν υπάρχουν αρκετές πληροφορίες για τη θέση του παιχνιδιού και της άσκησης μέσα στη τότε κοινωνία. Τα παιχνίδια στο Βυζάντιο δεν είχαν τη θέση που κατείχαν στην αρχαιότητα. Μετά τον 11ο αι. μ Χ χρησιμοποιούσαν το παιχνίδι για δημιουργία ανθρώπινων χαρακτήρων.
Τα περισσότερα παιχνίδια και αγωνίσματα ,όπως η «αμπάριζα» , η «έφιππος αντισφαίριση» προσπαθούσαν να επιβιώσουν.
ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ Μερικά από τα παιχνίδια που έπαιζαν ήταν: το κλέφτικο (το σημερινό κρυφτό) ο πετροπόλεμος η ξιφομαχία το κυνηγητό Υπήρχαν όμως και άλλα παιχνίδια όπως η μέλισσα το κουτσό τα μήλα η τυφλόμυγα το τσιλίκι
ΝΕΩΤΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ Τα παιχνίδια ήταν σπουδαίος ρόλος για τα παιδιά. ΝΕΩΤΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ Τα παιχνίδια ήταν σπουδαίος ρόλος για τα παιδιά. Το παιχνίδι τα έκανε να ζουν και να νιώθουν, για όσο διαρκούσε αυτό, ελεύθερα και ανέμελα από τα προβλήματα. Υπάρχουν αλάνες, κυρίως στις πόλεις, έχουν μειωθεί έως εξαφανιστεί. Η μη ύπαρξη χώρων για παιχνίδι έχει σαν αποτέλεσμα τα παιδιά να ασχολούνται με ηλεκτρονικά παιχνίδια.
ΡΟΛΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ Ένα παιχνίδι είναι ωφέλιμο όταν: ΡΟΛΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ Ένα παιχνίδι είναι ωφέλιμο όταν: του δίνει δυνατότητα να ελευθερώσει τη φαντασία του τον βοηθάει στον έλεγχο της επιθετικότητας ενθαρρύνει την πρωτοβουλία του παιδιού καλλιεργεί την υπομονή στο κοινό παίξιμο του δίνει τη δυνατότητα να ξεπεράσει κάποιους φόβους το κάνει να εξασκήσει την μνήμη του
Λαχνίσματα ή λαγχανίσματα ή κληρωσιές Α μπε μπα μπλομ Άκατα μάκατα Μαριάμ Ο Καρακατσάνης Ένα δύο τρία Ανέβηκα στην πιπεριά
ΑΜΠΑΡΙΖΑ
ΤΣΙΛΙΚΙ
ΚΟΡΟΪΔΟ
ΜΗΛΑ
Η ΜΙΚΡΗ ΕΛΕΝΗ
ΤΖΑΜΙ
ΚΟΥΤΣΟ
ΣΚΛΕΝΤΖΑ
ΒΟΛΟΙ ‘Η ΜΠΙΛΙΕΣ
ΣΧΟΙΝΑΚΙ ‘Η ΚΑΜΑΡΑ
ΜΕΛΙΣΣΑ
Ευχαριστούμε πολύ….!!!