ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑ 6.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
Πίνακες.
Συναρτήσεις. Ας φανταστούμε μια «μηχανή» που τις βάζουμε αριθμούς Ότι σου δίνουν πολλαπλασίασέ το επι 3 και μετα πρόσθεσέ του το Συναρτήσεις.
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Πίνακες-Αλφαριθμητικά
Εισαγωγή στους Η/Υ Πίνακες.
Πινακες (Arrays) Σημασια Συνταξη Αρχικοποιηση Προσβαση Παραμετροι
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 2: Πίνακες και δυναμικά δεδομένα στη FORTRAN 90 Εαρινό εξάμηνο 2009 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΜΑΘ3122/106 Γλώσσα Προγραμματισμού
Προγραμματισμός Ι Πίνακες •Ο πίνακας είναι μία συλλογή μεταβλητών ίδιου τύπου, οι οποίες είναι αποθηκευμένες σε διαδοχικές θέσεις μνήμης. Χρησιμοποιείται.
Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
ΘΕΩΡΙΑ ΔΙΑΛΕΞΗ 4 Αριθμητικές εκφράσεις και πράξεις Εντολές ανάθεσης
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός
Μάθημα : Βασικά Στοιχεία της Γλώσσας Java
Μέγιστος Κοινός Διαιρέτης
Παράδειγμα 5: Θερμοκρασίες
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 3: Δείκτες Εαρινό εξάμηνο 2009 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Ι. Σαρρής, τηλ.
Τελεστές ανάθεσης (assignment)
Παράδειγμα 14: Υπολογισμός αριθμού μαθητών Σε ένα Λύκειο υπάρχουν οκτώ τμήματα.Το πρώτο τμήμα έχει 24 μαθητές, το δεύτερο 18, το τρίτο 20, το τέταρτο 22,
Πώς βρίσκουμε το πλήθοςτων επαναλήψεων μιας Δομής Επανάληψης με βήμα διάφορο του 1
Κεφάλαιο 2ο Πεπερασμένα αυτόματα.
ΤΕΛΕΣΤΕΣ - ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 4.
Μαθηματικά Στ’ Δημοτικού
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ - ΤΥΠΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 3.
HY 120 ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ Ασυγχρονα ακολουθιακα κυκλωματα.
ΤΕΛΕΣΤΕΣ II ΜΑΘΗΜΑ 5.
A 1.3 H χρήση των χαρτών στην καθημερινή ζωή
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2. 2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF.
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 5. 2 Στόχοι μαθήματος Πίνακες 2 διαστάσεων.
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΝΤΟΛΩΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
Δείκτες (Pointers) – Δομές (Structs)
Μερικές Διαφορικές Εξισώσεις ΙΙ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
ΗΥ150 – Προγραμματισμός Ξ. Ζαμπούλης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Δομές Δεδομένων.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Πίνακες.
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Βασικά στοιχεία της Java
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
Εισαγωγή στους Η/Υ PHP Hypertext Preprocessor 3. Διατάξεις (arrays) Σε μία μεταβλητή αποθηκεύαμε μόνο μία τιμή. Αν θέλουμε να αποθηκεύσουμε περισσότερες.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 6: Πίνακες και Παράμετροι στην main. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΕΜΒΟΛΙΜΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Μερικές βασικές έννοιες διανυσματικού λογισμού.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014: Κώστας Στάμος)
Ε ΙΣΑΓΩΓΉ Σ ΤΟΥΣ Μ ΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥΣ Π ΊΝΑΚΕΣ Αστρινάκη Μαρία.
Πολυδιάστατοι Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΝΤΟΛΩΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ
Πίνακες και αλφαριθμητικά
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Τύποι Μεταβλητών.
Ενότητα 9: Δείκτες και Δυναμική Διαχείριση Μνήμης.
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
Πως φτιάχνουμε γραφική παράσταση
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
[Μονοδιάστατοι πίνακες]
ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ, ΑΝΑΜΟΝΕΣ (DELAYS), ΗΧΟΙ
UNIT 1 Τα Πρώτα Προγράμματα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑ 6

ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ Πίνακας (array) είναι ένα σύνολο από θέσεις μνήμης (μεταβλητές), όπου η κάθε μία περιέχει τον ίδιο τύπο δεδομένων. Κάθε θέση ονομάζεται στοιχείο του πίνακα. Δηλώνουμε έναν πίνακα γράφοντας τον τύπο, μετά το όνομα του πίνακα και τέλος έναν δείκτη (subscript) μέσα σε τετράγωνες αγκύλες που είναι ο αριθμός των στοιχείων του πίνακα. Δηλ. int ArrayName[25];

ΌνομαΠίνακα[0]……. ΌνομαΠίνακα[n-1] Ο μεταγλωττιστής για αυτόν τον πίνακα δεσμεύει 100 bytes (δηλ. int 4 bytes x 25 στοιχεία). Τα στοιχεία του πίνακα μετριούνται από το 0, δηλαδή το πρώτο στοιχείο του πίνακα είναι ArrayName[0], το δεύτερο ArrayName[1], το τρίτο ArrayName[2]. Αρα εάν έχουμε έναν πίνακα με n στοιχεία, η αρίθμηση τους είναι ΌνομαΠίνακα[0]……. ΌνομαΠίνακα[n-1] Άρα ο πίνακας του παραδείγματος έχει στοιχεία που μετριούνται από το ArrayName[0] έως το ArrayName[24].

Ο μεταγλωττιστής υπολογίζει που θα αποθη-κεύσει την τιμή σε ένα στοιχείο του πίνακα ανάλογα με το μέγεθος και τον δείκτη. Π.χ θέλουμε να γράψει μία τιμή στο στοιχείο ArrayName[5] (έκτο στοιχείο). Ο μεταγλωττιστής πολλαπλασιάζει την μετατόπιση επί το μέγεθος του κάθε στοιχείου 5Χ4bytes. Μετακινείται από την αρχή 20bytes και γράφει την τιμή του στοιχείου. Προσοχή!! εάν του δώσουμε να γράψει στο ArrayName[50], αγνοεί ότι δεν υπάρχει αυτό το στοιχείο στον πίνακα, υπολογίζει την απόσταση (200bytes) και πάει και γράφει εκεί που μπορεί να υπάρχουν άλλα δεδομένα.

ΑΡΧΙΚΟΠΟΙΗΣΗ int intArray[5]={1,11,21,31,41}; Αρχικοποιούμε έναν πίνακα γράφοντας: int intArray[5]={1,11,21,31,41}; Αυτό σημαίνει ότι το στοιχείο: intArray[0] θα πάρει την τιμη 1, το intArray[1] την τιμή 11, το intArray[2] την τιμή 21, το intArray[3] την τιμή 31 και το intArray[4] την τιμή 41.

ΠΡΟΣΟΧΗ Εάν παραλείψουμε το μέγεθος του πίνακα αλλά βάλουμε τις τιμές , θα φτιάξει έναν πίνακα που να χωρέσει τις τιμές αυτές. Δεν μπορούμε να αρχικοποιήσουμε έναν πίνακα με τιμές περισσότερες από το μέγεθός του. Εάν αρχικοποιήσουμε έναν πίνακα με λιγότερες τιμές τότε θα αρχικοποιήσει τα πρώτα μέλη με τις δοθείσες τιμές και τα υπόλοιπα με τιμές 0. Προσοχή στον δείκτη. Στη δήλωση int intArray[5]; ο δείκτης 5 καθορίζει το μέγεθος του πίνακα, ενώ στο intArray[4]=41; ο δείκτης 4 δηλώνει ότι το 5ο στοιχείο του πίνακα που αναφερομαστε, θα πάρει την τιμή 41.

Μπορούμε να βρούμε το μέγεθος σε bytes ενός πίνακα χρησιμοποιώντας τον τελεστή sizeof. Η δήλωση: sizeof(ονομα_πίνακα) μας δείχνει το μέγεθος σε bytes του πίνακα. Η δήλωση: sizeof(ονομα_πίνακα[δείκτης]) μας δείχνει το μέγεθος του συγκεκριμένου στοιχείου του πίνακα. Και η διαίρεση: sizeof(ονομα_πίνακα) / sizeof(ονομα_πίνακα[δείκτης]) Μας δείχνει το αριθμό των στοιχείων του πίνακα.

ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ Πολυδιάστατοι είναι οι πίνακες των οποίων τα στοιχεία είναι επίσης πίνακες. Η πρόταση : int array[3][10]; Δηλώνει την μεταβλητή array σαν πίνακα 3 στοιχείων, που κάθε στοιχείο είναι ένας πίνακας 10 στοιχείων. Στην C δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό διαστάσεων ενός πίνακα.

Για να αναφερθούμε σε ένα στοιχείο ενός πολυδιάστατου πίνακα θα πρέπει να καθορι-στούν σωστά οι δείκτες. Δηλ. η έκφραση array[2] Αναφέρεται στην τρίτη γραμμή του πίνακα Ενώ η έκφραση: array[2] [4] Αναφέρεται στο πέμπτο στοιχείο της τρίτης γραμμής του πίνακα array[γραμμή][στοιχείο]

ΑΡΧΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Για να αρχικοποιηθεί ένας πολυδιάστατος πίνακας θα πρέπει κάθε γραμμή να περικλείεται από άγκιστρα. Αν δεν υπάρχουν σε κάποια στοιχεία τιμές τότε τα στοιχεία αυτά παίρνουν την τιμή 0. Int array[3][3]={ {1,2,3}, {4,5,6}, {7,8,9} };