Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Ιστορία και Εξέλιξη του θεσμού στην Ελλάδα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΘΕΜΑ: Πρακτική άσκηση-Μαθητεία. Θεσμικό Πλαίσιο και Ελληνική Εμπειρία
Advertisements

ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ Επαγγελματικά Λύκεια & Σχολές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
9ο ΕΠΑΛ ΠΑΤΡΑΣ Τομέας Ηλεκτρονικής.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Θεσμοθετείται η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ως ισότιμη με την Γενική Εκπαίδευση και συγκροτείται από τα Τεχνικά.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Κέντρα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Νόμος 2525/97.
Προσανατολισμού N. Ιωνίας
ΚΕ.ΣΥ.Π ΠΟΡΟΥ ΣΜΥΡΝΑΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΠΕ 09 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ Σ.Ε.Π
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Δ.Ε. http// Η Ελλάδα στη χρήση και αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια.
Η βασιλεία του Όθωνα.
ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α’ Βαθμίδας Σύρου
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ)
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΣΥΝΑΦΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ Ευαγγελία Κρασαδάκη,
Το Επαγγελματικό Λύκειο του Δήμου Θέρμης
Μπέτσας Γιάννης Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗMΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΕΣΥΠ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Ε παγγελματική Ε κπαίδευση.
Ο τομέας της Πληροφορικής
ΕΠΑ.Λ & ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΠ.ΑΣ
ΤΟ ΝEΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑ PROJECT ALBANIA PRESS Ντότσε Ενέα Βίσκουλι Λέντι Μπάκου Τζουλιάν Περισνάκα Μαρτίν Μπράτη Δημήτρης.
Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/2013 Φ.Ε.Κ. 193 τ.Α'
Τομέας Δομικών Εργων Τομέας Δομικών Εργων Τομέας Δομικών Εργων
ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ «Παρουσίαση ειδικοτήτων ΕΠΑΛ Ξάνθης»
Κωνσταντίνου Ελισάβετ
Εκπαιδευτικές επιλογές μετά το Γυμνάσιο
ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
5ο Ιστορικό Λύκειο Θεσσαλονίκης
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗMΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Παρουσίαση της νέας Γραμματικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας
Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων. Περιγραφή επαγγέλματος Ο ειδικός Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων είναι εκπαιδευμένος να : Παρακολουθεί υπεύθυνα τα παιδιά σε όλες τους.
ΔΙΑ ΒΊΟΥ ΜΆΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Νεοελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Ενότητα 9 η : Οι μεταρρυθμίσεις (2) Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. 1.
ΡΩΜΑΪΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Μαρία Αμπατζή, 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε.- Α.Π.Θ
ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Σ.Ε.Κ.).
ΤΜΗΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ. ΤΜΗΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ TΕΙ ΑΘΗΝΩΝ ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ ( ΙΩΑΝΝΙΝΑ)
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Bonjour Athenes, Καλημέρα Παρίσι
Γαλάνη Γεωργία Α΄τμήμα ΠΕΣΥΠ
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό
Οι επιπτώσεις της κρίσης στην εκπαίδευση
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
ΣΠΟΥΔΑΖΩ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΤΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΧΙΟΥ.
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Στόχος παρουσίασης ΚΛΑΔΟΙ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ)
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
2ο ΕΠΑΛ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Ιστορία και Εξέλιξη του θεσμού στην Ελλάδα

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΩΤΗ Πριν από την σύσταση του επίσημου Ελληνικού κράτους (… ) 1. Κλασική εποχή: Χειρωνακτική εργασία = εργασία δούλων. 2. Βυζάντιο: «Συντεχνίες» = κυρίως διοικητικοί και οικονομικοί μηχανισμοί αλλά και φυτώριο εκμάθησης τέχνης. 3. Μετά Βυζαντινή ( ): Βιοτεχνικά κέντρα (υφαντικής κ.λ.π.).

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΕΥΤΕΡΗ Από την σύσταση του επίσημου Ελληνικού κράτους έως σήμερα 1. Καποδίστριας (1829): Σχολεία στοιχειώδους και επαγγελματικής παιδείας. 2. Όθωνας (1833 και εξής): Στροφή στην κλασική παιδεία και εγκατάλειψη της επαγγελματικής. 3. Ελευθέριος Βενιζέλος (προπολεμικά): Δίκτυο εκπαίδευσης γενικής και τεχνικής, ίδρυση τεχνικών σχολών.

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΕΥΤΕΡΗ Από την σύσταση του επίσημου Ελληνικού κράτους έως σήμερα 4. Κ. Καραμουλής (μεταπολεμικά – ): σχολές τεχνικές μέσες και κατώτερες, Ζάννειο πειραματικό τεχνικό γυμνάσιο, ΣΕΛΕΤΕ, σχολές υπομηχανικών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΕΥΤΕΡΗ Από την σύσταση του επίσημου Ελληνικού κράτους έως σήμερα 5. Γ. Παπανδρέου ( ): Διχοτόμηση γυμνασίου σε γενικό και πρακτικό – τεχνικό, σχολές εξειδίκευσης τεχνιτών στο λύκειο και τεχν. – επαγγ. Λύκεια (δεν εφαρμόστηκε) 6. Δικτατορία ( ): Κατώτερες επαγγελματικές σχολές, μέσες επαγγ. Σχολές εργοδηγών  πρόσβαση στην ανώτερη εκπαίδευση, τεχνικά σχολεία.

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΕΥΤΕΡΗ Από την σύσταση του επίσημου Ελληνικού κράτους έως σήμερα 7. Μεταπολίτευση ( ): Καθιερώνονται (1977) Τεχνικά Λύκεια Επαγγελματικά Λύκεια ΤΕΙΑΕΙ Τεχνικές σχολές  αγορά εργασίας Συρρίκνωση ΤΕΕ 18,5%

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΕΥΤΕΡΗ Από την σύσταση του επίσημου Ελληνικού κράτους έως σήμερα 8. Α. Παπανδρέου (1985): ΤΕΛ Πτυχίο επιπέδου 3  Εισαγωγή σε ΤΕΙ Απολυτήριο λυκείου  Εισαγωγή σε ΑΕΙ Μαθήματα: 52% γενικής παιδείας, 48% ειδικότητας Αγορά εργασίας: απορρόφηση 10% Εισαγωγή σε ΑΕΙ: <0,5% Εισαγωγή σε ΤΕΙ: <25% του συνόλου των εισαγ. σε ΤΕΙ Ι)

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΕΥΤΕΡΗ Από την σύσταση του επίσημου Ελληνικού κράτους έως σήμερα ΤΕΣ: πτυχίο επ. 2 (80% μαθήματα ειδικότητας) ΙΙ) ΕΠΛ = απολυτήριο ΙΙΙ) ΕΠΛ + 1 χρόνος  πτυχίο επ. 3 Στ. στοιχεία περιόδου Μείωση ΤΕΛ 5% Αύξηση ΤΕΛ 11% Αύξηση ΤΕΣ 24% Αύξηση ΕΠΛ 36%

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΡΙΤΗ Σημερινό σύστημα Ν. 2640/1998 ΤΕΕ Α΄ ΚΥΚΛΟΣ (2 χρόνια)  Πτυχίο επιπ.2  αγορά εργασίας  Β΄ τάξη Ε.Λ.  Εισαγωγή ΑΕΙ Β΄ ΚΥΚΛΟΣ (1 χρόνια)  Πτυχίο επιπ.3  αγορά εργασίας  εισαγωγή ΤΕΙ  δήλωση - αίτηση εισαγωγής ΑΕΙ την επόμενη της αποφοίτησης χρονιάς

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΡΙΤΗ Σημερινό σύστημα Ν. 2640/1998 Μαθήματα: 30% γενικής παιδείας, 70% ειδικότητας ΣΕΚ: οργανωμένα σχολικά εργαστήρια Σημ: Ήδη κατατέθηκε πρόταση του Παιδ. Ινστιτούτου για αλλαγή του συστήματος από τη νέα σχολική χρονιά

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Στόχοι - Φιλοσοφία

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 •Απευθύνονται σε αποφοίτους γυμνασίου που επιθυμούν πρωτίστως να αποκτήσουν επαγγ. Δεξιότητες επιπ. 2 ή 3. •Παρέχουν μοντέρνα επαγγ. εκπ. που δίνει έμφαση στη σύζευξη γενικής και ειδικής γνώσης και θα καλλιεργήσει ικανότητες. •Προϋποθέτει συνειδητή επιλογή εκ μέρους των μαθητών.

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 •Ειδικά προγράμματα σπουδών προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις του σχολείου και της ζωής. •Μεθόδους μάθησης βιωματικές - ενεργητικές. •Υλικοτεχνική υποδομή άρτια (εργαστήρια, βιβλιοθήκες κ.λ.π.) •Αξιοποίηση τεχνολογίας – υπηρεσιών. •Αναπροσαρμογή του ρόλου του δασκάλου. •Κοινωνική καταξίωση του θεσμού.

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Ρόλος - Παιδαγωγού

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 •Κριτική αναθεώρηση του παροδικού ρόλου του δασκάλου. •Δημιουργικότητα, ευελιξία, ‘’άνοιγμα‘’. •Εξατομικευμένη μάθηση. •Διακριτική παρουσία: οργάνωση, εμψύχωση, ενθάρρυνση.

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ‘’Το σχολείο εξυπηρετεί τη ζωή‘’ (Αϊνστάιν). Προς αυτή την κατεύθυνση οφείλει να κινείται το δημιουργικό επαγγελματικό – τεχνικό σχολείο.

Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 Σας Ευχαριστώ πάρα πολύ