ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΜΕ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Επικοινωνία και Διαπροσωπικές Δεξιότητες στην φροντίδα των Ασθενών με καρκίνο Άντρεα Κκούφου, MA Ψυχολόγος Αντικαρκινικός Σύνδεσμος Κύπρου.
Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ : Πρόγραμμα ενίσχυσης πρωτοβουλιών σε θέματα Αγωγής Υγείας
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
Διδάσκοντας Μαθηματικά
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Κατανοώντας το άγχος και το φόβο
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Το άγχος για τον οδοντίατρο
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Πές μου λατρεία μου... Σε ακούω... Αγάπη μου...
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
Τα χομπι μου Γεια σας είμαι η Αποστολία είμαι 12 ετών και πάω 6η τάξη. Μου αρέσει η μουσική, ο χορός και το τραγούδι. Επίσης μου αρέσει να ζωγραφίζω να.
Συναισθηματικη αγωγη.
ΘΥΜΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ.
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Φιλία.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Το παιχνίδι αποτελεί τη φυσική γλώσσα των παιδιών, το πιο ισχυρό μέσο έκφρασής τους και αναπόσπαστη δραστηριότητα της καθημερινότητάς.
Αγαπημένο μου παιδί....
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
Θεωρία επικοινωνίας Υπεύθυνη σεμιναρίου Δρ. Γεωργία Ψαρρά.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΦΙΛΊΑ Τα χαρακτηριστικά του καλού φίλου ◦ Τα χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου μπορεί να είναι χρήσιμα πάντα, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές που θα.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ. Συναίσθημα είναι μια κατάσταση εσωτερική, μια μοναχική εμπειρία του ατόμου.Υπάρχει λεκτική έκφραση του συναισθήματος και μη λεκτική.Οι συναισθηματικές.
Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
Αγαπημένο μου παιδί....
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Συντελεστές: Εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
που με δίδαξε η μαμά μου:
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Από τον παιδίατρο, Κωνσταντίνο Τρογάδη
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΜΕ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Αντωνοπούλου Δήμητρα Δεληχρήστου Δέσποινα Καντά Χριστίνα – Παρασκευή

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Βασίζεται στη θεωρία ερεθίσματος- αντίδρασης Ο οδοντίατρος δίνει τα ερεθίσματα και καθοδηγεί τις αντιδράσεις του παιδιού Ταξινόμηση των ερεθισμάτων σε ομάδες για τη συγκρότηση των τεχνικών διαμόρφωσης συμπεριφοράς

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Χωρίς συμπάθεια και αγάπη οι τεχνικές αποτυγχάνουν Ο σεβασμός των συναισθημάτων του μικρού ασθενή συμβάλλει στη διατήρηση της αυτοκυριαρχίας του

ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ Εφαρμόζεται σε όλα τα παιδιά Στα παιδιά με φυσιολογικό ψυχοκοινωνικό υπόβαθρο συνεργάσιμη συμπεριφορά σε σύντομο διάστημα Σε ειδικές κατηγορίες παιδιών(παιδιά με ιατρικά, κοινωνικά προβλήματα, έντονες φοβίες) συνεργάσιμη συμπεριφορά με την πάροδο του χρόνου

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Συνεχής επαγρύπνηση για αποφυγή υποτροπών Οι παιδοδοντίατροι υπεύθυνοι για τη σωστή συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών Η εμπιστοσύνη των παιδιών προς το διαμορφωτή συμπεριφοράς όχι προς άλλους Διαμορφωτής: ο οδοντίατρος

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ Φράσεις συναισθηματικής προσέγγισης: Σε βλέπω στενοχωρημένο. Δεν φαίνεσαι ότι ήθελες να έρθεις. Εύχομαι να μην χρειαζόταν να είσαι εδώ. Σίγουρα θες να πας σπίτι αμέσως. Μακάρι να μην χρειαζόταν ποτέ να κάνουμε πράγματα που δεν θέλεις. Μερικές φορές και οι μεγάλοι δεν θέλουν να πάνε στον οδοντίατρο. Νομίζεις ότι θα κάνουμε κάτι που θα σε ενοχλήσει; Απλά, θα μετρήσουμε τα δόντια σου, θα τα βγάλουμε φωτογραφίες και μετά θα φύγεις. Καταλαβαίνω ότι σ’ ενοχλεί αυτό το τράνταγμα που νοιώθεις στο δόντι σου και σ’ ευχαριστώ που προσπαθείς να είσαι ακίνητος, ώστε να τελειώσουμε πιο γρήγορα. Σα να καταλαβαίνουν εδώ πόσο χάλια νιώθω. Ίσως δεν είναι κ τόσο παράξενο που νιώθω έτσι. Μμμ.., θα μπορέσω να τα βγάλω πέρα. Δεν θα αργήσω να φύγω. Καλά τα καταφέρνω!

ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αν είναι ντροπαλό και αντιδρά, μπορεί να δείξει ενδιαφέρον σ’ αυτό που ακούει Αν κλαίει μπορεί να σταματήσει, δεν είναι πλέον απαραίτητο το κλάμα για να δείξει τα αισθήματά του γιατί βλέπει ότι αυτά γίνονται αντιληπτά και αποδεκτά Ο οδοντίατρος όχι μόνο δείχνει ότι καταλαβαίνει πως αισθάνεται το παιδί, αλλά του περιγράφει τι θ’ ακολουθήσει, ελαττώνοντας έτσι και το φόβο του αγνώστου Η περιγραφή του πως αισθάνεται το παιδί με λόγια, μειώνει την ανησυχία του

ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΩΝ ΚΑΙ ΡΟΛΩΝ Σεβαστή η έκφραση συναισθημάτων, θυμού ή επιθυμιών ΟΧΙ: αντιδράσεις γκρίνιας ή κινητικότητας Χρειάζεται ήρεμη αντιμετώπιση Αποτροπή πολυλογίας και αντιστροφής ρόλων ως μέσο αναβολής θεραπείας Προσέγγιση: «Όταν γίνεις οδοντίατρος μπορείς να μου λες τι να χρησιμοποιώ και τι όχι. Τώρα νομίζω αυτό που σε ενδιαφέρει είναι να μη σε πονέσει τίποτε. Γι’ αυτό έχε πάντα το χεράκι έτοιμο, να το σηκώσεις αν σε ενοχλήσει οτιδήποτε.»

ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ!!! Σε δύσκολες συνθήκες και υπό πίεση χρόνου να μην εκνευρίζεται ο οδοντίατρος & ξεχνάει ότι απευθύνεται σε παιδί ΟΧΙ: μηνύματα σε β’ πρόσωπο αλλά σε α’ πρόσωπο π.χ. : Αντί να πούμε «Σταμάτα αμέσως να κουνιέσαι» ή «Δεν επιτρέπω κλάματα εδώ» λέμε «Δυστυχώς δεν μπορώ να τελειώσω γρήγορα αν κουνιέσαι ή αν δεν ανοίγεις το στόμα καλά» Αυτά είναι αρνητικά μηνύματα και υπονομεύουν την εμπιστοσύνη του μικρού ασθενή Αποδοκιμάζεται η συμπεριφορά του αγχωμένου παιδιού Παράλογη απαίτηση 1)απώλεια χρόνου 2)αίσθηση αποτυχίας 3)ανυπόμονος κ όχι ευαίσθητος οδοντίατρος

ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ Αποτελεσματικός τρόπος διαμόρφωσης θετικής συμπεριφοράς το ενδιαφέρον του οδοντιάτρου για τα συναισθήματα του παιδιού Μη αποτελεσματικός τρόπος η άρνηση, η αδιαφορία Μείωση του φόβου άγγιγμα με την παλάμη στον ώμο του παιδιού(αναποτελεσματικό σε παιδιά 3,5,7 ετών)

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ Αμερικανική Ακαδημία Παιδοδοντιατρικής Συνεχής αλληλεπίδραση οδοντιάτρου- παιδιού με στόχο: Βραχυπρόθεσμα Απόκτηση επικοινωνίας Απαλλαγή από φόβο και άγχος Έλεγχος κινητικότητας Μακροπρόθεσμα Απόκτηση θετικής άποψης Υιοθέτηση σωστών πρακτικών και αναγνώριση των οφελών της στοματικής υγείας

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ Ευρωπαϊκή Ακαδημία Παιδοδοντιατρικής Ακόμα υπό διαμόρφωση Απόκτηση εμπιστοσύνης παιδιού και γονέα Διατήρηση στοματικής και ψυχικής υγείας Συμπαράσταση στην αντιμετώπιση των αναγκών παιδιού και γονέα ικανότητα συγκατάβασης συναισθηματική επικοινωνία συμμαχία συμμετοχική ακρόαση

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Συνεργάσιμα ανταποκρίνονται πλήρως στις μη φαρμακολογικές τεχνικές

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Δυνητικά συνεργάσιμα δεν ανταποκρίνονται αρκετά γρήγορα ή εντελώς στην αποκλειστική χρήση μη φαρμακολογικών τεχνικών Συνεργάσιμα αλλά σφιγμένα Ντροπαλά Φοβισμένα ή φοβικά Δύστροπα ή ατίθασα Συναισθηματικά ανώριμα Με ήπια/νοητική υστέρηση αλλά χωρίς φοβίες Μη ικανά για συνεργασία Πολύ μικρά (<2,5-3 ετών) Με σοβαρές αναπηρίες ή και φοβίες

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Επικοινωνιακές Βασικές ‘λέω-δείχνω-κάνω’ Μη λεκτική επικοινωνία Παροχή ελέγχου Θετική ενίσχυση

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Επικοινωνιακές Βασικές Απόσπαση προσοχής Χρήση παιδιού ως πρότυπο Έλεγχος με τον τόνο της φωνής

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Επικοινωνιακές Συμπληρωματικές Παρουσίαση δομής της συνεδρίας Αξιοποίηση φαντασίας Καθοδηγούμενη αναπνοή Μυϊκή χαλάρωση Ύπνωση, υπνοθεραπεία Ηχοαναλγησία Χρήση απομονωτήρα και συμπληρωματικών εξαρτημάτων

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Επικοινωνιακές Ειδικές Παλάμη πάνω στο στόμα Προειδοποίηση εξόδου/έξοδος γονέα Περιορισμός κινήσεων-ακινητοποίηση

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Φαρμακολογικές Ήπια καταστολή με εισπνοή μίγματος NO2/O2 Καταστολή με χρήση φαρμάκων Γενική αναισθησία

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!