Web business intelligence

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τεχνολογίες Internet Υπηρεσίες & Εφαρμογές Τμήμα 1I-ΙΝΠ01 – Web Design / Development Κωνσταντίνος Σαπουντζής.
Advertisements

Ένα παγκόσμιο δίκτυο που συνδέει εκατομμύρια υπολογιστές.,. Περισσότερες από 100 χώρες που συνδέονται με τις ανταλλαγές των δεδομένων, ειδήσεις και απόψεις..Σε.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Διαδίκτυο: ο νέος δρόμος Μιχάλης Βαφόπουλος,
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
Μιχάλης Βαφόπουλος, vafopoulos.org Η Ανοιχτή Γενιά είναι εδώ; Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike.
Μαθηματικά και Διαδίκτυο: το μέλλον είναι σήμερα εδώ Μιχάλης Βαφόπουλος Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Λιβαδειά, 11/3/2010 Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
Ιστορία του Ιντερνετ.
Internet ‘Εκεί που η πληροφορία είναι το νόμισμα’ Παρουσιάζεται από τον Παναγιώτη Μιντόπουλο.
Web 2.0 Διαδίκτυο: Ο Προσωπικός μας Υπολογιστής
Το web 2.0, εισήγαγε (ακριβέστερα: δημιούργησε τις προϋποθέσεις για) νέες κοινωνικές και διδακτικές πρακτικές. Η επίδραση του web 2.0 στην Εκπαίδευση μπορεί.
BLOGS ΚΑΙ WIKIS Εργαλεία WEB 2.0. Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται.
Πώς θα ζήσω με το Διαδίκτυο στην εποχή των παρακολουθήσεων και των ανοιχτών δεδομένων; Μιχάλης Βαφόπουλος,
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Ανοικτά δεδομένα & Ανοικτή Διακυβέρνηση
ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΗΝ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ» ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ:ΜΟΧΙΑΝΑΚΗΣ ΚΩΣΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Κοινωνικές & Οικονομικές Επιπτώσεις του Παγκόσμιου Ιστού (Web Science) μια νέα πρωτοβουλία από τον εφευρέτη του World Wide Web Πανεπιστήμιο Πατρών Οκτώβριος,
Διαδίκτυο: ο νέος δρόμος Μιχάλης Βαφόπουλος,
Ενότητα Β: Εισαγωγή στο Διαδίκτυο Κουμπή Βασιλάντα, Ph.D, MSc.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Το Διαδίκτυο (Internet) Καθηγητής : Πέτρου Στέφανος (B.Sc, HnD, SRIOHA) University of East London – U.E.L Department of Computer Science & I.T. Tel: ++30.
Στογιάννου Αθανασία 1Ι-ΙΝΠΟ internet Στογιάννου Αθανασία web designer 2013 web designer 2013.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ως εργαλεία για την ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης: εκπαιδευτικό λογισμικό, χρήση διαδικτύου ΜΕ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Μιχάλης Βαφόπουλος, vafopoulos.org ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Το 1989 ο Τιμ Μπέρνερς μέλος του κέντρου cern επινόησε τον παγκόσμιο.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Η επιστήμη του Web.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
ΤΙ ΕΙΝΑΙ WIKI Eίναι μία ιστοσελίδα που επιτρέπει στους χρήστες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν, ή να επεξεργαστούν το περιεχόμενό της, πολύ γρήγορα και.
Κοινωνικές & Οικονομικές Επιπτώσεις του Παγκόσμιου Ιστού (Web Science) μια νέα πρωτοβουλία από τον εφευρέτη του World Wide Web Πανεπιστήμιο Πατρών Οκτώβριος,
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Πώς θα ζήσω με το Διαδίκτυο; δημιουργικές ιδέες καθημερινής χρήσης Μιχάλης Βαφόπουλος,
Ερευνητική Εργασία Β Λυκείου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΙΣΤΟΥ
Β5.1.2 Πρωτόκολλα Επικοινωνίας και Τείχος Προστασίας.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Κ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ Εργαστήρια Πληροφορικής Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ: Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα και Εφαρμογές Διαδικτύου και Εφαρμογές.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΥΝΟΨΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΤΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΑΜΕ? Πως χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο γενικά Η ιστορία του διαδικτύου Οι υπηρεσίες του Ασύρματα δίκτυα.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Τμήμα Λογιστικής ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Χρυσάκης
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, WEB2.0 KAI WEB X Από τον WEB 1.0 στον WEB X.0
Κεφάλαιο 6o. Επίπεδο εφαρμογής
Κεφαλαιο 11 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ HTML.
Γεωργοπούλου Ειρήνη Γκοσιμήδα Ευφροσύνη Κονιδάρη Αναστασία
Υπηρεσίες του διαδικτύου
Τζένη Παγγέ Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
9.2 Δομή και υπηρεσίες του Διαδικτύου
Γνωριμία με το Διαδίκτυο
9.3 υπηρεσίες του Διαδικτύου
Το Διαδίκτυο - Internet
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Web business intelligence Michalis Vafopoulos, AUTH Vafopoulos.org 4/11/2011

Contents Course outline What is the Web? Studying the Web Web economy and business Theory Cases App economy vs Web economy Case study: Linked Data for business

Course outline Projects Issues Online forum: Webvistas.org Web intelligence Issues Facebook business model App vs Web economy ...

Web history, epistemology and didactics Part I

θα καταφέρουμε να βγούμε έξω από τα κουτάκια του Facebook και της Apple; εισαγωγή στο δικτυακό γίγνεσθαι

Ποιοι γράφουν τέτοια πράγματα; …αναγνωρίστηκε ο ρόλος του Διαδικτύου ως μοναδικού εργαλείου για την προαγωγή της δημοκρατίας και την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης. Για πρώτη φορά σε επίπεδο ηγετών, επετεύχθη συμφωνία για ένα σύνολο βασικών αρχών σχετικά με την καθοδήγηση της εξέλιξης του Διαδικτύου, ...»

Ποιοι γράφουν τέτοια πράγματα; …παρουσία ορισμένων εξεχόντων επιχειρηματιών του Διαδικτύου, συμπεριλαμβανομένης της ελευθερίας και της πολυμερούς διακυβέρνησης. Η συζήτηση βασίστηκε στις συμβολές της εκδήλωσης «e-G8» που πραγματοποιήθηκε πριν από τη σύνοδο.» http://www.european-council.europa.eu/home-page/highlights/g8-support-for-the-arab-spring.aspx?lang=el   http://news.dot-nxt.com/2011/05/27/g8-declaration#preamble

Περιεχόμενα Το Διαδίκτυο σήμερα Η δημιουργία Η τεχνολογία Η νέα οικονομία Τα Διαδικτυακά αγαθά Τα βασικά ζητήματα Οι νέες αξίες Η μελέτη του Διαδικτύου Προς το αύριο webvistas

Ξέραμε ότι ήταν τεράστιο, αλλά... http://paulbutler.org/archives/visualizing-facebook-friends/

όχι και τόσο... >1 τρις μοναδικές διευθύνσεις >2 δις χρήστες 72% σε κοινωνικό δίκτυο Google:300 εκ. αναζητήσεις/ημέρα Google +: η ταχύτατη διάδοση στην ιστορία Facebook: 750 εκ. Χρήστες Ελλάδα >2 εκ. αξία >70 δις $

όχι και τόσο... Συγκέντρωση ισχύος Οι 10 κουφαίοι ιστοχώροι (ΗΠΑ) 2001: 31% επισκέψεων 2006: 40% επισκέψεων 2010: 75% επισκέψεων

These Five Companies Control 64% Of All Online Ad Spending

Εξέλιξη αριθμού ιστοχώρων 1995-2008 Αριθμός ιστοσελίδων > 1 τρις

Οι περισσότερες εφαρμογές λογισμικού βασίζονται στο Web Ηλεκτρονικό εμπόριο Κοινωνικά δίκτυα διακυβέρνηση πολιτισμός διασκέδαση Γνώση, μάθηση Επαναστάσεις

Οι γενεές του Διαδικτύου Ιθαγενείς και μετανάστες Γενιά του Διαδικτύου πλοηγοί “κατοχικό σύνδρομο” πληροφορίας Γενιά i Όλα online Greeklish

Πότε δημιουργήθηκε το Διαδίκτυο και γιατί; Τι είναι Δημιουργία Εφεύρεση Νέο οικοσύστημα

Τι είναι Internet ≠ Web Internet = υποδομή Web HTML HTTP URI

Ορισμός WWW Διασυνδεδεμένα αρχεία (κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο κ.ά.) με μοναδικές διευθύνσεις (URI) προσβάσιμα από πλοηγούς (browsers).

Δομή WWW Γράφημα με κόμβους τις Ιστοσελίδες και ακμές τις Υπερσυνδέσεις Συνδέσεις Βάρη 2 4 3 1 1.2 2.1 0.2 0.5 Κόμβοι

Κοσμογένεσις; Φούσκα 2000

Web 2.0: Ψηφιακή έκρηξη bits

Η εφεύρεση Ένας ταλαιπωρημένος (συμβασιούχος) προγραμματιστής δεν άντεξε τα διαφορετικά και ασύμβατα συστήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών στο CERN τη δεκαετία του 1980. Και δούλεψε για ένα ενιαίο σύστημα πληροφορίας Στην αρχή ήθελε απλά να διασυνδέσει αρχεία κειμένων αλλά, δεν τον άκουγε κανείς

1992: Tim Berners-Lee και WWW 1992: O TBL παρουσιάζει τη βασική ιδέα από τη Γενεύη (CERN) 1993: Δημιουργία του WWW Consortium (W3C) με συνεργασία Ε.Ε./Η.Π.Α. Εμφανίζονται οι πρώτες ιστοσελίδες Καθοριστικός ρόλος Ελλάδος: Μητακίδης – Δερτούζος. Σήμερα;

Η αρχική σύλληψη απλές, ανοικτές, επεκτάσιμες τεχνολογίες (http, URI, html) ανεξάρτητες από λογισμικό και υλικό σύστημα ουδέτερες απέναντι στη γλώσσα, την πολιτιστική ταυτότητα, το φύλλο, τη φυλή κ.ο.κ. ενιαίο πληροφοριακό σύστημα

Η αρχική σύλληψη πρόσβαση στην ανάγνωση και την δημοσίευση κειμένων σε όλους με ελάχιστο κόστος Το λογισμικό μπορεί να λειτουργεί και να αναπτύσσει νέες «τυχαίες» συνδέσεις όπως ο εγκέφαλος (όχι μόνο ως δένδρο) Το Web έχει εκφράσει μόνο μικρό μέρος από το δυναμικό του…

Η ιστορική στιγμή Η ανθρώπινη ιστορία Το περιβάλλον ένας εφευρετικός συμβασιούχος Το περιβάλλον ΗΠΑ: Ο Αλ Γκορ ανοίγει τον δρόμο Ευρώπη: η Κοινωνία της Πληροφορίας Η ιστορική συγκυρία ανάγκη για αξιοποίηση της συσσωρευμένης γνώσης

Μια εφαρμογή του Internet Ένα πληροφοριακό σύστημα Το νέο οικοσύστημα Μια εφαρμογή του Internet Web=Hypertext+(HTML,URI, HTTP)+Internet  Ένα πληροφοριακό σύστημα Web+χρήστες Το νέο ΟΙΚΟ-σύστημα Αλλάζει η καθημερινή ζωή των χρηστών Δημιουργεί πραγματικότητα

Περιεχόμενα Το Διαδίκτυο σήμερα Η δημιουργία Η τεχνολογία Η νέα λειτουργία Τα βασικά ζητήματα Οι νέες αξίες Η μελέτη του Διαδικτύου Προς το αύριο

Η τεχνολογία Υπερ-κείμενο: εν αρχή ην ο λόγος Internet: η τεχνολογική υποδομή του δικτύου των δικτύων οι τρεις τεχνολογικοί πυλώνες του Web: HTML, URI, HTTP

Internet

World Wide Web 1. HTML - HyperText Markup Language Η απλή γλώσσα του Διαδικτύου 2. URI - Uniform Resource Identifier οικουμενικός τρόπος διευθυνσιοδότησης 3. HTTP - HyperText Transfer Protocol Το πρωτόκολλο μεταφοράς των ιστοσελίδων

Περιεχόμενα Το Διαδίκτυο σήμερα Η δημιουργία Η τεχνολογία Η νέα λειτουργία Τα βασικά ζητήματα Οι νέες αξίες Η μελέτη του Διαδικτύου Προς το αύριο

Τι άλλαξε Ι εμπειρία πλοήγησης σε γνώση, ειδήσεις, πληροφορίες, ανθρώπους, γεγονότα το μοναδικό σύστημα χωρίς αδειοδότηση από κεντρική αρχή για τη συμμετοχή μας Μηδενικό κόστος αποκεντρωμένης και συλλογικής δια-δημιουργικότητας Παραγωγή χωρίς τιμή, ιδιοκτησία, αυθεντία

Τι άλλαξε ΙΙ Συλλογική κατανεμημένη ευφυία Νέα επιχειρηματικά μοντέλα Εξέλιξη παλαιών πχ διαφήμιση Νέοι τρόποι παραγωγής και διάθεσης προϊόντων Από την μαζική στη δικτυακή κατανάλωση πληροφορίας

Τι άλλαξε ΙΙΙ Νέα ατομικότητα Νέα συλλογικότητα Ενδυνάμωση του ατόμου Ιδιωτικοποιημένος χώρος Προσωποποίηση Νέα συλλογικότητα “περίπου” ιδιοκτήτες Το νόμισμα της εποχής: προσοχή-χρόνος Σύνδεση παραγωγής & κατανάλωσης Νέα διακυβέρνηση του Διαδικτύου

Νέα ατομικότητα Homo connectus: ο δικτυωμένος άνθρωπος Από το χωριό στην πόλη και από εκεί στον κόσμο Ο τρίτος χώρος: ιδιωτικοποιημένος (ή δημοσιοποιημένος;) Παράγεται κοινωνικό κεφάλαιο στο Διαδίκτυο; ποιος ξέρει... Η νέα οικογένεια Το μετα-ψηφιακό σχολείο

Νέα ατομικότητα διαδικτυακή ευφυΐα είναι να αξιοποιείς και να δημιουργείς κοινωνικό κεφάλαιο στο Διαδίκτυο

Νέα συλλογικότητα Τα Διαδικτυακά αγαθά Πιο ενεργητική και συνδεδεμένη κατανάλωση Το νόμισμα της εποχής: προσοχή-χρόνος Σύνδεση παραγωγής & κατανάλωσης Δικτυακές βιομηχανίες (πχ. ΜΜΕ) Facebook, G+ και Σία ΟΕ: έμποροι πληροφορίας και περιφραγμένες αυλές ομότιμη συμπαραγωγή: 3ος δρόμος στην παραγωγή, διακυβέρνηση & ιδιοκτησία

Περιεχόμενα Το Διαδίκτυο σήμερα Η δημιουργία Η τεχνολογία Η νέα λειτουργία Τα βασικά ζητήματα Οι νέες αξίες Η μελέτη του Διαδικτύου Προς το αύριο

Τα ζητήματα σήμερα Δικτυακά Ολιγοπώλια (πχ Google, Facebook) Ασφάλεια, ιδιωτικότητα, εμπιστοσύνη Αξιοποίηση του Διαδικτύου για την οικονομική ανάπτυξη και τη συμμετοχή

Νέες αξίες Δίνεται η αίσθηση ότι η επανάσταση του Διαδικτύου είναι αμιγώς τεχνολογική και προσφέρει τετριμμένες διευκολύνσεις. Η πλειοψηφία πιστεύει ότι δεν βασίζεται σε βασικές ανθρώπινες αξίες, δεν διαλέγεται μαζί τους και δεν παράγει νέες εκφάνσεις τους. Λάθος!

Νέες αξίες Μόνο φαινομενικά συμβαίνει αυτό. Στην πραγματικότητα, πηγάζει και απαντά αρχέγονα ερωτήματα του ανθρώπου, όπως η αναζήτηση της γνώσης, η συμβίωση, η επικοινωνία και η συλλογικότητα.

Νέες αξίες Οι διαχρονικές αρχές με νέο περιεχόμενο Πχ ανωνυμία, ιδιωτικό άσυλο, ελευθερία Ανοικτά {πρότυπα, δεδομένα, υποδομές, λογισμικό, πρόσβαση και διάνοιες} Ανωνυμία και λογοδοσία, ιδιωτικότητα διαφάνεια, δια-δημιουργικότητα ουδετερότητα δικτύου

Ουδετερότητα του δικτύου οι πάροχοι υπηρεσιών Internet δεν επιτρέπεται να: παρεμποδίζουν/υποβαθμίζουν το επίπεδο πρόσβασης στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες του Διαδικτύου σε κανένα χρήστη, παρέχουν προνομιακή πρόσβαση σε επιλεγμένες εφαρμογές του Διαδικτύου.

Έχει ξεκινήσει η μελέτη του www;

Περιεχόμενα Το Διαδίκτυο σήμερα Η δημιουργία Η τεχνολογία Η νέα λειτουργία Τα βασικά ζητήματα Οι νέες αξίες Η μελέτη του Διαδικτύου Προς το αύριο

η επιστήμη του Διαδικτύου (Web Science) κατανόηση σωστή χρήση τεχνολογική πρόοδο κοινωνική συνεισφορά του Βασίζεται στην διεπιστημονική ανάλυση και δημιουργεί νέα προγράμματα σπουδών

ποιοι ξεκίνησαν την επιστήμη του Web webscience.org Wendy Hall, πρόεδρος ACM webfoundation.org Tim Berners-Lee Σαουθάμπτον ΜΙΤ

Πρώτο παγκόσμιο συνέδριο στην Αθήνα

Βασική επιστημολογία

Web

Google

Linked Data

Ερευνητική υπόθεση: ιδιωτικότητα 15/18

Web science epistemology

Science Subject Categorization What? Autonomous taxonomic trees (i.e. ACM, PACS) Why? Organize and Communicate scientific knowledge How? doc, pdf, XML, Ontologies (Systems Biology) When? Updates every 10 years Our proposal: Semantic representation (i.e. SKOS) Linked to other Science Subject Categorizations Wiki discussion

Web Science Subject Categorization General Web History and Methodology Teaching the Web Web Technologies Web Analysis Web Society http://webscience.org/2010/wssc.html

Web science epistemology

D. Web Technologies D.1. General D.2 Web Milieux D.3 Basic Web Architecture D.4 Web 2.0 D.5 Semantic Web/Linked Data D.6 Internet/Web of Things

F. Web Society F.1. Economics and Business F.2. Social Engagement and Social Science F.3. Personal Engagement and Psychology F.4. Law F.5. Politics and Governance

Περιεχόμενα Το Διαδίκτυο σήμερα Η δημιουργία Η τεχνολογία Η νέα λειτουργία Τα βασικά ζητήματα Οι νέες αξίες Η μελέτη του Διαδικτύου Προς το αύριο

προς το αύριο οικολογία του Διαδικτύου Προστασία της βιοποικιλότητας Ψηφιακή πράσινη ανάπτυξη Με τα ελάχιστα ψηφιακά απόβλητα Πιο αποτελεσματικό

Gore – ’90s Obama –’10s προς το αύριο (linked data) Ενιαία βάση=Web (internet highways) Obama –’10s (linked data) Ενιαία βάση=Web

webvistas: τι είναι Διεπιστημονική κοινότητα Διαπανεπιστημιακή πρωτοβουλία για τη βελτίωση της ζωής με το Διαδίκτυο Ανάπτυξη της διαδικτυακής ευφυίας Οργάνωση, αρχές, στόχοι

Οι θεματικές κατηγορίες Η δημιουργία του Διαδικτύου Η τεχνολογία του Διαδικτύου Το Διαδίκτυο σήμερα Η νέα λειτουργία του Διαδικτύου Τα βασικά ζητήματα του Διαδικτύου Οι νέες αξίες με το Διαδίκτυο Η επιστημονική μελέτη του Διαδικτύου Το Διαδίκτυο αύριο

Η νέα λειτουργία του Διαδικτύου Νέα ατομικότητα Νέα επιχειρηματικότητα Νέα συλλογικότητα

γιατί και πως στο φόρουμ Απάντηση σε συγκεκριμένο μήνυμα Ανοιχτή συζήτηση Απάντηση σε όλα τα μηνύματα

Παρακολούθηση συζήτησης

εγγραφή για την εργασία Διαδικασία Webvistas.org Συζητάω (forum) register Όνομα και επώνυμο στα ελληνικά Πχ Μιχάλης Βαφόπουλος Εγγραφή Email επιβεβαίωσης Έγκριση από διαχειριστή

Εκτός 8 κατηγοριών - υποχρεωτικό Το Διαδίκτυο για μένα είναι... Γράφεται συνήθως στο τέλος- Προσωπικός τόνος

πως γράφω Όχι άρπα-κόλλα Βικιπαιδεία Αρχή, μέση και τέλος Συζητάω, διαβάζω, ρωτάω, μαθαίνω ...

εργασία Βαρύτητα Θέματα Facebook business model Facebook technology App vs Web economy ...

πληροφορίες Vafopoulos.org Youtube.com/websciencegr Webscience.org Twitter: @vafopoulos Vafopoulos@gmail.com