Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ Προς μία ποιητική της αφήγησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Advertisements

Ιππότης Φερδινάνδος Η παρουσίαση αυτή ίσως προκαλέσει συζήτηση με το κοινό από την οποία θα προκύψουν ενέργειες. Χρησιμοποιήστε το PowerPoint για να καταγράψετε.
Λεξεις και πλανα ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΒΑΔΙΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΑΜΑΡΑ
Τακτικές εφαρμογές στις αναπτυξιακές ηλικίες 14 – 18 ετών
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Διδάσκοντας Φυσική Γυμνασίου με κινούμενα σχέδια
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
ΕΧΕΤΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ STOREWARS ΟΠΩΣ.... ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ STOREWARS  Γιατί δίνει στους συμμετέχοντες πραγματική γνώση σε ειδικά αλλά και εταιρικά θέματα.
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΒΟΓΛΟΥ ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΑΝΑΔΟΧΟΣ: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ ΑΔΑΜ Παρουσίαση του.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια. Μετά τον θάνατο του πατέρα του η οικογένεια του εγκαταστάθηκε στην Αγγλία.
Ανακαλύπτοντας την εποχή του Μ
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Σεμινάρια Επιθεωρητών Φιλολογικών Μαθημάτων Φεβρουάριος – Μάρτιος 2012 Σόνια Κούμουρου, Σύμβουλος Λογοτεχνίας Βασιλική Σελιώτη, Φιλόλογος, Γραφείο Α.Π.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Η σκηνή στον κινηματογράφο
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
Κατηγορίες Λογισμικού. Περιγραφή Ενότητας  Στην ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε την έννοια του λογισμικού. Θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες λογισμικού με τις.
Σχεδιομελέτη προϊόντων με τη χρήση Η/Υ
1 Συνθετικές εικόνες Τεχνικές και πρότυπα 3D γραφικών και κίνησης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Εβδομάδα Βιβλίου 1-8 Φεβρουαρίου 2008 Έκθεση Βιβλίου - Αφιέρωμα στο Ταξίδι Επίσκεψη του συγγραφέα Σάκη Σερέφα Θέμα: Λογοτεχνία, ένα ταξίδι στον κόσμο της.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα Παρουσίαση : από το βιβλίο «Μύθος, Λατρεία, Ταυτότητες» της Μαριλένας Παπαχρηστοφόρου.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
ΛΆΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΏΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΆ ΜΑΡΊΑ ΓΕΩΡΓΊΑ ΑΜ:5385 Η γη ως ουράνιο σώμα- Η εναλλαγή μέρας νύχτας.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Κειμενογλωσσολογία 12ο μάθημα
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Αφήγηση αφήγηση.
Επιμέλεια Εκθέσεων Ι, Ζ6μηνο
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
Κοσμοθεωρίες: Εναλλακτικές κουλτούρες αναπαράστασης και διαχείρισης της σχέσης του «φυσικού κόσμου» με τον «ανθρώπινο εαυτό» Βασίλης Τσελφές.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Α) Κριτική Θεωρία.
Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Διάλεξη 9η Αύξηση του αριθμού των ρεαλιστικών απεικονίσεων στα σχολικά εγχειρίδια Αναπ. Καθηγητής Γ. Πλειός.
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
Οπτική γλώσσα ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ Προς μία ποιητική της αφήγησης Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ Προς μία ποιητική της αφήγησης Νίκος Καζάζης

Διέγερση αντίληψης & συναισθήματος Αφηγηματικότητα Πραγματικό Αναπαράσταση Ομοίωμα πραγματικού Διέγερση αντίληψης & συναισθήματος

Πραγματικό – Ομοίωμα Νατουραλισμός → διαφανής αφήγηση Μοντερνισμός → αυτοαναφορικότητα Μεταμοντερνισμός → διακειμενικότητα

Αφήγηση – Συνείδηση - Γλώσσα Παραπλάνηση: αισθητικά και εννοιολογικά καταξιωμένη Ψευδαίσθηση πλουσιότερη από αισθητηριακά δεδομένα Αφηγηματικοί τρόποι

Λειτουργίες πλοκής Ώθηση και αναστολή Φάσεις / αιτίες / τρόποι αλλαγής κατεύθυνση Δράση χαρακτήρων λογική Γραμμές δράσης σύνθεση

Επεξεργασία χρονικών σχέσεων – αποκάλυψη αιτιακών σχέσεων E. M. Forster, Aspects of the novel (1927) Ο βασιλιάς πέθανε και μετά πέθανε η βασίλισσα. Ο βασιλιάς πέθανε και μετά πέθανε η βασίλισσα από τη λύπη της. Η βασίλισσα πέθανε, κανείς δεν γνώριζε γιατί, ώσπου αποκαλύφθηκε ότι πέθανε από λύπη για το θάνατο του βασιλιά.

Νόμοι πλοκής Αληθοφάνεια Έκπληξη Αγωνία Ενότητα

Οι χαρακτήρες Άμεση / δραματική έκθεση Τρόποι παρουσίασης χαρακτήρα Αξιολόγηση χαρακτήρων Κριτήριο συνάφειας εσωτερικό εξωτερικό με άλλα στοιχεία της αφήγησης με την όλη ιστορία αληθοφάνεια ανταπόκριση

Αφηγηματική χρονικότητα Διάταξη (ανάληψη – πρόληψη) Διάρκεια (επιτάχυνση – επιβράδυνση) Συχνότητα (μοναδική – επαναληπτική – συγκεντρωτική)

Η περιγραφή Κινηματογράφος και λογοτεχνία Επιλογή λεπτομερειών και εστίαση «Δείκτες» (R. Barthes) Η περιγραφή ως αφήγηση (M. Proust)

Το διήγημα Γραμμική δομή Εστίαση σε ένα περιστατικό / ένα χαρακτήρα Ενότητα Πυκνότητα Ένταση Εστίαση σε ένα περιστατικό / ένα χαρακτήρα + Δημιουργία ενιαίας εντύπωσης

E. A. Poe – «ανάγνωση με τη μία» H. James – θυσία εναλλακτικών καταστάσεων πολύπλοκο μέσω συνοπτικότητας μεταφορά, μετωνυμία, αλληγορία

Διηγηματογραφία – Ζωγραφική Παραδοσιακό διήγημα Μοντερνιστικό διήγημα Ρεαλισμός Ιμπρεσιονισμός Εικονιστική λειτουργία Προσομοίωση ασυνεχούς πρόσληψης αισθητηριακών δεδομένων