Οι πρωτο-παύλειες επιστολές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Οι δευτερο-παύλειες επιστολές
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
Καλή και δημιουργική χρονιά.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 7
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ Κ.Δ.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 6
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΕIΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 11
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16ο Η παραβολή της τελικής κρίσης: Πώς αξιολογούνται οι άνθρωποι στη Βασιλεία του Θεού Συχνά αναρωτιούνται οι άνθρωποι: Τι δίνει στη ζωή ποιότητα.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
1 AYTOΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΤΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ….
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
1. Η Π.Δ. ως «Γραφή» της πρώτης εκκλησίας 2. Οι απαρχές της Κ.Δ. ως «Γραφής» 3. Οι πρώτες συλλογές βιβλίων της Κ.Δ. 4. Τέλη 2 ου αι. – Σταθμός στην ιστορία.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Τρίτο Συστήματα.
Δ.Ε.7 Η Αποστολική Σύνοδος: συλλογική λήψη αποφάσεων
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Ο συγγραφέας και εδώ δε γράφει το όνομά του, αλλά η αρχαία εκκλησιαστική παράδοση ομόφωνα αποδίδει το ευαγγέλιο αυτό στον Μάρκο.
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ  Από πλευράς περιεχομένου Φάκελος μαρτυρικών καταθέσεων  Από πλευράς εξωτερικής μορφής.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
Επιστολή Παύλου προς Φιλήμονα Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β’2 Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Υπεύθυνος Καθηγητής:
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Εισαγωγή στην Κ.Δ. και ιστορία εποχής της Καινής Διαθήκης
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
Θρησκευτικά Νίκη Κωνσταντινίδη
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Εικόνες του Θείου Πάθους
Δ.Ε.7 Η Αποστολική Σύνοδος: συλλογική λήψη αποφάσεων.
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
Στης Ζωής τη Θάλασσα Ταξιδεύοντας
Στης Ζωής τη Θάλασσα Ταξιδεύοντας
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Στης Ζωής τη Θάλασσα Ταξιδεύοντας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19, ΣΕΛΙΔΑ 82, ΕΡΓΑΣΙΑ,
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Ο Απόστολος Παύλος.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι πρωτο-παύλειες επιστολές EIΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 8 Οι πρωτο-παύλειες επιστολές

Δευτερο-παύλειες ή Μετα-παύλειες CORPUS PAULINUM Πρωτο-παύλειες Α΄ Θεσσαλονικείς Γαλάτας Α΄ Κορινθίους Β΄ Κορινθίους Ρωμαίους Φιλιππησίους Φιλήμονα Δευτερο-παύλειες ή Μετα-παύλειες Β΄ Θεσσαλονικείς Εφεσίους Κολοσσαείς Α΄ Τιμόθεον Β΄ Τιμόθεον Τίτον Εβραίους Επιστολές αιχμαλωσίας ή των δεσμών Ποιμαντικές Επιστολές

Σκοπός, περιεχόμενο, τόπος και χρόνος συγγραφής των πρωτο-παύλειων επιστολών

Η Α΄ προς Θεσσαλονικείς επιστολή Σκοπός Ο Παύλος γράφει στους χριστιανούς της Θεσσαλονίκης για να υπογραμμίσει τη μεγάλη δωρεά του Θεού και να τους δώσει την ευκαιρία να απαλλαγούν τελείως από κάθε πιθανή υποσυνείδητη ενόχληση που προέρχεται από τη ζωή του ειδωλολατρικού παρελθόντος.

Η Α΄ προς Θεσσαλονικείς επιστολή Περιεχόμενο Προοίμιο: (1:1) Κύρια θέματα: Ευχαριστεί το Θεό για την επιτυχία του κηρύγματος του στην Μακεδονία. Εξαίρει την πίστη τους και τη σταθερότητα τους. Υπογραμμίζει την απαίτηση για ηθική καθαρότητα και φιλαδελφεία. Τους βεβαιώνει ότι οι κοιμώμενοι θα αναστηθούν κατά τη δεύτερη του Χριστού παρουσία. Στο ερώτημα “πως;” και “πότε;”απαντά ότι είναι άγνωστο. Ως κλέπτης εν νυκτί. Δίνει συμβουλές προς όλους και προτροπές για αγαθοεργία αδιάλλειπτη προσευχή διατήρηση των πνευματικών χαρισμάτων. Ασπασμός και ευλογία (5:12-28).

Η Α΄ προς Θεσσαλονικείς επιστολή Τόπος και χρόνος συγγραφής Γράφεται από τον Παύλο κατά το 51 μ.Χ. από την Κόρινθο.

Η προς Γαλάτας επιστολή Σκοπός Να αμυνθεί του αποστολικού του αξιώματος και να εκθέσει το ευαγγέλιο του έναντι των κατηγόρων του και χάρη των χριστιανών της Γαλατίας οι οποίοι κλονίσθηκαν εξαιτίας των κατηγοριών των εχθρών του

Η προς Γαλάτας επιστολή Περιεχόμενο Προοίμιο 1,1-5 Εκφράζει την έκπληξή του προς αυτούς που κηρύττουν <έτερον ευαγγέλιον> από το ευαγγέλιο του Χριστού (1,6-10). Προβαίνει σε μια αυτοβιογραφική αναδρομή στην οποία δηλώνει την ανεξαρτησία του από άλλες αυθεντίες και την εξάρτηση του μόνο από το Χριστό (1,11-2,21). Δίνει μια αγιογραφική θεμελίωση του ευαγγελίου του για να μην παρασύρονται από τους οπαδούς του Νόμου (3,1-4,31) Ζητά από τους παραλήπτες του να ζουν με την “εν Χριστώ ελευθερία” (5,1-6,10). Eπίλογος (6,11-18).

Η προς Γαλάτας επιστολή Η προς Γαλάτας επιστολή Χρόνος - τόπος συγγραφής Το πρόβλημα των παραληπτών Ο προσδιορισμός του τόπου και του χρόνου αποτελεί συνάρτηση του προβλήματος των παραληπτών της επιστολής Σε ποια περιοχή απευθύνεται η επιστολή του Παύλου; Στην περιοχή της κεντρικής Μ. Ασίας, στην εθνολογική Γαλατία (Υπόθεση Βόρειας Γαλατίας) Στην ρωμαϊκή επαρχία της Γαλατίας (Υπόθεση της Νότιας Γαλατίας)

Η προς Γαλάτας επιστολή Η προς Γαλάτας επιστολή Το πρόβλημα των παραληπτών υπόθεσης της Ν.Γαλατίας Oι υποστηρικτές της υπόθεσης της Ν.Γαλατίας δέχονται ότι οι επισκέψεις έγιναν κατά την Α’ περιοδεία του Παύλου (Ικόνιο, Λύστρα.... Πρ.13,14-14,20.14,21-25). Σύμφωνα μ’αυτή ο Παύλος έγραψε την επιστολή γύρω στο 48-49 μ.Χ. από την Αντιόχεια.

Η προς Γαλάτας επιστολή Η προς Γαλάτας επιστολή Το πρόβλημα των παραληπτών υπόθεσης της Β.Γαλατίας Επιχειρήματα των υποστηρικτών της άποψης είναι: Ο Παύλος συνηθίζει να χρησιμοποιεί επίσημες ρωμαικές ονομασίες των επαρχιών. Η ύπαρξη Ιουδαίων στη Ν.Γαλατία. Η μνεία του Βαρνάβα στο Γαλ.2,9.13 ως συνεργάτη στην Α’ περιοδεία και συνεπώς γνωστός στις εκκλησίες της Ν.Γαλατίας Τα επιχειρήματα δε ειναι αναντίρρητα διότι: Ο Παύλος χρησιμοποιεί ονομασίες κι άλλων επαρχιών όχι με την επίσημη ρωμαϊκή ορολογία αλλά με τη γνωστή στους πολλούς. Ιουδαϊκές κοινότητες υπήρχαν και στην περιοχή της κεντρικής Μ. Ασίας (Ιώσηπος). Ο Βαρνάβας ήταν γνωστός στις χριστιανικές εκκλησίες γενικότερα ακόμη και αν δεν τις είχε επισκεφθεί. Το ταξίδι του Παύλου στα Ιεροσόλυμα 2,1 ταιριάζει με το ταξίδι που έγινε (Πρ. 15,1) με σκοπό τη συμμετοχή του στην αποστολική σύνοδο. Πιθανότερη η υπόθεση της Β. Γαλατίας.

Η προς Γαλάτας επιστολή Η προς Γαλάτας επιστολή Χρόνος - τόπος συγγραφής Η επιστολή πρέπει να γράφτηκε στην Έφεσο προς το τέλος της τριετούς δράσης του γύρω στα 54-55 μΧ.

H A’ προς Κορινθίους επιστολή Σκοπός Ο Παύλος γράφει την επιστολή με σκοπό να καταπολεμήσει τη διάσπαση της ενότητας της εκκλησίας, να δώσει συμβουλές και να απαντήσει σε διάφορα ερωτήματα των Κορινθίων.

H A’ προς Κορινθίους επιστολή Κύρια θέματα Η καταπολέμηση της διάσπασης της ενότητας της εκκλησίας που κινδύνευε από διάφορες ομάδες που διεκδικούσαν ως αρχηγό κάποιο απόστολο (1-4). Η αντιμετώπιση του προβλήματος της πορνείας και της αιμομιξίας (5-6. 6,12-20) Συμβουλές προς επίλυση των διαφορών τους ως αδελφοί χωρίς να καταφεύγουν στα εθνικά δικαστήρια (6,1-11). Συμβουλές σχετικά με το γάμο, την παρθενία, τα ειδωλόθυτα, τη θεία λατρεία, το Κυριακό δείπνο,τα πνευματικά χαρίσματα (7-14). Αναπτύσσει το θέμα της Ανάστασης και τονίζει την ανάσταση ψυχής και σώματος (15). Αναφέρεται στη «λογεία» και στα ιεραποστολικά του σχέδια και κλείνει με ασπασμούς και ευλογία (16)

Η Α’ προς Κορινθίους επιστολή Χρόνος –τόπος συγγραφής Η επιστολή πρέπει να έχει γραφεί προς το τέλος της τριετούς παραμονής του στην Έφεσο γύρω στο έτος 55μ.Χ.

Η Β’ προς Κορινθίους επιστολή Σκοπός Ο Παύλος γράφει την επιστολή με σκοπό να αντιμετωπίσει τις κατηγορίες των ιουδαιζόντων χριστιανών γύρω από το αποστολικό του αξίωμα, οι οποίοι αφού τάραξαν την εκκλησία της Γαλατίας ήρθαν και στην Κόρινθο Κύρια θέματα Αρχικά αναφέρεται στη σχέση του με την εκκλησία της Κορίνθου (1,1-7,16). Δίνει οδηγίες για τη «λογεία» υπέρ των χριστιανών των Ιεροσολύμων (8-9). Η απολογία του Παύλου για το ιεραποστολικό του αξίωμα (10-13).

Η Β’ προς Κορινθίους επιστολή Τόπος – χρόνος συγγραφής Η επιστολή γράφηκε ενώ ο Παύλος ήταν ήδη στη Μακεδονία, ένα έτος μετά την Α’ προς Κορινθίους επιστολή, δηλαδή το έτος 56μ.Χ.

Έγραψε ο Παύλος άλλες επιστολές προς τους Κορινθίους; (Επιστολή των δακρύων) Ο Παύλος κάνει λόγο στη Β’ προς Κορινθίους για την ύπαρξη μιας άλλης επιστολής που στάλθηκε «δια πολλών δακρύων» Το πρόβλημα της ύπαρξης μιας τρίτης επιστολής προς τους Κορινθίους εντάσσεται με ένα εκτός προγράμματος ταξίδι του Παύλου στην Κόρινθο

Έγραψε ο Παύλος άλλες επιστολές προς τους Κορινθίους; (Επιστολή των δακρύων) Πληροφορίες Οι Πράξεις μας πληροφορούν ότι όταν έγραψε την Α’ και τη Β’ επιστολή είχε επισκεφθεί μια φορά την Κόρινθο (Πρ. 18,1). Στην Β’ Κορινθίους γίνεται λόγος για επικείμενη Τρίτη μετάβαση στην Κόρινθο η οποία δεν είναι η πρώτη (Πρ.18,1) αλλά μια άλλη που έγινε πριν τη Β’ ώστε αυτή να χαρακτηρίζεται από τον Παύλο σαν Τρίτη. Σκοπός της επιστολής είναι να απαντήσει σε κάποιους που φέρθηκαν προσβλητικά στον απόστολο κατά την σύντομη αυτή επίσκεψη του.Όπως φαίνεται από τη Β΄Κορ.2,4 και Πρ.7,10 ,η επιστολή του είχε θετικά αποτελέσματα προς αυτούς τους Χριστιανούς, οι οποίοι λυπήθηκαν αλλά προς ”μετάνοιαν”. Συμπέρασμα Πιθανότατα ο Παύλος προ της Πεντηκοστής του έτους 55μ.Χ. όταν εγκατέλειψε τη Εφεσο με κατεύθυνση τη Μακεδονία πέρασε εσπευσμένα από την Κόρινθο για να λύσει τα προβλήματα της εκκλησίας και να προλάβει δυσάρεστες εξελίξεις. Επιστρέφοντας στην Έφεσο γράφει την επιστολή.

Ερωτήματα γύρω από την «επιστολή των δακρύων» Ερωτήματα γύρω από την «επιστολή των δακρύων» Χάθηκε ολόκληρη η επιστολή των δακρύων Απάντηση Οι ερμηνευτές σήμερα πιστεύουν ότι η αλλαγή ύφους στα κεφάλαια 10-13 της Β’ προς κορινθίους επιστολής αποτελεί διασωθέν τμήμα της επιστολής των δακρύων. Η ύπαρξη απόκρυφης επιστολής Γ’ Κορινθίους που διασώζεται σε λατινικά και Αρμενικά χειρόγραφα καθώς και στις Απόκρυφες Πράξεις Παύλου μαρτυρεί την ύπαρξη ευρύτερης αλληλογραφίας μεταξύ Παύλου και Κορινθίων.

Η προς Ρωμαίους επιστολή Σκοπός Η επιστολή απευθύνεται σε μια εκκλησία που δεν ίδρυσε ο ίδιος ο Παύλος. Είναι η μεγαλύτερη σε έκταση απ όλες τις επιστολές του. Χαρακτηρίζεται συνήθως ως το «Ευαγγέλιο του αποστόλου Παύλου» Γράφει την επιστολή πιθανότατα για τους εξής σκοπούς να προετοιμάσει την μελλοντική επίσκεψη του στην εκκλησία της Ρώμης να απολογηθεί έναντι των ιουδαϊζόντων να τονίσει τις ηθικές συνέπειες που απορρέουν από το Βάπτισμα προς τους ελευθεριάζοντας χριστιανούς Σύμφωνα με την άποψη των μεταφραστών της οικουμενικής μετάφρασης της Βίβλου, ο Παύλος ήθελε να οδηγήσει σε ενότητα και αλληλοσεβασμό τους ιουδαιοχριστιανούς και τους εθνικοχριστιανούς της Ρώμης (Οικουμενική επιστολή).

Η προς Ρωμαίους επιστολή Περιεχόμενο Εισαγωγή (1,1-15) Α’ Μέρος δογματικό (1,16-11,36) Η δικαίωση «εκ πίστεως» (1,16-8,31-39) Τελική σωτηρία του Ισραήλ (9-11) Β’ Μέρος ηθικο-πρακτικό (12,1-16,25) Οι ηθικές απαιτήσεις της δικαιοσύνης του Θεού (12,1-2) Ιεραποστολικά σχέδια του Παύλου για το άμεσο μέλλον (15,14-33)

Τόπος και χρόνος συγγραφής Η προς Ρωμαίους επιστολή Τόπος και χρόνος συγγραφής Γράφεται από τον Παύλο προς το τέλος της Γ’ αποστολικής περιοδείας το έτος 57μ.Χ. στην Κόρινθο.

Η προς Ρωμαίους επιστολή Η προς Ρωμαίους επιστολή Το 16ο κεφάλαιο της επιστολής Για την εξήγησή τους δόθηκαν διάφορες απόψεις. Πιθανότατα το κεφ. 16 αποτελεί ιδιαίτερη επιστολή του προς την εκκλησία της Εφέσου. Επιστολή όμως που αποτελείται μόνο από ασπασμούς είναι αδιανόητη. Ίσως αυτή η επιστολή είχε δύο μορφές, την ευρύτερη που απευθύνεται στη Έφεσο και την συντομότερη που απευθύνεται στη Ρώμη. Ίσως η επιστολή είναι εγκύκλιος προς πολλές εκκλησίες. Πιθανότατα η επιστολή να απευθύνεται στη Ρώμη όπου βρίσκονται την εποχή εκείνη όλοι οι συνεργάτες του Παύλου. Στο 16ο κεφ της επιστολής οι ερμηνευτές κάνουν κάποιες παρατηρήσεις Γίνεται χαιρετισμός σε 26 συνεργάτες Ο κώδικας P46 τελειώνει στο 15,33 όπου και τοποθετεί τη δοξολογία των στ.16,25-27. Σε κάποια άλλα χειρόγραφα παραδίδεται δύο φορές μία στο τέλος του 14 και μία στο τέλος του 16, ενώ ο κώδικας G την παραλείπει.

Οι επιστολές αιχμαλωσίας ή των δεσμών Οι φυλακίσεις του απ. Παύλου Στους Φιλίππους για μια νύχτα (Πραξ. 16:22-40). Στην Καισάρεια για 2 χρόνια, 57-59 μ.Χ. (Πραξ. 23:33-26:32). Στη Ρώμη για 2 χρόνια (Πραξ. 28:30). Η υπόθεση της φυλάκισης στην Έφεσο.

Η προς Φιλιππησίους επιστολή Σκοπός Προσωπική συναισθηματική επιστολή που αποκαλύπτει τις ιδιαίτερα φιλικές σχέσεις του Παύλου με ην εκκλησία των Φιλίππων. Χαρακτηρίζεται ως «επιστολή χαράς» γιατί το θέμα της χαράς δεσπόζει καθώς και «επιστολή ταπεινοφροσύνης» γιατί το θέμα αυτό κυριαρχεί και κορυφώνεται στον ύμνο στο Χριστό που πήρε μορφή δούλου και ταπεινώθηκε μέχρι του σταυρικού θανάτου.

Η προς Φιλιππησίους επιστολή Περιεχόμενο Προοίμιο (1,1-2) Ευχαριστία ,δέηση και δοξολογία (1,3-11) Η διάδοση του ευαγγελίου κατά τη φυλάκιση του Παύλου (1,12-26) Η αντάξια του ευαγγελίου ζωή (1,27-30) Ο χριστολογικός ύμνος (2,6-11) Οι χριστιανοί φώτα του κόσμου (2,12-18) Πληροφορίες για τον Τιμόθεο και τον Επαφρόδιτο (2,19-30) Οι εχθροί του σταυρού του Χριστού (3,1-4,1) Προτροπές (4,2-9) Ευχαριστίες για την αποστολή βοηθημάτων (4,10-20) Ασπασμοί και τελική ευλογία (4,21-23)

Τόπος και χρόνος συγγραφής Η προς Φιλιππησίους επιστολή Τόπος και χρόνος συγγραφής Γράφεται από τον Παύλο κατά το 54/55 μ.Χ. από την Έφεσο.

Η προς Φιλιππησίους επιστολή η ενότητα της επιστολής Πολλοί σήμερα αμφισβητούν την ενότητα της επιστολής και πιστεύουν ότι αποτελείται από δύο ή τρεις επιστολές. Τα επιχειρήματα όσων αμφισβητούν την ενότητα είναι : Στο στ. 3,1 γίνεται μια τομή στο ύφος και στα θέματα της επιστολής. Οι στ. 4,10-20 δεν δένουν με τα συμφραζόμενα αλλά φαίνονται ανεξάρτητοι . Ο Πολύκαρπος Σμύρνης (2ος αιώνας) κάνει λόγο για επιστολές του Παύλου προς τους Φιλιππησίους Ο χρονογράφος του Βυζαντίου Γεώργιος Σύγκελλος (9ος αιώνας) ομιλεί για πρώτη επιστολή που σημαίνει ότι ήταν γνώστης και άλλων.

Η προς Φιλιππησίους επιστολή η ενότητα της επιστολής Τα επιχειρήματα όσων υπερασπίζονται την ενότητα είναι: Το θέμα της χαράς που προσφέρει η πίστη κυριαρχεί σε ολόκληρη την επιστολή. Υπάρχει ταυτότητα λεξιλογίου σε όλα τα κεφάλαια της επιστολής. Η έννοια της <κενώσεως > επικρατεί στην επιστολή. Από την αρχή έως το τέλος υπάρχει ένας εγκάρδιος και τρυφερός τόνος στην επιστολή. Η χριστολογική ατμόσφαιρα με τη μνεία στη μέρα του Κυρίου είναι διάχυτη σε όλη την επιστολή.

Η προς Φιλιππησίους επιστολή Θέμα συζήτησης αποτέλεσε για τους ερμηνευτές το κεφ 3 και οι “καταπολεμούμενοι” αιρετικοί. Οι απόψεις που διατυπώθηκαν είναι: Οι αιρετικοί είναι Ιουδαίοι Οι αιρετικοί είναι Γνωστικοί Οι αιρετικοί είναι ιουδαίζοντες χριστιανοί Συγχρόνως οι οπαδοί των παραπάνω κατηγοριών αναρωτιούνται αν ο Παύλος αντιμετωπίζει μια η δύο διαφορετικές ομάδες. Πολλοί δέχονται ότι στους τελευταίους στίχους (17-21) γίνεται λόγος για μια κατηγορία ελευθεριαζόντων χριστιανών. Για μας ο Παύλος σε όλο το κεφάλαιο 3 αντιμετωπίζει τους ιουδαίζοντες χριστιανούς ψευδαποστόλους που παρουσιάζουν κοινά χαρακτηριστικά μ’ αυτούς που αντιμετωπίζει στις επιστολές Γαλάτας και Β’ Κορινθίους που προσπαθούν να κλονίσουν τους χριστιανούς ,ενώ δεν αμύνεται για το ιεραποστολικό του αξίωμα όπως στις άλλες επιστολές ίσως διότι οι Φιλιππήσιοι δεν αμφισβητούσαν το αποστολικό του αξίωμα.

Η προς Φιλήμονα επιστολή Σκοπός Θεωρείται ιδιωτικό γράμμα του αποστόλου προς τον Φιλήμονα και αναφέρεται στο θέμα της επιστροφής ενός δραπέτη, δούλου του τελευταίου, του Ονήσιμου. Η επιστολή είναι γραμμένη με πολλή λεπτότητα και τρυφερότητα και αναδεικνύει τη δυνατότητα του Παύλου να εναρμονίζει το ευαγγέλιο με την επιμέρους ανθρώπινη περίπτωση. Χαρακτηρίζεται «αληθινό αριστούργημα λεπτότητας καρδιάς «ασύγκριτο πρότυπο πνευματικής καθοδήγησης, ευγένειας και αγάπης». Απευθύνεται προς τον Φιλήμονα αλλά και στην «κατ οίκον εκκλησία» του Φιλήμονα δηλαδή όλη την εκκλησία.

Η προς Φιλήμονα επιστολή Περιεχόμενα Προοίμιο (1-3) Ευχαριστία και δέηση (4-7) Το αίτημα για τον Ονήσιμο (8-20) Επίλογος (21-25)

Τόπος και χρόνος συγγραφής Η προς Φιλήμονα επιστολή Τόπος και χρόνος συγγραφής Γράφεται από τον Παύλο κατά το 54/55 μ.Χ. από την Έφεσο.