“Γνωρίζω το σχολείο μου και τα συναισθήματα μου μέσα σ’ αυτό” Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας επεξεργάστηκαν project με θέμα: “Γνωρίζω το σχολείο μου και τα συναισθήματα μου μέσα σ’ αυτό” Σας παρουσιάζουμε ένα μικρό δείγμα δραστηριοτήτων:
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ Στο νηπιαγωγείο γίνεται προσπάθεια προσέγγισης των διαφόρων «γνωστικών αντικειμένων» του Αναλυτικού Προγράμματος διαθεματικά , με παιγνιώδη τρόπο.. Το παιχνίδι αποτελεί το φυσικό τρόπο μάθησης και ανάπτυξης και είναι από όλους αποδεκτό ως η καταλληλότερη μορφή οργάνωσης της μάθησης για μικρά παιδιά.
Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι… Αποφορτίζονται Εκτονώνονται Απελευθερώνουν τα συναισθήματά τους
Προδημοτική Εκπαίδευση Ακαδημαϊκός Ρόλος Κοινωνικός Ρόλος Μυούνται στη λύση προβλημάτων Εξασκούνται σε διάφορους ρόλους Συνεργάζονται με τους συνομηλίκους τους Διαθεματική Προσέγγιση
Στο νηπιαγωγείο επιδιώκεται καλλιέργεια… Δημιουργικότητας Κριτικής Σκέψης Ικανότητας λύσης προβλημάτων Ενσυναίσθησης και δεξιοτήτων διαπροσωπικής επικοινωνίας.
Μέθοδος Project Η προσέγγιση αυτή ορίζεται ως η διαδικασία μελέτης ενός θέματος εις βάθος, το οποίο εισηγήθηκαν ή ενδιαφέρει τα ίδια τα παιδιά. Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται σε τρεις φάσεις μέσα από τις οποίες η εκπαιδευτικός και τα παιδιά συνεργάζονται για να διατυπώσουν και να απαντήσουν ερωτήματα σε σχέση με το θέμα.
Φάσεις Project Α’ Φάση: Αναζήτηση και διερεύνηση του θέματος Α’ Φάση: Αναζήτηση και διερεύνηση του θέματος Β’ Φάση: Σχεδιασμός της δράσης Τα παιδιά προτείνουν τρόπους προσέγγισης του θέματος μας Γ’ φάση Αξιολόγηση
Οι πρώτες μέρες στο σχολείο είναι μέρες γνωριμίας των παιδιών μεταξύ τους και με τη νηπιαγωγό. Γι’ αυτό αρχικά παίξαμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας!
Παιχνίδια γνωριμίας
Παρουσιάζω τον εαυτό μου… γνωρίζω την ομάδα της τάξης μου!
Παρουσιάζουμε τον εαυτό μας και τον τοποθετούμε μέσα στην ομάδα…
… αφού γνωρίσαμε τους συμμαθητές μας και προσαρμοστήκαμε στην ρουτίνα της τάξης ήμασταν έτοιμοι να γνωρίσουμε και το σχολείο μας
Αφόρμηση Η Μάγισσα Αλφαβήτα, επισκέπτεται τη τάξη μας, για άλλη μια φορά, φέρνοντας μαζί τα καταπληκτικά της δώρα! Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις για το περιεχόμενο του φακέλου και της μεγάλης κόκκινης καρδιάς. Αποκαλύπτεται το περιεχόμενο και...
Αφόρμηση «Είναι εφημερίδες γιατί έχει φωτογραφίες και μεγάλα γράμματα!»
Αφόρμηση Τα παιδιά παρατηρούν και προβληματίζονται για το περιεχόμενο των ειδήσεων: «Σε μία φωτογραφία έχει μία δασκάλα» (Γεωργία) «Ένα παιδάκι κλαίει γιατί είναι φτωχό» (Νατάσα) «Σε μια φωτογραφία έχει χαρούμενα παιδάκια» (Αντρέας Μ.) «Τα παιδάκια είναι χαρούμενα γιατί είναι φίλοι» (Γιώργος) «Είναι χαρούμενα γιατί πάνε μαζί σχολείο και επειδή κρατούν τσάντες και βιβλία» (Αντρέας Μ.) «Είναι χαρούμενα επειδή γελάνε» (Αδάμ)
Αφόρμηση «Έχει μια δασκάλα με παιδάκια» (Αφροδίτη) «Τα άλλα τα παιδάκια είναι λυπημένα γιατί τους κτύπησε ένα παιδάκι» (Μαρία) «Οι μαμάδες είναι χαρούμενες επειδή είναι με τα παιδάκια τους» (Αντρέας Π.) «Τα παιδάκια είναι λυπημένα και θυμωμένα γιατί δεν θέλουν να πάνε σχολείο» (Αντρέας Κ.)
Αφόρμηση Αργότερα … Τα παιδιά, σε ζευγάρια παρατηρούν Τα παιδιά, σε ζευγάρια παρατηρούν τα αποκόμματα των εφημερίδων και προσπαθούν να τα «διαβάσουν» Αργότερα …
Αφόρμηση Ανακοινώνουν τις παρατηρήσεις τους στην ομάδα. Αργότερα ζωγραφίζουν σχετικές εικόνες και συναισθήματα που τους προκάλεσαν οι ειδήσεις.
Αφόρμηση Η Αλφαβήτα επιστρέφει με το βαλιτσάκι των Συναισθημάτων και αποκαλύπτει το περιεχόμενο της κόκκινης καρδιάς!
Αφόρμηση Τα παιδιά συνδέουν τα συναισθήματα με το περιεχόμενο των ειδήσεων που «διάβασαν» και δικαιολογούν την απόφασή τους. Παίζουν με την Αλφαβήτα και εκφράζουν τα δικά τους συναισθήματα όταν ήρθαν τη πρώτη μέρα στο σχολείο.
Ο κήπος των συναισθημάτων Τι νιώσαμε την πρώτη μέρα στο σχολείο μας Ήμουν πολύ χαρούμενη την πρώτη μέρα στο σχολείο! Στο σχολείο όταν πήγα πρώτη μου φορά ήμουν πολύ λυπημένος! Ο κήπος των συναισθημάτων Η Μαργαρίτα και ο Βλαδίμηρος μας μιλούν για τα διαφορετικά συναισθήματα που ένιωσε ο καθένας τους την πρώτη μέρα στο σχολείο!
Τι νιώσαμε την πρώτη μέρα στο σχολείο μας Η Μαργαρίτα μας έφερε σε τέσσερα βάζα τις φίλες της, οι οποίες απεικόνιζαν διαφορετικό συναίσθημα σε κάθε βάζο. Μας ζήτησε να επιλέξουμε τη μαργαρίτα με αντίστοιχο συναίσθημα που νιώσαμε εμείς την πρώτη μέρα στο σχολείο!
Έτοιμος ο κήπος των συναισθημάτων! Τι νιώσαμε την πρώτη μέρα στο σχολείο μας Έτοιμος ο κήπος των συναισθημάτων! Ολόχρονα κάθε πρωί επιλέγουμε τη μαργαρίτα με τη συναισθηματική φατσούλα που μας εκφράζει!
Τι νιώσαμε την πρώτη μέρα στο σχολείο μας
Δημιουργία Γραφικής Παράστασης Τι νιώσαμε την πρώτη μέρα στο σχολείο μας Δημιουργία Γραφικής Παράστασης
Πως ένιωσα το πρωί όταν ήρθα στο σχολείο; Τι νιώσαμε την πρώτη μέρα στο σχολείο μας Καταγραφή Πως ένιωσα το πρωί όταν ήρθα στο σχολείο;
Αναπαράσταση της γραφικής παράστασης με το σώμα τους Τι νιώσαμε την πρώτη μέρα στο σχολείο μας Αναπαράσταση της γραφικής παράστασης με το σώμα τους
Τα παιδιά ζωγραφίζουν πάνω σε μπαλόνι-καρδιά μια φατσούλα με το συναίσθημα που ένιωσαν την πρώτη μέρα που ήρθαν στο σχολείο.
Χαιρετούμε το μπαλόνι μας …
…και το αφήνουμε να ταξιδέψει.
-Ποιους θα συναντήσει; -Που να πηγαίνει άραγε; -Ποιους θα συναντήσει; Το κάθε παιδί κάνει την δική του πρόβλεψη και ζωγραφίζει το ταξίδι της καρδούλας /μπαλόνι.
Ο Βλαδίμηρος στην τάξη μας Ο Βλαδίμηρος έρχεται στην τάξη μας πάλι κλαίγοντας γοερά, γιατί δεν έχει καταλάβει τι είναι και γιατί πρέπει να πηγαίνει στο σχολείο
Τα παιδιά, καλούνται να τον καθησυχάσουν λέγοντας του τι γνωρίζουν για το σχολείο.....
Γνωρίζετε κάτι εσείς γι’ αυτό; Τι είναι το σχολείο; Γνωρίζετε κάτι εσείς γι’ αυτό; Πέστε μου! Σας παρακαλώ! Στο σχολείο μαθαίνουμε τους αριθμούς (Μαριαλένη) Στο σχολείο ακούμε μουσική (Γιώργος Ατματσίδης) Στο σχολείο μαθαίνουμε γράμματα (Χρυσοβαλάντης) Το σχολείο έχει τσουλήθρες (΄Άρης) Παίζουμε στο καράβι το διάλειμμα (Νικολέτα) Μαθαίνουμε να ζωγραφίζουμε στο σχολείο (Σταμάτης) Το σχολείο έχει πολλά παιχνίδια (Αλέξανδρος) Στο σχολείο μου αρέσει να διαβάζουμε (Μάριος) Στο σχολείο γελάμε (Παύλος) Στο σχολείο γράφουμε (Ανδρέας) Στο σχολείο παίζουμε ζυμαράκι (Ιωάννα) Μαθαίνουμε να φτιάχνουμε πάζλ (Νικόλας) Στο σχολείο παίζουμε με φίλους μας στα παιχνίδια (Γιώργος Γ) Παίζουμε στο κουκλόσπιτο (Χάρης) Παίζουμε στο μαγαζάκι (Λίζα) Στο σχολείο μας προσέχει η δασκάλα (Ελίνα) Στο σχολείο μαθαίνουμε να ζωγραφίζουμε ανθρωπάκια. (Ευέλθων)
Τι θέλω να μάθω για το σχολείο; Πότε χτίστηκε το σχολείο;(Ανδρέας) Τι παιχνίδια έχει το σχολείο; (Παύλος) Πως συγυρίζουμε το σχολείο;(Αλέξανδρος) Πως εχτίστηκε το σχολείο μας;(Χρυσοβαλ.) Πόσες τάξεις έχει το σχολείο μας;(Ευέλθων) Πως θα μάθουμε γράμματα; (Χρίστος) Πότε έβαλαν τα πράγματα του σχολείου και ποιος τα αγόρασε; (Μαριαλένη) Που βρήκαν τα λεφτά; (Νικόλας)
"Να ρωτήσουμε τους χτίστες" Τα παιδιά προτείνουν τρόπους συλλογής σχετικών πληροφοριών "Να ρωτήσουμε τους χτίστες" (Αναστασία) "Να ρωτήσουμε τις δασκάλες" (Σταμάτης) "Να κάνουμε περίπατο στις τάξεις" (Παύλος) "Να ρωτήσουμε και την κυρία Έφη" (Μαριαλένη) "Να πάμε να δουμε τις τάξεις και τις δασκάλες" (Νίκη Σιμώνα) "Να ρωτήσουμε τη διευθύντρια" (Νίκη Σιμώνα)
Γνωρίζουμε τους χώρους του σχολείου μας Μέσα από διάφορα παραμύθια που διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε οι ήρωες των παραμυθιών κατάφεραν να ξεπεράσουν τα αρνητικά τους συναισθήματα για το σχολείο μέσα από τη γνωριμία με τη δασκάλα, τα υπόλοιπα παιδιά και τα παιχνίδια του σχολείου του. Στην τάξη μας, κάποια παιδιά έχουν αρνητικά συναισθήματα για το σχολείο. Πώς θα μπορούσαμε να τα βοηθήσουμε να τα ξεπεράσουν; Ανάγκη για γνωριμία με το χώρο που βρισκόμαστε (σχολείο) και τα πρόσωπα (παιδιά και δασκάλες) που βρίσκονται μαζί μας.
Γνωρίζουμε τους χώρους του σχολείου μας Στην τάξη μας βρίσκουμε ένα γράμμα. Πρόβλημα: Πως βρέθηκε στην τάξη μας; Ιδέες παιδιών:- «Μπορεί κάποιος που έχει ένα πρόβλημα: του έσπασε ένα παιχνίδι.» (Πέτρος) «Μπορεί να το έστειλε ένας μάγος και να είναι μαγικό (Ευθυμία).» «Μπορεί να το έστειλε μια μάγισσα ή νεράιδα για να κάνει μαγικά πράγματα.» «Μπορεί να το έφερε μια κυρία ή ένας κύριος.» (Αυγουστίνα) «Εγώ νομίζω το έφερε ένα φάντασμα.» (Ευάγγελος) «Μπορεί να πέταξε και να ήρθε.»(Παναγιώτης) «Μπορεί να το έφερε ο ταχυδρόμος.» (Αντρέας)
Γνωρίζουμε τους χώρους του σχολείου μας Διαβάζουμε το γράμμα Τα παιδιά εντοπίζουν το πρόβλημα του Καφετούλη: Ιδέες παιδιών:- «Χάθηκε» (Πέτρος) «Θέλει να το βρούμε.» (Αντρέας) «Χάθηκε μέσα στο σχολείο μας.» (Κατερίνα)
Γνωρίζουμε τους χώρους του σχολείου μας Τα παιδιά εισηγούνται λύσεις στο πρόβλημα: «Πώς να βοηθήσουμε το αρκουδάκι» Ιδέες παιδιών:- «Να ψάξουμε σε όλες τις τάξεις» (Αναστασία) «Να ψάξουμε σ’ όλο το σχολείο» (Μιχάλης) «Να κοιτάξουμε στην αμμοδόχο» (Ραφαήλ) «Να ψάξουμε στην αυλή» (Κατερίνα) «Μπορούμε να ψάξουμε εκεί που θα κάνουμε πρόβες» (Ευθυμία) «Να ψάξουμε παντού μέχρι να το βρούμε και μέσα στα ντουλάπια» (Αντρέας) «Να κοιτάξουμε σε όλο το Θ’ Πετρίδειο Νηπιαγωγείο.» (Ανδριάνα) «Αν δεν το βρούμε εδώ να ψάξουμε και σε άλλα σχολεία» (Μιχάλης) Η Κατερίνα διερωτάται : «Μα πώς θα πάμε στα άλλα σχολεία αφού δεν έχουμε αυτοκίνητο; » Και ο Μιχάλης δίνει τη λύση: «Θα πάρουμε ένα λεωφορείο.»
Γνωρίζουμε τους χώρους του σχολείου μας Το κάθε παιδί παίρνει στο χέρι του ένα νοητικό χάρτη, ο οποίος θα μας βοηθήσει να βρούμε το αρκουδάκι. (κάτοψη του σχολείου).
Γνωρίζουμε τους χώρους του σχολείου μας Τα παιδιά παρατηρούν το χάρτη και συζητούμε: Πρόβλημα: Πως μπορεί να μας βοηθήσει ο χάρτης στο να κινηθούμε στο χώρο του σχολείου Ιδέες παιδιών:- «Πρέπει να ακολουθήσουμε τα τόξα και κάπου εδώ θα βρούμε τον Καφετούλη» (Πέτρος) «Να πάμε πρώτα στο ένα, μετά στο δύο μέχρι να πάμε σε όλα τα σημεία.» (Παναγιώτης)
Γνωρίζουμε τους χώρους του σχολείου μας Αποφασίζουμε να ακολουθήσουμε το σχεδιάγραμμα και να εξερευνήσουμε το χώρο του νηπιαγωγείου για να βρούμε το αρκουδάκι. Η εξερεύνηση ξεκινά
Γνωρίζουμε τους χώρους του σχολείου μας Παρατηρούμε το σχεδιάγραμμα και ακολουθώντας τα τόξα πηγαίνουμε με την σειρά σ’ όλους τους χώρους. (Έξω από τον κάθε χώρο υπάρχουν σημάδια/κλειδιά τα οποία «διαβάζουμε».)
Γνωρίζουμε τους χώρους του σχολείου μας Σταματούμε σε όλα τα σημεία του χάρτη μας, γνωρίζουμε το χώρο, τις δασκάλες, βοηθούς και τα παιδιά.
Γνωρίζουμε τους χώρους του σχολείου μας Σε κάθε χώρο παρατηρούμε μήπως είναι εκεί το αρκουδάκι και ρωτάμε παιδιά και δασκάλες μήπως βρήκαν το αρκουδάκι μας. Κάθε παιδί βάζει ένα σημαδάκι στο χάρτη του για να ξέρουμε από ποια σημεία περάσαμε.
Γνωρίζουμε τους χώρους του σχολείου μας Τέλος επισκεπτόμαστε τη σκηνή. Εκεί ανακαλύπτουμε το αρκουδάκι. Το αρκουδάκι μας ευχαριστεί που το βοηθήσαμε…
Γνωρίζουμε τους χώρους του σχολείου μας … Τρέμει όμως ακόμα από τον φόβο του γι’ αυτό αποφασίζουμε με μία αγκαλιά να τον κάνουμε να νιώσει καλύτερα.
Γνωρίζουμε τους χώρους του σχολείου μας Μετά την γνωριμία με τους εσωτερικούς χώρους του σχολείου μας ανακαλύψαμε ότι το Θ΄ Πετρίδειο Νηπιαγωγείο είναι μια μεγάλη ομάδα/σύνολο που αποτελείται από άλλες μικρότερες ομάδες/σύνολα. Οι ομάδες αυτές είναι: 5 τάξεις 1 γραφείο για την διευθύντρια 1 γραφείο για δασκάλους 1 κουζίνα τουαλέτες Σκηνή μονάδα
Μακέτα
Είναι τα αγόρια τόσα όσα και τα κορίτσια στην τάξη μας;
Προτείνουμε τρόπους επίλυσης του προβλήματος: Είναι τα αγόρια τόσα όσα και τα κορίτσια στην τάξη μας; Προτείνουμε τρόπους επίλυσης του προβλήματος: Να μετρήσουμε τα κορίτσια και τα αγόρια. (Γεωργία Σ.) Να μετρήσουμε τα κορίτσια.(Αχιλλέας). Να μετρήσουμε και τα αγόρια. (Νικόλας Μ.). Να χωρίσουμε σε μια ομάδα τα κορίτσια και σε άλλη τα αγόρια .(Αγάπιος). Να καθίσουν τα κορίτσια στις καρέκλες και τα αγόρια σταυροπόδι μπροστά τους. (Γιώργος).
Είναι τα αγόρια τόσα όσα και τα κορίτσια στην τάξη μας;
Είναι τα αγόρια τόσα όσα και τα κορίτσια στην τάξη μας;
Είναι τα αγόρια τόσα όσα και τα κορίτσια στην τάξη μας;
Διαβάζουμε τη Γραφική Παράσταση: Είναι τα αγόρια τόσα όσα και τα κορίτσια στην τάξη μας; Διαβάζουμε τη Γραφική Παράσταση: Τα κορίτσια είναι πιο πολλά. (Ειρήνη). Αν έρθει ακόμα ένα κορίτσι θα γίνουν 13. (Γιώργος). Αν έρθει ακόμα 1 αγόρι θα είμαστε το ίδιο. Θα σταματήσουν και τα αγόρια στο 12. (Αγάπιος.). Τα αγόρια είναι πιο λίγα. (Γιώργος.). Τα κορίτσια είναι περισσότερα.(Αλεξάνδρα Ρ.) Εδώ δεν έχει αγόρι και δίπλα έχει κορίτσι. (Γεωργία Τ.). Τα κορίτσια είναι 12.(Δέσποινα). Τα κορίτσια είναι 1 περισσότερα από τα αγόρια. (Αλεξάνδρα Ι.) Τα αγόρια είναι 1 λιγότερο από τα κορίτσια.(Αγάπιος). Το τελευταίο αγόρι σταματά στο 11 και το τελευταίο κορίτσι στο 12. (Γεωργία Σ.). Έχουμε 11 αγόρια και 12 κορίτσια.(Γεωργία Σ.).
Νέμο - Πρώτη μέρα στο σχολείο Προβληματισμός αναφορικά με τα συναισθηματικά στάδια των ηρώων και αιτιολόγησή τους. Αναφορά σε οικεία πρόσωπα και γεγονότα: http://www.youtube.com/watch?v=kNNDu2c1u2s
Νέμο - Πρώτη μέρα στο σχολείο
Νέμο - Πρώτη μέρα στο σχολείο Ο Νέμο ήταν χαρούμενος. Και εγώ είμαι χαρούμενος επειδή στο σχολείο παίζω με άλλα παιδιά. (Αχιλλέας). Του αρέσει το σχολείο επειδή θα έχει πολλά παιδιά όπως εδώ, και θέλει να έχει φίλους. (Αλεξάνδρα). Ο μπαμπάς του ήταν κουρασμένος από τη δουλειά και γι αυτό φαίνεται λυπημένος. (Θεόδωρος). Οι μπαμπάδες μπορεί να είναι λυπημένοι επειδή δεν ξαναπήγαν σχολείο και φοβούνται ότι θα χτυπήσουν τα παιδιά τους. (Γιώργος). Ο παπάς του ήταν λυπημένος και φοβόταν να μη χτυπήσει ο γιος του. (Νικόλας). Μπορεί να φοβάται γιατί στο σχολείο μπορεί να έχει κακά παιδιά που να δέρνουν το γιο του. (Αγάπιος). Του μπαμπά μου εμένα του αρέσει το σχολείο. (Βλαδίμηρος). Ο παπάς του είναι λυπημένος και θυμωμένος επειδή θυμάται ότι όταν ήταν μικρός χτύπησε στο σχολείο του σε ένα τούβλο. (Αδάμ). Ο παπάς μπορεί να μη θυμάται τι έκανε στο σχολείο όταν ήταν μικρός και φοβάται για το γιο του. (Ραφαήλ). Ο μπαμπάς δεν θέλει να πηγαίνει ο γιος του σχολείο γιατί νυστάζει και δεν θέλει να ξυπνά για να τον παίρνει σχολείο. (Αχιλλέας).
Ο μπαμπάς του Νέμο ανησυχεί για το σχολείο …οι δικοί μας γονείς; Νέμο - Πρώτη μέρα στο σχολείο Ο μπαμπάς του Νέμο ανησυχεί για το σχολείο …οι δικοί μας γονείς;
Ανάλυση δεδομένων
1. Προετοιμάσατε για το τι θα συναντήσει το παιδί σας στο σχολείο πριν το άνοιγμά του;
2. Δυσκολευτήκατε να απομακρυνθείτε από την τάξη του την πρώτη μέρα;
3. Πως νιώσατε κατά την ώρα του αποχωρισμού;
4. Ανησυχούσατε μέχρι να έρθει η ώρα να σχολάσει το παιδί σας;
Παραμύθι: «Οι φίλοι είναι για πάντα»
« Η Συνταγή της φιλίας» Με αφόρμηση το παραμύθι ‘Οι φίλοι είναι για πάντα‘, φτιάχνουμε τη δική μας συνταγή της φιλίας, ώστε η τάξη μας να είναι μια ομάδα συνδεδεμένη με δυνατή φιλία.
« Η Συνταγή της φιλίας» Κάθε ομάδα προτείνει τα συστατικά της φιλίας και τα ανακατεύει ώστε να ‘δέσουν’ καλά και να αποκτήσουμε μια ισχυρή φιλία.
« Η Συνταγή της φιλίας» Τα συστατικά της φιλίας καταγράφονται και τα παιδιά εικονογραφούν τη «Συνταγή της φιλίας».
« Η Συνταγή της φιλίας»
« Η Συνταγή της φιλίας»
« Η Συνταγή της φιλίας»
« Η Συνταγή της φιλίας»
Γλώσσα και δημιουργικότητα Τεχνική Ροντάρι Χρησιμοποιούμε τη μέθοδο Ροντάρι «Πέτρα στη Λίμνη» Τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίζουν τη λέξη ΣΧΟΛΕΙΟ . Αναγνωρίζουν ηχητικά και οπτικά ένα- ένα τα γράμματα της λέξης. Τα παιδιά ακολούθως βρίσκουν λέξεις που αρχίζουν από το κάθε γράμμα της ακροστιχίδας «ΣΧΟΛΕΙΟ» και φτιάχνουν τη δική τους Ιστορία με χιούμορ. Ζωγραφίζουν εικόνες για τις λέξεις που βρήκαν από τα γράμματα της λέξης «ΣΧΟΛΕΙΟ». Τέλος παρουσιάζουμε ότι φτιάξαμε στην πινακίδα.
Γλώσσα και δημιουργικότητα Η Μάγισσα Φωφώ παρουσιάζεται στην τάξη Θυμωμένη. Παρουσιάζει το αίνιγμα που ακολουθεί στα παιδιά: Είμαι εγώ η μάγισσα Φωφώ Και δεν θα σας πω τι είναι αυτό που εγώ μισώ! Είναι αυτό που εσείς παιδιά Θα αγαπάτε παντοτινά! Κι αν γι αυτό την πρώτη μέρα κλάψατε Τώρα το ξεχάσατε……. Αχ πόσο θέλω να χαθεί… Η χαρά η παιδική Των παιχνιδιών η αυλή της χαράς και της ανεμελιάς. Μαγικά ξόρκια βάζω……. Για να εξαφανίσω…. Αυτό που εσείς δεν μπορείτε να βρείτε. Μα αν το βρείτε τα μάγια θα χαθούν … Όταν το παραμύθι διηγηθείτε. Τα παιδιά λύνουν το αίνιγμα.
Γλώσσα και δημιουργικότητα Σχολείο Χαρά Οχτώ Λίνα Ελικόπτερο Ιπποπόταμος Ομπρέλα
Γλώσσα και δημιουργικότητα Μια φορά και ένα καιρό υπήρχε ένα κοριτσάκι που πήγαινε σχολείο.(Αγνή) Το κοριτσάκι το έλεγαν Λίνα. Του είπε ο παπάς του να μην κάνει αταξίες (Χριστόδουλος). Ώσπου μια μέρα δεν ήθελε να πάει σχολείο (Γιάννης). Ύστερα είπε ψέματα στον παπά του ότι δεν θα κάνει αταξίες αλλά έκανε.(Χρυσοβαλάντης). Και είπε ψέματα ότι ήθελε να πάει σχολείο αλλά δεν πήγε (Χριστόδουλος). Η Λίνα επήγε να αγοράσει παγωτό από το περίπτερο αφού έπιασε λεφτά από τον κουμπαρά της. (Γιάννης). 5 ευρώ. Πήρε το παγωτό και επήγε στον κήπο και έτρωγε (Ελπίδα). Στο κήπο είχε πολλά λουλούδια. Έκοψε οχτώ για να τα πάρει στη μαμά της. (Στέλλα). Μετά πήγε σε μια λιμνούλα και είχε έναν ιπποπόταμο που ήταν κάτω από το νερό και είδε την κεφαλή του η Λίνα (Χριστόδουλος) και φοβήθηκε (Κωνσταντίνος). Η Λίνα είδε ψηλά ένα ελικόπτερο ένιωσε χαρά και κατέβηκε κάτω το ελικόπτερο (Γιάννης). Το ελικόπτερο πήρε μαζί του και τη Λίνα (Χρυσοβαλάντης). Την ανέβασε ψηλά (Γιώργος Π.) Την πήρε στο σπίτι της (Κασάνδρα). Όταν πήγε σπίτι η μαμά μαγείρευε (Γιώργος Πιτς.) Η μαμά της είπε να έρθει να φάει (Μαρία Αρ.) Η Λίνα έκρυβε τα λουλούδια και έβγαλε τα λουλούδια. - «Μαμά , μαμά της φώναξε σου έφερα κόκκινα λουλούδια» (Στέλλα) - «Είμαι χαρούμενη είπε η μαμά».
Γλώσσα και δημιουργικότητα Η Λίνα είπε στον άνθρωπο που οδηγούσε το ελικόπτερο: «Ευχαριστώ που με έφερες σπίτι μου γιατί κρύωνα εκεί». Η Λίνα ένιωθε χαρά που ήταν στο ελικόπτερο και την έφερε στο σπίτι της (Στέλλα). Την άλλη μέρα έβρεχε χρησιμοποίησε μια ομπρέλα και πήγε σχολείο. (Αντρέας- Μαρίνος).
Τελειώσαμε το πρόζεκτ μας με τον ... Ύμνο του Σχολείου
Αποκορύφωμα του project
Η κάθε τάξη ετοιμάζει την δική της πρόσκληση
…και παρουσιάζει στους γονείς το project