Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και η καλλιέργεια του γραπτού και του προφορικού επιχειρηματολογικού λόγου Δ΄Δημοτικό Σχολείο Λατσιών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (ΕΕ) Κύκλος σεμιναρίων για τις ΕΕ
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ρητορικοί Αγώνες» Σχ. έτος
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Συνέντευξη με νήπια.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και η καλλιέργεια του γραπτού και του προφορικού επιχειρηματολογικού λόγου Δ΄Δημοτικό Σχολείο Λατσιών

Περιεχόμενα Διαδικασία της Δράσης μας Εντοπισμός του προβλήματος Αναγνώριση του προβλήματος Σκοπός Στόχοι Οργάνωση σχεδίου δράσης(υπό έμφαση στόχος σχολικής χρονιάς) Συμμετοχή στις ενημερωτικές συναντήσεις στην αρχή του προγράμματος Δειγματικά μαθήματα από τον κριτικό φίλο Συμπερίληψη σε όλα τα μαθήματα ερωτήματα που προάγουν την κριτική σκέψη Ανάπτυξη ενοτήτων κριτικού γραμματισμού, θεάτρου και λογοτεχνίας Αναστοχασμός και συζήτηση για προβλήματα που προέκυπταν (με τους άλλους συνεργάτες μας, στην πλατφόρμα του Release, σε ενδιάμεση συνάντηση)

1. Εντοπίσαμε το πρόβλημα Οι μαθητές του σχολείου μας δέχονται παθητικά την έτοιμη γνώση χωρίς να αμφισβητούν/κρίνουν το περιεχόμενο, τον τρόπο που προσφέρεται η γνώση κλπ. Επιπρόσθετα, όταν τους ζητηθεί να πάρουν θέση για ένα θέμα (προφορικά ή γραπτά) αδυνατούν και δεν την υποστηρίζουν με επιχειρήματα.

2. Αναγνωρίσαμε το πρόβλημα 2. Αναγνωρίσαμε το πρόβλημα Το πρόβλημα παρατηρήθηκε όταν σε ανοικτού τύπου ερωτήσεις ή ερωτήσεις που προάγουν την ανάπτυξη επιχειρηματολογικού λόγου, οι μαθητές μας απαντούν μονολεκτικά. Ειδικότερα, η συμμετοχή τους σε ερωτήσεις κρίσεως είναι μειωμένη. Ίσως αυτό να οφείλεται σε μειωμένες προηγούμενες ευκαιρίες επαφής με ερωτήσεις αυτού του τύπου, σε δυσκολία αποδοχής της διαφορετικής άποψης ή στο φτωχό τους λεξιλόγιο.

3. Θέσαμε το σκοπό μας Η επίλυση του προβλήματος με την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και την καλλιέργεια του γραπτού και του προφορικού επιχειρηματολογικού λόγου.

4. Θέσαμε στόχους Οι μαθητές να είναι σε θέση να: α) υπερασπίζονται τη θέση τους για ένα θέμα με επιχειρήματα   β) αντιμετωπίζουν τις αντίθετες απόψεις με αντεπιχειρήματα   γ) αμύνονται αποτελεσματικά στις προσπάθειες επηρεασμού από τρίτους π.χ. ΜΜΕ   δ) παρεμβαίνουν και διαμορφώνουν ανάλογα την κοινωνική πραγματικότητα

Ποια πληροφορία είναι η πιο σημαντική; 5. Όταν ετοιμάζαμε τον προγραμματισμό μας ή τα ημερήσιά μας είχαμε υπόψη μας τα πιο κάτω ερωτήματα που προάγουν την κριτική σκέψη: Ποια πληροφορία είναι η πιο σημαντική; Ποια είναι η άποψή μου για το θέμα; Πώς έφτασα σε αυτή μου την άποψη; Ποιες υποθέσεις έκανα; Είναι έγκυρες; Τι μπορεί να μην έλαβα υπόψη μου; Πώς μπορώ να αξιοποιήσω τα δεδομένα, τις παρατηρήσεις και τις άλλες πληροφορίες για να πείσω τους άλλους γι’ αυτό που πιστεύω;

(συνέχεια) Τι δεν κατάλαβα ακόμα; Ποια είναι τα δυνατά και αδύνατα σημεία του...; Εξήγησε γιατί/πώς... Τι θα συμβεί αν...; Γιατί συμβαίνει το ...; Πώς μπορεί το ... να χρησιμοποιηθεί; Ποιες είναι οι επιπτώσεις του...; Τι είναι ανάλογο του...; Τι ξέρουμε ήδη για...

(συνέχεια) Πώς το ... επηρεάζει το ...; Πώς το ... Ταιριάζει με όσα μάθαμε σήμερα; Τι σημαίνει το ...; Γιατί το ... είναι σημαντικό; Πώς το ... και το ...είναι ίδια/διαφορετικά; Πώς το ...εφαρμόζεται στην καθημερινή ζωή; Σύγκρινε το ...με το ...σε σχέση με το ... Ποιο είναι το αντεπιχείρημα για το ...; Συμφωνείς ή διαφωνείς με...; Ποια επιχειρήματα στηρίζουν την άποψή σου;

συνδετικές λέξεις και φράσεις:  επίσης, συνεπώς, βέβαια, επιπρόσθετα 6. Βάλαμε σε περίοπτη θέση και στα τετράδια των μαθητών μας τα ακόλουθα για να εμπλουτίσουμε το επιχειρηματολογικό τους λεξιλόγιο: συνδετικές λέξεις και φράσεις:  επίσης, συνεπώς, βέβαια, επιπρόσθετα  μπορεί, ενδέχεται, είναι δυνατόν, πιστεύω, υποθέτω, από την άλλη...  πρέπει, χρειάζεται, επιτρέπεται, κρίνεται απαραίτητο αιτιολογικούς συνδέσμους ή φράσεις:  γιατί, διότι, επειδή, αφού αντιθετικούς συνδέσμους:  αλλά, παρά, όμως, ωστόσο, ενώ, αν και,

(συνέχεια)

7. Αναπτύξαμε Σχέδιο Δράσης 7. Αναπτύξαμε Σχέδιο Δράσης Ενημερώσαμε το Προσωπικό του σχολείου μας Θέσαμε υπό έμφαση στόχο της σχολικής χρονιάς 2012-2013 του σχολείου μας την «Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και καλλιέργεια επιχειρηματολογίας» Δώσαμε το Σχέδιο Δράσης σε όλους τους συναδέλφους με ενδεικτικές δραστηριότητες Προγραμματίζουμε σε Συνεδρία Προσωπικού να κάνουμε αναστοχασμό και αξιολόγηση του υπό έμφαση στόχου

8. Προσπαθήσαμε να βρίσκουμε σε όλα τα μαθήματα ερωτήματα που να αναπτύσσουν την κριτική σκέψη: Ιστορία Ποιες πηγές μας δίνουν πληροφορίες για να απαντήσουμε στο ερώτημα; Ποια κριτήρια να θέσουμε για να είναι οι πηγές μας αξιόπιστες;

Ιστορία (παραδείγματα εργασιών) Ποιες είναι οι οπτικές που αναδύονται από τις πηγές που μελετήσαμε; Τι αλλάζει και τι συνεχίζει από τη μια εποχή στην άλλη; Αναστοχασμός: Τι άλλο μπορώ να μάθω και πώς; Πώς μπορούν να με βοηθήσουν αυτά που έμαθα στην καθημερινή μου ζωή; Ποια μέθοδος με βοήθησε στο να μάθω καλύτερα;

Γεωγραφία - Μελέτη σεναρίου - Επίλυση προβλήματος π.χ.Ένας οικογενειάρχης, κάτοικος Πάφου, πληροφορείται από το διευθυντή της εταιρείας στην οποία εργάζεται ότι πλέον μπορεί να εργαστεί στα γραφεία του Δήμου Λάρνακας. Μετά από πολλή σκέψη προτείνει στην οικογένειά του… να μετακομίσουν εκεί. Μπορεί ο Δήμος Λάρνακας να εξυπηρετήσει τις ανάγκες τους; - Επιλογή πηγών από τους μαθητές (αεροφωτογραφία, χάρτες, βιβλίο, άλλες γραπτές πηγές από διαδίκτυο) - Διερεύνηση πηγών - Επιχειρηματολογία

Γεωγραφία (παραδείγματα εργασιών)

Μαθηματικά Οργανώναμε σε πίνακα ή διάγραμμα τις πληροφορίες που θα χρησιμοποιούσαμε ως επιχειρήματα για υποστήριξη της λύσης μας σε ένα πρόβλημα. Παραθέταμε γραπτά ή προφορικά τις αποδείξεις που μας οδήγησαν στην αποδοχή ή απόρριψη μιας άποψης. Κρίναμε την αξιοπιστία των πηγών πληροφόρησής μας για κάποιες μεταβλητές, γραφικές παραστάσεις, πίνακες (αληθοφάνεια, ανταπόκριση με την πραγματικότητα). Παροτρύναμε τους μαθητές να σκέφτονται δυνατά. Ζητούσαμε τον τρόπο σκέψης και όχι μόνο το αποτέλεσμα.

Γλώσσα Προσπαθήσαμε να έχουμε αντιπαραβολή διάφορων κειμενικών ειδών για σύγκριση και ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Σε όλα τα μαθήματα υποβάλλαμε ερωτήσεις που σχετίζονται με την καλλιέργεια των σχετικών δεξιοτήτων, π.χ. επεξήγηση, ανάλυση κλπ. Αναπτύξαμε ενότητες κριτικού γραμματισμού ακολουθώντας τα στάδια ανάπτυξης κριτικής σκέψης.

8. Ακολουθούσαμε το μοντέλο Ανάπτυξης Κριτικής Σκέψης 8. Ακολουθούσαμε το μοντέλο Ανάπτυξης Κριτικής Σκέψης 5.Επικοινωνία της επιχειρηματολογίας 4.Ανάλυση και αξιολόγηση της επιχειρηματολογίας 3.Ανάπτυξη επιχειρηματολογίας 2.Οργάνωση πληροφοριών 1.Συλλογή πληροφοριών

Συλλογή πληροφοριών πάντα με πολλά κείμενα (μικρά ή μεγάλα) που να εξετάζουν διάφορες πτυχές του θέματος και το θέμα από διάφορες οπτικές γωνίες με κείμενα διαφόρων μορφών π.χ. διαφημίσεις: ραδιοφωνικές, τηλεοπτικές, γραπτές. από διαφόρων ειδών κειμενικά είδη π.χ. άρθρα από εφημερίδες, ανακοινώσεις, λογοτεχνικά κείμενα, ποιήματα, αφίσες...

Συλλογή πληροφοριών (συνέχεια)

Οργάνωση πληροφοριών σε πίνακες διαγράμματα/σχεδιαγράμ- ματα ηλεκτρονικό πρόγραμμα χάρτη επιχειρημάτων Rationale

Οργάνωση πληροφοριών (συνέχεια)

http://www. rationale.austhink.com

Oργάνωση χάρτη επιχειρημάτων με τη χρήση του λογισμικού rationale που να δείχνει τις σχέσεις μεταξύ των επιχειρημάτων (Γλώσσα, Ιστορία, Θρησκευτικά).

Ανάπτυξη επιχειρηματολογίας γραπτά προφορικά

Άρθρο

Ανάλυση και αξιολόγηση επιχειρηματολογίας

Επικοινωνία επιχειρηματολογίας Θεατρικό παιχνίδι (ανάληψη ρόλων) Διοργάνωση Talk Show Debate Άρθρο, επιστολή στην τοπική εφημερίδα

Επικοινωνία επιχειρηματολογίας (συνέχεια)

10. Αναστοχασμός-Αυτοαξιολόγηση Τηρούσαμε αναστοχαστικό ημερολόγιο δραστηριοτήτων Ενημερώναμε την πλατφόρμα του Release περιοδικά Συζητούσαμε καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος οι εμπλεκόμενοι συνάδελφοι για τυχόν δυσκολίες ή προβλήματα που αντιμετωπίζαμε Συμμετείχαμε σε ενδιάμεσα σεμινάρια- συνάντήσεις του προγράμματος

Δυσκολίες-Προβλήματα Δεν μπορούσαν να βρουν αντεπιχειρήματα και να «χτίσουν» ένα διάλογο. Τα επιχειρήματά τους αρκετές φορές δε σχετίζονταν με τα προηγούμενα, ώστε να τα ενισχύουν ή να τα αποκρούουν. Παρόλο που έβρισκαν πολλά επιχειρήματα μελετώντας διάφορες πηγές, κάποιοι μαθητές εξακολουθούσαν να μην μπορούν να πάρουν θέση για το θέμα και αμφιταλαντεύονταν.

Δυσκολίες-Προβλήματα (συνέχεια) Οι μαθητές που είχαν δυσκολίες στην κατανόηση των γραπτών κειμένων δυσκολεύονταν στον εντοπισμό επιχειρημάτων. Κάποιοι μαθητές δυσκολεύονταν αρχικά στον εντοπισμό της κεντρικής ιδέας και στην αξιολόγηση των επιχειρημάτων. Όλη η διαδικασία ήταν χρονοβόρα.

Θετικά Το πρόγραμμα μας βοήθησε να οργανώσουμε περισσότερο τη διδασκαλία μας έχοντας ως οδηγό τις πυρηνικές δεξιότητες της κριτικής σκέψης και το μοντέλο επιχειρηματολογίας. Η έρευνα δράσης αποτέλεσε μέσο αυτό- μόρφωσης και βελτίωσης της διδασκαλίας μας και της μάθησης ( Μιχαηλίδου – Ευριπίδου, 2008). Η οργάνωση της διδασκαλίας σχεδιάστηκε με την υποστήριξη «κριτικού φίλου». Πραγματοποιήθηκαν δύο δειγματικά μαθήματα από τον υπεύθυνο του προγράμματος στις τάξεις μας.

Θετικά (συνέχεια) Η εμπλοκή μας στη διεξαγωγή έρευνας δράσης καλλιέργησε κουλτούρα συνεργασίας μεταξύ μας, μετατρέποντας έτσι το σχολείο μας σε κοινότητα μάθησης (Καραγιώργη, 2002). Τα παιδιά εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους και ο γραπτός και προφορικός τους λόγος έγινε πιο αξιόλογος. Οι πρώτοι τρεις στόχοι που θέσαμε έχουν επιτευχθεί σε ικανοποιητικό βαθμό. Ήταν μεγάλη βοήθεια διότι το θέμα συνάδει με τη φιλοσοφία των Ν.Α.Π.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας Νάγια Νικολαΐδου Σωτηρούλα Ιάσονος Διαμάντω Παπαγεωργίου Ευχαριστούμε για την προσοχή σας