ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

ΔΙΑΝΟΜΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ Ι
Ανάλυση Ανταγωνισμού.
ΠΡΟΒΟΛΗ IV Φαίδων Θεοφανίδης
ΔΙΑΝΟΜΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΪΟΝ III Φαίδων Θεοφανίδης
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
ΠΡΟΪΟΝ II Φαίδων Θεοφανίδης
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΪΟΝ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
 Σμίκρυνση της αγοράς σε αξίες και όγκο  Προβλήματα Ρευστότητας  Μείωση Περιθωρίων  Μακροχρόνιες Συνθήκες.
1.3 ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Διδάσκων: Θεοφανίδης Φαίδων Ώρες Γραφείου: Παρασκευή 10:00-12:00, Γραφείο 515, 5ος Όροφος -Βιβλίο Μαθήματος: Εισαγωγή.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 3. ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ.
Βασικές Οικονομικές Έννοιες
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Στρατηγική Τιμολόγησης
Διαδικασία Καθορισμού Τιμής Πώλησης Αγαθού ή Υπηρεσίας
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Κεφάλαιο 5 Τμηματοποίηση Αγοράς.
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Το Προϊόν.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 13 : ΠΡΟΪΟΝ IV Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα 11: Κύκλος Ζωής Προϊόντος: Στάδια και Στρατηγικές Δρ. Καταραχιά Ανδρονίκη Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ 2 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
ΕΝΟΤΗΤΑ 6η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:  ΓΙΟΥΒΑΝΕΖΑ ΕΛΕΝΗ Α.Μ.420  ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΥ ΖΩΗ Α.Μ.479  ΣΠΑΘΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ.409  ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 6 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Εισήγηση 4 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Τακτικό Μάρκετινγκ Το Προϊόν
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Ομφάκινον Ομφάκινον.
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ.
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα 11: Κύκλος Ζωής Προϊόντος:
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
Γενικοί Παράγοντες Αγοράς Μέγεθος Αγοράς: € στο τέλος του 2013 Ανάπτυξη Αγοράς: Μειούμενο ετήσιο ρυθμό (2013/2012: -0,5%, 2012/2011:
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου: μονοπωλιακός ανταγωνισμός
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης E-mail: theofan@unipi.gr Διδακτικό υλικό: www.unipi.gr/faculty/theofan E-mail: theofan@unipi.gr

ΜΙΓΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Άριστο Μίγμα Προϊόντος: τα προϊόντα που εμπορεύεται η επιχείρηση να ικανοποιούν τις ανάγκες των καταναλωτών καλύτερα από τον ανταγωνισμό και να επιτυγχάνονται οι στόχοι τις επιχείρησης. Είδος προϊόντος: π.χ. γάλα, ρούχα, αναψυκτικό. Γραμμή προϊόντος: ομάδα ομοειδών προϊόντων με ίδια φυσικά χαρακτηριστικά, αλλά που μπορούν να χωρισθούν σε διάφορες κατηγορίες. π.χ. Το γάλα είναι 1 γραμμή προϊόντος και μπορεί να χωρισθεί σε light, πλήρες, σοκολατούχο, σε σκόνη. Αν η επιχείρηση πουλάει (εκτός από γάλα) γιαούρτι & βούτυρο τότε έχει 3 γραμμές προϊόντος.

ΜΙΓΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Βάθος γραμμής: ο συνολικός αριθμός προϊόντων που την απαρτίζουν π.χ στο παράδειγμα με το γάλα είναι 4 (light, πλήρες, σοκολατούχο, σε σκόνη). Εύρος μίγματος προϊόντος: είναι ο συνολικός αριθμός των γραμμών προϊόντος μιας επιχείρησης (π.χ. στο παράδειγμα μας είναι 3 (γάλα, γιαούρτι, βούτυρο). ΜΙΓΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ: ο συνολικός αριθμός προϊόντων όλων των κατηγοριών κάθε μιας γραμμής προϊόντος της επιχείρησης.

Παραδειγμα Μίγματος Προϊόντος: 11 προϊόντα Παραδειγμα Μίγματος Προϊόντος: 11 προϊόντα Γραμμές προϊόντος ΓΑΛΑ ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΒΟΥΤΥΡΟ Βάθος 1 Γραμμής LIGHT ΜΕ ΑΛΑΤΙ Βάθος 2 Γραμμής ΠΛΗΡΕΣ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΧΩΡΙΣ ΑΛΑΤΙ Βάθος 3 Γραμμής ΣΟΚΟΛΑΤ. ΜΕ ΔΗΜΗΤΡ. ΜΕ ΓΙΑΟΥΡΤΙ Βάθος 4 Γραμμής ΣΕ ΣΚΟΝΗ ΦΡΑΟΥΛΑ

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΙΓΜΑΤΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Εκτατική, πλήρους γραμμής: μεγάλο εύρος και βάθος. Εντατική, περιορισμένης γραμμής: μικρό εύρος (π.χ. μόνο 2), πολύ μεγάλο βάθος (π.χ. πάνω από 7). Επιλεκτική γραμμή προϊόντος: Ελάχιστο εύρος (π.χ. μόνο 1), μικρό βάθος (π.χ. μέχρι 3). Μονοπαραγωγή: ελάχιστο εύρος (π.χ. 1), ελάχιστο βάθος (π.χ. 1).

ΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΙΓΜΑΤΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΔΩΣΤΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΙΓΜΑΤΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Διείσδυση Αγοράς (Market Penetration): επιδιώκεται η αύξηση των πωλήσεων των ήδη παραγόμενων προϊόντων στην ίδια αγορά στόχο. Ανάπτυξη Αγοράς (Market Development): Με το ίδιο μίγμα προϊόντος η επιχείρηση θα προσπαθήσει να αυξήσει τις πωλήσεις σε νέες αγορές στόχους. Ανάπτυξη Προϊόντος (Product Development): Νέα ή βελτιωμένα προϊόντα στις ίδιες αγορές-στόχους. Διαφοροποίηση προϊόντος: Νέα ή βελτιωμένα προϊόντα σε νέες αγορές-στόχους

Διείσδυση Αγοράς (Market Penetration) Οι πωλήσεις αυξάνουν μόνες τους χωρίς προσπάθεια. Υπάρχουν περιθώρια αύξησης της προσπάθειας πωλήσεων (π.χ. με επιθετική διαφήμιση). Χαμηλή κατά πελάτη κατανάλωση. Απόσυρση ανταγωνιστών. Επιδείνωση όρων προσφοράς υποκατάστατων. Άλλες στρατηγικές λιγότερο κατάλληλες.

Ανάπτυξη Αγοράς (Market Development) Κορεσμός παρούσας αγοράς. Άλλα τμήματα της αγοράς μπορούν να αγοράσουν το προϊόν. Άλλοι ανταγωνιστές προγραμματίζουν ή έχουν μπει στην αγορά. Ύπαρξη κατάλληλων συνθηκών π.χ. για εξαγωγές: υποδομή χώρας, νομοθεσία, φορολογία, νοοτροπία καταναλωτών κ.ά. Άλλες στρατηγικές λιγότερο κατάλληλες.

Ανάπτυξη Προϊόντος (Product Development) Το προϊόν βρίσκεται στο στάδιο της ωριμότητας ή παρακμής. Οι ανταγωνιστές εισήγαγαν νέα προϊόντα. Νομικές διατάξείς υπαγορεύουν αλλαγές στο προϊόν. Νέα τεχνολογία επιτρέπει βελτιώσεις και ποιοτικές αναβαθμίσεις. Αλλαγή αναγκών καταναλωτών. Υπάρχουν συνέργιες και οικονομίες κλίμακας. Άλλες στρατηγικές λιγότερο κατάλληλες.

Διαφοροποίηση προϊόντος Νέο μίγμα προϊόντος σε νέα αγορά. Η στρατηγική αυτή αποτελεί συνδυασμό και ταυτόχρονη εφαρμογή των στρατηγικών ανάπτυξης αγοράς και ανάπτυξης προϊόντος, άρα χρησιμοποιείται όταν συνδυαστικά ισχύουν οι προϋποθέσεις που αναπτύχθηκαν για την κάθε μια επιμέρους στρατηγική. Απαιτεί χρόνο και χρήμα. Αλλάζει την πορεία της επιχείρησης.

ΤΥΠΟΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 1. Κάθετη Ολοκλήρωση (Vertical Integration) - Σε προηγούμενα στάδια: η επιχείρηση επεκτείνεται στην παραγωγή των εισροών του υπάρχοντος προϊόντος της. - Σε επόμενα στάδια: η επιχείρηση επεκτείνεται στην παραγωγή προϊόντων όπου το ήδη υπάρχον προϊόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εισροή.

ΤΥΠΟΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 2. Οριζόντια Ολοκλήρωση: η επιχείρηση αγοράζει μια ή περισσότερες επιχειρήσεις που παράγουν υποκατάστατα προϊόντα. Εξαγορά. Συγχώνευση. Σκοποί: μείωση ανταγωνισμού, αύξηση καναλιών διανομής, οικονομίες κλίμακας (μείωση κόστους παραγωγής).

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΝΕΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Γέννηση Ιδεών Διαλογή – Αξιολόγηση Ιδεών. Επιχειρησιακή Ανάλυση (πωλήσεις-κόστος-κέρδος). Ανάπτυξη προϊόντος. ΜΚΤ Τεστ. Εμπορική παραγωγή.

ΟΝΟΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Είναι μια λέξη, όνομα, όρος, αριθμός ή σύμβολο (ή και συνδυασμός). Εμπορικό Σήμα (Trade Mark- Υπουργείο Ανάπτυξης). Μάρκα – Όνομα (Brand Name π.χ., NAUTICA, COCA-COLA). Μάρκα – Σημείο (Brand Mark - σύμβολο, σχέδιο, γράμματα π.χ. D&G, αρκουδάκι πάνω σε τσάντα, κροκοδειλάκι κ.ά.).

ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ - ΕΤΙΚΕΤΑ Προστατεύει το προϊόν από φθορά. Διευκολύνει την φυσική διανομή. Διευκολύνει την τοποθέτηση στα ράφια. Προβάλλει το προϊόν και το σήμα. Δημιουργεί-ενισχύει την εικόνα προϊόντος. Διευκολύνει την χρήση του προϊόντος. Ενημερώνει για την χρήση του προϊόντος και τα συστατικά του. Αναγράφει την τιμή και την ποσότητα. Βοηθά στον εντοπισμό και επιλογή του προϊόντος μέσα στο κατάστημα.