ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Ταξιδεύοντας από το χθες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Advertisements

( χρυσή) Η Πύλη του Βαρδάρη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ <ΕΔΣΠΥ>
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ!
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Ταξιδεύοντας στον κόσμο της Μόδας
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Η Τοπική Ιστορία στο σχολείο: Αυτός ο κόσμος ο μικρός ο μέγας
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
Το σχολικό κτήριο ως μέσο αισθητικής αγωγής
Το κεντρικό Παρθεναγωγείο Σμύρνης
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΕΡΕΥΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ
Αξιολόγηση Σεμιναρίου με θέμα: «Υγιεινή Διατροφή και Στοματική Υγεία» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013 Αντιγόνη Λυμπέρη Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ Αθήνας.
Ευρωπαϊκά Προγράμματα Υ.ΠΑΙΘ.Π.Α., 12 Νοεμβρίου 2012 Αγάθη Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος Γ΄ Αθήνας.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
ΠΟΝΤΟΣ - ΣΜΥΡΝΗ.
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Τοπική Ιστορία Δράμα, 12/1/2011
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
6ο Δημοτικό Σχολείο Μεγάρων Πρόγραμμα Π. Ε
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ.
17-19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012 Χώρος Αρχής Κρατικών Εκθέσεων Μακεδονίτισσα ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης.
1. 2 ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΚΟΠΟΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΛΟΓΟΣ.
Ερευνητικές Εργασίες Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Παντελής Μάναλης Υπεύθυνος Π.Ε. στη Δ/νση Δ/θμιας Εκ/σης Πειραιά.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Δημιουργικότητα και Καινοτομία στο μάθημα της Ιστορίας
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Κόμβος δευτερογενούς επεξεργασίας και διαχείρισης κοινωνικών δεδομένων και δεικτών Υποέργο 1 ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
1 Αδάμ Δαμιανάκης Conceptum A.E. Tουριστικές και Πολιτιστικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η περίπτωση του.
H Νέα Πολιτεία είναι η μεγαλύτερη σε εμβαδόν συνοικία της Λάρισας.
Designed by TheTemplateMart.com Η ζωή γύρω μας Κοινό σκεπτικό των ενοτήτων.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
8 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Θεσμοί/ Οργανισμοί 1 8 ΘΕΣΜΟΙ /ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ (Βαθμός επιρροής, Αναγκαιότητα επιρροής, Βαθμός.
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
Λευκός Πύργος Το μνημείο σύμβολο της Θεσσαλονίκης
Διαμαντίδου Χρυσή Β ’ Γυμνασίου Μάθημα Ιστορίας
Ε.Κ.Φ.Ε ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
5ο Ιστορικό Λύκειο Θεσσαλονίκης
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
Η ΈΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Θεσπρωτίας
Aspasia Karabini Στα 1905, λίγους μήνες πριν πεθάνει, η Ασπασία Δημητρίου Καραμπίνη συντάσσει, στον συμβολαιογράφο Νικόλαο Γιγάντε, διαθήκη δια δημοσίου.
 Το 1964 το κτήριο στέγασε τα πρώτα τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών μέχρι το 1984.Αργοτερα το κτήριο έμεινε γνωστό ως > και έγινε τόπος συγκέντρωσης.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Ιστορικά κτήρια συγκρότημα Πατησίων Εξέλιξη της υποδομής.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
10 ο Γενικό Λύκειο Πειραιά. Στοιχεία του σχολείου Διεύθυνση : Κεχαγιά 6 και Μαυρογένους Τηλ: Ιστοσελίδα:
Κομοτηνή Η Κομοτηνή πρωτεύουσα της ελληνικής Θράκης, βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Ελλάδας, στο νομό Ροδόπης.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Τα μουσεία της Θεσσαλονίκης
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΤΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Αγα-Πάμε Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Ταξιδεύοντας από το χθες 5ο Γυμνάσιο: Ταξιδεύοντας από το χθες στο σήμερα ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΣΑΟΥΣΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΚΡΗ ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 10΄ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΤΗΡΙΟΥ 5ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ 5ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΠΙΛΟΓΟΣ - ΑΠΟΡΙΕΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ: «Την ιστορία μελέτα παιδί μου, γιατί έτσι όχι μόνο το εαυτό σου και τη ζωή σου θα κάμεις ένδοξη και χρήσιμη στην ανθρώπινη κοινωνία, αλλά και το μυαλό σου οξυδερκέστερο και διαυγέστερο». ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ 460-377 π.Χ.: Αξία της Ιστορίας. Τοπική Ιστορία: Βασική δραστηριότητα στη διδακτική μεθοδολογία της γενικής ιστορίας.

Σχολική ιστορική έρευνα Μαθητής ΕΙΣΑΓΩΓΗ δεδομΕνα τοπιΚΗΣ ιστορΙαΣ: Σχολείο Εκπαιδευτικός Σχολική ιστορική έρευνα Μαθητής ΣΤΟΧΟΣ τοπιΚΗΣ ιστορΙαΣ: Η διαμόρφωση εθνικής ιστορικής συνείδησης καθώς και ατομικής και συλλογικής ιστορικής αυτογνωσίας με σκοπό τη σύνδεση του εθνικού, ατομικού και συλλογικού παρόντος, με το παρελθόν. ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ: βασικό κομμάτι στο παζλ της ιστορίας του τόπου του.

Χώρος οικείος στους μαθητές ΕΙΣΑΓΩΓΗ ιδανικο θεμα τοπιΚΗΣ ιστορΙαΣ: Η ιστορική διαδρομή του κάθε σχολείου. Χώρος οικείος στους μαθητές τεκμηρίωση πολλών θεμάτων που άπτονται κοινωνικών, οικονομικών, ιδεολογικών και πολιτιστικών μεταβολών . ιστορΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 5ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: Συμβαδίζει με αυτήν της Κατερίνης. ιστορικής σημασίας για την πόλη, το κτίριο όπου στεγάζεται το 5Ο Γυμνάσιο. Σταθμός στην ευρύτερη εκπαιδευτική ιστορία του τόπου.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΤΗΡΙΟΥ 5ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΗΓΗ - ΜΝΗΜΕΙΟ. αΕναη Εκθεση φωτογραφΙαΣ.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΤΗΡΙΟΥ 5ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΣΗ ΚΤΗΡΙΟΥ: Ειρήνης 34, στο κέντρο της Κατερίνης. Ανέγερση από τους Τούρκους στο μεταίχμιο μεταξύ 19ου και 20ου αιώνα. Στέγαζε τις τούρκικες διοικητικές υπηρεσίες έως στις 16/10/12. Πυρπολήθηκε από τους Τούρκους. Ενέργειες μεταστέγασης του Γυμν. Αικατερίνης στο οθωμανικό οίκημα της Μουφτείας, το 1924.

1916 1922 ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΤΗΡΙΟΥ 5ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Γυμνασιον Αικατερινησ (1921-1922): Στέγαση στο σημερινό κτήριο, το 1925-26. 1922 1916

1932 ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΤΗΡΙΟΥ 5ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΕ «Γυμνασιον πιεριασ» (1929-1955). 1Η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1940: Δυνατός σεισμός αχρηστεύει το κτήριο του γυμνασίου. 1932 ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ, εωσ οκτ 1942: Το κτήριο επιτάσσεται από τους κατακτητές. 1942 - 1948: Χρήση ως στρατώνες και φυλακή κρατουμένων. Υπολειτουργία γυμνασίου, (8-11 καθηγητές για 1000-1100 μαθητές).

1950 1956 ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 1947-1948: λειτουργία χωριστών τάξεων αρρένων και θηλέων με ενιαία διεύθυνση, σε διαφορετικούς κύκλους. 1950 Δεκεμβρησ 1955: Απόσπαση του «Γυμνάσιου Θηλέων Κατερίνης» από το ενιαίο μεικτό Γυμνάσιο Πιερίας. Στέγαση έως το 1971, στο ίδιο κτίριο με το «Γυμνάσιον Αρρένων Κατερίνης». 1956

2003 σημερα ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 1976-1983: λειτουργία των 1ων και 2ων Γυμνασίων και Λυκείων της Κατερίνης. 2003 1983-84 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ: 5ο Γυμνάσιο Κατερίνης. Μέρος της ιστορίας του τόπου μας. 1991: Το 5ο Γυμνάσιο Κατερίνης, χαρακτηρίζεται ως έργο τέχνης και ιστορικό, διατηρητέο μνημείο. σημερα

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ 5ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Καθηγητεσ α.π.θ - ποιητησ: Χρίστος Τσολάκης, Νικόλαος Βαρμάζης - Γεώργιος Ριζόπουλος.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ 5ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Χρίστος Τσολάκης (1935-2012). «Ηταν πρώτα πρώτα ένα σχολείο που είχε πάρα πολλά παιδιά. Με μία ματιά που έριξα είδα ότι οι αίθουσες δεν ήταν τόσο όμορφες, όπως είναι τώρα και στα θρανία καθόμασταν τρεις και τέσσερις μαζί και δεν ήταν όπως τώρα που είναι πολύ καλά». «Τότε είχαμε κάποιες συνήθειες που δεν τις έχετε τώρα. Τις Κυριακές πήγαινε όλο το σχολείο στην εκκλησία».

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ 5ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Νικόλαος Βαρμάζης: Μελέτη, «Το Γυμνάσιο Κατερίνης (1915-1955), Συμβολή στην Τοπική Ιστορία μιας Μακεδονικής πόλης». «Η εξέλιξη του Γυμνασίου στα 40 αυτά τα χρόνια παρακολουθεί την εξέλιξη της Πιερίας γενικότερα και της Κατερίνης ειδικότερα ».

ΕΠΙΛΟΓΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ 5ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ