Εταιρία Τεχνολογικής Ανάπτυξης Κλωστοϋφαντουργίας Ένδυσης και Ινών Η Προστασία των Δικαιωμάτων της Διανοητικής Ιδιοκτησίας στους κλάδους της Κλωστοϋφαντουργίας και Ένδυσης Αθήνα 10 Μαρτίου 2010
ΕΤΑΚΕΙ Α.Ε. Ιδρύθηκε το 1986 για να καλύψει την ανάγκη για επιστημονική και τεχνολογική στήριξη του χώρου της κλωστοϋφαντουργίας και ένδυσης. Λειτουργεί ως ανεξάρτητη Ανώνυμη Εταιρία Δημοσίου Συμφέροντος και εποπτεύεται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας.
Υπηρεσίες: Έρευνα και Ανάπτυξη Μεταφορά τεχνολογίας Πιστοποίηση προϊόντων Ανάπτυξη προδιαγραφών Ανάλυση και αντιμετώπιση ειδικών τεχνικών προβλημάτων Εργαστηριακός έλεγχος ποιότητας Ειδικά σχεδιασμένα προγράμματα κατάρτισης για τους εργαζόμενους και τα στελέχη των εταιριών
Χαρακτηριστικά των κλάδων Κ/Υ και Ένδυσης Πολύ Μικρές (οικογενειακές) επιχειρήσεις. Μεγάλες Βιομηχανικές μονάδες Προϊόντα ευρείας κατανάλωσης Εξειδικευμένα τεχνολογικά προϊόντα. Κλασικά ή τεχνολογικά προϊόντα που διαρκούν στο χρόνο Προϊόντα (μόδας) με μικρή διάρκεια ζωής Κοινές παραγωγικές διαδικασίες Προηγμένες μέθοδοι παραγωγής.
Εργαλεία για την προστασία της Διανοητικής Ιδιοκτησίας στην Κ/Υ και Ένδυση Εμπορικά σήματα Εμπορικά μυστικά Πιστοποιήσεις Ευρεσιτεχνίες Βιομηχανικά σχέδια
Εμπορικά σήματα Το προτιμούν οι περισσότεροι κατασκευαστές ενδυμάτων και σχεδιαστές, αλλά και παραγωγοί πρώτων υλών. Είναι σημαντικό εργαλείο τόσο για τις μικρές όσο και για τις μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου. Διαφοροποιεί την επιχείρηση από τους ανταγωνιστές της και την “δένει” με τον καταναλωτή. Αντιπροσωπεύει την εμπιστοσύνη, αξιοπιστία και ποιότητα την οποία περιμένει ο καταναλωτής. Είναι μέσο επικοινωνίας και διαφήμισης και προώθησης μιας γκάμας προϊόντων ή υπηρεσιών.
Εμπορικά μυστικά Ποικίλουν από το πελατολόγιο και τους προμηθευτές μέχρι τις χρησιμοποιούμενες πρώτες ύλες και τις διαδικασίες παραγωγής, τα σχέδια υφασμάτων και ενδυμάτων, αλλά και τα εργαλεία πληροφορικής που ορισμένες εταιρείες έχουν αναπτύξει, και τα οποία τους παρέχουν συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.
Εμπορικά μυστικά - Παραδείγματα Πολλές υφαντουργίες Jacquard φυλάνε σε ασφαλή σημεία τα σχέδια των υφασμάτων που παράγουν για να αποφύγουν αντιγραφές και απομιμήσεις. Η γνωστή εταιρεία ZARA έχει αναπτύξει ένα λογισμικό με το οποίο μπορεί να μικρύνει κατά πολύ τον κύκλο παραγωγής από το σχεδιασμό μέχρι την παραγωγή του τελικού προϊόντος και την προώθησή του στα σημεία πώλησης.
Πιστοποιήσεις Οικολογικά σήματα: Πολλές εταιρείες προσπαθούν να προσεγγίσουν τους καταναλωτές με προϊόντα τα οποία διαθέτουν αναγνωρισμένα πιστοποιητικά ότι είναι απαλλαγμένα από ουσίες επιβλαβείς για την υγεία και έχουν παραχθεί με διαδικασίες φιλικές για το περιβάλλον. Εύκολα, μπορεί ο καταναλωτής να ελέγξει αν το πιστοποιητικό είναι έγκυρο.
Ευρεσιτεχνίες Αφορούν περισσότερο παραγωγικές διαδικασίες και λιγότερο προϊόντα. Δεν είναι εύκολο πάντα να θεωρηθεί ένα κλωστοϋφαντουργικό προϊόν νέο ή πρωτότυπο. Λίγα προϊόντα κυρίως προηγμένα τεχνολογικά κατασκευασμένα από πρώτες ύλες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά έχουν κατοχυρωθεί σαν ευρεσιτεχνίες.
Ευρεσιτεχνίες - Παραδείγματα Ιταλική εταιρεία κατασκεύασε ένα ύφασμα από φελλό, το οποίο είναι απαλό, ελαφρύ, δεν λεκιάζει, είναι αδιάβροχο και δεν καίγεται. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κατασκευή ενδυμάτων, παπουτσιών και σε άλλες εφαρμογές. Καλύπτεται με διεθνές δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Δανέζικη εταιρεία ανέπτυξε και κατοχύρωσε μια διαδικασία επεξεργασίας υφασμάτων με ένζυμα. Χρησιμοποιείται για να δώσει στα υφάσματα τζιν την εικόνα του χρησιμοποιημένου. Η επεξεργασία αυτή χρησιμοποιείται από πολλές άλλες εταιρείες με την άδεια της κατόχου της ευρεσιτεχνίας.
Ευρεσιτεχνίες - Παραδείγματα Ιταλική εταιρεία τροποποίησε μια μηχανή έτσι ώστε τα σεντόνια που παράγει να μπορούν να σιδερώνονται εύκολα στις γωνίες τους που έχουν λάστιχο.
Βιομηχανικά σχέδια Παρόλο που αυτό το εργαλείο προστασίας είναι ίσως το πιο αντιπροσωπευτικό για την βιομηχανία κλωστοϋφαντουργίας και ένδυσης, έχει χρησιμοποιηθεί πολύ λίγο. Ο κύριος λόγος είναι η μικρή διάρκεια ζωής ενός σχεδίου αλλά και ο μεγάλος αριθμός νέων σχεδίων κάθε περίοδο. Επιπλέον η αντιγραφή κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων είναι σχετικά εύκολη υπόθεση και οι δημιουργοί επώνυμων και ακριβών προϊόντων μόδας θεωρούν ότι τις απομιμήσεις τις αγοράζουν εκείνοι που έτσι κι αλλιώς δεν ανήκουν στο πελατολόγιο τους.
Βιομηχανικά σχέδια Για μερικές επιχειρήσεις το κόστος καταχώρισης βιομηχανικών σχεδίων είναι μεγάλο. Για τους παραπάνω λόγους οι περισσότερες εταιρείες του κλάδου προτιμούν τα εμπορικά σήματα για την προστασία των προϊόντων τους και τις πιστοποιήσεις για να αναδείξουν την ποιοτική υπεροχή τους.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ Β. ΚΛOΚΑΝΑΣ WWW.ETAKEI.GR RESEARCH@ETAKEI.GR